Browsing by Author "Lihonenko, Larysa"
Now showing 1 - 20 of 45
Results Per Page
Sort Options
Item Assessment of the Impact of Digital Skills on the Level of Satisfaction with Digital Transformation Processes in Ukraine(Polissia National University, 2022) Lihonenko, Larysa; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Лигоненко, Лариса Александровна; Antoniuk, Larysa; Антонюк, Лариса Леонтіївна; Антонюк, Лариса Леонтьевна; Ilnytskyi, Denys; Ільницький, Денис Олександрович; Ильницкий, Денис Александрович; Tsyrkun, Olena; Циркун, Олена Ігорівна; Циркун, Елена ИгоревнаThe digital transformation of the leading countries towards the neo-economy effectively uses the potential of digital competences, which remain insufficiently explored in Ukraine, but it is already clear that they are the key to the inclusive economic growth of any country, namely the post-war revival and development of Ukraine at a highly competitive level. The purpose of this study was to find the specific features of the influence of the level of digital competences (according to DigComp 2.1) on the evaluation of the prospects for building a digital economy by Ukrainian citizens, and the perception of the processes of digital transformation of the economy by stakeholders. The information base of this study included online survey data, processed using the SPSS package. Found regularities were verified using standard statistical parameters of the relationship. At the first stage, the influence of the level of digital skills on the judgments, attitudes, and expectations of respondents on the prospects of digital transformation in Ukraine and the world was found. Depending on the attitude towards the development of ICT, the archetypes of the respondents were distinguished (optimist, pragmatist, agnostic, rationalist/cautious pessimist, and sceptic). The second stage investigated the impact of digital skills on various aspects of the life of Ukrainian citizens, namely on their daily life, on them as consumers and as workers. It was found that a higher level of digital skills contributes to improving the quality of respondents’ everyday life; there is an increase in the share of respondents who use Internet resources in everyday life. The key conclusions are as follows: 1) focused efforts on the development of digital skills will contribute to an increase in the share of optimistic and pragmatic assessments of digitalisation; 2) the detected digital gap between the possession of skills and the need for them (2-3 times) actualises the implementation of policies aimed at overcoming it; 3) the awareness of the impact of the level of digital skills on the development of citizens and satisfaction with the products of the digital economy is growing; 4) the digital transformation of the economy radically changes its structure, the landscape of the labour market, and has a major impact on every citizen. Foremost, those who have an elevated level of digital skills will be able to benefit from digitalisation. Цифрова трансформація країн-лідерів у напрямку неоекономіки ефективно використовує потенціал цифрових компетенцій, які в Україні залишаються недостатньо дослідженими, але вже зараз зрозуміло, що вони є запорукою інклюзивного економічного зростання будь-якої країни, зокрема післявоєнного відродження і розвитку України на високому конкурентному рівні. Метою дослідження є виявлення особливостей впливу рівня цифрових компетенцій (відповідно до DigComp 2. 1) на оцінку українськими громадянами перспектив розбудови цифрової економіки, сприйняття стейкхолдерами процесів цифрової трансформації економіки. Інформаційним базисом роботи є дані он-лайн опитування, оброблені з використанням пакету SPSS. Виявлені закономірності перевірені за допомогою стандартних статистичних параметрів взаємозв’язку. На першому етапі ідентифіковано вплив рівня цифрових навичок на судження, настрої та очікування респондентів щодо перспектив цифрової трансформації в Україні та світі. Залежно від ставлення до розвитку ІКТ виділено архетипи респондентів (оптиміст, прагматик, агностик, раціоналіст / обережний песиміст та скептик) Доведено, що оптимістичність оцінки наслідків цифровізації залежить від рівня цифрових навичок. На другому етапі вивчався вплив цифрових навичок на різні аспекти життя українських громадян, зокрема на їх повсякденне життя, на них як на споживачів та як на працівників. Виявлено, що вищий рівень цифрових навичок сприяє покращенню якості повсякденного життя респондентів; спостерігається зростання частки респондентів, які використовують інтернет-ресурси у повсякденному житті. Ключовими висновками є: 1) цілеспрямовані зусилля з формування цифрових навичок будуть сприяти збільшенню частки оптимістичних та прагматичних оцінок цифровізації; 2) виявлений цифровий розрив між володінням навичками та потребою в них (2−3 рази) актуалізує реалізацію політики, спрямованої на його подолання 3) зростає усвідомлення впливу рівня цифрових навичок на розвиток громадян та задоволеність продукцією цифрової економіки; 4) цифрова трансформація економіки кардинально змінює її структуру, ландшафт ринку праці та чинить домінуючий вплив на кожного громадянина. Отримати корисний ефект цифровізації зможуть передусім ті, хто має високий рівень володіння цифровими навичками.Item Digital economy: the impact of ICT on human capital and the formation of future competencies(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Antoniuk, Larysa; Антонюк, Лариса Леонтіївна; Антонюк, Лариса Леонтьевна; Sevastiuk, Alina; Севастюк, Аліна Олексіївна; Ilnytskyi, Denys; Ільницький, Денис Олександрович; Ильницкий, Денис Александрович; Lihonenko, Larysa; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Лигоненко, Лариса Александровна; Denysova, Olha; Денісова, Ольга Олександрівна; Денисова, Ольга Александровна; Horbova, Yuliia; Горбова, Юлія Сергіївна; Горбова, Юлия Сергеевна; Drobotiuk, Olha; Дроботюк, Ольга Володимирівна; Дроботюк, Ольга Владимировна; Zhyber, Tetiana; Жибер, Тетяна Василівна; Жибер, Татьяна Васильевна; Kulaga, Iryna; Кулага, Ірина Володимирівна; Кулага, Ирина Владимировна; Strilchuk, Yuliia; Стрільчук, Юлія Ігорівна; Стрельчук, Юлия ИгоревнаThe mission of the university is to make a significant contribution to social development through research, generation of new knowledge, dissemination and training of competitive professionals and creative individuals. The scientific-analytical report systematizes the patterns, features and preconditions and consequences of the processes of digital transformation of national economic models. The models of the digital economy, needs and opinions of citizens on the impact of ICT on human capital and the formation of skills of the future are analyzed. This report was compiled as part of the research project, the key task of which is to prepare recommendations for creating a roadmap for human capital development and the formation of future competencies. Designed for heads of government, companies and institutions of higher education, researchers, entrepreneurs, managers, teachers, students and a wide range of readers interested in the competitiveness of the national economy and the development of the digital economy of Ukraine.Item Green logistics as an object of green budgeting: the example of electric vans exploit incentivisation(Український державний університет науки і технологій (Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка Всеволода Лазаряна), 2022) Zhyber, Tetiana; Жибер, Тетяна Василівна; Жибер, Татьяна Васильевна; Lihonenko, Larysa; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Лигоненко, Лариса АлександровнаThe article is devoted to the application of financial-managerial tools of green budgeting in public policy implementation to stimulate such climate oriented business activity as green logistics at the example of need to enlarge electric vans exploiting in Ukraine. The aim of this article is to propose the financial and managerial tool of green budgeting organization to stimulate startups of electric vehicles producing for the more environment friendly exploitation of the transport within green logistics implementation. Equations for the financial calculations of future compensation within green budgeting and motivating interest rate of the loans for the e-vans buyers with the dwindling resources of the budgets is developed. The methodology is based on the application of financial calculations for the modelling the equations of the loans interest paying by case method. The results of the article show the application of financial technology, by developing and proposing the stimulation tool within green budgeting, which could be used for incentivisation green logistic by start-up's client to obtain more environment friendly transportation in linkage to sustainable public policy. Results of the case modelling prove the economy for the electric van buyer when it exchange on the van with internal combustion engine, which could be the reason to buy the e-vehicle from start-ups. Sturt-ups are interested to improve the e-vans configuration. The scientific novelty refers to the conception of the green budgeting and green logistics linkage in their synergy for the implementation such green logistic base as environment friendly transport. Incentive Coefficient of budget compensation described and applying on the example of vehicles renewal in the green logistics. The practical value of the paper includes the algorithm of regulation in green public policy and propose the tools of benefit interests for target budget loans. Further research may be necessary to develop recommendations for the use of particular indicators of calculations in dynamics of the green logistics components development. This will allow reduce the costs from budgets on the green policy targets providing. Стаття присвячена застосуванню фінансово-управлінських інструментів зеленого бюджетування в реалізації державної політики для стимулювання такої кліматично орієнтованої ділової активності, як зелена логістика, на прикладі необхідності збільшення експлуатації електрофургонів в Україні. Метою цієї статті є запропонувати фінансово-управлінський інструмент організації зеленого бюджетування для стимулювання запуску виробництва електромобілів для більш екологічної експлуатації транспорту в рамках впровадження зеленої логістики. Розроблено рівняння для фінансових розрахунків майбутньої компенсації в рамках зеленого бюджетування та мотиваційної відсоткової ставки за кредитами для покупців електронних фургонів із скороченням ресурсів бюджетів. Методологія заснована на застосуванні фінансових розрахунків для моделювання рівнянь виплати відсотків за кредитами за методом випадку. Результати статті показують застосування фінансових технологій шляхом розробки та пропонування інструменту стимулювання в рамках зеленого бюджетування, який може бути використаний для стимулювання зеленої логістики клієнтом стартапу для отримання більш екологічно чистих транспортних засобів у зв’язку зі стійкою державною політикою. Результати моделювання кейсів доводять економічність для покупця електрофургона при його обміні на фургон з двигуном внутрішнього згоряння, що може стати причиною покупки електронного транспортного засобу у початківців. Стартапи зацікавлені в покращенні конфігурації електронних фургонів. Наукова новизна стосується концепції зв'язку зеленого бюджетування та зеленої логістики в їх синергії для впровадження такої зеленої логістичної бази, як екологічно чистий транспорт. Коефіцієнт стимулювання бюджетного відшкодування описано та застосовано на прикладі оновлення транспортних засобів в зеленій логістиці. Практична цінність роботи включає алгоритм регулювання зеленої державної політики та запропоновано інструменти пільг за цільовими бюджетними кредитами. Для розробки рекомендацій щодо використання окремих показників розрахунків у динаміці розвитку компонентів зеленої логістики можуть знадобитися подальші дослідження. Це дозволить зменшити витрати з бюджетів на забезпечення цілей зеленої політики.Item Logit-model for predicting startup’s venture funding(Національна академія наук України, Державна установа «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього Національної академії наук України», 2021) Zhyber, Tetiana; Жибер, Тетяна Василівна; Жибер, Татьяна Васильевна; Lihonenko, Larysa; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Лигоненко, Лариса Александровна; Piskunova, Olena; Піскунова, Олена Валеріївна; Пискунова, Елена Валерьевна; Srivastava, P.; Шрівастава, П.; Huzik, Tetiana; Гузик, Татьяна АнатольевнаThe paper is devoted to deepening the academic basics using forecasting modeling methods to determine the predictors of enterprises’ success. A startup as a form of entrepreneurship is important today due to the ability to maintain the sustainability of the economic system through a flexible response to challenges. The startup’s potential for receiving external, direct venture financing from other economic counterparties is important forits sustainable development and success. The empirical study puts forward two hypotheses. The first one is that successful startups have common features, which are the factors in obtaining venture financing, i.e. predictors of success. The second hypothesis is a continuation of the first one and requires testing the importance of information representation and clarity of future startup results among venture investors, in particular through the information available about the startup’s activity over the Internet. The empirical study is based on data sets about startups in Ukraine over the last decade. The simulation is performed with logit models developed by the authors. The calculation allows us to confirm the identification of factors of direct influence on the startup’s success according to the built models. The ability to obtain venture capital is one of the startup’s characteristics. The logit model is used as the research tool to determine the relevant factors for defining the positive decision of venture investors to provide startup funding. Predictors of obtaining external funding are identified and considered as the prerequisites for the startup’s success in general. According to the research results,the presence of previous investors, the startup’s profit orientation, the startup’s website, and availability of information about its activity in the social network are the important factors for receiving external financing by a startup. Thepaper argues that the startup’s focus on the public good without profit orientation does not stimulate venture investors. Two periods of the startup founding are singled out among the influence signs in deciding whether a startup will receive external financing: before 2014 and after it. The recognizability of a startup became the determining factor for venture financing after 2014 due to the information provided through the Internet. Until 2014, the relationship with large corporations’ clients had been the most important feature for a startup with external venture financing. Стаття присвячена поглибленню академічного доробку у сфері використання методів прогностичного моделювання для визначення предикторів успіху підприємств. Розглянуто методичні аспекти побудови логістичної моделі, за допомогою якої можна спрогнозувати успіх молодих підприємств (стартапів) для швидкого зростання за допомогою зовнішнього венчурного фінансування від зацікавлених інвесторів. Охарактеризовані особливості попередньої підготовки інформаційної бази та інструментарії обґрунтування параметрів моделі. Стартап як форма підприємництва важливий сьогодні завдяки спроможності зберігати стійкість економічної системи через гнучке реагування на виклики. Для сталого розвитку та успіху самого стартапу важлива його спроможність отримувати зовнішнє, безпосередньо венчурне фінансування від інших економічних контрагентів. Були висунуті дві гіпотези: перша полягає в тому, що успішні стартапи мають спільні ознаки, які є чинниками отримання венчурного фінансування – предикторами успіху. Друга гіпотеза є продовженням першої та вимагає перевірки важливості інформаційної представленості і зрозумілості майбутніх результатів стартапу серед венчурних інвесторів, зокрема через наявність інформації про стартапи в інтернет-мережах. Емпіричне дослідження побудоване на даних про стартапи України в останнє десятиріччя, виконана симуляція за допомогою розроблених авторами логіт-моделей. Розрахунок за моделями дозволив підтвердити виокремлення чинників безпосереднього впливу на отримання стартапом венчурного капіталу в ознаках, притаманних стартапам. Інструментом дослідження була логіт-модель, яка визначає релевантні фактори, що обумовлюють позитивне рішення венчурних інвесторів щодо надання фінансування. Виявлені предиктори отримання фінансування, які розглядаються як передумови успіху розвитку стартапу. Серед вагомих чинників для отримання стартапом зовнішнього фінансування за результатами дослідження виокремлені такі: наявність попередніх інвесторів, орієнтація стартапу на прибуток, наявність інтернет-сторінки та інформації про стартап у соціальних мережах. Визначено, що орієнтація стартапу на публічне благо не стимулює венчурних інвесторів. За результатами моделювання впливу чинників – ознак стартапу – на отримання ним зовнішнього фінансування виокремлено відмінності в періоди заснування стартапів до та після 2014 р. Після 2014 р. визначальним чинником для венчурного фінансування стартапу стала впізнаваність його засновників за інформацією в мережі «Інтернет», тоді як до 2014 р. для отримання зовнішнього венчурного фінансування засновниками стартапу найважливішою для цього його ознакою були зв’язки з клієнтами великих бізнес-корпорацій.Item The skills of intellectual economy as a new object for data analysis in the conception of learning organisations and talant management(FATER Academy of India, 2021-06) Lihonenko, Larysa; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Лигоненко, Лариса Александровна; Zhyber, Tetiana; Жибер, Тетяна Василівна; Жибер, Татьяна Васильевна; Zhukova, Liliana; Muravetsky, Sviatoslav; Tsymbalyuk, IgorItem Академічне підприємництво: історична ретроспектива, змістовні ознаки та форми здійснення(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03-31) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса АлександровнаДосліджено історію виникнення та становлення академічного підприємництва; узагальнені визначення та оцінки, надані вітчизняними та іноземними науковцями. Визначені змістовні характеристики та розроблена типологія форм академічного підприємництва. Виокремлено фази розвитку академічного підприємництва та окреслені їх відмінності. The history of the emergence and formation of academic entrepreneurship is investigated; generalized definitions and assessments provided by domestic and foreign scientists. Substantive characteristics are defined and a typology of forms of academic entrepreneurship has been developed. The phases of development of academic entrepreneurship are identified and their differences are outlined.Item Актуалізація завдань управління інноваційно-технологічним розвитком підприємств(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016-03) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса АлександровнаОцінено існуючий стан інноваційно-технологічного розвитку підприємств в Україні. Визначені основні проблеми та ймовірні причини їх виникнення. Обґрунтовано актуальність розробки теоретичних засад та інструментарію управління інноваційно-технологічним розвитком. Оцінено поточний стан розробки даної проблематики в працях закордонних і вітчизняних дослідників. Визначено пріоритетні напрями наукового пошуку.Item Впровадження талант-менеджменту як ключовий фактор успішного розвитку підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-10) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Демченко, Олена Володимирівна; Demchenko, OlenaУ статті розглядається категорія талановитих працівників, які потрібні організаціям для їх успішного функціонування. Обґрунтовується важливість наявності таких робітників та доцільність впровадження талант-менеджменту. The article considers the category of talented employees that organizations need for their successful operation. The importance of having such workers and the expediency of introducing talent management are substantiated.Item Дизайн в управлінні бізнесом: нові предметні сфери використання терміну(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-04) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса АлександровнаРозкрито сучасне розуміння терміну «дизайн». Надана змістовна характеристика термінологічних конструкцій з його використанням, як набувають все ширшого поширення в управлінні бізнесом та бізнес-консультуванні , зокрема: стратегічний дизайн, організаційний дизайн, бізнес-дизайн. Запропоновано введення в науковий обіг нового терміну «дизайн розвитку» та розкрито його зміст. A modern understanding of the term "design" is disclosed. Content description provided terminological constructs with its use as they are becoming more widespread in business management and business consulting, including: strategic design, organizational design, business design. Suggested introduction of a new term "development design" into the scientific circulation and its meaning is disclosed.Item Дизайн-менеджмент як новий підхід в управлінні(Видавничий дім «Інтернаука», 2019) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Гунько, Неля Вікторівна; Hunko, Nelia; Гунько, Неля ВикторовнаДосліджено поняття та особливості дизайнменеджменту як нового підходу в управлінні розвитком підприємства. The concept and features of design management as a new management approach in company’s development were investigated. Исследовано понятие и особенности дизайн-менеджмент как нового подхода в управлении развитием предприятия.Item Діджиталізація як антикризова стратегія під час епідемії коронавірусу(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-04) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Доманський, Анатолій О.; Domanskii, AnatoliiУ роботі було досліджено поняття діджиталізація, її вплив на кризу, напрямки діджиталізації та їх можливості у подоланні проблем, що виникли під час кризи. Аналізуються та доповнюються рекомендації щодо управління підприємствами під час епідемії. The concept of digitization was explored. Its impact on the crisis. Areas of digitization and their capabilities in overcoming crisis emergencies. Recommendations for managing the enterprise during the epidemic were analyzed.Item Зміст та механізм формування стратегії діджиталізації в бізнес-організаціях(Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова рада України», 2018) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Хріпко, Анна Володимирівна; Khripko, Anna; Хрипко, Анна Владимировна; Доманський, Анатолій Олександрович; Domanskii, Anatolii; Доманский, Анатолий АлександровичОднією з сутнісних ознак нової економіки (неоекономіки) є все активніше використання інформаційно-комунікаційних технологій, що спричинило виникнення та поширення поняття «діджиталізація». У статті розкрито сутність діджиталізації, визначені її форми та напрями, переваги та недоліки, перешкоди впровадження. Викладено авторське розуміння сутності поняття «діджитал-стратегія», запропоновано структурно-логічну послідовність її розробки та розкрито змістовне наповнення окремих етапів роботи. Викладений підхід до формування діджитал-стратегії допоможе бізнес-організаціям адаптуватися до зростаючих темпів діджиталізації, забезпечити їх сталий та розвиток. One of the essential features of the new economy (neo-economics) is the increasing use of information and communication technologies, which has led to the emergence and spread of the concept of “digitalization”. The article reveals the essence of digitalization, certain of its forms and directions, advantages and disadvantages, obstacles of implementation. The author’s understanding of the essence of the concept of “digital strategy” is presented, the structural and logical sequence of its development is proposed, and the substantive content of individual stages of work is disclosed. The outlined approach to the formation of digital strategy will help business organizations to adapt to the growing pace of digitalization, to ensure their sustainable development. Одной из сущностных признаков новой экономики (неоэкономики) есть все более активное использование информационно-коммуникационных технологий, привело к возникновению и распространению понятия «диджитализация». В статье раскрыта сущность диджитализации, определенные ее формы и направления, преимущества и недостатки, препятствия внедрения. Изложены авторское понимание сущности понятия «диджитал-стратегия», предложено структурно-логическую последовательность ее разработки и раскрыто содержательное наполнение отдельных этапов работы. Изложенный подход к формированию диджитал-стратегии поможет бизнес-организациям адаптироваться к растущим темпов диджитализации, обеспечить их устойчивое и развитие.Item Кано-метод обґрунтування нового чи удосконалення існуючого продукту (товарів, робіт, послуг)(Сумський державний університет, 2016) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса АлександровнаItem Карта дослідження з діагностики організаційного дизайну корпоративного підприємництва в українських бізнес-організаціях та його попередні результати(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-03) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Мисилюк, Влада Сергіївна; Mysyliuk, VladaПредставлено карту дослідження, спрямованого на оцінювання поширеності та розвитку корпоративного підприємництва в бізнес-організаціях України, а також вивчення його організаційного дизайну. Здійснено попередній аналіз результатів дослідження. The research map aimed at identification of prevalence and development of corporate entrepreneurship in the business organizations of Ukraine is presented. A preliminary analysis of the results was performed. Представлена карта исследования, направленного на оценку распространенности и развития корпоративного предпринимательства в бизнес-организациях Украины, а также изучение его организационного дизайна. Осуществлен предварительный анализ результатов исследования.Item Лог-лінійний аналіз предикторів інвестиційного успіху стартапів в Україні(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Піскунова, Олена Валеріївна; Piskunova, Olena; Пискунова, Елена Валерьевна; Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Клочко, Р. С.; Klochko, R.; Білик, Тетяна Олександрівна; Bilyk, Tetiana; Билык, Татьяна АлександровнаПрогнозування успіху стартапів завжди було проблемою як для практиків, так і для дослідників. За останні роки зроблено багато спроб спрогнозувати інвестиційний успіх стартапів, тобто успіх в отриманні венчурного фінансування чи залученні інвесторів, а також визначити ключові фактори його досягнення. Переважна більшість досліджень заснована на методах машинного навчання. Проблема більшості цих методів полягає в тому, що вони сильно залежать від кількості спостережень. Чим більше їх, тим краще алгоритми здатні передбачити успіх. Інша складність полягає в тому, що під час реалізації алгоритмів машинного навчання часто неможливо чітко зрозуміти внесок кожного з факторів моделі в кінцевий результат. Завдяки компаніям, які збирають дані про інші фірми, стало можливим створювати та тестувати моделі прогнозування на реальних прикладах. Лог-лінійний аналіз дозволяє стиснути інформацію, що міститься в таблиці сполучень, у стислому вигляді з відносно невеликою кількістю параметрів. Крім того, лог-лінійна модель піддається змістовній інтерпретації результатів. У дослідженні використано двовимірні та тривимірні таблиці сполучень для моделювання успіху стартапу. Аналізуючи результати впровадження методу з двовимірними таблицями сполучень, ми дійшли висновку, що тенденція до швидшого отримання фінансування існує для стартапів, які мають деякі особливості: досвід фінансування; бізнес-орієнтація стартапу; доступність сайту та присутність у соціальних мережах. Найважливішим провісником успіху є попередній досвід отримання інвестицій. У цьому випадку шанс отримати фінансування відноситься до шансу не отримати фінансування, наприклад 4,45 до 1. Найкращий вплив на успіх стартап-проекту, під час реалізації тривимірних таблиць спряження, показали бізнес-орієнтація стартапу, наявність сайту, а також соціальні мережі, реклама, маркетинг або роздрібна торгівля як сфери їх діяльності, за умови, що всі мають досвід фінансування. Слід зазначити, що ефекти взаємодії факторів, виявлених на основі двовимірних таблиць спряження, дещо відрізняються від ефектів, виявлених на основі тривимірних таблиць. Це стосується фактора «доступності патенту», ефект взаємодії якого зі швидкістю фінансування був значним у двовимірному випадку, але в тривимірному вже не був істотним. Це стосується також взаємодії факторів «сфера діяльності — ІТ та телекомунікації» та «отримання фінансування», дія яких у тривимірному випадку на відміну від двовимірного є суттєвим. Причина відмінностей полягає в тому, що двовимірні таблиці частот не дозволяють врахувати вплив інших факторів. On average, according to global statistics, 9 out of 10 startups fail. The failure of a startup can be caused by several reasons, including poor management, imperfect business model, etc. But one of the main ones is the lack of funds for development due to the inability to obtain the necessary funding to attract a venture investor. Accordingly, one of the possible manifestations of the startup’s success is investment success, by which we mean the fact of receiving funding from investors. Predicting the success of startups has always been a challenge for both practitioners and researchers. In recent years, many attempts have been made to predict the investment success of startups, ie success in obtaining venture financing or attracting investors, as well as to identify key factors in its achievement. The vast majority of research is based on machine learning methods. The problem with most of these methods is that they are highly dependent on the number of observations. The more of them, the better the algorithms are able to predict success. Another difficulty is that during the implementation of machine learning algorithms, it is often impossible to clearly understand the contribution of each of the model factors to the end result. Thanks to companies that collect data on other firms, it has become possible to create and test forecasting models based on real examples. This work is aimed at creating mathematical models that allow us to understand what factors influence the success and failure of the Ukrainian startup. The study used log-linear analysis, ie statistical analysis of conjugation tables using loglinear models. Log-linear analysis allows you to compress the information contained in the conjugation table in a concise form with a relatively small number of parameters. In addition, the log-linear model is subjected to a meaningful interpretation of the results. The study used two-dimensional and three-dimensional conjugation tables to model the success of a startup. Analyzing the results of the implementation of the method with two-dimensional conjugation tables, we came to the conclusion that the tendency to get funding sooner exists for startups, which have some of the features: experience of financing; business orientation of the startup; availability of the site and presence in social networks. The most important predictor of success is previous experience in obtaining investments. In this case, the chance of getting funding refers to the chance of not getting funding like 4.45 to 1. The best influence on the success of a startup project, during the implementation of three-dimensional conjugation tables, showed the business orientation of the startup, the presence of a site, and social networks, advertising, marketing, or retail as their areas of activities, provided that all have experience in financing. It should be noted that the effects of the interaction of factors detected on the basis of two-dimensional conjugation tables are somewhat different from the effects detected on the basis of three-dimensional tables. This applies to the factor of “patent availability”, the effect of the interaction of which with the rate of funding was significant in the two-dimensional case, but in the three-dimensional was no longer significant. This also applies to the interaction of factors “sphere of activity — IT and telecommunications” and “obtaining funding”, the effect of which in the threedimensional case in contrast to the two-dimensional is significant. The reason for the differences is that two-dimensional frequency tables do not allow to take into account the effects of other factors.Item Мережа EDIH як акселератор повоєнного розвитку малого та середнього бізнесу в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-10) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, LarysaРозглянуті завдання та інструменти повоєнного розвитку малих та середніх підприємств (МСП) України. Охарактеризовано призначення та сучасний стан розвитку Європейської мережі цифрових інноваційних хабів (EDIH). Висвітлені кроки по її розбудові в Україні. Надано характеристику основних типів послуг, які планується надавати МСП. Визначені стратегічні задачі консорціуму Win2EDIH - координатором якого є КНЕУ ім. В. Гетьмана. This paper examines the tasks and tools for post-war development of small and medium enterprises (SMEs) in Ukraine. It characterizes the purpose and current state of the European Digital Innovation Hubs (EDIH) network. Steps for its development in Ukraine are outlined. An overview of the main types of services planned for SMEs is provided. The strategic objectives of the Win2EDIH consortium, coordinated by the Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, are defined.Item Методичні засади розроблення дорожньої карти розвитку корпоративного підприємництва(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Мисилюк, Влада Сергіївна; Mysyliuk, VladaСтаттю присвячено актуальним питанням становлення та розвитку корпоративного підприємництва в українських бізнес-організаціях. Значна кількість українських бізнес-організацій характеризується наявністю підприємницького потенціалу: працівники володіють підприємницькими компетенціями, готові ініціювати та реалізовувати внутрішні підприємницькі проєкти. Однак комерціалізація знань і технологій, створених усередині бізнес-організацій їхніми працівниками, виявляється складним практичним завданням та потребує розроблення науково обґрунтованого методичного забезпечення. Існуючі дослідження у царині розвитку корпоративного підприємництва в межах усталених бізнес-організацій не розкривають у повній мірі послідовність імплементації інструментів та застосування управлінських стратегій, що можуть бути використаними менеджерами для підвищення рівня підприємницької активності працівників їхніх бізнес-організацій. Ціллю статті визначено обґрунтування та розроблення практичних рекомендацій із розбудови організаційного дизайну корпоративного підприємництва. Доведено, що для активації та максимально ефективного застосування підприємницького потенціалу працівників бізнес-організації необхідно розробити дорожню карту розвитку корпоративного підприємництва, яка деталізуватиме основні етапи та інструменти у напрямі розбудови організаційного дизайну корпоративного підприємництва для трансформації внутрішніх інновацій у значимі економічні результати. Основними етапами опрацювання дорожньої карти розвитку корпоративного підприємництва, тобто впровадження важливих внутрішніх (контекстуальних) факторів підвищення підприємницької активності працівників, визначено: проведення внутрішнього аудиту стану корпоративного підприємництва, розроблення програми розвитку корпоративного підприємництва, розбудова організаційного дизайну корпоративного підприємництва, оцінювання результатів розвитку корпоративного підприємництва та прийняття рішення про продовження або припинення реалізації програми розвитку корпоративного підприємництва. The article is devoted to the actual issues of implementation and development of corporate entrepreneurship in Ukrainian business organizations. A large number of Ukrainian business organizations are characterized by the presence of entrepreneurial potential — employees are ready to initiate and carry out internal business projects. However, commercialization of knowledge and technologies created within business organizations by their employees is a difficult practical task and requires development of scientifically grounded methodological support. Existing studies in the field of corporate entrepreneurship development within established business organizations do not reveal in full the sequence of implementation of instruments and application of management strategies, which can be used by managers to increase the level of entrepreneurial activity of employees of their business organizations. The purpose of the article is to justify and develop practical recommendations regarding the development of corporate entrepreneurship organizational design. It is proved that it is necessary to develop a road map (strategy) for the corporate entrepreneurship development in order to activate and maximize the employees’ entrepreneurial potential within business organizations. The road map for the corporate entrepreneurship development will drill down on the main stages and instruments required to develop corporate entrepreneurship organizational design so that transform internal innovations into significant economic results. The main stages of the designing of the road map for the corporate entrepreneurship development, i.e. introduction of important internal (contextual) factors for the increase employees’ entrepreneurial activity, are defined: internal audit of the corporate entrepreneurship state, creation of the corporate entrepreneurship development program, working out of corporate entrepreneurship organizational design, assessment of the results of the corporate entrepreneurship development program and making a decision on the continuation or termination of realization of the program.Item Методологія оцінювання інноваційної активності підприємства(Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2017-06-30) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Гладіліна, В. К.Item Методологія та інструментарій оцінювання інноваційності підприємства(Сумський державний університет, 2015) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса АлександровнаУ статті критично проаналізовані наявні пропозиції щодо оцінювання інноваційності підприємства. Базуючись на авторському трактуванні сутності цього поняття та комплексного інтегрального показника, обґрунтовані принципи формування методичних засад оцінювання. Запропоновані авторська система оцінних показників, що складається з 2 підсистем (передумов та результатів інноваційності) і базується на діючій статистичній звітності, а також інструментарій розрахунку та інтерпретації інтегрального показника – рівень інноваційності. The aim of the article is to analyse critically the existing approaches to enterprise innovativeness evaluation, these approaches additions and organizing in order to justify the research methodology and develop tools for integral indicator evaluation (diagnosis). В статье критически проанализированы имеющиеся предложения по оценке инновационности предприятия. Базируясь на авторской трактовке сущности этого понятия и комплексного интегрального показателя, обоснованы принципы формирования методических основ оценки. Предложена авторская система оценочных показателей, которая состоит из 2 подсистем (предпосылки и результаты инновационности) и базируется на действующей статистической отчетности, а также инструментарий расчета и интерпретации интегрального показателя – уровень инновационности.Item Модернізація основних засобів в Україні(Видавничий дім «Інтернаука», 2019) Лігоненко, Лариса Олександрівна; Lihonenko, Larysa; Лигоненко, Лариса Александровна; Наверська, Анастасія Юріївна; Naverska, Anastasiia; Наверская, Анастасия ЮрьевнаУ даній статті розглядаються теоретичні та методичні аспекти модернізації основних засобів (модифікація, побудова, дообладнання, переобладнання, поліпшення, реконструкція, тощо) на підприємствах України. Метою статті є дослідження сучасного стану модернізації основних засобів, а також розробка рекомендацій щодо поліпшення проведення модернізації основних засобів на підприємствах України. The article deals with theoretical and methodical aspects of modernization of fixed assets (modification, construction, refinement, refurbishment, improvement, reconstruction, etc.) at Ukrainian enterprises. The purpose of the article is to study the current state of modernization of fixed assets, as well as to develop recommendations for improving the modernization of fixed assets at Ukrainian enterprises. В данной статье рассматриваются теоретические и методические аспекты модернизации основных средств (модификация, построение, дооборудования, переоборудования, улучшения, реконструкция и т.п.) на предприятиях Украины. Целью статьи является исследование современного состояния модернизации основных средств, а также разработка рекомендаций по улучшению проведения модернизации основных средств на предприятиях Украины.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »