2024 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 рік by Author "Babachenko, Maryna"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Управління підприємствами морського транспорту в умовах невизначеності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Бабаченко, Марина Вікторівна; Babachenko, Maryna; Голубкова, Ірина Анатоліївна; Holubkova, Iryna; Яворська, Анастасія Федорівна; Yavorska, Anastasiia; Лисенко, Наталія Степанівна; Lysenko, Nataliia; Кучер, Інга Сергіївна; Kucher, InhaУ науковій роботі представлено функціонування підприємств морського транспорту у мовах невизначеності. Метою дослідження є визначення умов невизначеності та їх аналіз в умовах невизначеності. Україна має потужний потенціал щодо відтворення, розбудови та розвитку морегосподраського комплексу. Для цього є усі необхідні умови. Зокрема розголджена мережа морських торгових портів на території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей, стивідорних компаній, логістично-транспортних підприємств тощо, що разом утворюють загальнонаціональну морську логістично-транспортну інфраструктуру. Морегосподарський комлекс має відчутну перевагу перед сухопутним чи потвітряним варіантом доставки вантажів чи пасажирів, оскільки собівартість витрат на одиницю вантажу чи одного пасажира більше, ніж удвічі нижча. Важлива роль морського транспорту у зовнішньоекономічній діяльності, частка продукції якого у структурі загального товарообороту понад 60 %, а по таким товарним групам як зернові — 90 %, чорні метали — 85 %, заліна руда — 70 %. Підприємства морського транспорту функціонують в умовах тривалого періоду невизначеності. Першим етапом став карантин, запроваджений у країні на протязі 2020–2022 та другим, його продовженням, — 2022–по нині — віськова агресія РФ проти України. Якщо у першому періоді зменшилися обсяги перевезень вантажів і пасажирів, то у другому ще додалися пошкодження та часткова чи повна руйнація інфраструктурних обєктів, їх захоплення, окупація й блокада роботи морських портів та портових операторів, підвищення ризику втрати вантажів тощо. Проведені дослідження показали глибинну кризу, що охопила усю економіку країни, про що свідчить відємний зовнішньоторговий баланс, який досяг найвищого розриву між експортом й імпортом й сягнув 24 млрд дол. Найбільший вклад у розвиток зовнішьоторгівельної діяльності зробили порти на Дунаї та Одеські порти (Одеса, Чорноморськ та Південний) через які підприємствами морського транспорту обробили 90 % усіх вантажів. Не дивлячись на закінчення дії «зернового коридору» (2022–2023 рр.), за час дії якого вдалося експортувати 19 млн т вантажів, українській владі вдалося налагодити експорт й імпорт вантажів в рамках дійючого наразі «морського коридору» (2023–2024 рр.), обсяг еспорту вантажів зріс на 0,5 млн т порівняно з попереднім рівнем. Уряд України після виходу РФ з «зернового коридору», а також зростання ризиків пошкодження суден та втрати вантажів, виходу P&I з ринку страхування через територіальні ризики та можливих великих втрат, виділив з державного бюджету на потреби страхування 20 млрд грн з Дорожнього фонду України. The scientific work presents the functioning of maritime transport enterprises in the languages of uncertainty. The purpose of the study is to determine the conditions of uncertainty and their analysis under conditions of uncertainty. Ukraine has a strong potential for reproduction, development and development of the maritime complex. There are all necessary conditions for this. In particular, the network of sea trade ports on the territory of Odesa, Mykolaiv and Kherson regions, stevedore companies, logistics and transport enterprises, etc., which together form a national maritime logistics and transport infrastructure, is open. The maritime complex has a significant advantage over the land or air delivery options for cargo or passengers, as the cost per unit of cargo or one passenger is more than twice as low. The role of sea transport in foreign economic activity is important, the share of its products in the structure of the total turnover is more than 60 %, and in such commodity groups as grain — 90 %, ferrous metals — 85 %, railway ore — 70 %. Maritime transport companies operate in conditions of a long period of uncertainty. The first stage was the quarantine introduced in the country during 2020–2022, and the second, its continuation — from 2022 to the present — Russian aggression against Ukraine. If the volume of cargo and passenger transportation decreased in the first period, then in the second, damage and partial or complete destruction of infrastructure facilities, their seizure, occupation and blockade of seaports and port operators, increased risk of cargo loss, etc., were added. The conducted research showed a deep crisis that covered the entire economy of the country, as evidenced by the negative foreign trade balance, which reached the highest gap between export and import and reached 24 billion dollars.The greatest contribution to the development of foreign trade was made by the ports on the Danube and Odessa ports (Odesa, Chornomorsk and Pivdenny), through which 90 % of all cargoes were handled by sea transport enterprises. Despite the expiration of the «grain corridor» (2022–2023), during which it was possible to export 19 million tons of goods, the Ukrainian authorities managed to establish the export and import of goods within the framework of the currently active «sea corridor» (2023–2024), the volume of cargo e-export increased by 0.5 million tons, compared to the previous level. The Government of Ukraine, after the exit of the Russian Federation from the «grain corridor», as well as the increase in the risks of ship damage and cargo loss, P&I’s exit from the insurance market due to territorial risks and possible large losses, allocated UAH 20 billion from the Road Fund of Ukraine from the state budget for insurance needs.