Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Hrabchuk, Kateryna"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Управління портфелем торгових марок підприємства та шляхи його вдосконалення
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Грабчук, Катерина Олександрівна; Hrabchuk, Kateryna; Шевченко, Олена Леонідівна
    Проведено дослідження теоретичних основ і практичних аспектів управління портфелем торгових марок підприємства на прикладі компанії ПрАТ «МХП» та розробка шляхів його вдосконалення. Відповідно до поставленої мети були визначені такі завдання: Розглянути теоретичні основи управління портфелем торгових марок. Проаналізувати сучасний стан управління портфелем торгових марок українських підприємств. Розробити шляхи вдосконалення управління портфелем торгових марок підприємства. Теоретична, методична та практична значущість отриманих результатів. На основі проведеного дослідження визначено шляхи та методи керування портфелем торгових марок та які шляхи застосовуються і покращення для його конкурентоспроможності на ринку на прикладі ПрАТ «МХП». Оцінено та проаналізовано портфель торгових та розглянуті шляхи його вдосконалення. Детально проаналізовані торгові марки компанії їхні різновиди, цільові аудиторії та розглянуті основні конкуренти ра ринку. Прорахований теоретичний варіант окупності при запуску нових продуктів для розширення асортименту та покращення портфеля торгових марок. A study of the theoretical foundations and practical aspects of the management of the company’s brand portfolio was conducted using the example of MHP JSC and development of ways to improve it. In accordance with the set goal, the following tasks were defined: Consider the theoretical foundations of brand portfolio management. To analyze the current state of brand portfolio management of Ukrainian enterprises. Develop ways to improve the management of the company’s brand portfolio. Theoretical, methodical and practical significance of the obtained results. On the basis of the conducted research, the ways and methods of managing the brand portfolio and which ways are used and improved for its competitiveness on the market were determined using the example of PJSC «MHP». The trading portfolio was evaluated and analyzed, and ways of its improvement were considered. The company’s trademarks, their varieties, target audiences, and the main market competitors are analyzed in detail. Calculated theoretical option of payback when launching new products to expand the assortment and improve the brand portfolio.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback