Випуск № 28

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Концептуалізація ризиків та особливості їх прояву в інноваційній діяльності підприємств
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Шовкун, Людмила В.; Shovkun, Liudmyla; Гребенюк, Яна О.; Hrebeniuk, Yana
    Сучасний етап розвитку економіки характеризується посиленням кризових явищ. У цих умовах основою успішного функціонування підприємств постає інноваційна діяльність. Доведено, що інноваційна діяльність завжди є необхідною і важливою умовою для успішного розвитку підприємства, а також основою для досягнення стійких конкурентних переваг в умовах глобального ринкового середовища, тому її виконання супроводжується низкою специфічних інноваційних ризиків, а дослідження їх природи є актуальним. Показано, що повної гарантії того, що результат застосування інноваційної діяльності буде позитивним, немає, тому така діяльність, порівнюючи з іншими видами діяльності, більшою мірою пов’язана з ризиком. Ризик є постійним супутнім фактором будь-якої інноваційної діяльності і його неможливо уникнути в практичній діяльності підприємств. Простежено, що інноваційна діяльність як процес набуває смислових значень лише тоді, коли ефективність бажаного результату перевищує якомога більше можливих ризиків в процесі його досягнення. Зроблено висновок, що чим більше бажаний ефект від очікуваного результату, тим вище ризик, якому будуть піддаватися учасники досягнення цього результату. Доведено постійність взаємозалежності категорій ризику та інновацій є, тому в цій діяльності повністю запобігти ризиків неможливо. Звідси постає пробле-ма в мінімізації ризику для збільшення ефективності бажаного результату. Показано, що це питання стосується не тільки інноваційної діяльності, а й загалом господарювання. Узагальнено, що забезпечення ефективності інноваційної діяльності підприємств полягає в тому, щоб належним чином враховувати усі заходи, спрямовані на запобігання ризику та зменшення його наслідків. The current stage of economic development is characterized by an increase in crisis phenomena. In these conditions, innovative activity becomes the basis of the successful functioning of the enterprise. Innovative activity is always a necessary and important condition for the successful development of the enterprise, as well as the basis for achieving sustainable competitive advantages in the global market environment, therefore its implementation is accompanied by a number of specific innovative risks, and the study of their nature is relevant. There is no full guarantee that the result of the application of innovative activity will be positive, therefore, compared to other types of activity, such activity is more associated with risk. Risk is a constant concomitant factor of any innovative activity and it cannot be avoided in the practical activities of enterprises. In general, as a process, innovative activity acquires meaning only when the effectiveness of the desired result exceeds as many possible risks as possible in the process of achieving it. It follows that the greater the desired effect of the expected result, the higher the risk to which the participants of achieving this result will be exposed. Risk and innovation are always interdependent categories, so it is impossible to completely prevent risks in this activity. Then the problem arises in minimizing the risk to increase the efficiency of the desired result. This problem concerns not only innovative activities, but also business as a whole. Therefore, ensuring the effectiveness of innovative activities of enterprises consists in properly taking into account all measures
  • Item
    Модернізація економіки України в контексті післявоєнного відродження: стратегічні напрями, інструментарій, пріоритети
    (Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Швиданенко, Генефа Олександрівна; Shvydanenko, Henefa; Швиданенко, Генефа Александровна; Швиданенко, Олег Анатолійович; Shvydanenko, Oleh; Швиданенко, Олег Анатольевич
    У статті доведено необхідність вирішення ряду проблем щодо парадигмальних засад функціонування національного економічного комплексу і вибору формату його відродження. Зроблено акцент на дискретний характер модернізації національної економіки з визначенням низки її принципових ознак. Під час дослідження ролі держави у підтримці бізнесу різних країн виявлено, що хоча окремі країни використовують різний інструментарій, але найчастіше це гранти, а також преференції в податковій політиці, інституційні субсидії. Доведено доцільність створення промислових екосистем, експортування готової завершеної продукції, відродження індустріальних парків. Особливу увагу приділено об’єктивній потребі у зростанні частки продукції переробної промисловості з високою доданою вартістю. Зазначено, що саме промислові екосистеми створюють необхідні передумови поглибленої переробки сировини, зокрема й місцевої, та експортування завершеної для споживача кінцевої продукції. Доречність таких перетворень доводить висока результативність структури обробної промисловості розвинених європейських країн із вертикально інтегрованим високоприбутковим виробництвом, яке включає всі ланки — від переробки сировини до виробництва завершеної продукції. Охарактеризовано національний план відновлення, його сильні і слабкі аспекти. Доведено, що важливим аспектом плану відновлення є наявність оприлюднених на урядовому рівні стратегічних напрямів відновлення національної економіки на майбутнє десятиріччя. Зазначено, доцільність передачі ряду проєктів, насамперед виробничої сфери, під контроль спеціальним структурам (фондам, банкам, трастовим, спонсорським організаціям). Доречним вбачається більш комплексне обґрунтовування вибору пріоритетних видів економічної діяльності українських суб’єктів господарювання. Доведено, що для забезпечення відродження економіки України слід розробити цільову програму щодо інтенсивного розвитку бізнес-структур перспективних видів економічної діяльності, провести їх модернізацію за європейськими новітніми трендами розвитку, активізувати політику держави щодо підтримки стратегічного напряму — технологізації. The article proves the need to solve a range of fundamental paradigmatic problems in the operation of the national economic complex and the choice of the ways of its revival. Emphasis is placed on the discrete nature of the modernization of the national economy, with the definition of its fundamental features. In the study of the role of the state in supporting business in different countries, it was found that although individual countries use different tools, but most often these are grants, as well as preferences in tax policy, institutional subsidies. The expediency of creating industrial ecosystems, exporting finished products, reviving industrial parks is proved. Particular attention is paid to the objective need to increase the share of processing industry products with high added value. It was noted that it is industrial ecosystems that create the necessary prerequisites for in-depth processing of raw materials, including local ones, and export of finished products for the consumer. The appropriateness of such transformations is proved by the high efficiency of the structure of the manufacturing industry of developed European countries with vertically integrated highly profitable production, which includes all links from raw material processing to the production of finished products. The national recovery plan, its strong and weak aspects are characterized. It is proved that an important aspect of the recovery plan is the availability of strategic directions for the restoration of the national economy for the next decade published at the government level. It is noted that it is expedient to transfer a number of projects, primarily in the production sector, under the control of special structures (funds, banks, trusts, sponsoring organizations). A more comprehensive justification of the choice of priority economic activities of domestic economic entities is considered appropriate. It is proved that in order to ensure the revival of the Ukrainian economy, it is necessary to develop a target program for the intensive development of business structures of promising economic activities, to modernize them according to the latest European development trends, to intensify the state policy to support the strategic direction — technologization.
  • Item
    Application of leading and lagging indicators for Resource Management in IT consulting industry
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Hrebliauskene, Beata; Grebliauskienė, Beata; Гребляускене, Беата; Kamienieva, Olena; Камєнєва, Олена
    Success in the services sector depends on placing the appropriate resources on the right projects at the right time. For successful project completion and client satisfaction, this process must be managed effectively. Value-driven resource management is a thorough procedure that enables managers to fully utilize the talent of the resource pool. The purpose of this study was to explore application of leading and lagging indicators for resource management in IT consulting industry. Value-driven resource management acts as a major motivator for enhancing the sustainability and profitability of businesses. Leading and lagging indicators are both important for resource management, that is why tracking process of KPIs should be determined with all company groups. Provided research includes summary of in-depth interviews with one of the leading IT consulting companies — SIS, LLC. It was proved that key performance indicators — leading and lagging indicators — can be used for resource management in IT consulting industry to optimize resources. KPIs depends on the group which Resource Manager interacts, key performance indicators should include both leading and lagging indicators to provide a full picture of the company’s success. Looking from business perspective there is no centralized vision on the resource management of utilization of human resources. Traditionally human resource management deals with selection, career planning, retirement program, motivation. Utilization of human resource is covered by project management, but only in the frame of different projects. The need to discuss human resource utilization in the light of resource management emerges, especially it becomes crucial in IT consulting industry. The Resource Management Institute and other credible sources have conducted extensive research to support the claim that good resource management improves project performance (more effective, better margins, fewer cost overruns), better resource utilization, lower customer acquisition costs, and improved employee engagement leading to better employee retention of the right people. Управління ресурсами, орієнтоване на вартість, — це ретельна процедура, яка дає змогу менеджерам повністю використовувати потенціал пулу ресурсів. Мета дослідження полягала в вивченні застосування випереджаючих і відстаючих індикаторів для управління ресурсами в галузі ІТ-консалтингу. Управління ресурсами, орієнтоване на цінності, — головний мотиватор підвищення стійкості та прибутковості бізнесу. Випереджаючі та відстаючі показники є важливими для управління ресурсами, тому процес відстеження KPI слід визначати для всіх груп компаній. Надане дослідження включає підсумок глибинних інтерв’ю з однією з провідних ІТ-консалтингових компаній — SIS, LLC. Зазначено, що успіх у сфері послуг залежить від розміщення відповідних ресурсів у правильних проєктах у правильний час. Для успішного завершення проєкту та задоволення клієнтів цим процесом необхідно ефективно керувати. Було доведено, що ключові показники ефективності — випереджаючі та відстаючі — можна використовувати для управління ресурсами в галузі ІТ-консалтингу з метою оптимізації ресурсів. Ключові показники ефективності залежать від групи, з якою взаємодіє менеджер ресурсів, ключові показники ефективності повинні включати як випереджаючі, так і відстаючі показники, щоб надати повну картину успіху компанії. Якщо дивитися з точки зору бізнесу, централізованого бачення управління ресурсами та використання людських ресурсів немає. Традиційно управління персоналом займається відбором, плануванням кар’єри, програмою виходу на пенсію, мотивацією. Використання людських ресурсів охоплюється проєктним менеджментом, але тільки у межах різних проєктів. Виникає потреба обговорювати використання людських ресурсів у світлі управління ресурсами, особливо це стає вирішальним у галузі ІТ-консалтингу. У статті було зазначено, що ефективне управління ресурсами покращує ефективність проєкту (більш ефективне, краща маржа, менше перевитрат), краще використання ресурсів, менші витрати на залучення клієнтів і покращує залучення працівників, що призводить до краще утримання потрібних людей.
  • Item
    Improvement of the work of project coordinators in consulting companies
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Velbrok, Vandzha; Wellbrock, Wanja; Велброк, Ванджа; Myslavska, Oleksandra; Миславська, Олександра Г.
    Coordination is an iterative process of gradually trust building, understanding, and working relationships. The purpose of this study was to review the experience of project coordination in consulting companies and construction industry. To analyze the difference between the role of coordinator and project manager, their main responsibilities and success factors in project management. For a deeper understanding of the issues and application of the applied nature of the study, interviews were conducted with coordinators and project managers at SIS, LLC. Based on the results of the interviews, it was proposed to standardize project management procedures for coordinators. SOPs are an important area of an effective coordination system to help develop transparent systems, implement error prevention measures, and facilitate corrective actions. Given that SIS, LLC provides its services in project implementation to companies in various business areas — all team members and managers must understand and know their responsibilities to make project management effective — without wasting time, money, and resources. Координація — це повторюваний процес поступового встановлення довіри, розуміння і робочих стосунків. У статті вивчено досвід координації проєктів у консалтингових компаніях і будівельній галузі. Проаналізовано різницю між роллю координатора і керівника проєкту, їх основні обов’язки та фактори успіху в управлінні проєктом. Проведено співбесіди з координаторами та керівниками проєктів ТОВ «СІС» для глибшого розуміння проблематики та застосування прикладного характеру дослідження. За результатами співбесід запропоновано стандартизувати процедури управління проєктами для координаторів. Доведено, що СОП — важлива сфера ефективної системи координації, яка допомагає розвивати прозорі системи, впроваджувати заходи запобігання помилкам і сприяти коригувальним діям. Як результат, ураховуючи те, що ТОВ «СІС» надає послуги з реалізації проєктів компаніям у різних сферах діяльності, показано, що усі члени команди та менеджери повинні розуміти та знати свої обов’язки, щоб управління проєктами було ефективним — без зайвих затрат часу, грошей і ресурсів.
  • Item
    Перспективи використання CRM-систем на підприємствах громадського харчування
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Прощенко, Андрій К.; Proshchenko, Andrii
    Останнє десятиліття характеризується бурхливим розвитком CRM-технологій, зокрема у сфері громадського харчування. Цьому сприяли кілька факторів: посилення конкуренції, боротьба за довгострокових клієнтів і бажання знизити трансакційні витрати для залучення та утримання клієнтів. Харчова промисловість відчуває труднощі на тлі триваючої тенденції обмежувальних заходів для запобігання поширенню коронавірусної інфекції. У статті досліджено значення та особливості використання CRM-систем на підприємствах громадського харчування. У статті висвітлено основні CRM-системи для підприємств громадського харчування, які представлені на ринку. Проведено аналіз функціональності CRM-систем для підприємств громадського харчування. У результаті порівняння систем виявлено, що програма Iiko має найбільший набір функцій і є найбільш автоматизованою. Системи Tillypad, Fusion POS і Poster POS зосереджено на окремих модулях, таких як «Виробництво столових приладів і напівфабрикатів» і «Облік», проте розробники пропонують додаткові модулі, які можна придбати окремо. Показано, що система «R-Keeper» є однією з перших систем, го-ловною перевагою якої є те, що її можна використовувати у закладах громадського харчування будь-якого типу, вона інтегрується з системою моніторингу, з можливістю планувати робочий час співробітників, а обладнання підключається безпосередньо до системи. Надано бальну оцінку обраним CRM-системам для підприємств громадського харчування. На основі проаналізованих даних та отриманих результатів зроблено висновок, що платформа Iiko — найбільш ефективною системою для впровадження на підприємствах громадського харчування завдяки широкому набору функцій та інструментів, різноманітним можливостям інтеграції з іншим програмним забезпеченням, інтуїтивно зрозумілому інтерфейсу. Ця система дозволяє менеджерам розумно розподіляти ресурси для бізнесу. The last decade has been characterized by the rapid development of CRM technologies, including in the field of public catering. Several factors contributed to this: increased competition, the struggle for long-term customers, and the desire to reduce transaction costs to attract and retain customers. The food industry is experiencing difficulties amid the ongoing trend of restrictive measures to prevent the spread of the coronavirus infection. The purpose of the study is to compare the CRM systems for catering enterprises presented on the market in order to highlight the prospects for their use. The article examines the significance and features of the use of CRM systems at catering enterprises. The article also highlights the main CRM systems for catering enterprises that are on the market. An analysis of the functionality of CRM systems for catering enterprises was carried out. As a result of comparing the systems, it turned out that the Iiko program has the largest set of functions and is the most automated. The Tillypad, Fusion POS, and Poster POS systems focus on individual modules such as Cutlery and Semi-finished Products Production and Accounting, but the developers offer additional modules that can be purchased if you need to use them. The "R-Keeper" system is one of the first systems, the main advantage of which is that it can be used in public catering establishments of any type, it integrates with the monitoring system, it is possible to plan the working hours of employees, the equipment is directly connected to the system. A point assessment of the selected CRM systems for catering enterprises is given. Based on the analyzed data and the obtained results, it can be concluded that the Iiko platform is the most effective system for implementation in public catering enterprises due to a wide set of functions and tools, various possibilities of integration with other software, and an intuitive interface. This system allows managers to intelligently allocate resources for business.
  • Item
    Сучані проблеми розвитку Азіатсько-тихоокеанського регіону
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Іщук, Юлія А.; Ishchuk, Yuliia; Чайковська, Маргарита В.; Chaikovska, Marharyta
    У статті обґрунтовано різні підходи до структури Азіатсько-Тихоокеанського регіону (АТР). Визначено статус країн у складі АТР. Досліджено, що економічні процеси в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні характеризуються зростанням ролі Китаю та Індії, посиленням ролі росії на перерозподіл балансу в регіоні та військова агресія рф проти України. Запропоновано авторський четвертний підхід до визначення АТР — військово-політичний, що викликаний останніми подіями у регіоні, за яким країни, що входять до складу АТР, пропонується розділити на три напрями: країни, що розділяють інтереси Китаю; країни — союзники США; країни, які тримають нейтралітет. Досліджено, подальший розвиток суперечок між провідними країнами регіону може перерости в ескалацію перегонів озброєння. Як наслідок, це загрожуватиме започаткуванню спільних угод та проєктів і суттєво знизить шлях до тісного партнерства в усій зоні АТР. Окреслено можливі загрози в економіко-політико-воєнному середовищі регіону. На підставі проведеного дослідження зроблено висновок, що бажання провідних держав продемонструвати власні домінантні позиції через розбіжні інтереси та темпераменти на світовій арені шляхом повного домінування можуть поставити під загрозу безпеку та мир у світі. Захід і Китай мають визнати, що для високого рівня безпеки потрібно поглиблювати співпрацю шляхом тісних зв’язків між регіонами і не вдаватись до гонки озброєння, яка може призвести до суперечок та конфліктів. Кожна держава має прагнути до стратегії підтримки спільних потреб у сфері безпеки і не робити дій, які будуть спрямовані на послаблення та дестабілізацію миру. У перспективі стабільність у світі може бути досягнуто лише за рахунок спільного бажання держав підтримувати стабільність, а не повного домінування провідних держав. Країнам — членам союзу потрібно буде обрати дієві інструменти щодо протистояння економічному поглинанню з боку Китаю та США, а також покращити власну обороноздатність. The article substantiates various approaches to the structure of the Asia-Pacific region (APR), defines the status of the countries in the APR. It has been studied that the economic processes in the Asia-Pacific region are characterized by the growing role of China and India, the strengthening of the role of Russia in the redistribution of the balance in the region, and the military aggression of the Russian Federation against Ukraine. The author’s fourth approach to the definition of the APR is proposed — a military-political one, caused by recent events in the region, according to which it is proposed to divide the countries that are part of the APR into 3 directions: countries that share the interests of China, countries that are allies of the United States, and countries that maintain neutrality. It has been investigated that the further development of disputes between the leading countries of the region may turn into an escalation of the arms race. As a result, this will threaten the initiation of joint agreements and projects and significantly reduce the path to close partnership in the entire Asia Pacific region. Possible threats in the economic, political and military environment of the region are outlined. On the basis of the conducted research, it can be concluded that the desire of the leading states to demonstrate their dominant positions due to diverging interests and temperaments on the world stage through complete dominance can endanger security and peace in the world. The West and China must recognize that for a high level of security, it is necessary to deepen cooperation through close ties between regions and not engage in an arms race that can lead to disputes and conflicts. Each state should strive for a strategy of supporting common needs in the field of security, and not take actions aimed at weakening and destabilizing peace. In the future, stability in the world can be achieved only at the expense of the joint desire of states to maintain stability, and not by the complete dominance of the leading states. The member countries of the union will need to choose effective tools to resist economic takeover by China and the United States, as well as improve their defense capabilities.
  • Item
    Особливості розрахунку маржинальних викликів
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Білоус, Костянтин І.; Bilous, Kostiantyn
    У статті узагальнено процес використання одного з елементів заставного менеджменту у структурі фінансового управління підприємства, а саме процесу щоденного розрахунку маржинальних викликів, у зв’язку зі зростанням волатильності фінансового ринку, посиленням глобального регулювання операцій, які несуть ризик контрагента, і вимушеним впровадженням заставного менеджменту у ширшого кола учасників фінансового ринку. Через відсутність загального алгоритму розрахунку маржинальних викликів, проаналізовано матеріали Міжнародної асоціації свопів цінних паперів і деривативів, зокрема, стандартні угоди про кредитну підтримку (SCSA) і вже існуючі угоди про кредитну підтримку (CSA) між Wachovia Bank, National Association та Gold Bank, а також між The Bank of New York і Wells Fargo Bank. Виокремлено основні елементи розрахунку маржинальних викликів. Розроблено універсальний покроковий алгоритм розрахунку маржинальних викликів. Виокремлено основні правила розрахунку маржинальних викликів, такі як розмір маржі на незахищений кредитний ризик, дисконти на активи забезпечення залежно від якості застави, календарні дати розрахунку маржинальних викликів, порогові значення розміру виникання маржинального виклику, мінімальні суми переказів (MTAs) та правила округлення сум виклику. Автором розроблено, з урахуванням ринкової практики, загальний універсальний алгоритм розрахунку розміру і напряму маржинальних вимог як різниці між ринковою вартістю ризику (ринковою експозицією) та загальною заставною вартістю активів, переданих у заставу, з використанням лімітів і правил округлення. Сформовано і запропоновано автором кроки для розрахунку маржинального платежу. По-перше, розраховується ринкова вартість зобов’язань щодо забезпечення кредитної підтримки (ризику), враховуючи початкову маржу. По-друге, розраховується ринкова вартість заставного портфеля, враховуючи урізання його елементів. По-третє, обчислюється різниця між ринковою вартістю зобов’язань, скоригованої на початкову маржу, і загальної вартістю заставного портфеля з урахуванням дисконтів урізання на його елементи. Останній етап — на отриману різницю застосовуються порогові значення щодо розміру мінімального виклику, параметр мінімальної суми переказів і правила округлення. В результаті, залежно від сторони кредитних відносин, можна вирахувати направлення та характер дії маржинального виклику, яка може бути як вхідною (відправлення або повернення застави контрагенту), або вихідною (отримання або відкликати заставу від контрагента). Due to the rising volatility of the financial market and increased global regulation, collateral management has become a crucial part of the daily routine of financial institutions. The article summarizes and describes a managing procedure of one of the elements of collateral management in the financial management structure as a daily calculation and a process of initializing margin calls. Due to the lack of a general algorithm for calculating margin calls, there were analyzed materials from International Securities Swaps and Derivatives Association materials, especially Standard Credit Support Applications (SCSA), and existing Credit Support Agreement (CSA) between Wachovia Bank, National Association, and Gold Bank and the agreement between The Bank of New York and Wells Fargo Bank. The aim is to distinguish general features which impact margin calls calculations and create a general algorithm for their calculation. As a result, the basic rules for calculating margin calls were considered as the size of the margin on the unprotected credit risk, collateral haircuts of the assets depending on the quality of the pledges, calculation dates of margin calls, thresholds, minimum transfer amounts (MTAs), and rounding rules. According to the market practices, the author derived a general algorithm for calculating the size and direction of margin calls as a difference between the market value of the risk (market exposure) and the total collateral value of the assets transferred as collateral using limits and rounding rules. The suggested steps for margin call calculation are the following. At first, calculate market exposure and adjust it with margin. Then, calculate the market collateral total value of pledged assets adjusted by haircuts. After that, calculate the difference between market exposure adjusted by margin and collateral value with haircuts. Then, apply thresholds, minimum transfer amounts, and rounding rules. Finally, derive the margin call action, which can be by direction incoming (deliver or return collateral to counterparty) or, on the other hand, outgoing (receive or recall collateral from counterparty).
  • Item
    Особливості організації облікової політики підприємства
    (Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Дунаєва, Марія Віталіївна; Dunaieva, Mariia; Дунаева, Мария Витальевна
    Ефективне управління на рівні держави та на рівні кожного підприємства напряму залежить від розробленої ефективної облікової політики. В українських реаліях процесу формування облікової політики на підприємствах приділяється недостатня увага як з боку держави, так і з боку власників підприємств і бухгалтерської служби. Облікова політика є першою і однією із головних складових обліку та дає розуміння змісту фінансової звітності підприємств. Основна проблема формування облікової політики, яка ще повністю не вирішена в Україні, полягає в нормативних документах, які регламентують облікову політику. Відсутній єдиний підхід до структури, нерозкритий вплив її елементів на формування показників у фінансових звітах. Облікова політика — один із головних інструментів управління процесом ведення бухгалтерського обліку і складання звітності. Саме облікова політика має визначати стратегію розвитку підприємства на тривалу перспективу. Для ефективного формування облікової політики потрібно враховувати стратегічні, оперативні, пріоритетні цілі діяльності підприємства. Облікова політика має вирішувати поставлені завдання апарату управління щодо управлінського обліку для прийняття рішень, забезпечувати єдині вимоги до формування фінансової звітності для привабливості інвесторів. Облікова політика має великий вплив на показники собівартості продукції, показники фінансового стану підприємства, управління витратами, фінансовими результатами та нарахованими податками. Effective management at the state level and at the level of each enterprise directly depends on the developed effective accounting policy. In Ukrainian realities, insufficient attention is paid to the process of accounting policy formation at enterprises, both from the side of the state and from the side of the owners of enterprises and the accounting service. Accounting policy is the first and one of the main components of accounting and provides an understanding of the content of financial statements of enterprises. The main problem of the formation of the accounting policy, which has not yet been fully resolved in Ukraine, lies in the regulatory documents that regulate the accounting policy. There is no unified approach to the structure, the undisclosed influence of its elements on the formation of indicators in financial reports. Accounting policy is one of the main tools for managing the accounting and reporting process. It should determine the company’s long-term development strategy. For the effective formation of the accounting policy, it is necessary to take into account the strategic, operational, priority goals of the enterprise. It should solve the tasks set by the management apparatus regarding management accounting for decision-making, provide uniform requirements for the formation of financial statements for the attractiveness of investors. Accounting policy has a great influence on indicators of the cost of production, indicators of the financial state of the enterprise, management of costs, financial results and accrued taxes.
  • Item
    Порівняльний аналіз досвіду франчайзингового бізнесу в США та ЄС
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Волкова, Анна Р.; Volkova, Anna; Варламова, Марія Л.; Varlamova, Mariia
    Сучасний етап розвитку економіки передбачає високий рівень інтернаціоналізації сфери виробництва та збуту і відповідно пов’язану з цим активізацію транскордонних переміщень товарів, послуг, капіталів та трудових ресурсів. Такі тенденції вимагають від національних економік розробки стратегії ефективного розвитку, пошуку конкурентних переваг, що дозволяють органічно інтегруватися в систему міжнародних економічних відносин для нейтралізації негативних наслідків та використання позитивних можливостей, що дає глобалізація. Однією з можливостей реалізації зазначеної вище стратегії є франчайзинг, що забезпечує синергію переваг малого і великого підприємництва. Об’єднання зусиль учасників даної форми відносин дозволяє, з одного боку, розширити сферу впливу великої компанії, а другого — допомагає залучити до бізнесу велику кількість учасників і при цьому досягти підприємцям-початківцям результатів, практично неможливих за умови самостійної роботи. У статті проведено порівняльний аналіз франчайзингу в США та ЄС як приклад успішного функціонування франчайзингового бізнесу, а також його вплив на високу інтегрованість США та ЄС відповідно. Висвітлено особливості ведення франчайзингового бізнесу в США та ЄС, регулювання та історії розвитку. Розглянуто детальну характеристику обсягів франчайзингових підприємств у порівнюваних США та ЄС. Для аналізу спільних та відмінних рис досліджено галузеву структуру франчайзингового бізнесу в США та ЄС. Визначено основні компанії та країни їх походження у рейтингу найкращих франчайзингових підприємств світу. Виділено основні спільні та відмінні риси в США та ЄС. The current stage of economic development foresees a high level of internationalization of the sphere of production and sales and, accordingly, the intensification of cross-border movements of goods, services, capital and labor resources. Such trends require national economies to develop a strategy for effective development, search for competitive advantages that allow for organic integration into the system of international economic relations in order to neutralize the negative consequences and use the positive opportunities provided by globalization. One of the possibilities of implementing the above strategy is franchising, which in turn provides a synergy of the advantages of small and large entrepreneurship. Joining the efforts of the participants of this form of relationship allows, on the one hand, to expand the sphere of influence of a large company, and, on the other hand, helps to attract a large number of participants to the business and at the same time achieve results for novice entrepreneurs that are practically impossible under the condition of independent work. The article provides a comparative analysis of franchising in the USA and the EU, as an example of the successful operation of the franchise business, as well as its impact on the high integration of the USA and the EU, respectively. The peculiarities of running a franchise business in the USA and the EU, regulation and development history are highlighted. A detailed description of the volumes of franchise enterprises in the compared USA and the EU was considered. In order to analyze the common and distinctive features, the branch structure of the franchise business in the USA and the EU was studied. The main companies and their countries of origin in the ranking of the best franchise enterprises in the world have been determined. The main common and distinctive features in the USA and the EU are highlighted.
  • Item
    Цифрові комунікації в системі управління бізнес-організацією
    (Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович; Андрющенко, Анастасія Р.; Andryshchenko, Anastasiia
    У статті досліджено передумови і визначено та структуровано технологічно-інструментальні аспекти розвитку систем цифрових комунікації у світі й Україні, які зазнають суттєвих змін під впливом сучасних інноваційних тенденцій і трансформаційних процесів. Визначено сучасні тренди цифрової трансформації бізнесу, а також стратегічні орієнтири розвитку вітчизняних бізнес-організацій з використанням цифрових інструментів, налаштованих за сучасними цифровими технологіями, такими як Інтернет речей, роботизація та кіберсистеми, штучний інтелект, великі дані й безпаперовий документообіг, адаптивне моделювання, хмарні та туманні обчислення, блокчейн тощо. Доведено, що сучасною обґрунтованою потребою українського бізнесу стає побудова якісних цифрових комунікаційних формацій, якими виступають своєрідні цифрові екосистеми взаємодій різних господарських рівнів. З огляду на потребу сучас-них вітчизняних бізнес-організацій у вибудові інформаційно-комунікаційних екосис-тем, що матимуть здатність до функціонування в умовах мінливого стану середо-вища, авторами були запропоновані оригінальні релевантні, ефективні та дієві підходи до побудови екосистем цифрових комунікацій, орієнтованих на реалізацію управлінських процесів у бізнес-моделях. У цьому аспекті запропоновано авторський підхід до використання цифрових комунікацій у системі управління бізнес-організацією та їх поділу на основні три сектори, що мають бути зорієнтовані окремо для вирішення потреб на макро-, мезо- і мікрорівнях. Запропонований підхід передбачає, що на макрорівні бізнес-організація, завдяки певним цифровим шлюзам, має змогу підтримувати зв’язок із некомерційними й іншими комерційними установами, на мезорівні — із ключовими стейкхолдерами та кінцевими споживачами, на мікрорівні — із керівниками й виконавцями безпосередньо залученими до операційних процесів системи у рамках здійснення господарської діяльності. The article examines the prerequisites and defines and structures the technological and instrumental aspects of digital communication systems development in the world and in Ukraine. Which are undergoing significant changes under the influence of modern innovative trends and transformational processes. Modern trends in the business digital transformation are defined, as well as strategic guidelines for the domestic business organizations development using digital tools configured according to modern digital technologies, such as the Internet of Things, robotics and cyber systems, artificial intelligence, big data and paperless document flow, adaptive modeling, cloud and fog computing, block chain, and more. It has been proven that the construction of high-quality digital communication formations, which act as a kind of interactions digital ecosystems at various economic levels, is a modern justified need of Ukrainian business. Taking into account the need of modern domestic business organizations to build information and communication ecosystems that will have the ability to function in conditions of a changing environment, the authors proposed original relevant, effective and efficient approaches to the digital communications ecosystems construction, focused on the management processes implementation in business models. In this aspect, the author’s approach to the use of digital communications in the business organization management system and their division into three main sectors, which should be oriented separately to address needs at the macro-, meso-, and micro-levels, is proposed. The proposed approach assumes that at the macro-level, a business organization, thanks to certain digital gateways, is able to maintain contact with non-commercial and other commercial institutions, at the meso-level with key stakeholders and end users, at the micro-level with managers and executives directly involved in operations system processes within the economic activity framework.