Browsing by Author "Kutsenko, Vira"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Освітня домінанта соціальної безпеки: шляхи трансформації в контексті забезпечення сталого розвитку(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Гаращук, Олена В.; Harashchuk, Olena; Куценко, Віра І.; Kutsenko, ViraДослідження, представлене статтею, присвячено актуальним проблемам досягнення соціальної безпеки та сталого розвитку, на що мають вплив ряд чинників внутрішнього і зовнішнього характеру. Серед них одне з провідних місць посідають пов’язані з діяльністю освітньої сфери, які можливо визначити в якості освітньої домінанти, що обумовлюється зростанням ролі та значення освіти в сучасному світі, що переживає період глибоких трансформацій. Зазначене зумовлює необхідність здійснення відповідних трансформацій на рівні нашої країни, інституційну основу яких передусім мають складати гнучка законодавчо-нормативна база, а також чіткий розподіл компетенції міністерств, відомств, організацій щодо реалізації тих нормативних положень, які безпосередньо впливають на стан соціальної безпеки та процеси сталого розвиток у цілому. При цьому відмічено, що соціальна безпека передбачає необхідність того, щоб об’єктом безпосереднього впливу держави стала людина з її потенціалом і соціально-економічними потребами, завдяки чого має забезпечуватися успішне подолання соціальних, а також екологічних загроз і небезпек. Також звернено увагу на небезпеки, що несуть у собі соціальні негаразди та природні небезпеки, серед яких називаються й епідемічні захворювання. Розкрито актуальні питання пов’язані зі здійсненням трансформаційних перетворень. У зазначеному аспекті розглянуто науково обґрунтовані принципи стосовно здійснення процесів трансформації безпосередньо в сфері освіти. У цьому зв’язку наголошено на необхідності застосування у сфері освіти найновіших технологій, а також підкреслено важливість дотримання при її трансформації запропонованих підходів і принципів. Все це сприятиме не лише підвищенню якості освіти, підготовки фахівців, а й прискоренню досягнення сталого соціально-економічного розвитку та зростанню добробуту громадян України. Значне місце в статті посідає також огляд досвіду інших країн у контексті аналізу соціальних проблем щодо безпекової ситуації в нашій країні та обґрунтування шляхів їх успішного вирішення. The research presented in the article is devoted to topical problems of achieving social safety and sustainable development, which is influenced by a number of internal and external factors. Among them, one of the leading places is occupied by those related to the activities of the educational sphere, and which can be defined as an educational dominant. This moment is due to the growth of the role and importance of education in the modern world, which is going through a period of profound transformations. This necessitates the implementation of appropriate transformations in our country, the institutional basis of which, first of all, should be a flexible legislative and regulatory framework, as well as a clear distribution of the competences of ministries, departments, organizations for the implementation of regulations that directly affect the state of social safety and sustainable processes development in general. At the same time, it is noted that social safety provides for the need for a person with his potential and socio-economic needs to become the object of direct influence of the state, due to which the successful overcoming of social as well as environmental threats and dangers should be ensured. Attention is also drawn to the dangers posed by social problems and natural hazards, among which are called epidemic diseases. Reveals topical issues related to the implementation of transformational transformations. In this aspect, scientifically grounded principles are considered for the implementation of transformation processes directly in the field of education. In this regard, the need to apply the latest technologies in the field of education is emphasized, and the importance of observing the proposed approaches and principles during its transformation is emphasized. All this will contribute not only to improving the quality of education, training specialists, but also to accelerate the achievement of sustainable socio-economic development and the growth of the wellbeing of Ukrainian citizens. A significant place in the article is also occupied by a review of the experience of other countries in the context of the analysis of problems related to the provision of social safety in our country and the substantiation of ways of their successful solution.Item Траєкторія дистанційної освіти у змінюваному світі: погляд у майбутнє(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Гаращук, Олена В.; Harashchuk, Olena; Куценко, Віра І.; Kutsenko, ViraСтаття присвячена проблемам розвитку дистанційної освіти. Вказана проблематика є особливо актуальною сьогодні, коли у зв’язку з карантинними заходами, викликаним пандемією коронавірусу, дистанційна освіта стає фактично єдиною можливою формою організації навчального процесу. В цьому зв’язку розкриваються основні переваги дистанційного навчання, серед яких виділяється можливість забезпечити людині умови для безперервної освіти протягом усього життя. Також зазначається, що здійснення дистанційного навчання потребує новітніх технічних засобів і передусім тих, які ґрунтуються на інтерактивних мультимедійних технологіях. Подається огляд основних технічних ресурсів дистанційного навчання. Серед цих ресурсів особлива увага приділяється навчальним програмам і відмічається, що розробка навчальних програм для дистанційного навчання є однією з найскладніших проблем, вирішення якої потребує значних матеріальних та інтелектуальних витрат. Поряд із тим підкреслюється, що досягнення належної результативності дистанційного навчання є неможливим без сумлінного ставлення до нього студентів і викладачів, які мають досконало володіти технічними засобами використовуваними в навчальному процесі. При цьому важливе місце у статті відводиться розгляду значення праці викладачів, розкривається сутність методів освітньої діяльності заснованих на системній взаємодії та модульного навчання, що мають застосовуватись у процесі дистанційного навчання. Відтак зазначається, що у дистанційній формі навчання існують великі, нерозкриті до цього часу, можливості, на виявлення яких має бути спрямовано подальше вдосконалення дистанційної освіти. Серед перспективних напрямів розвитку дистанційної освіти відмічається об’єднання закладів вищої освіти у центри дистанційного навчання. Надалі у статті формулюються підходи до забезпечення розвитку дистанційної освіти в Україні, що має забезпечити якість підготовки кадрів з характеристиками відповідними вимогам економіки та суспільства знань за якими майбутнє. The article is devoted to the problems of distance education development. This issue is especially relevant today, when due to quarantine measures caused by the coronavirus (COVID-19) pandemic, distance education is actually the only possible form of organization of the educational process. In this regard, the main advantages of distance learning are revealed, among which is the ability to provide a person with conditions for lifelong learning. It is also noted that the implementation of distance learning requires the latest technical means and especially those based on interactive multimedia technologies. An overview of the main technical resources of distance learning is given. Among these resources, special attention is paid to training programs and it is noted that the development of training programs for distance learning is one of the most difficult problems, the solution of which requires significant material and intellectual costs. At the same time, it is emphasized that achieving the proper effectiveness of distance learning is impossible without the conscientious attitude of students and teachers, who must have a thorough knowledge of the technical means used in the educational process. An important place in the article is given to the importance of teachers, reveals the essence of methods of educational activities based on systematic interaction and modular learning, which should be used in the process of distance learning. Therefore, it is noted that in the form of distance learning there are great, still undiscovered, opportunities to identify which should be aimed at further improvement of distance education. Among the promising areas of distance education is the unification of higher education institutions into distance learning centers. In the future, the article formulates approaches to ensuring the development of distance education in Ukraine, which should ensure the quality of training with characteristics that meet the requirements of the economy and knowledge society for which the future.Item Управління формуванням інноваційного освітнього середовища в контексті переходу знаннєвої парадигми освіти на компетентнісну(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Гаращук, Олена В.; Harashchuk, Оlena; Куценко, Віра І.; Kutsenko, ViraУ статті досліджено роль системи управління освітою у контексті її впливу на розвиток інноваційних процесів, людського капіталу та економіки в цілому, що є актуальною проблемою сучасного періоду становлення інформаційного суспільства. Проте існуюча на сьогодні система управління процесами формування інноваційного освітнього середовища не є адекватною сучасним вимогам. Передусім це виражається у обмеженні повноважень щодо впливу на процес навчання як з боку навчальних закладів, так і місцевих органів влади. Зазначене негативно відображається на здатності освітньої системи задовольняти потреби ринку праці маючими відповідну компетентність спеціалістами. Тому завданням поданого в статті дослідження є визначення шляхів підвищення ролі управлінської діяльності в освітньому середовищі, яке сприяло б забезпеченню зростання якості освіти та досягненню сучасних освітніх стандартів. В цілому, за нинішніх умов, необхідно забезпечити постійне вдосконалення системи управління освітнім середовищем з метою ефективного використання усіх наявних ресурсів. У цьому зв’язку в статті насамперед розкривається сутність категорій «якість освіти» та «управління освітою». Визначено чинники, що впливають на якісні параметри освіти, а також розглянуто основні критерії інноваційного простору. Проаналізовано показники, що характеризують процеси формування освітнього середовища. Розглянуто проблеми інституційного забезпечення якості вищої освіти, основні стандарти та нормативи. Запропоновані шляхи вдосконалення системи переходу від знаннієвої парадигми освіти до компетентнісної. В результаті має бути забезпечено здійснення переходу від негнучкої системи фінансування освітньої сфери, згідно з бюджетними статтями, до більш активного використання бюджетних коштів, відповідно до делегованих на нижчі управлінські рівні повноважень. Разом із тим, видається важливим забезпечити активне використання грантової системи, зокрема в контексті досягнення узгоджених результатів навчальної діяльності, а також забезпечувати мобілізацію ресурсів, що потенційно можуть надходити в освітню сферу з інших недержавних джерел. The article studies the role of the education management system in the context of its influence on the development of innovative processes, human capital and the economy as a whole, which is an urgent problem of the modern period of the formation of the information society. However, the current management system for the formation of an innovative educational environment is not adequate to modern requirements. First of all, this is expressed in the limitation of authority regarding the impact on the learning process, both from educational institutions and from local authorities. This situation negatively affects the ability of the educational system to meet the needs of the labor market by specialists with appropriate competence. Therefore, the objective of the research presented in the article is to determine ways to increase the role of managerial activity in the educational environment, which would contribute to ensuring the growth of the quality of education and the achievement of modern educational standards. In general, in the current conditions, it is necessary to ensure continuous improvement of the educational environment management system in order to effectively use all available resources. In this regard, the article first reveals the essence of the categories «quality of education» and «education management». The factors affecting the quality parameters of education are identified, and the main criteria of the innovation space are considered. The indicators characterizing the processes of formation of the educational environment are analyzed. The problems of institutional quality assurance of higher education, basic standards and norms are considered. The ways of improving the system of changing the educational paradigm from teaching knowledge to teaching competencies are proposed. As a result, there should be a transition from an inflexible system of financing the educational sphere, in accordance with budget articles, to a more active use of budget funds, in accordance with the powers delegated to lower management levels. At the same time, it is important to ensure that the grant system is actively used, in particular in the context of achieving consistent learning outcomes, and to mobilize resources that could potentially coming to the educational sector from other non-governmental sources.