2022 рік

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 24
  • Item
    Кредитна політика американських банків у парадигмі «нової економіки»
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Шишук, Назарій Олегович; Shyshuk, Nazarii; Кальченко, Тимур Валерійович
    Досліджено явище «нової економіки» та його вплив на формування банківської кредитної політики американськими банками. Розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення кредитної політики та оптимізації кредитного портфелю банків США на прикладі U.S. Bancorp. Розроблені практичні рекомендації можуть використовуватися банками для оптимізації їхньої кредитної діяльності в умовах «нової економіки». The phenomenon of a «new economy» and its influence on the formation of US banks’ loan policies are studied. Practical recommendations for improving loan policies and optimizing loan portfolios of US banks have been developed using U.S. Bancorp as the example. Proposed practical recommendations can be used by banks to optimize their credit activities in the conditions of a «new economy».
  • Item
    Злиття та поглинання у міжнародному бізнесі (на прикладі Daimler/Chrysler)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Цивінська, Наталія Миколаївна; Tsyvinska, Nataliia; Кулик, Юрій Євгенович
    Об’єктом дослідження є злиття та поглинання в міжнародному бізнесі. Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні аспекти сучасних тенденцій розвитку міжнародного ринку злиттів і поглинань, які виникають під час інтеграційних процесів в умовах глобалізації. Метою дослідження є розгляд та аналіз економічної сутності злиттів і поглинань як сучасної форми інтеграційного процесу міжнародних відносин, аналіз міжнародних тенденцій, проблем і перспектив розвитку глобальних злиттів і поглинань, аналіз змін у організація процесу діяльності компанії Daimler & Chrysler. У роботі визначено поняття та класифікацію «злиття та поглинання». Крім того, автор проаналізував діяльність Daimler & Chrysler у складі концерну DAIMLER-BENZ AG. Окрема частина статті присвячена тому, що автомобільна промисловість стикається з безпрецедентною трансформацією, спричиненою різноманітними змінами, зокрема цифровізацією, прискореною COVID-19. Провівши це дослідження, автор дійшов висновку, що справа Daimler Benz і Chrysler стала прикладом одного з найбільш невдалих злиттів в історії бізнесу. А також те, що світова автомобільна промисловість продовжує переживати період величезної трансформації. The object of the study is mergers and acquisitions in international business. The subject of the study is the theoretical, methodological and applied aspects of the modern trends of the international market of mergers and acquisitions, which arise during integration processes in the conditions of globalization. The purpose of the study is to consider and analyze the economic nature of mergers and acquisitions as a modern form of the integration process of international relations, analysis of international trends, problems and prospects for the development of global mergers and acquisitions, analysis of changes in the organization of the Daimler & Chrysler company's activity process. The work defines the concepts and classification of "mergers and acquisitions". In addition the author analyzed the activity of Daimler & Chrysler as part of the concern DAIMLER-BENZ AG. The separate part of the paper deals with the the automotive industry is facing an unprecedented transformation caused by various changes, especially including digitalization accelerated by COVID-19. After conducting this research, the author came to the conclusion that the case of Daimler Benz and Chrysler became an example of one of the most unsuccessful mergers in business history. And also that the global automotive industry continues to experience a period of tremendous transformation.
  • Item
    Розвиток двосторонніх економічних зв’язків України з Німеччиною
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Піскора, Олексій Вадимович; Piskora, Oleksiі; Євдоченко, Олена Олександрівна
    Дипломна робота присвячена еволюції розвитку українсько-німецьких відносин, аналізу форм двостороннього економічного співробітництва, а також визначенню основних проблем економічних відносин між Україною та Німеччиною. Також у роботі визначено роль Німеччини у відносинах з Україною під час війни та окреслено потенційні напрямки розвитку двосторонніх відносин. Thesis is devoted to the evolution of the development of Ukrainian-German relations, the analysis of forms of bilateral economic cooperation, as well as the definition of the main problems of economic relations between Ukraine and Germany. Also paper defines the role of Germany in relations with Ukraine during the war and outlines the potential directions for the development of bilateral relations.
  • Item
    Розвиток малого і середнього бізнесу в Україні (адаптація зарубіжного досвіду)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Красножон, Вікторії Юріївни; Krasnozhon, Viktoriia; Аністратенко, Наталія Володимирівна
    У роботі розглядається тема малого та середнього бізнесу, основи розвитку підприємництва, аналізуються його показники та напрями розвитку з урахуванням досвіду зарубіжної країни. Робота проводилась на прикладі МСП України та Німеччини. У вступі автор зазначив мету, об’єкт і предмет дослідження, а також актуальність теми. У першому розділі описано поняття підприємництва та його категорії, вплив МСП на національну економіку держави та основні напрями моделей розвитку малого та середнього підприємництва. У другому розділі аналізуються показники МСП в Україні, державна підтримка та підтримка підприємництва під час війни України з Росією. У третьому розділі автор досліджує вирішення проблем малого та середнього бізнесу в Україні з урахуванням досвіду Німеччини та визначає основні напрями розвитку співпраці між українським та німецьким малим та середнім бізнесом. підприємств. The work examines the topic of small and medium-sized businesses, the basics of entrepreneurship development, its analysis of its indicators and directions of development, taking into account the experience of a foreign country. The work was carried out on the example of SMEs of Ukraine and Germany. In the introduction, the author noted the purpose, object and subject of the research, as well as the relevance of the topic. The first chapter describes the concept of entrepreneurship and its categories, the impact of SMEs on the national economy of the state, and the main directions of small and medium-sized entrepreneurship development models. The second section analyzes the indicators of SMEs in Ukraine, state support, and support for entrepreneurship during Ukraine's war with Russia. In the third chapter, the author examines the solution to the problems of small and medium-sized businesses in Ukraine, taking into account the experience of Germany, and identifies the main directions of the development of cooperation between Ukrainian and German small and medium-sized enterprises.
  • Item
    Сучасні особливості розвитку міжнародних фармацевтичних ринків
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Коробій, Наталія Олегівна; Korobii, Nataliia; Олійник, Вікторія Володимирівна
    У роботі проаналізовано теоретичні основи та принципи регулювання світових фармацевтичних ринків, досліджено динаміку та особливості розвитку світових фармацевтичних ринків. В роботі широко представлено дослідження розвитку та перспектив міжнародних фармацевтичних ринків на прикладі найбільших фармацевтичних ринків та регіонів світу. Представлена та проаналізована діяльність компаній, які є світовими лідерами на міжнародних фармацевтичних ринках. Досліджений стан та перспективи розвитку українського фармацевтичного ринку. Проаналізовано вплив, пандемії Covid-19 на міжнародні фармацевтичні ринки та шляхи вирішення проблем, які виникли через дану пандемію. Висвітлено дії провідних компаній на виклик коронавірусу і їхні дії в таких непередбачуваних умовах. Окрема частина роботи присвячена подальшим перспективам розвитку міжнародних фармацевтичних ринків, використання в медицині штучного інтелекту, цифрових інноваційних та новітніх технологій. The paper analyzes the theoretical foundations and principles of regulation of the world pharmaceutical markets, examines the dynamics and peculiarities of the development of the world pharmaceutical markets. The study of the development and prospects of international pharmaceutical markets is widely presented in the work, using the example of the largest pharmaceutical markets and regions of the world. The activities of companies that are world leaders in international pharmaceutical markets are presented and analyzed. The studied state and prospects for the development of the Ukrainian pharmaceutical market. The impact of the Covid-19 pandemic on the international pharmaceutical markets and ways to solve the problems that arose due to this pandemic were analyzed. The actions of leading companies in response to the coronavirus and their actions in such unpredictable conditions are highlighted. A separate part of the work is devoted to further prospects for the development of international pharmaceutical markets, the use of artificial intelligence in medicine, digital innovative and the latest technologies.
  • Item
    Міжнародна конкурентоспроможність креативних послуг українських компаній
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Ковалова, Анастасія Олександрівна; Kovalova, Anastasiia; Галахова, Тетяна Олексіївна
    Узагальнення проблеми розвитку міжнародної конкурентоспроможності креативних послуг українських компаній свідчить про наявність системних проблем, зокрема, щодо державної підтримки та сприяння розвитку цієї галузі, а слабка привабливість цього ринку не сприяти інвестуванню в оновлення обладнання, навчання персоналу та впровадження новітніх технологій для покращення конкурентної ситуації українських креативних компаній. The generalization of the problem of the development of international competitiveness of creative services of Ukrainian companies indicates the existence of systemic problems, in particular, in relation to state support and promotion of the development of this industry, and the weak attractiveness of this market does not contribute to investing in equipment renewal, personnel training, and the introduction of the latest technologies to improve the competitive situation Ukrainian creative companies.
  • Item
    Розвиток міжнародних інвестиційних ринків на прикладі Європейського Союзу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Грицик, Олександр Сергійович; Hrytsyk, Oleksandr; Кислицина, Ольга Володимирівна
    У роботі проаналізовано функціонування інвестиційного ринку ЄС. Автор досліджує фундаментальні засади інвестиційної діяльності, охарактеризував сучасний етап розвитку міжнародних інвестиційних ринків та детермінанти функціонування інвестиційного ринку ЄС. В окремій частині було визначено тенденції розвитку українського інвестиційного ринку та надано рекомендації щодо його розвитку. The work analyzes the functioning of the EU investment market. The author investigates the fundamental principles of investment activity, characterized the current stage of development of international investment markets and the determinants of the functioning of the EU investment market. In a separate part, trends in the development of the Ukrainian investment market were determined and recommendations for its development were provided.
  • Item
    Міжнародні економічні взаємовідносини України із США як стратегічним партнером
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-12-14) Гавриш, Аліса Олегіна; Havrysh, Alisa; Жеваго, Аліна Володимирівна
    У роботі проаналізовано роль і місце США та України у сучасній системі міжнародних відносин. Автор досліджував розвиток сучасних міжнародних взаємовідносин України і США у контексті сфер в яких країни співпрацюють, а саме: торгово-економічній, військовій, науково-технічній та інших. В окремій частині роботи розглядаються перспективи розвитку українсько-американських відносин у поствоєнний період. The paper analyzes the role and place of the USA and Ukraine in the modern system of international relations. The author investigated the development of modern international relations between Ukraine and the United States in the context of the spheres in which the countries cooperate, namely: trade-economic, military, scientific-technical, and others. In a separate part of the work, prospects for the development of Ukrainian-American relations in the post-war period.
  • Item
    Стратегія розвитку міжнародної компанії ( на прикладі «Adidas AG»)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Шроль, Аліна Олександрівна; Shrol, Alina; Білошапка, Владислав Анатолійович
    У роботі аналізуються теоретичні основи та принципи обґрунтування сутності стратегічного управління та аналіз стратегії розвитку міжнародної компанії «Adidas AG», тенденцій та проблем результативності компанії на світовому та українському ринку. В результаті дослідження компанії необхідно виходити на нові рівні розвитку, удосконалювати системи руху своїх товарів, послуг та організацію торгової діяльності. The paper analyses the theoretical foundations and principles of substantiation of the essence of strategic management and analysis of the development strategy of the international company "Adidas AG", trends and problems of the company's performance in the global and Ukrainian markets. As a result of the company's research it is necessary to reach new levels of development, improve the systems of movement of its goods, services and organization of trade activities.
  • Item
    Ефективність системи державного стимулювання експорту на прикладі компанії «Бунге Україна»
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Удовицька, Дар’я Ігорівна; Udovytska, Daria; Панченко, Евген Григорович
    У роботі аналізується політична діяльність, яка забезпечує реалізацію та розвиток експортного потенціалу країни, а також сприяє збільшенню економічного потенціалу, спрямована на стимулювання національних товаровиробників, а також на захист інтересів їхніх підприємств на світових ринках. У першому розділі обґрунтовано питання стимулювання експорту малих і середніх підприємств державою, а також особливості експортної політики в різних країнах та які методи стимулювання вони використовують. У другому розділі можна побачити, як автор аналізує експортну політику України та систему державної підтримки, а також конкурентоспроможність наших підприємств та форми стимулювання вітчизняних виробників. У третьому розділі викладено шляхи покращення державної підтримки, а також наближення до розвинутих країн на світовому ринку. The work analyzes political activities that ensure the realization and development of the country's export potential, as well as helps increase economic potential, it is aimed at stimulating national producers, as well as protecting the interests of their enterprises in world markets. The first section substantiates the issue of stimulating the export of small and medium enterprises by the state, as well as the peculiarities of export policy in different countries and what methods of stimulation they use. In the second section you can see how the author analyzes the export policy of Ukraine and the state support system, as well as the competitiveness of our enterprises and forms of incentives for domestic producers. The third section outlines ways to improve government support, as well as help move closer to developed countries in the global market.
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах глобалізації
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Титаренко, Анастасія Андріївна; Tytarenko, Anastasiia; Бурмака, Микола Олексійович
    У кваліфікаційній магістерській роботі аналізуються теоретичні основи конкурентоспроможності та методи оцінки управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах глобалізації. Розглянуто сучасні тенденції формування конкурентоспроможності компаній в умовах глобалізації. Зокрема, інноваційна діяльність як основне джерело конкурентних переваг на світовому ринку. Автор аналізує позиції та потенціал українських підприємств у міжнародному конкурентному середовищі. Проводячи дане дослідження, автор розкрив проблеми підвищення конкурентоспроможності українських підприємств в умовах глобалізації. На основі роботи автор сформулював стратегічні рекомендації щодо розвитку українських підприємств у контексті підвищення їх глобальної конкурентоспроможності. The paper analyzes the theoretical foundations of competitiveness and methods for assessing enterprise competitiveness management in the context of globalization. The author considers modern tendencies of the formation of competitiveness of the companies in the conditions of globalization. In particular, innovative activity as the main source of competitive advantages in the global market. The author analyzes the positions and potential of Ukrainian enterprises in the international competitive environment. Carrying out the given research, the author has revealed the problems of increasing competitiveness of the Ukrainian enterprises in the conditions of globalization. On the basis of the work, the author formulated strategic recommendations for the development of Ukrainian enterprises in the context of increasing their global competitiveness.
  • Item
    Управління маркетингом в міжнародних корпораціях (на прикладі компанії Ryanair)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Протасова, Мілана Вячеславівна; Protasova, Milana; Євдоченко, Олена Олександрівна
    У кваліфікаційній магістерській роботі автором визначено принципи та підходи організації системи управління міжнародним маркетингом на зовнішньому ринку, що забезпечить компанії високу клієнтоорієнтованість та значну конкурентоспроможність. Дослідження присвячене аналізу поточної глобальної маркетингової стратегії Ryanair, яка є європейською бюджетною авіакомпанією. Оцінивши конкурентне середовище компанїі, її ринкові позиції та ключові аспекти комерційної та маркетингової діяльності, автором було запропоновано ряд практичних рекомендацій, які допоможуть організації успішно розвиватис свою систему управління міжнародним маркетином, активно просувати продажі, підвищувати репутацію та покращувати обслуговування клієнтів. In the qualification master's work, the author identifies the principles and approaches to the organization of international marketing management system in foreign markets, which will provide the company with high customer focus and significant competitiveness.The study examines the current global marketing strategy of Ryanair, a European budget airline. Assessing the company's competitive environment, its market position and key aspects of commercial and marketing activities, the author offered a number of practical recommendations that will help organizations successfully develop their international marketing management system, actively promote sales, increase reputation and improve customer service.
  • Item
    Консалтингова діяльність в системі міжнародного бізнесу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Полегенько, Роман Олегович; Polehenko, Roman; Бабич, Тетяна Олегівна
    У роботі аналізується динаміка становлення та розвитку ринку консалтингу в Україні. Визначено основні показники рівня консалтингових послуг в Україні. Переглянуто процес інтернаціоналізації компаній та основні причини проблем та особливості виходу консультантів на міжнародні ринки. Окрема частина роботи присвячена аналізу ринку консалтингових послуг на прикладі компанії «Консалтинг ЮА». Провівши дане дослідження, автор дійшов висновку, що в країнах з розвиненою ринковою економікою консалтинг став його невід’ємною частиною та невід’ємним елементом, підтримуючи високий рівень функціонування його інфраструктури. Консалтингові фірми допомагають компаніям адаптуватися до швидко мінливих ринкових умов. На основі роботи автор дає рекомендації щодо вдосконалення діяльності консалтингових компаній щодо виходу на міжнародні ринки. The work analyses the dynamics of the formation and development of the consulting market in Ukraine. Identified the main indicators of the level of consulting services in Ukraine. Reviwed the process of internationalization of companies and the main causes of the problems and characteristics of the output of consultants to international markets. A separate part of the article is devoted to the analysis of the consulting services market using the example of Consulting UA. After conducting this research, the author came to the conclusion that in countries with developed market economies, consulting has become an integral part and an essential element of it, maintaining a high level of functioning of its infrastructure. Consulting firms help companies adapt to rapidly changing market conditions. Based on the work, the author gives recommendations for improving the activities of consulting companies to enter international markets.
  • Item
    Інтернет-маркетинг як інструмент підвищення ефективності міжнародного бізнесу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Павлюченко, Микита Олександрович; Pavliuchenko, Mykyta; Бабич, Тетяна Олегівна
    У статті аналізуються теоретичні основи та принципи сучасного Інтернет-маркетингу. Автор пояснює поняття, інструменти та ефективність маркетингової діяльності в Інтернеті. У статті аналізується вплив сучасних інструментів інтернет-маркетингу на прикладі національних будівельних компаній. Автор намагається виявити доцільність та корисність використання інструментів Інтернет-маркетингу в сучасному міжнародному бізнесі. Провівши дослідження, автор дійшов висновку, що на сьогоднішній день кожному бізнесу необхідно розвивати власні канали інтернет-маркетингу і існуюча практика є досить ефективною і показує, що використання Інтернет-інструментів у маркетинговому бізнесі дозволяє вивести його на більш високий конкурентний рівень. The paper analyzes the theoretical foundations and principles of modern Internet marketing. The author explains the concept, tools and effectiveness of marketing activities on the Internet. The paper analyzes the impact of modern internet marketing tools on the example of national construction companies. Some part of the thesis is devoted to the analysis of marketing activities of national developers and analysis of their marketing strategy. The author tries to identify the feasibility and usefulness of using Internet marketing tools in modern international business. After conducting research, the author concluded that today every business needs to develop its own channels of Internet marketing and current practice is quite effective and shows that the use of Internet tools in marketing business allows you to bring it to a higher competitive level.
  • Item
    Управління розвитком персоналу міжнародних корпорацій (на прикладі KPMG)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Крукаускайте, Діана; Krukauskaite, Diana; Омельченко, Роман Володимирович
    На основі узагальнення та загальної характеристики управління персоналом в міжнародних корпорацій, встановлено, що це поняття можна розуміти як а системний процес планування, організації, управління, мотивації та контролю персоналу міжнародних корпорацій з урахуванням диференційованих інструментів для його залучення та використання в різних видах господарської діяльності ТНК. Загальна характеристика управління персоналом у міжнародних корпораціях вказують на використання різноманітних інструментів як для набору, так і для використання персоналу як його атестація, навчання, мотивація та контроль. Сучасні вектори кадрів. Розвитком міжнародних корпорацій є: акцент на поєднанні мотивації та результати роботи; врахування міжкультурних тенденцій в управлінні персоналом; запровадження гнучких форм контролю персоналу, зокрема, із застосуванням сучасного програмного забезпечення; широке використання аутсорсингу та аутстафінгу персоналу; передача частини персоналу на дистанційну роботу в умовах карантинних обмежень; використання гнучкої праці; командні проекти для вирішення певних корпоративних і функціональних завдань; акцент на команді. Побудова та корпоративна соціальна відповідальність як форма нематеріальної мотивації персоналу; впровадження штучного інтелекту як для вирішення деяких завдань у бізнес процеси, а також відбирати та ранжувати кандидатів на окремі посади в корпораціях. Узагальнення сучасних підходів до управління персоналом у міжнароних корпораціях вказує на глобальне поширення стратегій цифрової трансформації для розвитку робочого потенціал ТНК, що призводить до більш глибокого впровадження стандартів: цифрове управління, планування та контроль персоналу на глобальному рівні. Based on the generalization and general characteristics of personnel management of international corporations, it is established that this concept can be understood as a systematic process of planning, organization, management, motivation and control of personnel of international corporations, taking into account differentiated tools for its involvement and use in different conducting economic activities of TNCs. The general characteristics of personnel management in international corporations indicate the use of diversified tools for both recruitment and use of personnel, as well as its certification, training, motivation and control. Modern vectors of staff development of international corporations are: emphasis on combining motivation and work results; taking into account cross-cultural trends in personnel management; introduction of flexible forms of personnel control, in particular, with the use of modern software; extensive use of outsourcing and staff outstaffing; transfer of part of the staff to remote work in the conditions of quarantine restrictions; use of flexible team projects to solve certain corporate and functional tasks; emphasis on team building and corporate social responsibility as a form of intangible motivation of staff; introduction of artificial intelligence both to solve some tasks in business processes and to select and rank candidates for individual positions in the corporation. The generalization of modern approaches to personnel management in international corporations indicates the global spread of digital transformation strategies to develop the work potential of TNCs, which leads to deeper implementation of standards of digital management, planning and control of personnel at the global level.
  • Item
    Інтеграція України у світовий ринок туристичних послуг в умовах сучасних глобальних трансформацій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Кондратюк, Анастасія Сергіївна; Kondratiuk, Anastasiia; Рябець, Наталія Миколаївна
    Міжнародний туризм являє собою складне суспільне явище, яке відображає комплекс економічних, політичних, соціокультурних, екологічних й інших елементів, які володіють невичерпним потенціалом задля постійного розвитку. Саме туристична індустрія сприяє стабільному й динамічному надходженню капіталу до державного бюджету, а також чинить позитивний вплив на формування та розвиток багатьох галузей економіки. Туризм забезпечує коштами до існування мільйони людей, а мільярдам відкриває можливість гідно оцінити культурну самобутність свого народу та народів інших країн, а також багатство природи. В деяких країнах частка цього сектора у структурі ВВП може становить більше 20%, і в цілому туризм є третьою за розмірами галуззю глобальної економічної системи. International tourism is a complex social phenomenon that reflects a set of economic, political, socio-cultural, environmental and other elements that have inexhaustible potential for sustainable development. It is the tourism industry that contributes to the stable and dynamic inflow of capital into the state budget, as well as has a positive impact on the formation and development of many sectors of the economy. Tourism provides a livelihood for millions of people, and gives billions the opportunity to appreciate the cultural identity of their people and the peoples of other countries, as well as the richness of nature. In some countries, the share of this sector in the structure of GDP can be more than 20%, and in general tourism is the third largest sector of the global economic system.
  • Item
    Ефективність управління фінансами в міжнародній компанії ТОВ «Ресайклінг Солюшинс»
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Калашник, Володимир Сергійович; Kalashnyk, Volodymyr; Білошапка, Владислав Анатолійович
    Розвиток системи фінансового управління базується на поняттях фінансів у міжнародних компаніях, що тісно пов’язані з системою фінансового менеджменту ТНК. За результатами дослідження сформулювати рекомендації менеджменту ТОВ «РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС» як проєкт управлінського рішення. The development of the financial management system is based on the concepts of finance in international companies, which are closely related to the financial management system of TNCs. Based on the results of the research, formulate recommendations of the management of RESYCLING SOLUTIONS LLC as a draft management decision.
  • Item
    Інвестиційна компонента корпоративної стратегії Nestle на глобальному ринку продовольства
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Губарєв, Андрій Павлович; Hubariev, Andrii; Олійник, Вікторія Володимирівна
    Кваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню теоретичних та практичних аспектів функціонування транснаціональних корпорацій на глобальному ринку продовольства. Детерміновано сутність та роль міжнародного руху капіталу, місце транснаціональних корпорацій у цих процесах. Визначено стан, тенденції та ключових гравців глобального ринку продовольства. На прикладі NESTLE здійснено оцінку переваг та недоліків інвестиційних стратегій на глобальному ринку продовольства. Проведено аналіз особливостей інвестиційної стратегії транснаціональних корпорацій на ринку продовольства України. Запропоновано заходи, спрямовані на підвищення інвестиційної привабливості аграрного сектору та ринку продовольства нашої держави. The master's thesis is devoted to the study of theoretical and practical aspects of transnational corporations' functioning in the global food market. The essence and role of international movement of capital, place of transnational corporations in these processes are determined. State, trends and key players of the global food market are identified. The advantages and disadvantages of investment strategies in the global food market were assessed on the example of NESTLE. The analysis of transnational corporations' investment strategy features in the Ukraine food market is carried out. Measures aimed at increasing of agricultural sector investment attractiveness and the food market of our country are proposed.
  • Item
    Розвиток малого та середнього бізнесу в Україні (на прикладі ІТ сфери)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Вербовецька, Єлизавета Сергіївна; Verbovetska, Yelyzaveta; Жеваго, Аліна Володимирівна
    В роботі аналізується розвиток малого і середнього бізнесу в Україні. Автор аналізує проблеми з якими зіткнулися МСП. Автор зробив спробу виявити загальні проблеми малого та середнього бізнесу, і запропонувати шляхи вирішення цих проблем. Окрема частина статті присвячена специфіки впливу IT-галузі на малий і середній бізнес в Україні. In the given work the development of small and medium-sized businesses in Ukraine. The author analyzes the problems faced by SMEs. The author attempted to identify the common problems of small and medium-sized businesses, and to suggest ways of solving them. There is a separate part devoted to the impact of the IT industry on small and medium-sized businesses in Ukraine.
  • Item
    Розвиток двосторонніх міжнародних економічних зв’язків України з Китаєм
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-02-10) Боровик, Олексій Русланович; Borovyk, Oleksii; Фурсова, Олена Вікторівна
    Робота базується на вивчені розвитку двосторонніх міжнародних економічних зв’язків між Україною та Китаєм. Визначено загрози та перешкоди на шляху розвитку українсько-китайського співробітництва та окреслено перспективи розвитку двосторонніх відносин. Визначено сутність та основні форми прояву міжнародних економічних відносин. Визначено місце Китаю та України у глобальних світових процесах. Автор досліджує основи українсько-китайського партнерства. The work is based on studying the development of bilateral international economic ties between Ukraine and China. Threats and obstacles on the way to the development of Ukrainian-Chinese cooperation were identified and prospects for the development of foreign economic relations between Ukraine and China were outlined. Author defines the essence and the main forms of international economic relations' display. The place of China and Ukraine in the global world processes was determined. The author describes the basics of Ukrainian- Chinese strategic partnership.