Browsing by Author "Linkova, O."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Роль менеджменту в організаційному розвитку(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-04) Лінькова, Олена Ю.; Linkova, O.Обґрунтовано, що успіх в бізнесі можливий за умови реалізації організаційного розвитку. При цьому актуальними проблемами менеджменту виступають: підбір кадрів; зміна стратегії; негнучкість структур; визначення критеріїв ефективності роботи. Для їх розв’язання запропоновано комплексний підхід на основі інструментальної і ціннісної складових. It is substantiated that success in business is possible provided the realization of organizational development. At the same time the actual problems of management are: recruitment; change of strategy; inflexibility of structures; defining performance criteria. To solve them, we propose a comprehensive approach based on instrumental and value components.Item Трансформація менеджменту(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10-21) Лінькова, О.; Linkova, O.Product portfolio management is a strategic choice made by management to implement the organization's business strategy. As part of this process, it is necessary to determine which products, markets and technologies are priorities and what share of each of them is possible. Product portfolio management plays an important role in maintaining the company's competitiveness, which is an integral part of market success. Focusing on the consumer and meeting his needs makes it relevant to consider and implement a portfolio approach to corporate governance. The active policy of retailers to increase the range of products requires the development of a product management system in order to achieve economic efficiency. Consumer preferences and expectations are an important factor of influence that shapes the attitude to a particular market player.