2022 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2022 рік by Author "Arkhypenko, Svitlana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості цифрової партисипації як інструменту розвитку цифрової демократії(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Голобородько, Тетяна В.; Holoborodko, Tetiana; Архипенко, Світлана В.; Arkhypenko, Svitlana; Денисенко, Діана О.; Denysenko, DianaВпровадження цифрових технологій у життя людей — це дуже не простий і тривалий процес розвитку суспільства. Недостатність знань, брак нормативно-правової бази та досвіду у використанні інформаційно-телекомунікаційних технологій затягує процес входження України до складу Європейського Союзу. На базі нових можливостей, які надає нам цифровізація дедалі складніше розбиратися в термінах та поняттях, які є невід’ємною частиною цифрового суспільства. У статті розглянуто зміст поняття партисипації, цифровізації, електронної демократії, цифрової партисипації, представницької та учасницької демократії. Визначено перелік учасників процесу партисипації. Розглянуто складові е-демократії, які представлені Радою Європи та форми партисипації. Проаналізовано перелік нормативно-правових актів щодо регулювання партисипацією на місцевому рівні. Розглянуто можливості, що надасть цифровізація в процесі реалізації права участі громадян в публічному управлінні. Виділено проблеми, які вирішить цифрова партисипація в майбутньому. Визначено перелік проблем у сфері цифрової партисипації, вирішення яких можливе завдяки належному впровадженню Концепцій розвитку цифрових компетентностей, електронної демократії та розвитку цифрової економіки і суспільства в Україні. Розглянуто приклади використання цифрової партисипації в українських містах Вінниці та Львові. The implementation of digital technologies in people’s lives is not a simple and long process of social development. Lack of knowledge, lack of regulatory framework and experience in the use of information and telecommunication technologies is delaying the process of Ukraine joining the European Union. Based on the new opportunities that digitalization provides us, it is increasingly difficult to understand the terms and concepts that are an integral part of the digital society. In the process of writing the article, the content of the concept of participation, digitalization, electronic democracy, digital participation, representative and participatory democracy was considered. The list of participants in the participation process has been determined. The components of e-democracy presented by the Council of Europe and forms of participation are considered. The list of normative legal acts on the regulation of participation at the local level was analyzed. The possibilities that digitization will provide in the process of realizing the right of citizens to participate in public administration are considered. Problems that will be solved by digital participation in the future are highlighted. A list of problems in the field of digital participation has been defined, the solution of which is possible thanks to the proper implementation of the Concepts of the development of digital competences, electronic democracy and the development of the digital economy and society in Ukraine. Examples of the use of digital participation in the Ukrainian cities of Vinnytsia and Lviv were considered.Item Регіональна економічна політика держави як підґрунтя регіонального управління та територіального маркетингу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Архипенко, Світлана В.; Arkhypenko, Svitlana; Адамовська, Вікторія С.; Adamovska, Viktoriia; Калугін, Андрій С.; Kaluhin, AndriiВажливою складовою сталого розвитку будь-якої країни є економічно та соціально розвинені регіони. На теперішній час з’явилися багато викликів, з якими державі потрібно впоратися: воєнні дії руйнують інфраструктуру, економіку та соціальну сферу окупованих територій, етнічні конфлікти становлять загрозу розмежування суспільства за відповідними ознаками, нерівномірність географічного розподілу ресурсів зумовлює різний економічний стан в регіонах. Всі зазначені проблеми повинна вирішувати держава, отже, формувати відповідну політику і напрацьовувати механізми для зменшення диспропорцій і вирівнювання соціального та економічного становища. З’ясовано, що регулювання розвитку регіонів — це державна регіональна економічна політика, яка являє собою набір організаційних засобів згідно з якими відбувається вплив держави на суспільство, створення відповідних умов для економічного та соціального розвитку території. Доведено, що механізмом державної регіональної економічної політики виступає: 1) нормативно-правова база; 2) капіталовкладення та їх розподіл між регіонами; 3) важлива роль місцевого самоврядування; 4) бюджетно-фінансове регулювання регіонального розвитку, прогнозування та програмування. Визначено мету державної регіональної економічної політики та заходи впливу держави на території. Зроблено висновок, що Україна на сьогодні має значний інструментарій для здійснення ефективного управління соціально-економічним розвитком територій, проте лишається невирішеним питання в його ефективному застосуванні. Недослідженим є питання про визначення шляхів удосконалення соціально-економічного розвитку території. Economically and socially developed regions are an important component of the sustainable development of any country. Currently, there are many challenges that the state needs to cope with: military actions destroy the infrastructure, economy and social sphere of the occupied territories, ethnic conflicts carry with them the threat of dividing society according to the relevant characteristics, the uneven geographical distribution of resources leads to different economic conditions in regions. All the mentioned problems should be solved by the state, therefore, it should create appropriate policies or mechanisms to reduce disparities and equalize the social and economic situation. Regarding the regulation of the development of regions, it is the state regional economic policy, which is a set of organizational means according to which the state influences society, creates appropriate conditions for the economic and social development of the territory. The mechanism of state regional economic policy is: 1) regulatory and legal framework; 2) capital investments and their distribution among regions; 3) the important role of local self-government; 4) budgetary and financial regulation of regional development, forecasting and programming. The purpose of the state regional economic policy and measures of state influence on the territory are defined. Therefore, Ukraine today has a significant toolkit for effective management of the socio-economic development of territories, the question of its effective application remains. The issue of determining the ways to improve the of the territory remains unexplored.