Browsing by Author "Barida, Nadiia"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item ESG як фактор оцінки вартості нерухомості в ризик-менеджменті(«ФОП Середняк Т. К.», 2024-04-16) Баріда, Надія Петрівна; Barida, Nadiia; Барида, Надежда ПетровнаItem Банківське кредитування в Україні: посткризове перезавантаження(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Аржевітін, Станіслав Михайлович; Arzhevitin, Stanislav; Аржевитин, Станислав Михайлович; Алексеєнко, Максим Дмитрович; Alekseienko, Maksym; Алексеенко, Максим Дмитриевич; Баріда, Надія Петрівна; Barida, Nadiia; Барида, Надежда Петровна; Бернацька, Ольга Олександрівна; Bernatska, Olha; Бернацкая, Ольга Александровна; Білошапка, Вікторія Степанівна; Biloshapka, Viktoriia; Белошапка, Виктория Степановна; Брегеда, Олена Анатоліївна; Breheda, Olena; Брегеда, Елена Анатольевна; Войтов, Сергій Вікторович; Денисенко, Антоніна Валентинівна; Denysenko, Antonina; Денисенко, Антонина Валентиновна; Заболотна, Наталія Григорівна; Zabolotna, Nataliia; Заболотная, Наталия Григорьевна; Івасів, Ігор Богданович; Ivasiv, Ihor; Ивасив, Игорь Богданович; Коваленко, Марина Олександрівна; Kovalenko, Maryna; Коваленко, Марина Александровна; Коптюх, Олена Григорівна; Koptiukh, Olena; Коптюх, Елена Григорьевна; Корнилюк, Роман Васильович; Kornyliuk, Roman; Корнилюк, Роман Васильевич; Костенко, Валентина Володимирівна; Kostenko, Valentyna; Костенко, Валентина Владимировна; Марчук, Тетяна Сергіївна; Marchuk, Tetiana; Марчук, Татьяна Сергеевна; Остапишин, Тетяна Петрівна; Ostapyshyn, Tetiana; Остапишин, Татьяна Петровна; Охрименко, Ірина Борисівна; Okhrymenko, Iryna; Охрименко, Ирина Борисовна; Приходько, Є. А.; Prykhodko, Y.; Приходько, Е. А.; Ситник, Олександр Васильович; Sytnyk, Oleksander; Сытник, Александр Васильевич; Стрільчук, Любов Василівна; Strilchuk, Liubov; Стрельчук, Любовь Васильевна; Стрільчук, Юлія Ігорівна; Strilchuk, Yuliia; Стрельчук, Юлия Игоревна; Фридель, Володимир Ігорович; Frydel, Volodymyr; Фридель, Владимир Игоревич; Фуксман, Олександр Ю.; Fuksman, Oleksander; Фуксман, Александр Ю.; Харевич, Андрій Сергійович; Harevych, Andrii; Харевич, Андрей Сергеевич; Ходакевич, Сергій Іванович; Hodakevych, Serhii; Ходакевич, Сергей Иванович; Циганова, Надія Вікторівна; Tsyhanova, Nadiia; Цыганова, Надежда Викторовна; Чуб, Павло Михайлович; Chub, Pavlo; Чуб, Павел Михайлович; Шемет, Тетяна Станіславівна; Shemet, Tetiana; Шемет, Татьяна СтаниславовнаУ монографії досліджуються особливості формування макроекономічного середовища діяльності вітчизняних банків. Аналізуються актуальні проблеми теорії і практики банківського кредитування в Україні в умовах виходу з кризи. Методологічні аспекти антикризового регулювання кредитної діяльності банків розглядаються на макро- й мікроекономічному рівнях. Обґрунтовуються теоретико-концептуальні засади та методичні підходи до оптимізації управління кредитним портфелем банку.Item Гармонізація монетарної і фіскальної політики в умовах війни та кризової трансформації економіки(Видавничий дім «Інтернаука», 2024) Баріда, Надія Петрівна; Barida, Nadiia; Барида, Надежда Петровна; Наконечна, Юлія Леонідівна; Nakonechna, Yuliia; Наконечная, Юлия Леонидовна; Демиденко, Людмила Миколаївна; Demydenko, Liudmyla; Демиденко, Людмила НиколаевнаВступ. У статті досліджено роль координації монетарної та фіскальної політики, гармонізації стабілізаційних та регулятивних заходів Центрального банку та Уряду в умовах війни та сучасних глобальних кризових структурних трансформацій. Виокремлено, ключові тенденції розвитку фінансової сфери, обґрунтовано особливості проведення монетарної та фіскальної політики в умовах кризових структурних трансформацій. Охарактеризовано напрямки інституційної гармонізації та оптимальної монетарно-фіскальної взаємодії в механізмі забезпечення фінансової стабільності. Ключовими цілями монетарної та фіскальної політики під час військових дій є забезпечення макроекономічної рівноваги та стійкості фінансової та грошової системи України за допомогою грошово-кредитних та фінансових управлінських інструментів, що дозволять збільшити державні витрати на оборону, відбудову житлового сектору, енергетичної та транспортної інфраструктури, відновлення промисловості, торгівлі та соціального захисту населення. Мета. Метою статті є виявлення ключових тенденцій розвитку фінансової сфери, розкриття особливостей проведення монетарної та фіскальної політики в умовах кризових структурних трансформацій. Виокремлення напрямків оптимальної монетарно-фіскальної взаємодії в механізмі забезпечення фінансової стійкості. Матеріали і методи. Статтю написано на основі вивчення наукових вітчизняних та зарубіжних літературних джерел з піднятої проблематики. Написання статті ґрунтується на матеріалах, які узагальнюють основні положення теоретичних та практичних досліджень щодо визначення особливостей взаємозв’язку та взаємовпливу монетарної та фіскальної політики на основі вивчення вітчизняної нормативно-правової бази, аналізу даних звітності міжнародних фінансових організацій, а також моніторингу статистичних даних Національного банку України, Міністерства фінансів, Державної казначейської служби України. У процесі здійснення дослідження було використано наступні наукові методи: діалектичний підхід і системний аналіз — щодо теоретичного узагальнення висновків вчених — економістів з питань гармонізація монетарної і фіскальної політики, розкриття змісту понятійного апарату; методи порівняльного аналізу та синтезу — під час виявлення загальних і специфічних прийомів та інструментів реалізації фіскальної та монетарної політики в Україні і в зарубіжних країнах. Історичний метод — для узагальнення поглядів науковців щодо процесів діалектичного взаємозв’язку важелів монетарного та фіскального впливу на макроекономічну збалансованість. Результати. У науковій статті визначено, що сутність та завдання гармонізації фіскальної та монетарної політик полягає як у забезпеченні злагодженості регулятивних заходів відповідальних інститутів, так і в створенні ефективного механізму регулювання макроекономічної та фінансової стабільності, на основі гармонійного поєднання інструментів монетарної, фіскально-бюджетної та боргової політики держави з метою стабілізації фінансового сектору через збалансування сукупного попиту і пропозиції, підтримання сприятливої для економічного розвитку ринкової кон’юнктури. Перспективи. Проблема гармонізації монетарної та фіскальної політики, координації дій урядів та центральних банків отримала нові виклики та невідкладність у вивченні та врегулюванні. В умовах війни потрібна надійна стратегія гармонізації монетарної і фіскальної політики, яка враховує високий рівень невизначеності, з яким ми стикаємося сьогодні та якісна оцінка факторів впливу ринку грошей на державні фінанси і навпаки фінансів на гроші, а також визначення необхідних умов для забезпечення безперебійного використання інструментів нашої монетарної та фіскальної політики під час військових дій. Дане питання тривалий період вивчається та обговорюється в наукових та політичних колах, проте до сьогодні не досягнуто згоди стосовно сутності, принципів, засобів та інструментів гармонізація монетарної і фіскальної політики, тому існуюча кризова ситуація вимагає розробки теоретико-методичних засад перспективного розвиту грошової та фінансової системи України на основі адекватних до ситуації методах і важелях регулювання. Introduction. The article examines the role of monetary and fiscal policy coordination, harmonization of stabilization and regulatory measures of the Central Bank and the Government in the conditions of war and modern global crisis structural transformations. The key trends in the development of the financial sphere are singled out, the specifics of conducting monetary and fiscal policy in the conditions of crisis structural transformations are substantiated. The directions of institutional harmonization and optimal monetary-fiscal interaction in the mechanism of ensuring financial stability are characterized. The key goals of monetary and fiscal policy during military operations are to ensure macroeconomic balance and stability of the financial and monetary system of Ukraine with the help of monetary and financial management tools, which will allow to increase state spending on defense, reconstruction of the housing sector, energy and transport infrastructure, and restoration of industry, trade and social protection of the population. The purpose of the article is to identify the key trends in the development of the financial sphere, to reveal the peculiarities of conducting monetary and fiscal policy in the conditions of crisis structural transformations. Highlighting directions of optimal monetary and fiscal interaction in the mechanism of ensuring financial stability. Materials and methods. The article is written on the basis of the study of scientific domestic and foreign sources on the raised issues. The writing of the article is based on materials that summarize the main provisions of theoretical and practical research on determining the features of the relationship and mutual influence of monetary and fiscal policy based on the study of the domestic legal framework, analysis of reporting data of international financial organizations, as well as monitoring of statistical data of the National Bank of Ukraine, Ministry of Finance, State Treasury Service of Ukraine. In the process of carrying out the research, the following scientific methods were used: dialectical approach and systemic analysis — regarding the theoretical generalization of the conclusions of scientists and economists on issues of harmonization of monetary and fiscal policy, disclosure of the content of the conceptual apparatus; methods of comparative analysis and synthesis — during the identification of general and specific techniques and tools for the implementation of fiscal and monetary policy in Ukraine and in foreign countries. The historical method is for summarizing the views of scientists regarding the processes of dialectical interconnection of the levers of monetary and fiscal influence on macroeconomic balance. The results. The scientific article determined that the essence and task of the harmonization of fiscal and monetary policy is to ensure the coherence of the regulatory measures of the responsible institutions, as well as to create an effective mechanism for regulating macroeconomic and financial stability, based on a harmonious combination of the instruments of monetary, fiscal-budgetary and debt policy of the state with the aim of stabilizing the financial sector through balancing aggregate demand and supply, maintaining a favorable market environment for economic development. This issue has been studied and discussed in scientific and political circles for a long time, but to date no agreement has been reached regarding the essence, principles, means and tools of the harmonization of monetary and fiscal policy, therefore the existing crisis situation requires the development of theoretical and methodological foundations for the future development of the monetary and financial system of Ukraine on the basis of methods and levers of regulation adequate to the situation. Prospects. The problem of harmonization of monetary and fiscal policy, coordination of actions of governments and central banks received new challenges and urgency in study and settlement. In the conditions of war, a reliable strategy for the harmonization of monetary and fiscal policy is needed, which takes into account the high level of uncertainty that we are facing today and a qualitative assessment of the factors influencing the money market on public finances and vice versa, finance on money, as well as determining the necessary conditions for ensuring the uninterrupted use of the tools of our monetary and fiscal policy during military operations. This issue has been studied and discussed in scientific and political circles for a long time, but to date no agreement has been reached regarding the essence, principles, means and tools of the harmonization of monetary and fiscal policy, therefore the existing crisis situation requires the development of theoretical and methodological foundations for the future development of the monetary and financial system of Ukraine on the basis of methods and levers of regulation adequate to the situation.Item Оцінка вартості застави у передачі ESG-факторів на ризик-менеджмент банку(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Баріда, Надія Петрівна; Barida, NadiiaВрахування екологічних, соціальних факторів та факторів корпоративного управління (ESG), а також пов'язаних з ними можливостей та ризиків набуває для фінансових інституцій усе більшої актуальності. Змінаклімату та перехід до вуглецево-нейтральної економіки, ставлять перед банками нові виклики. Адже, екстремальні погодні явища, такі як повені,пожежі можуть мати безпосередній вплив на нерухомість, а отже, і на заставне майно банків. Поступове підвищення середньої температури має тривалийгоризонт впливу на банківську діяльність та ризик менеджмент. Окрім кліматичних цілей, варто виокремити екологічні цілі, соціальні цілі та сприяння належному корпоративному управлінню. Ці категорії сталогорозвитку можна узагальнити під абревіатурою «ESG» (Environmental. Social. Governance.). Для ризик-орієнтованої банківського менеджменту, актуальними є ризики, що виникають внаслідок впровадження ESG-заходів або їх відсутності. ESG-ризики не є абсолютно новими видами ризиків для банківського менеджменту. Скоріше, їх можна розуміти як рушійні сили відомих категорій ризиків таких як кредитний або ринковий ризики. При їх виявленні та ідентифікації, та – особливо при пошуку способів кількісної оцінки, традиційні методи оцінки стають не дієвими. Адже, регуляторні вимоги таусталені методи аналізу ризиків значною мірою покладаються на історичні дані. В даному випадку, вони придатні лише в дуже обмеженій мірі, як основа для прогнозування того, як ESG-ризики можуть проявитися в майбутньому і перетворитися на фінансові ризики. Для того, щоб належним чином управляти ESG-ризиками та стати більш стійкими до цих ризиків, банкам необхідно розробити нові підходи. Наглядові органи та розробники стандартів опублікували відповідні рекомендації на національному, європейському та міжнародному рівнях. Впровадження ESG-ризиків у систему ризик-менеджменту відкриває нову перспективу взаємовідносин банків і клієнтів: ризики впливають на зацікавлені сторони, а зацікавлені сторони впливають на загальні результати банківської діяльності. Врахування цієї перспективи допоможе по-новому поглянути на інші типи ризиків і змінити їхню роль. Taking into account environmental, social and corporategovernance (ESG) factors, as well as the opportunities and risks associated with them, is becoming increasingly important for financial institutions. Climate change and the transition to a carbon-neutral economy pose new challenges for banks. Extreme weather events, such as floods and fires, can have a direct impact on realestate and, consequently, on banks' collateral. A gradual increase in average temperatures has a long horizon of impact on banking operations and risk management. In addition to climate goals, it is worth highlighting environmental goals, social goals and the promotion of good corporate governance. These categories of sustainable development can be summarised under the acronym ‘ESG’ (Environmental. Social. Governance.). For risk-oriented banking management, the risks arising from the implementation of ESG measures, or their absence are relevant. ESG risks are not completely new types of risks for bank management. Rather, they can be understood as driving forces of well-known risk categories such as credit or market risks. In identifying and measuring them, and especially in finding ways to quantify them, traditional valuation methods become ineffective. After all,regulatory requirements and established risk analysis methods rely heavily onhistorical data. In this case, they are only suitable to a very limited extent as a basis for predicting how ESG risks may manifest themselves in the future and turn into financial risks. In order to properly manage ESG risks and become more resilient to these risks, banks need to develop new approaches. Supervisors and standard setters have published relevant recommendations at the national, European and international levels. The integration of ESG risks into the risk management system opens up a new perspective on the relationship between banks and customers: risks affect stakeholders, and stakeholders affect the overall performance of banking activities. Taking this perspective into account will help to take a fresh look at other types of risks and change their role.Item Цифрова трансформація банків: від нових продуктів та бізнес-моделей до зміни стратегічного управління бізнесом(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Гриджук, Дмитро Миколайович; Hrydzhuk, Dmytro; Гриджук, Дмитрий Николаевич; Баріда, Надія Петрівна; Barida, Nadiia; Барида, Надежда ПетровнаItem Інформаційно-аналітичні матеріали щодо формування Основних засад грошово-кредитної політики на 2017 рік і середньострокову перспективу(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Аржевітін, Станіслав Михайлович; Arzhevitin, Stanislav; Аржевитин, Станислав Михайлович; Заболотна, Наталія Григорівна; Zabolotna, Nataliia; Заболотная, Наталия Григорьевна; Циганова, Надія Вікторівна; Tsyhanova, Nadiia; Цыганова, Надежда Викторовна; Унковська, Тетяна Євгеніївна; Unkovska, Tetiana; Унковская, Татьяна Евгеньевна; Джус, Михайло Олегович; Dzhus, Myhailo; Джус, Михаил Олегович; Остапишин, Тетяна Петрівна; Ostapyshyn, Tetiana; Остапишин, Татьяна Петровна; Баріда, Надія Петрівна; Barida, Nadiia; Барида, Надежда Петровна; Чершнев, Юрій Вікторович; Chershnev, Yurii; Чершнев, Юрий Викторович; Коптюх, Олена Григорівна; Koptiukh, Olena; Коптюх, Елена Григорьевна; Ситник, Олександр Васильович; Sytnyk, Oleksander; Сытник, Александр ВасильевичУ збірнику консолідовано й узагальнено матеріали щодо формування та реалізації Основних засад грошово-кредитної політики в Україні. Головний акцент зроблено на формуванні Основних засад грошово-кредитної політики на 2017 рік і середньострокову перспективу. Збірник висвітлює правові підвалини формування Основних засад грошово-кредитної політики в Україні, методичні рекомендації й аналіз процедур, думки експертів та рекомендації щодо цільових орієнтирів грошово-кредитної політики на 2017 рік і середньострокову перспективу. Збірник призначений для науковців, практиків, викладачів, аспірантів та магістрів, а також стане у нагоді усім, хто цікавиться проблемами грошово-кредитного регулювання.