Browsing by Author "Oleksiuk, Oleksii"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item Cучасні ІТ-технології в управлінні комерційною та логістичною діяльністю підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Филипчук, ЯремаУ роботі досліджено сучасні ІТ-технології в управлінні комерційною та логістичною діяльністю на прикладі ТОВ «Бей-Транс»[3]. Проаналізовано вплив інформаційних систем на ефективність бізнес-процесів, зокрема комерційної діяльності та логістики, їхню інтеграцію та взаємозв'язок. На основі дослідження розроблено рекомендації щодо вдосконалення управлінських процесів шляхом впровадження інноваційних технологічних рішень, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності підприємства. The work examines modern IT technologies in managing commercial and logistics activities using the example of LLC "Bei-Trans". The impact of information systems on business process efficiency, particularly in commercial and logistics activities, is analyzed, along with their integration and interconnections. Based on the findings, recommendations are developed to improve management processes through the implementation of innovative technological solutions aimed at enhancing the company's competitiveness.Item Formation of a set of national food security indicators(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2023) Yerankin, Oleksandr; Єранкін, Олександр Олександрович; Еранкин, Александр Александрович; Ivasiv, Ihor; Івасів, Ігор Богданович; Ивасов, Игорь Богданович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Олексій Іванович; Олексюк, Алексей Иванович; Ovsiienko, Nataliia; Овсієнко, Наталія Василівна; Овсеенко, Наталия Васильевна; Parii, Liudmyla; Парій, ЛюдмилаThe purpose of this scientific article is to form a set of indicators of national food security in order to diagnose the processes of food supply and self-sufficiency in the direction of a comprehensive and clear assessment of the actual level of national food security and independence and to identify compliance with the regulatory level, as well as to find effective ways to improve the national socio-economic development for the long term. To achieve this purpose, a wide range of research methods has been used, the main of which were the methods of generalization and synthesis, scientific abstraction, analytical diagnostics, and regulatory and index criteria. The dialectical method of cognition of socio-economic processes, the formal-logical method and the method of system analysis have been applied in order to better understand the processes of providing the country with food, the formation of food independence from imports, the identification of the regularities of the processes of self-sufficiency in food stocks, as well as to take into account the impact of macroeconomic factors on improving the level of national food supply and food security. The author formulates his own definition of "food security indicator" as an actual statistical value of the indicator (in dynamics), which reflects the level of provision with the resource potential for the full production of the optimal amount of food per capita (in accordance with the established standards). The "food security criterion" is identified as a threshold, an acceptable level of the indicator, the value of which indicates the state of food independence of a certain region in particular and the country as a whole. The indicators characterizing the level of national food security have been improved in the context of the research of such aspects as quantitative, aimed at providing the country with sufficient food; qualitative, focused on providing the population with quality and safe food; and socio-economic, which involves establishing a level of income sufficient to ensure access to food. The main composition of indicators and factors (conditions) of national food security and a set of indicators of national food security has been formed in order to address important issues of food supply in accordance with the potential capabilities of the country in the production, storage, processing of agricultural products to provide food for all categories of the population with appropriate levels of consumption, as well as food of proper quality and safety. It is proved that at the present stage of economic development, all groups of indicators of food security and independence of the country (criteria of accessibility and sufficiency of food security, food self-sufficiency and food independence from imports) should be used. The proposed criteria and developed indicators are of both theoretical and practical importance for the economic and socio-demographic development of the country in the future. Метою цієї наукової статті є формування комплексу індикаторів національної продовольчої безпеки з метою діагностики процесів забезпечення та самозабезпечення продовольством у напрямі здійснення комплексної та чіткої оцінки фактичного рівня національної продовольчої безпеки й незалежності та для ідентифікації відповідності нормативному рівневі, а також пошуку ефективних шляхів підвищення національного соціально-економічного розвитку на довгострокову перспективу. Для досягнення цієї мети було використано широкий спектр методів дослідження, основними з яких стали методи узагальнення та синтезу, наукової абстракції, аналітичної діагностики, нормативно-правовий та індексно-критеріальний. Застосовано діалектичний метод пізнання соціально-економічних процесів, формально-логічний метод та метод системного аналізу з метою глибшого розуміння процесів забезпечення країни продовольством, формування продовольчої незалежності від імпорту, виявлення закономірностей перебігу процесів самозабезпечення продовольчим запасами, а також урахування впливу макроекономічних факторів на підвищення рівня національного продовольчого забезпечення та харчової безпеки. Сформульовано власне визначення понять. «Індикатор продовольчої безпеки» – фактичне статистичне значення показника (в динаміці), який відображає рівень забезпечення ресурсним потенціалом для повноцінного виробництва оптимального обсягу продуктів харчування з розрахунку на душу населення (відповідно до встановлених нормативів). «Критерій продовольчої безпеки» – ідентифіковано як пороговий, допустимий рівень індикатора, значення якого вказує на стан продовольчої незалежності певного регіону зокрема та країни – в цілому. Удосконалено індикатори, що характеризують рівень національної продовольчої безпеки в контексті дослідження таких аспектів, як: кількісний, що спрямований на забезпечення країни достатнім обсягом продовольства; якісний, що орієнтований на забезпечення населення якісним та безпечним продовольством, а також – соціально-економічний, що передбачає встановлення рівня доходів, достатнього для забезпечення можливості доступу до продовольства. Сформовано основний склад показників та чинників (умов) національної продовольчої безпеки й комплекс індикаторів національної продовольчої безпеки з метою вирішення важливих питань продовольчого забезпечення відповідно до потенційних можливостей країни в напрямі виробництва, зберігання, переробки сільськогосподарської продукції для забезпечення всіх категорій населення відповідними розмірами споживання продукції, а також продуктами харчування належної якості та безпеки. Доведено, що на сучасному етапі економічного розвитку варто використовувати всі групи показників продовольчої безпеки та незалежності країни (критерії доступності й достатності продовольчої безпеки, самозабезпечення продовольства та продовольчої незалежності від імпорту). Запропоновані критерії та розроблені індикатори мають і теоретичне, і практичне значення для економічного та соціально-демографічного розвитку країни на перспективу.Item Green logistics implementation in the fragile war-affected environment in Ukraine(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Олексій Іванович; Dovbischuk, IrinaThe study is devoted to exploring issues of the green logistics measures implementation under the war-affected fragile environment in Ukraine. It focuses on developing a balanced approach under existing constraints and promoting soft regulatory tools, including grants and subsidies from international donor organisations, tax deductions for investment into eco-friendly equipment, voluntary green logistics certifications, recognition and public awarding eco-achievements, and stimulation of public-private partnerships. The study contains a set of recommendations for managers of logistic companies operating in Ukraine, such as: changing imperatives for route planning from technology- to community-based mode; developing a self-catering logistic approach with customer engagement; building a green culture inside a company; establishing a mobile warehousing system; create packaging and recycled waste collection systems with local communities and others. Дослідження присвячене вивченню питань впровадження заходів зеленої логістики в умовах постраждалої від війни крихкого навколишнього середовища в Україні. Воно зосереджено на розробці збалансованого підходу в умовах існуючих обмежень і сприянні м’яким регуляторними інструментами, включаючи гранти та субсидії від міжнародних донорських організацій, податкові відрахування для інвестицій в екологічно чисте обладнання, добровільну сертифікацію екологічної логістики, визнання та публічне нагородження еко-досягнень, а також стимулювання державно-приватного партнерства. Дослідження містить набір рекомендацій для менеджерів логістичних компаній, що працюють в Україні, таких як: зміна імперативів для планування маршруту з технологічного на громадський режим; розробка логістичного підходу до самообслуговування із залученням клієнтів; створення зеленої культури всередині компанії; створення мобільної складської системи; створити системи збору упаковки та перероблених відходів разом із місцевими громадами та іншими.Item Актуальність і перспективи гібридних оцінок результативності маркетингу та комерції підприємств(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-10) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafalyuk, O.; Шафалюк, Александр КазимировичItem Аналіз наративів у інформаційних потоках сучасних медіа(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей ИвановичItem Аналіз цільових конструктів у інформаційних потоках telegram каналів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей ИвановичЗростання інформаційної насиченості середовища господарювання призводить до підвищення значення швидкої та ефективної обробки інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень. Омніканальність та інформаційне насичення соціального середовища діяльності людини, прийняття рішень компаніями спонукає постійний розвиток комунікаційних та аналітичних технологій на їх основі. Робота побудована на міждисциплінарних підходах до аналізу інформації з відкритих джерел в соціально-економічних дослідженнях, а на меті має розвиток прикладних підходів ідентифікації й аналізу інформаційних конструктів у потоках інформації. У сучасному світі інформаційні конструкти здобувають різні форми, а саме: популярність бренду, вірусний користувацький контент, пропаганда, фейки та інше. Робота з інформаційним оточенням стає дедалі більш важливою складовою державних, галузевих, корпоративних та персональних стратегій розвитку. Представлено опис авторської методики дослідження інформаційних конструктів, яка включає підходи до збору даних з різних каналів відкритого доступу, структурування та каталогізацію інформаційних джерел, первинну обробку та статистичний аналіз текстових повідомлень, розробка семантики аналізу, підготовка моделей машинного навчання,тестування ефективності використання різних моделей, прогнозне оцінювання існуючих і нових інформаційних конструктів у каналах комунікації. Проведено апробацію розробленої методики на на прикладі Telegram каналів новин двох регіональних сегментів. Дослідження проведено на базі збору інформації за 15 днів в грудні 2023 з 84 українських та 93 російських Telegram каналів, проведено кластеризацію та аналіз особливостей поширення інформаційних повідомлень в них. У якості експериментального прикладу було використано повідомлення про кібератаку на сервіси компанії «Київстар», яка мала місце у грудні 2023 року. Масштаби та наслідки цієї атаки мали широке висвітлення, інтенсивно обговорювалися громадкістю у засобах масової інформації, а також у Telegram каналах. Розробка дозволяє виявити вектори інформаційного впливу та цільові установки коригування поведінки цільової аудиторій. На цій основі можливо формувати обґрунтовані стратегічні рішення та розробляти механізми забезпечення стійкого розвитку у динамічному середовищі господарювання. The growing saturation of the business environment by information leads to increasing the importance of fast and efficient processing with information flows for making management decisions. Omni-channel and information saturation of the social environment of human activity, and the increasing complexity of decision-making by companies due to this, prompts the constant development of communicative and analytical technologies based on them. The study is based on interdisciplinary approaches to the analysis of information from open sources in socio-economic research and aims to develop applied approaches to the identification and analysis of information constructs in information flows. Nowadays, information constructs take on various forms, namely: brand popularity, viral user-generated content, propaganda, fakes, etc. Working with the information environment is becoming a significantly important component of state, sectoral, corporate and personal development strategies. The paper describes the author’s methodology for studying information constructs, which includes approaches to collecting data from various open channels, structuring and cataloguing information sources, pre-processing and statistical analysis of text messages, developing semantics of analysis, preparing machine learning models, testing of the effectiveness of using various models, and forecasting the existing and new information constructs in communication channels. The developed method was tested on a sample of Telegram news channels of two regional segments. The study was conducted based on collecting information for 15 days in December 2023 from 84 Ukrainian and 93 Russian Telegram channels, clustering and analysing the peculiarities of the dissemination of information messages in them. The real case data on a cyber attack on the services of the Kyivstar company, which took place in December 2023, was used as an experimental example. The scale and consequences of this attack were widely covered, intensively discussed by the public in the mass media, as well as users in Telegram channels. The research allows us to identify vectors of information influences and target settings for adjusting the behaviour of the focal audience. On this basis, it is possible to formulate well-data-supported strategic decisions and develop mechanisms to ensure sustainable development in a dynamic business environment.Item Використання інформації з відкритих джерел для маркетингових досліджень товарних ринків(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Шафалюк, Александр КазимировичОпрацьовано альтернативні способи збору і обробки даних з відкритих джерел інформації, що формують загальне розуміння ситуацій і тенденцій розвитку бізнесу на цільових ринках товарів і послуг. Розроблено рекомендації щодо удосконалення аналітичних технологій обробки інформаційних масивів з відкритих або широко доступних джерел інформації в системі маркетингових досліджень підприємств. Вивчаються і знайшли апробацію дієві способи оцінки якості та достовірності даних з відкритих або широко доступних джерел інформації. Пропонується та апробовано авторські підходи щодо виявлення недостовірної інформації (фейків) в інформаційному полі окремого товарного ринку. Запропоновано авторський варіант алгоритму організації якісного та ефективного опрацювання даних з відкритих джерел в системі інформаційного маркетингового забезпечення управління бізнесом. Alternative methods of collecting and processing data from open sources of information that form a common understanding of situations and trends in business development in target markets for goods and services have been developed. Recommendations for the improvement of analytical technologies for processing information arrays from open or widely available sources of information in the system of marketing research of enterprises are offered. Effective ways to assess the quality and reliability of data from open or widely available sources of information are being studied and tested. Improving approaches to integration into modern marketing information systems of modern content analysis tools, which organically provides constructive synergy of applied methods and tools of neuro-fuzzy modeling and clustering of information arrays, statistical analysis of information units, identification of psycho-emotional number of potential and actual consumers. The author’s variant of the algorithm of the organization of qualitative and effective processing of data from open sources in the system of information marketing support of business management is offered. It is shown that the great variability of the modern information environment (data, content) creates significant prerequisites and significant combinatorial opportunities for generating distorted information in different ways, as well as the dissemination of the latter. Possibilities for detecting inaccurate information (fakes) in the information field of a particular product market have been worked out. Comparison of the results of different models based on the confusion matrix showed that two of the four learning models, namely the neural network and the «random forest» model, did well enough to assess the reliability messages.Item Внутрішньогосподарські еліти як інтелектуально-інноваційний механізм підвищення конкурентоспроможності компаній в умовах глобальних соціальних трансформацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Галиця, Ігор Олександрович; Halytsia, IhorУ статті представлено результати дослідження міждисциплінарної проблематики формування та розвитку внутрішньогосподарських еліт як ключового інноваційно-інтелектуального механізму та корпоративного ресурсу забезпечення конкурентоспроможності компаній за сучасних умов. Визначено та обґрунтовано необхідність виділення та постійного розвитку внутрішньогосподарських еліт, поширення кращих корпоративних практик за допомогою сфокусованих, високоефективних освітніх технологій. З метою побудови консистентного процесу формування та збільшення інтелектуально-інноваційного потенціалу компаній обґрунтовано доцільність використання мікро-кваліфікацій чи мікро-кредитних підходів до освітньої підготовки найбільш ефективних груп працівників компаній, що формують чи були включені до внутрішньогосподарської еліти. Аналіз статистичного масиву щодо відповідності рівня кваліфікації складності трудових функцій за різними країнами світу дозволив підтвердити світові тренди відходу формальної освіти у напрямі розвитку нових механізмів здобуття знань, інтенсивний розвиток неформальної освіти у високорозвинених країнах. На цій основі підкреслено необхідність стимулювання навчання в компаніях працівників за допомогою гнучких освітніх методик і інструментів поширення кращих інноваційних практик як ключовий механізм забезпечення конкурентоспроможності. The article presents the results of research into the interdisciplinary issues of the formation and development of intra-economic elites as a key innovative-intellectual mechanism and a corporate resource for ensuring the competitiveness of companies under modern conditions. The need for the selection and continuous development of intra-economic elites, the dissemination of the best corporate practices with the help of focused, highly effective educational technologies has been defined and substantiated. In order to build a consistent process of forming and increasing the intellectual and innovative potential of companies, the feasibility of using micro-qualifications or micro-credit approaches to the educational training of the most effective groups of employees of companies that form or have been included in the intra-economic elite is substantiated. The analysis of the statistical array on the correspondence of the level of qualification to the complexity of labor functions in different countries of the world allowed to confirm the global trends of the departure of formal education in the direction of the development of new mechanisms for acquiring knowledge, the intensive development of informal education in highly developed countries. On this basis, the need to stimulate the training of employees in companies with the help of flexible educational methods and tools for the dissemination of best innovative practices is emphasized as a key mechanism for ensuring competitiveness.Item Гібридні оцінки результативності маркетингу та комерційної діяльності підприємств(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Шафалюк, Александр КазимировичКритично проаналізовано ключові проблеми і підходи щодо оцінювання результативності маркетингової та комерційної діяльності підприємств. Визначено перспективні напрямки їх еволюції і прогресу за умов нової економіки та розвитку бізнес-моделей сучасних компаній. Досліджено передумови та оцінено результативність класичних і сучасних підходів конструктивного обґрунтування та долання суб’єктивності у прийнятті управлінських рішень, пов’язаних з розвитком маркетингової і комерційної діяльності підприємств, у тому числі з урахуванням нових передумов ефективності бізнесу, інформаційно-сервісної домінанти глобальних економічних систем. Доведено доцільність конструктивного наукового й практичного опрацювання існуючих і популярних сьогодні підходів до аналітичного оцінювання ефективності комерційних і маркетингових проектів/операцій на базі трьох фундаментальних блоків використання інформації людиною: єдиного часового горизонту узагальнення та оцінювання, когнітивного наповнення та порівняльної логіки. Це забезпечує правильне розуміння відмінностей і корисності усіх KPI в управлінні розвитком комерційної діяльності, маркетингового менеджменту компаній. Показано і доведено перспективність сприйняття та застосування індикаторів результативності комерційної діяльності та маркетингу, за конструктивної систематизації оцінок із використанням гібридних характеристик задіяних показників. Розроблено й обґрунтовано практичні рекомендації та удосконалені методичні алгоритми гібридних оцінок результативності маркетингової і комерційної діяльності, у тому числі з комплексним урахуванням нефінансових її аспектів. Здійснено показову апробацію використання показників, що інтегрують у собі ресурсну, інформаційну та часову ефективність щодо процесів створення маркетингових повідомлень цільовим аудиторіям підприємства, з підтвердженням їх комерційної та економічної результативності. Демонструється значущість методологічної цілісності і чистоти, а також системності у розвитку концепцій та підходів в оцінюванні потенційних і фактичних ефектів управління діяльністю підприємств, визначено вектори прогресу за цим напрямком. The key problems and approaches to evaluating the effectiveness of marketing and commercial activities of enterprises are critically analyzed. The perspective directions of their evolution and progress under the conditions of the new economy and development of business models of modern companies are determined. The article examines the prerequisites and evaluates the effectiveness of classical and modern approaches to constructive justification and overcoming subjectivity in making management decisions related to the development of marketing and commercial activities of enterprises, including new prerequisites for business efficiency, information and service dominance of global economic systems. The expediency of constructive scientific and practical elaboration of existing and popular approaches to analytical evaluation of efficiency of commercial and marketing projects / operations on the basis of three fundamental blocks of human information use is proved: single time horizon of generalization and evaluation, cognitive content and comparative logic. This provides a correct understanding of the differences and usefulness of all KPIs in the management of business development, marketing management of companies. The prospects of perception and application of indicators of efficiency of commercial activity and marketing, at constructive systematization of estimations with use of hybrid characteristics of the involved indicators are shown and proved. Practical recommendations and methodical algorithms of hybrid estimations of efficiency of marketing and commercial activity are developed and proved, including with the complex consideration of its nonfinancial aspects. Demonstrative approbation of the use of indicators that integrate resource, information and time efficiency of the processes of creating marketing messages to target audiences of the enterprise, with confirmation of their commercial and economic effectiveness. The importance of methodological integrity and purity, as well as systematization in the development of concepts and approaches in assessing the potential and actual effects of enterprise management, demonstrates the vectors of progress in this area.Item Діджиталізація в комерційній діяльності компаній(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Новальський, МаксимУ дослідженні аналізуються основні IT-тренди, що впливають на цифрову трансформацію комерційної діяльності компаній. Особлива увага приділяється впровадженню штучного інтелекту, блокчейну, а також розвитку електронної комерції (e-commerce) та омніканальних стратегій. Цифрова трансформація сприяє підвищенню ефективності, конкурентоспроможності та гнучкості бізнесу в умовах глобалізації. Abstract: The study analyzes the main IT trends affecting the digital transformation of companies' commercial activities. Special attention is paid to the implementation of artificial intelligence, blockchain, as well as the development of electronic commerce (e-commerce) and omnichannel strategies. Digital transformation contributes to increasing the efficiency, competitiveness and flexibility of business in the conditions of globalization.Item Діджиталізація ланцюгів постачання компаній(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-05) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей ИвановичДослідження діджиталізації бізнес-процесів в управлінні ланцюгами постачання має виключне значення для українських компаній. Впровадження сучасних інформаційно-технологічних рішень в логістичні та супровідні процеси вимагає співпраці компаній різних сфер бізнесу. Використання діджитал-інструментів має значний потенціал підвищення ефективності та захищеності ланцюгів постачання сучасних компаній, але базується на формуванні інформаційною інфраструктури, транспарентності інформаційних потоків та використання механізмах спільного інвестування. The study is exploring the Digitalization of Supply Chains’ business processes that are very important for Ukrainian logistic companies. Implementation of modern informative and technological decisions in Logistics and all supporting processes is based on the cooperation of companies from different business fields. The Digital-technologies have a huge potential for improving efficiency and sustainability of Supply Chains, but they grounded on the technical and managerial infrastructures, transparency of information, and join-investment partnership. Исследование диджитализации бизнес-процессов в управлении цепями поставок имеет исключительное значение для украинских компаний. Внедрение современных информационно-технологических решений в логистику и сопутствующие процессы требует сотрудничества компаний различных сфер бизнеса. Использование диджитал-инструментов имеет огромный потенциал повышения эффективности и защищенности цепей поставок современных компаний, но требует наличия информационной инфраструктуры, прозрачности информационных потоков и использования механизмов совместного инвестирования.Item Економіка підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2009) Швиданенко, Генефа Олександрівна; Shvydanenko, Henefa; Швиданенко, Генефа Александровна; Васильков, Володимир Георгійович; Vasilkov, V.; Васильков, Владимир Георгиевич; Гончарова, Наталія Петрівна; Honcharova, Nataliia; Гончарова, Наталия Петровна; Дмитренко, Артем Іванович; Dmytrenko, Artem; Дмитренко, Артем Иванович; Колот, Володимир Михайлович; Лаврененко, Валентина Віталіївна; Lavrenenko, Valentyna; Лаврененко, Валентина Витальевна; Мендрул, Олександр Гаррійович; Mendrul, Oleksandr; Мендрул, Александр Гарриевич; Норіцина, Наталія Іванівна; Noritsyna, Nataliia; Норицына, Наталия Ивановна; Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Павленко, Ірина Анатоліївна; Pavlenko, Iryna; Павленко, Ирина Анатольевна; Рєпіна, Інна Миколаївна; Riepina, Inna; Репина, Инна Николаевна; Федонін, Олексій Сергійович; Федонин, Алексей Сергеевич; Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталия ВалентиновнаУ підручнику висвітлено ключові теоретичні, методичні та практичні аспекти забезпечення ефективного господарювання й розвитку основної структурної ланки економічної системи – підприємства. Основний навчальний матеріал містить огляд теорій підприємств та основи підприємництва, організаційно-правові форми і напрями діяльності підприємств, характеристику зовнішнього середовища їх функціонування, вихідні положення щодо управління і планування діяльності та її ресурсного забезпечення. Докладно розглянуто інноваційну діяльність підприємства, організацію виробництва конкурентоспроможної продукції та методичні підходи до визначення витрат і формування цін. Охарактеризовано технологію діагностики фінансово-економічної результативності та ефективності діяльності підприємства, сучасні моделі їх розвитку, економічну безпе-ку та особливості антикризового господарювання.Item Мобільність внутрішньогосподарських інтелектуально-інноваційних еліт як передумова забезпечення конкурентоспроможності компаній(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-11-03) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Галиця, Ігор; Halytsia, IhorПредставлено результати та ключові здобутки дослідження внутрішньогосподарських (корпоративних) інтелектуально-інноваційних еліт, як груп чи спільнот працівників, які демонструють порівняно найкращі інноваційні результати. Обґрунтовано необхідність дослідження індексу мобільності членів еліти, як одного з ключових показників управління цим механізмом забезпечення конкурентоспроможності у поточних та перспективних умовах. Зроблено висновок щодо необхідності використання міждисциплінарних підходів для подальших наукових розробок у цій сфері. The results and key achievements of the study of intra-economic (corporative) intellectual and innovative elites, as groups or communities of employees, which demonstrate comparatively the best innovative results, are presented. The necessity of researching the mobility index of elite members as one of the key indicators of the management of this mechanism of ensuring competitiveness in current and future conditions is substantiated. A conclusion was made regarding the need to use interdisciplinary approaches for further scientific developments in this area.Item Мікрокваліфікації як інноваційна технологія підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за сучасних соціально-економічних умов(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Галиця, Ігор; Halytsia, IhorЗростання динаміки соціально-економічного розвитку визначає необхідність створення нових механізмів адаптації персоналу на нарощування трудового потенціалу на всіх рівнях, а особливо на рівні суб’єктів господарювання. Робота присвячена розвитку методичних підходів до використання мікрокваліфікацій з метою підвищення ефективності процесів навчання фахівців, прискорення засвоєння нових знань у динамічних професійних сферах, створення передумов для інноваційних процесів і розвитку кваліфікацій працівників суб’єктів господарювання. Конструктивний аналіз наукового доробку у цій проблемній області дозволив виділити ключові характеристики мікрокваліфікацій, етапи їх формування та встановити взаємозв’язки з етапами інноваційних процесів на рівні суб’єкта господарювання. На цій основі проведено узагальнення пошукової статистики платформи Google і виділено сфери найбільшого поширення концепції мікрокваліфікацій за різними країнами світу. Узагальнено декілька ключових тенденцій та напрямків подальших досліджень: необхідність розвитку існуючих та пошуку нових підходів до гнучкого навчання працівників, наявність взаємозв’язку між інтенсивністю розвитку мікрокваліфікацій та інноваційною активністю в регіонах, необхідність проектування освітнього процесу поряд з розробкою інновацій, необхідність перегляду освітніх програм внаслідок зміни способів та підходів до навчання за сучасних умов. Повна чи часткова реалізація вказаних висновків сприятиме підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання у стратегічній перспективі. The increased dynamic of the social-economic development leads to the necessity of creating new mechanisms of personnel’s adaptation and human capacity development at all levels and particularly at the level of economic agents. The study is devoted to the development of methodical approaches to micro-credential implementation for improving the efficiency of training of specialists, facilitating new knowledge acquiring in the highly dynamic professional areas, establishment of preconditions of innovations and upskilling of employees of economic agents. Constructive analysis of existed scientific studies in this area lets us to define key characteristics of micro-credentials, stages of development and relationships with the stages of the innovation processes of economic agents. The brief analysis of the Google searching statistic was done and the micro-credentials’ domination in the regions of the world was identified on this basis. The study includes several key trends or conclusions prepared by authors for further research in this area: the necessity of developing existing and exploring new approaches for the agile training of the staff, the research opportunity in regards to the relationship of micro-credential and innovations in the regions, the necessity of the education with the reference to innovation’s planning process, the necessity of the adaptation of educational programs due to changes in approaches and tools of education nowadays. The full or partial implementation of the developed conclusions and recommendations will support the increasing competitiveness of economic agents in line with strategic prospects.Item Новітні тенденції розвитку управління підприємствами(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2011) Федонін, Олексій Сергійович; Федонин, Алексей Сергеевич; Швиданенко, Генефа Олександрівна; Shvydanenko, Henefa; Швиданенко, Генефа Александровна; Лаврененко, Валентина Віталіївна; Lavrenenko, Valentyna; Лаврененко, Валентина Витальевна; Павленко, Ірина Анатоліївна; Pavlenko, Iryna; Павленко, Ирина Анатольевна; Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Кукоба, Володимир Павлович; Kukoba, Volodymyr; Кукоба, Владимир Павлович; Гончарова, Наталія Петрівна; Honcharova, Natalia; Гончарова, Наталия Петровна; Рєпіна, Інна Миколаївна; Riepina, Inna; Репина, Инна Николаевна; Мендрул, Олександр Гаррійович; Mendrul, Oleksandr; Мендрул, Александр Гарриевич; Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталия Валентиновна; Петренко, Людмила Анатоліївна; Petrenko, Liudmyla; Петренко, Людмила Анатольевна; Кузьомко, Володимир Миколайович; Kuzomko, Volodymyr; Кузёмко, Владимир Николаевич; Позняк, Сергій Володимирович; Pozniak, Serhii; Позняк, Сергей Владимирович; Кужель, Вячеслав Миколайович; Kuzhel, Viacheslav; Кужель, Вячеслав Николаевич; Тонюк, Марина Олександрівна; Toniuk, Maryna; Тонюк, Марина Александровна; Литюга, Юлія Володимирівна; Lytiuha, Yuliia; Литюга, Юлия Владимировна; Масліченко, Оксана Миколаївна; Maslichenko, Oksana; Масличенко, Оксана Николаевна; Семенчук, Аліна Олександрівна; Semenchuk, Alina; Семенчук, Алина Александровна; Бортнік, Анастасія Миколаївна; Bortnik, Anastasiia; Бортник, Анастасия Николаевна; Ямненко, Галина Євгенівна; Yamnenko, Halyna; Ямненко, Галина Евгеньевна; Крючковська, Тетяна Олександрівна; Ільченко, І. Ю.; Зайцева, А. В.; Вострякова, Валентина Юріївна; Vostriakova, Valentyna; Вострякова, Валентина Юрьевна; Бігунов-Новіков, Л. Ю.; Наконечна, Дарина Юріївна; Nakonechna, Daryna; Наконечная, Дарина Юрьевна; Бойченко, Катерина Степанівна; Boichenko, Kateryna; Бойченко, Екатерина Степановна; Жученко, З. О.; Кукоба, Олександр Володимирович; Kukoba, Olexandr; Кукоба, Александр Владимирович; Козачко, М. В.; Григораш, І.; Кулівець, О. В.Монографію присвячено висвітленню новітніх тенденцій в управлінні розвитком підприємств з позиції сучасних науково-методичних засад. Значну увагу приділено трансформації інноваційної моделі розвитку підприємств та напрямам модифікації управління їх потенціалом за сучасних умов господарювання.Item Організація транспортно-складського забезпечення мережі торговельних підприємств(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Рабінович, АльбінаУ статті розглянуто питання організації транспортно-складського забезпечення мережі торговельних підприємств у період воєнного стану. Визначено основні виклики та можливості для розвитку підприємництва в умовах кризи, обґрунтовано ефективні стратегії логістичного управління. Досліджено вплив воєнних дій на ланцюги постачання та запропоновано шляхи їх адаптації. The article is devoted to exploring issues of organization of transport and warehouse support of a network of trade enterprises during the period of martial law. The main challenges and opportunities for the development of entrepreneurship in crisis conditions are identified, and effective logistics management strategies are substantiated. The influence of military actions on supply chains is studied and ways of their adaptation are proposed.Item Особливості використання відкритих даних у підготовці рішень маркетингового та комерційного менеджменту(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Шафалюк, Александр КазимировичУ статті досліджено особливості використання даних з відкритих джерел інформації, спеціальних підходів та прийомів в системі маркетингових досліджень підприємств. Розроблено та апробовано удосконалюючі підходи щодо інтеграції в існуючі маркетингові інформаційні системи сучасного інструментарію контент-аналізу. Здійснено апробацію сучасних методичних інструментів машинного навчання на базі авторських підходів щодо виявлення «фейків» (недостовірної інформації) при формуванні ситуаційної обізнаності менеджменту компаній, аналітичного опрацювання змін, що пов’язані з високими ризиками і невизначеністю перспектив для бізнесу. Конструктивно опрацьовано рекомендації щодо організації формування вихідних масивів даних з відкритих джерел інформації, підвищення якості та достовірності їх опрацювання та успішної інтеграції системах маркетингової і комерційної аналітики. The article examines the features of the use of data from open sources of information, special approaches and techniquesin the system of marketing research of enterprises. Improving approaches to integration into modern marketing information systems of modern content analysis tools have been developed and tested, which organically provides constructive synergy of applied methods and means of neuro-fuzzy modeling and clus-tering of information arrays, statistical analysis of information units includ-ing potential and actual consumers. The modern methodological tools of machine learning were tested on the basis of the author’s approaches to de-tecting "fakes" (unreliable information) in the formation of situational awareness of company management, identifying trends in target markets, analytical processing of changes associated with high risks and uncertain-ties for business. It is shown that the great variability of the modern infor-mation environment (data, content) creates significant prerequisites and significant combinatorial opportunities for generating distorted information in different ways, as well as the dissemination of the latter. Possibilities for detecting inaccurate information (fakes) in the information field of a partic-ular product market have been worked out. Comparison of the results of different models based on the confusion matrix showed that two of the four learning models, namely the neural network and the "random forest" model, did well enough to assess the reliability ("fake") messages. The recommen-dations on the organization of the formation of source data from open sources of information, improving the quality and reliabilityof their pro-cessing and successful integration of marketing and commercial analytics systems have been constructively developed.Item Перспективи розвитку підприємництва в період воєнного стану(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Петровець, ВладиславРозглянуто перспективи розвитку підприємництва в умовах воєнного стану, проаналізовано ключові виклики та можливості, з якими стикається бізнес в Україні. Особливу увагу приділено досвіду вітчизняних підприємств щодо адаптації до нових реалій, інноваційним підходам та стратегіям виживання. На основі даної інформації, розкрито перспективи розвитку українського бізнесу в затяжній війні з агресором. The authors considered the prospects for the development of entrepreneurship under martial law, analyzed the key challenges and opportunities faced by businesses in Ukraine. Particular attention is paid to the experience of domestic enterprises in adapting to new realities, innovative approaches and survival strategies Based on this information, the prospects for the development of Ukrainian business in a protracted war with the aggressor are disclosed.Item Розвиток підприємств харчової промисловості в умовах воєнного стану(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-03) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Кубашевський, Олександр; Kubashevskyi, OleksandrВ даній статті досліджуються актуальні проблеми, серйозні виклики, що виникають у харчовій промисловості України в умовах воєнного стану такі як криза продовольства, обмеження експорту та проблема зберігання врожаю, які ставлять підприємства галузі в складні умови. Стаття висвітлює необхідність реінжинірингу бізнес-процесів для адаптації до нових умов, а також наголошує на важливості урядових заходів та міжнародних стандартів безпеки для підтримки підприємств та збільшення їхньої конкурентоспроможності. Стаття вказує на необхідність впровадження фінансових стимулів та державної підтримки науково-дослідних проектів для покращення виробництва, зберігання та транспортування продукції в умовах воєнного конфлікту, а також до гнучкості та стійкості підприємств у харчовій промисловості та використання бізнес-стратегій для успішного виживання та розвитку. This article examines current problems, serious challenges that arise in the food industry of Ukraine under martial law conditions, such as the food crisis, export restrictions and the problem of crop storage, which put the enterprises of the industry in difficult conditions. The article highlights the need to reengineer business processes to adapt to new conditions, and also emphasizes the importance of government measures and international safety standards to support enterprises and increase their competitiveness. The article points to the need to implement financial incentives and state support for research projects to improve the production, storage and transportation of products in the conditions of a military conflict, as well as the flexibility and stability of enterprises in the food industry and the use of business strategies for successful survival and development.Item Управління ефективністю функціонування і розвитку підприємств(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Швиданенко, Генефа Олександрівна; Shvydanenko, Henefa; Швиданенко, Генефа Александровна; Рєпіна, Інна Миколаївна; Riepina, Inna; Репина, Инна Николаевна; Кукоба, Володимир Павлович; Kukoba, Volodymyr; Кукоба, Владимир Павлович; Ходакевич, Богдан Олександрович; Hodakevych, Bogdan; Ходакевич, Богдан Александрович; Вострякова, Валентина Юріївна; Vostriakova, Valentyna; Вострякова, Валентина Юрьевна; Павленко, Ірина Анатоліївна; Pavlenko, Iryna; Павленко, Ирина Анатольевна; Шергіна, Лідія Антонівна; Sherhina, Lidiia; Шергина, Лидия Антоновна; Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталия Валентиновна; Гусєва, Ірина Юріївна; Huseva, Iryna; Гусева, Ирина Юрьевна; Данильченко, Сергій Станіславович; Danylchenko, Serhii; Данильченко, Сергей Станиславович; Дзюбенко, Любов Миколаївна; Dziubenko, Liubov; Дзюбенко, Любовь Николаевна; Дмитренко, Артем Іванович; Dmytrenko, Artem; Дмитренко, Артем Иванович; Долгова, Людмила Іванівна; Dolhova, Liudmyla; Долгова, Людмила Ивановна; Клименко, Світлана Михайлівна; Klymenko, Svitlana; Клименко, Светлана Михайловна; Ковтун, Віта Петрівна; Kovtun, Vita; Ковтун, Вита Петровна; Люшенко, Оксана Іванівна; Liushenkо, Oksana; Люшенко, Оксана Ивановна; Ямненко, Галина Євгенівна; Yamnenko, Halyna; Ямненко, Галина Евгеньевна; Кужель, Вячеслав Миколайович; Kuzhel, Vyacheslav; Кужель, Вячеслав Николаевич; Кузьменко, Олена Михайлівна; Kuzmenko, Olena; Кузьменко, Елена Михайловна; Литюга, Юлія Володимирівна; Lytiuha, Yuliia; Литюга, Юлия Владимировна; Кузьомко, Володимир Миколайович; Kuzomko, Volodymyr; Кузёмко, Владимир Николаевич; Кукоба, Олександр Володимирович; Kukoba, Oleksandr; Кукоба, Александр Владимирович; Андрющенко, Катерина Анатоліївна; Andriushchenko, Kateryna; Андрющенко, Екатерина Анатольевна; Швидка, Оксана Полікарпівна; Shvydka, Oksana; Норіцина, Наталія Іванівна; Noritsyna, Nataliia; Норицына, Наталия Ивановна; Петренко, Людмила Анатоліївна; Petrenko, Liudmyla; Петренко, Людмила Анатольевна; Позняк, Сергій Володимирович; Pozniak, Serhii; Позняк, Сергей Владимирович; Царьов, Віталій Миколайович; Tsarov, Vitalii; Царёв, Виталий Николаевич; Проскокова, Анна Юріївна; Proskokova, Anna; Проскокова, Анна Юрьевна; Семенчук, Аліна Олександрівна; Semenchuk, Alina; Семенчук, Алина Александровна; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Солов’янчик, Альона Володимирівна; Solovianchyk, Alona; Соловьянчик, Алёна Владимировна; Криворучкіна, Олена Володимирівна; Kryvoruchkina, Olena; Криворучкина, Елена Владимировна; Терентьєва, Олена Володимирівна; Terentieva, Olena; Терентьева, Елена Владимировна; Чухраєва, Наталія Миколаївна; Chukhraieva, Nataliia; Чухраева, Наталия Николаевна; Тонюк, Марина Олександрівна; Toniuk, Maryna; Тонюк, Марина Александровна; Бутнік-Сіверський, Олександр Борисович; Butnik-Siverskyi, Oleksandr; Бутник-Сиверский, Александр Борисович; Бойченко, Катерина Степанівна; Boichenko, Kateryna; Бойченко, Екатерина Степановна; Лаврененко, Валентина Віталіївна; Lavrenenko, Valentyna; Лаврененко, Валентина Витальевна; Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей ИвановичУ монографії органічно поєднується загальнонауковий і предметно спеціалізований методичний інструментарій, який за емпіричного наповнення дозволяє повністю та всебічно розкрити як наукове значення, так і практичну цінність проблематики управління ефективністю функціонування і розвитку підприємств. Структурно рецензована монографія побудована за принципом «від теорії до практики»: досліджено загальнонаукові підвалини даної проблематики, розглянуто методичний інструментарій оцінювання ефективності функціонування і розвитку підприємств, проведено діагностику господарської діяльності та передумов розвитку підприємств України, висвітлено питання трансферу технологій та комерціалізації інновацій, проілюстровано механізм забезпечення стійкого розвитку підприємств, сформульовані авторські узагальнення і пропозиції.