• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Матеріали конференцій
  • 2015 рік
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Матеріали конференцій
  • 2015 рік
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Фінансування інновацій як стратегія китайських корпорацій на глобальних ринках

Thumbnail
View/ Open
106-110.pdf (330.6Kb)
Date
2015-09-22
Author
Юшко, О. І.
Metadata
Show full item record
Abstract
Стаття призначена визначенню ролі фінансування інновацій як інструменту розширення присутності китайських корпорацій на глобальних ринках. Аналіз китайського корпоративного сектора показав успішну реалізацію своєї зовнішньо-економічної стратегії, де одним з важливих механізмів для забезпечення реалізації цілей, щоб розширити свій вплив на світових ринках, яка виступає диверсифікація фінансування інноваційній діяльності. Завдяки інноваційній діяльності китайських корпорацій питома вага високотехнологічної продукції в загальному обсязі експорту зросла, Китай має лідируючі позиції на світовому ринку ІТ-продуктів. Проведене дослідження дозволило стверджувати, що стратегія китайських корпорацій на світових ринках значною мірою забезпечується фінансуванням ними інноваційної діяльності.
 
The purpose of the article is to identify the role of financing of innovation as component expansion of Chinese’ corporations in the global markets. This article is intended definition of the role of innovation as a tool for financing increased presence of Chinese corporations in global markets. Analysis of the Chinese corporate sector showed the successful implementation of its international business strategy, where one of the important mechanisms for achieving the goals to expand in international markets, serving diversification of funding innovation. Thanks to the innovation of Chinese corporations proportion of high-tech products in total exports has increased, China has a leading position in the global market IT products. The research allowed to argue that the strategy of Chinese corporations in world markets largely provided by financing their innovation activities.
 
Статья предназначена определению роли финансирования инноваций как инструмента расширения присутствия китайских корпораций на глобальных рынках. Анализ китайского корпоративного сектора показал успешную реализацию своей внешнеэкономической стратегии, где одним из важных механизмов для обеспечения реализации целей, чтобы расширить свое влияние на мировых рынках, которая выступает диверсификация финансирования инновационной деятельности. Благодаря инновационной деятельности китайских корпораций удельный вес высокотехнологичной продукции в общем объеме экспорта возросла, Китай лидирующие позиции на мировом рынке ИТ-продуктов. Проведенное исследование позволило утверждать, что стратегия китайских корпораций на мировых рынках в значительной мере обеспечивается финансированием ними инновационной деятельности.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/21702
Collections
  • 2015 рік [215]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV