Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bilyk, Viktoriia"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Проблемні аспекти та перспективні напрями вдосконалення системи інтернет-маркетингу суб’єктів сфери споживчих послуг
    (Західноукраїнський національний університет, 2022) Кравчик, Юрій Васильович; Kravchyk, Yurii; Гарафонова, Ольга Іванівна; Harafonova, Olha; Шпильовий, Віктор Андрійович; Shpylovyi, Viktor; Шпильова, Віра Олексіївна; Shpylova, Vira; Білик, Вікторія Вікторівна; Bilyk, Viktoriia
    У статті вказано на актуальність формування та реалізації політики розвитку системи Інтернет-маркетингу підприємства, зокрема суб’єктів, які спеціалізуються на наданні споживчих послуг. Наведено результати соціологічного дослідження серед споживачів послуг щодо кількості та якості цифрових комунікаційних каналів, у тому числі тих, якими споживачі послуг користуються, їх задоволеності рівнем та якістю цифрових маркетингових комунікацій підприємств, перспективних засобів цифрових маркетингових комунікацій, переваг застосовуваних інструментів Інтернет-маркетингу. Наведено результати експертного опитування керівників та фахівців суб’єктів господарювання, які надають споживчі послуги з метою ідентифікації безпосереднього інструментарію Інтернет-маркетингу, який застосовується ними. Визначено специфіку застосовуваного підприємствами інструментарію Інтернет-маркетингу. Здійснено факторний аналіз щодо важливості застосування інструментарію Інтернет-маркетингу підприємств та наведено його результати. Розроблено методико-прикладну модель формування продукту для Інтернет-маркетингу підприємства. The study considers the relevance of the formation and implementation of policies for the development of Internet marketing of the enterprise, in particular entities specializing in the provision of consumer services. The purpose of the study is to identify problematic aspects and substantiate promising areas for improving the system of Internet marketing of consumer services. The results of sociological research among service consumers on the quantity and quality of digital communication channels, including those used by service consumers, their satisfaction with the level and quality of digital marketing communications, promising digital marketing communications, the benefits of Internet marketing tools are presented. The results of an expert survey of managers and specialists of business entities that provide consumer services in order to identify the direct tools of Internet marketing that they use, are given. The specifics of Internet marketing tools used by enterprises are determined. The factor analysis of the importance of using the tools of Internet marketing at enterprises and its results are given. The methodological and applied model of product formation for Internet marketing at the enterprise has been developed. The system elements the of Internet marketing of consumer services enterprises are identified, namely, subjects and objects of digitalization, mechanisms for digital transformation of Internet marketing relations, ways of providing and factors that determine the nature and structure of digital Internet marketing. The applied significance of the research results is that the prospects of using various Internet marketing tools for enterprises that provide consumer services, depending on the strategy of their further development, namely, focus on competitiveness, increase activity, increase business profitability, improve rating positions of the brand. The scientific novelty of the research results is the further development of tools for managing Internet marketing of enterprises in the service sector, namely the development of methodological and applied model of product formation for Internet marketing of the enterprise.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Штучний інтелект та публічне управління: стратегії та ризики в умовах цифрової глобалізації
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-11) Білик, Вікторія Олександрівна; Bilyk, Viktoriia; Осьмак, Антон Сергійович
    Магістерська робота розглядає вплив штучного інтелекту на публічне управління в умовах цифрової глобалізації. Акцентується на стратегіях імплементації штучного інтелекту в український оборонно-промисловий комплекс, заснований на практиці АТ « оборонна». Досліджено ризики цього процесу та запропоновано методи їхнього ефективного управління. Робота розкриває важливі аспекти взаємодії штучного інтелекту та публічного управління в умовах глобальної цифрової трансформації, а також розглядає конкретний випадок впровадження цих технологій у важливій галузі - оборонному секторі України. The master's thesis explores the impact of artificial intelligence on public administration in the era of digital globalization. It focuses on the strategies of implementing artificial intelligence in the Ukrainian defense industry, using the practical experience of the «Ukrainian Defense» enterprise. The risks of this process are investigated, and methods for their effective management are proposed. The thesis reveals important aspects of the interaction between artificial intelligence and public administration in the context of global digital transformation. It also examines a specific case of implementing these technologies in a critical sector - Ukraine's defense industry.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback