Еволюція концепції корпоративної стійкості

Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статі актуалізовано проблематику ототожнення категорій «стійкий розвиток», «стійкий розвиток корпорацій», «корпоративна стійкість». Встановлено, що сучасне змістовне наповнення останньої має обмежений та атрибутивний характер. Досліджено еволюцію концепції корпоративної стійкості, в рамках якої виокремлено етапи її становлення та теоретичної аргументації; розвитку у взаємозв’язку з аналогічними за змістовним наповненням соціально-орієнтованими концепціями; органічний симбіоз з сучасними управлінськими концепціями. Визначено проблемні аспекти становлення концепції, що обмежують можливості її використання у практиці реального бізнесу.
The article to mainstream identifying the categories of «sustainable development», «sustainable development corporations,» «corporate sustainability». Indicated that they have a highly onditional difference in the content. Corporate sustainability is defined as the balance of economic, environmental and social responsibility. It is an indicator of confidence of stakeholders. It is proved that corporate sustainability today is limited. Acts as an attribute of a successful business. The evolution of the concept of corporate sustainability. Three main stages. The first stage — formation and theoretical reasoning. The second stage — the development in relation to the concept of social responsibility, сorporate social responsiveness, corporatecitizenship and the concept of stakeholders. The third stage — original symbiosis with modern management concepts (resourceconcept, the concept of dynamic capabilities). Identify problematic aspects of the formation of the concept. Set its focus on results rather than process. This limits its use in the practice of real business.
В статье актуализирована проблематика отождествления категорий «устойчивое развитие», «устойчивое развитие корпораций», «корпоративная устойчивость».Установлено, что современное содержательное наполнение последней имеет ограниченный и атрибутивный характер. Исследована эволюция концепции корпоративной устойчивости, в рамках которой выделены три этапа: первый — становления и теоретической аргументации; второй — развития во взаимосвязи с аналогичными по содержательному наполнению социально-ориентированными концепциями; третий — органичный симбиоз с современными управленческими концепциями. Определены проблемные аспекты становления концепции, ограничивающие возможности ее использования в практике реального бизнеса.
Description
Keywords
стійкий розвиток, корпоративна стійкість, соціальна відповідальність, стейкхолдери, соціально-екологічна діяльність, sustainable development, corporate sustainability, social responsibility, stakeholders, social andenvironmental activities, устойчивое развитие, корпоративная устойчивость, социальная ответственность, стейкхолдеры, социально-экологическая деятельность
Citation
Пономаренко Т. В. Еволюція концепції корпоративної стійкості / Т. В. Пономаренко // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Укр. союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАН України ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 36. – С. 38–45.