Browsing by Author "Klochko, Rostyslav"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Modelling the bank customer activity duration based on the cox econometric survival model(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2023) Piskunova, Olena; Піскунова, Олена Валеріївна; Пискунова, Елена Валерьевна; Klochko, Rostyslav; Клочко, Ростислав Сергійович; Bilyk, Tetiana; Білик, Тетяна Олександрівна; Билык, Татьяна Александровна; Frolova, Tetiana; Фролова, Тетяна Олександрівна; Фролова, Татьяна АлександровнаThe banking sector is constantly evolving, seeking effective ways to attract and retain clients, especially those with high financial potential. One of the ways to achieve this goal is to provide car loans at low interest rates, such as 0.01%. However, the untimely outflow of clients after repayment of the car loan becomes a significant problem for banks leading to the loss of potential income from other banking services. The research aims to evaluate the impact of selling additional banking services on increasing clients' activity duration. The research used statistics on opening new bank clients, whose first product was a car loan at an interest rate of 0.01%, from 2018 to 2022. The dataset included 9,224 records. The Cox proportional hazards model is used to determine the impact of a credit card on the duration of car loan client activity. The analysis of the model coefficients showed that with a credit card, clients closed at a rate of 0.86 of the rate of closing clients without a credit card. However, during the verification of the proportional hazard assumption, it was determined that the credit card's influence level changes significantly over time, indicating the model's inadequacy. The next phase of the study was the search for an influencing parameter that meets all the quality conditions of the Cox model. Having a credit card with at least one transaction was selected. For this model variation, all indicators of model adequacy were met. The coefficient estimation results showed that clients with an active credit card closed at a rate of 0.36 of the rate of closing clients without it. The evaluation of the active credit card impact confirms that selling a credit card allows for an increase in the bank clients' activity duration. However, a critical success factor is the sale of a credit card and its activation. The obtained research results can be used to optimize the bank's marketing and sales strategies, ensure more effective customer retention and increase the bank's profits. Банківська сфера постійно еволюціонує, шукаючи ефективні шляхи залучення та утримання клієнтів, зокрема тих, які мають високий фінансовий потенціал. Одним зі шляхів досягнення цієї мети є надання автокредитів під низькі відсоткові ставки, такі як 0.01% річних. Однак несвоєчасний відтік клієнтів після погашення автокредиту стає великою проблемою для банків, оскільки це призводить до втрати потенційного доходу від інших банківських послуг. Дослідження має на меті оцінити вплив продажу додаткових банківських сервісів на збільшення тривалості активності клієнтів банку. Для виконання дослідження було використано статистику відкриття нових клієнтів банку, першим продуктом яких був кредит на авто з відсотковою ставкою 0.01% річних за період із 2018 по 2022 рік. Масив даних включав 9 224 записів. У дослідженні використано модель пропорційних небезпек Кокса для визначення впливу кредитної картки на тривалість утримання клієнтів банку з автокредитом. Аналіз коефіцієнтів моделі показав, що за наявності кредитної картки клієнти закриваються зі швидкістю 0.86 порівняно зі швидкістю закриття клієнтів без кредитної картки. Але впродовж перевірки виконання умови пропорційного ризику було визначено, що рівень впливу кредитної картки значно змінюється з часом, що свідчить про неадекватність моделі. Наступним етапом дослідження був пошук параметра впливу, що відповідає всім умовам якості моделі Кокса. Цим фактором було обрано наявність кредитної картки, за якою було здійснено хоча б одну транзакцію. Для цієї варіації моделі всі показники адекватності моделі були виконані, а результати оцінки коефіцієнтів показали, що клієнти з активною кредитною карткою закриваються зі швидкістю 0.36 порівняно зі швидкістю закриття клієнтів без активної кредитної картки. Результат підтверджує, що продаж кредитної картки дає змогу збільшувати тривалість активності клієнтів банку, але важливим фактором успіху є не тільки продаж кредитної картки, а й її активація. Отримані результати дослідження можуть бути використані для оптимізації маркетингових і продажних стратегій банку, забезпечення більш ефективного обслуговування клієнтів та збільшення прибутків банку.Item Моделювання поведінки клієнтів у системі маркетингового менеджменту(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-24) Клочко, Ростислав Сергійович; Klochko, Rostyslav; Піскунова, Олена ВалеріївнаДисертаційну роботу присвячено розробці та реалізації нового концептуального підходу до вирішення наукової задачі моделювання поведінки клієнтів в системі маркетингового менеджменту. Цей підхід дозволяє перетворювати наявні первинні дані про клієнтів на знання про закономірності їх поведінки та надає практичні переваги при розробці маркетингових стратегій. Об’єктом дослідження є поведінка клієнтів з точки зору маркетингового менеджменту. Предметом дослідження є економетричні моделі та методи машинного навчання, що використовуються для моделювання поведінки клієнтів. Практична цінність дослідження полягає у розробці концептуальних положень щодо моделювання поведінки клієнтів, які можуть бути впроваджені у бізнес-процеси комерційних організацій для удосконалення маркетингового менеджменту, зокрема для підвищення ефективності процесу прийняття маркетингових рішень; формування дієвої маркетингової стратегії; оптимізації операційних витрат та маркетингових інвестицій; підвищення рівнів утримання та лояльності клієнтів; реалізації результативної комунікаційної стратегії; розробки та удосконалення продуктів і послуг. The thesis is devoted to the development and implementation of a new conceptual approach to solving the scientific problem of modeling client behavior in the marketing management system. This approach allows to transform the available primary data about clients into knowledge about the patterns of their behavior and provides practical advantages in the development of marketing strategies. The object of research is client behavior from the marketing management point of view. The subject of the study is econometric models and machine learning methods used to model client behavior. The practical value of the study is the development of conceptual frameworks for modeling client behavior that can be implemented in business processes of commercial organizations to improve marketing management, in particular, to increase the efficiency of marketing decision-making; develop an effective marketing strategy; optimize operating costs and marketing investments; increase client retention and loyalty; design an successful communication strategy; develop and improve products and services.