Випуск № 28
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 28 by Author "Varlamova, Mariia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Порівняльний аналіз досвіду франчайзингового бізнесу в США та ЄС(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Волкова, Анна Р.; Volkova, Anna; Варламова, Марія Л.; Varlamova, MariiaСучасний етап розвитку економіки передбачає високий рівень інтернаціоналізації сфери виробництва та збуту і відповідно пов’язану з цим активізацію транскордонних переміщень товарів, послуг, капіталів та трудових ресурсів. Такі тенденції вимагають від національних економік розробки стратегії ефективного розвитку, пошуку конкурентних переваг, що дозволяють органічно інтегруватися в систему міжнародних економічних відносин для нейтралізації негативних наслідків та використання позитивних можливостей, що дає глобалізація. Однією з можливостей реалізації зазначеної вище стратегії є франчайзинг, що забезпечує синергію переваг малого і великого підприємництва. Об’єднання зусиль учасників даної форми відносин дозволяє, з одного боку, розширити сферу впливу великої компанії, а другого — допомагає залучити до бізнесу велику кількість учасників і при цьому досягти підприємцям-початківцям результатів, практично неможливих за умови самостійної роботи. У статті проведено порівняльний аналіз франчайзингу в США та ЄС як приклад успішного функціонування франчайзингового бізнесу, а також його вплив на високу інтегрованість США та ЄС відповідно. Висвітлено особливості ведення франчайзингового бізнесу в США та ЄС, регулювання та історії розвитку. Розглянуто детальну характеристику обсягів франчайзингових підприємств у порівнюваних США та ЄС. Для аналізу спільних та відмінних рис досліджено галузеву структуру франчайзингового бізнесу в США та ЄС. Визначено основні компанії та країни їх походження у рейтингу найкращих франчайзингових підприємств світу. Виділено основні спільні та відмінні риси в США та ЄС. The current stage of economic development foresees a high level of internationalization of the sphere of production and sales and, accordingly, the intensification of cross-border movements of goods, services, capital and labor resources. Such trends require national economies to develop a strategy for effective development, search for competitive advantages that allow for organic integration into the system of international economic relations in order to neutralize the negative consequences and use the positive opportunities provided by globalization. One of the possibilities of implementing the above strategy is franchising, which in turn provides a synergy of the advantages of small and large entrepreneurship. Joining the efforts of the participants of this form of relationship allows, on the one hand, to expand the sphere of influence of a large company, and, on the other hand, helps to attract a large number of participants to the business and at the same time achieve results for novice entrepreneurs that are practically impossible under the condition of independent work. The article provides a comparative analysis of franchising in the USA and the EU, as an example of the successful operation of the franchise business, as well as its impact on the high integration of the USA and the EU, respectively. The peculiarities of running a franchise business in the USA and the EU, regulation and development history are highlighted. A detailed description of the volumes of franchise enterprises in the compared USA and the EU was considered. In order to analyze the common and distinctive features, the branch structure of the franchise business in the USA and the EU was studied. The main companies and their countries of origin in the ranking of the best franchise enterprises in the world have been determined. The main common and distinctive features in the USA and the EU are highlighted.