2022 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2022 рік by Author "Polehenko, Roman"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Консалтингова діяльність в системі міжнародного бізнесу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Полегенько, Роман Олегович; Polehenko, Roman; Бабич, Тетяна ОлегівнаУ роботі аналізується динаміка становлення та розвитку ринку консалтингу в Україні. Визначено основні показники рівня консалтингових послуг в Україні. Переглянуто процес інтернаціоналізації компаній та основні причини проблем та особливості виходу консультантів на міжнародні ринки. Окрема частина роботи присвячена аналізу ринку консалтингових послуг на прикладі компанії «Консалтинг ЮА». Провівши дане дослідження, автор дійшов висновку, що в країнах з розвиненою ринковою економікою консалтинг став його невід’ємною частиною та невід’ємним елементом, підтримуючи високий рівень функціонування його інфраструктури. Консалтингові фірми допомагають компаніям адаптуватися до швидко мінливих ринкових умов. На основі роботи автор дає рекомендації щодо вдосконалення діяльності консалтингових компаній щодо виходу на міжнародні ринки. The work analyses the dynamics of the formation and development of the consulting market in Ukraine. Identified the main indicators of the level of consulting services in Ukraine. Reviwed the process of internationalization of companies and the main causes of the problems and characteristics of the output of consultants to international markets. A separate part of the article is devoted to the analysis of the consulting services market using the example of Consulting UA. After conducting this research, the author came to the conclusion that in countries with developed market economies, consulting has become an integral part and an essential element of it, maintaining a high level of functioning of its infrastructure. Consulting firms help companies adapt to rapidly changing market conditions. Based on the work, the author gives recommendations for improving the activities of consulting companies to enter international markets.