Випуск № 39
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 39 by Author "Hrebeshkova, Olena"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Конкурентна позиція підприємства: ідентифікація за чотирьохпроекційним підходом(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Гребешкова, Олена Миколаївна; Hrebeshkova, Olena; Гребешкова, Елена Николаевна; Горбатько, А. О.; Horbatko, A.У статті запропоновано комплексний підхід щодо ідентифікації конкурентної позиції підприємства на основі ключових положень ресурсного підходу, зокрема: розкрито сутність та узагальнено фактори, що визначають конкурентну позицію підприємства у постіндустріальній економіці; систематизовано методичні основи виявлення та оцінки конкурентної позиції підприємства; визначено проекції ідентифікації конкурентної позиції підприємства з урахуванням багатоаспектності його діяльності та інтересів ключових стейкхолдерів. У ході дослідження застосовано: морфологічний аналіз – для розкриття економічної та управлінської суті поняття «конкурентна позиція»; контекстний аналіз – для виявлення факторів формування конкурентної позиції підприємствами різних бізнес-профілів. Вихідні дані для проведення морфологічного та контекстного аналізу отримано з публікацій результатів наукових досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених, а також емпіричні дані про діяльність підприємств на вітчизняному ринку. На основі узагальнення опублікованих поглядів на трактування суті конкурентної позиції виділено два концептуальних підходи: 1) позиція як сукупність конкурентних переваг підприємства (аналогія конкурентних переваг та конкурентоспроможності); 2) позиція як положення на ринку або в галузі (аналогія ринкової та/або галузевої позиції). Спираючись на методологію ресурсного підходу та результати морфологічного аналізу візуалізовано процес формування конкурентної позиції, яку запропоновано ідентифікувати у чотирьох проекціях – ринково-галузевій (просторовий вимір, об'єктно-економічна оцінка), репутаційній (когнітивний вимір, суб'єктно-емоційна оцінка), поведінковій (дієвий вимір, динамічна оцінка) та візійній (ціннісно-цільовий вимір, управлінська оцінка). У межах запропонованого чотирьохпроектційного підходу до ідентифікації конкурентної позиції підприємства встановлено визначальні фактори її формування та обґрунтовано їх вплив на конкурентоспроможність підприємства у стратегічній перспективі.