Випуск № 42
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 42 by Author "Hrynkо, T."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Імперативи розвитку сфери міжнародного туризму та гостинності(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Гринько, Т. В.; Hrynkо, T.У статті досліджено динаміку та імперативи розвитку міжнародного туризму та гостинності. Визначено головні фактори, які обумовлюють розгортання сучасних трендів у сфері туризму та гостинності. Розглянуто тенденції зростання видів туризму та послуг гостинності, збільшення обсягу інноваційних рішень, посилення впливу сфери туризму та гостинності на суспільний розвиток, трансформацію факторів розвитку туризму та гостинності. Визначено детермінанти, які здійснюють визначальний вплив на туристичні потоки: транснаціоналізація, інтелектуалізація, інформатизація, соціалізація, активізація мобільності населення, атомізація суспільства, які зумовлять сталий розвиток суб’єктів туризму та гостинності. The article investigates the dynamics and imperativesof the development of international tourism and hospitality. The main factors that determine the development of modern trends in tourism and hospitality are identified. The tendencies of growth of kinds of tourism and hospitality services, increase of volume of innovative decisions, strengthening of influence of sphere of tourism and hospitality on social development, transformation of factors of development of tourism and hospitality are considered. Determinants that have a decisive influence on tourist flows are identified: transnationalization, intellectualization, informatization, socialization, activation of population mobility, atomization of society, which predetermine sustainable development of tourism and hospitality subjects. Accordingly, the following activities can be promising directions for the development of international tourism and hospitality. At the global level: to intensify the coordination activities of international organizations, regional associations of countries and TNCs in the field of positivist development of the international tourist market. At the macro level, state authorities should improve regulation: legislative policy, economic policy, and socio-cultural policies. At the meso-level, to intensify cooperation between enterprises, to distribute network and associative structures, to create conglomerates and centers of cooperation with enterprises of other spheres of economy, science and education, to create regional centers of visa and information services, new standards of service. At the micro level: creation of new tourist products and services, improvement of existing tourist goods and services, improvement of the quality of tourist services, automation of production processes, ecologization of service technologies, popularization of tourism enterprises in the Internet environment, establishment of constant contacts with clients, application of progressive forms of management, implementation of logistics in management.