Browsing by Author "Potapenko, Serhii"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
Item Development of the digital economy of Ukraine: problems and prospects(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Havriushyn, Artem; Potapenko, SerhiiItem Алгоритм формування та модифікації розкладу навчальних занять на основі багатоагентного підходу(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019-10) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичItem Аналітика безпеки в задачах бізнесу та економіки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Калюх, В. О.; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, SerhiiItem До питання визначення розміру бюджету рекламної кампанії(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Агутін, Михайло Михайлович; Ahutin, Mykhailo; Агутин, Михаил Михайлович; Дем’яненко, Володимир Віталійович; Demyanenko, V. V.; Демьяненко, Владимир Витальевич; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичВибір найкращого методу серед різномаїття підходів до визначення розміру рекламних бюджетів є задачею вибору альтернатив. Для успішного вирішення даної задачі потребується врахування різноманітних чинників, які визначають особливості функціонування підприємств. Сучасне ведення комерційної діяльності вимагає від підприємств здійснення постійного впливу процес продажу власної продукції через здійснення систематичного інформування потенційних покупців про її переваги та спонукання їх до здійснення придбання товарів і послуг. Рекламування власної продукції вимагає фінансових витрат обґрунтований обсяг яких важко визначити. Задача визначення необхідного розміру рекламних витрат немає єдиного способу свого вирішення і залежить від різноманітних чинників, які визначають специфіку діяльності підприємств. Значне різномаїття методів визначення рекламних бюджетів, які описані в сучасній науковій літературі, вимагають вирішення питання обрання найкращого з них в умовах конкретного підприємства. Зрозуміло, що на процес вирішення даної задачі впливає сукупність різних об’єктивних і суб’єктивних факторів. Стаття містить огляд популярних методів визначення розмірів рекламних бюджетів з елементами аналізу особливостей їх застосування. Метою статті є дослідження передумов вибору найкращого методу та формування пропозицій щодо його здійснення. Питанню систематизації різномаїття відомих методів визначення розмірів рекламних бюджетів у науковій і спеціалізованій літературі приділяється чимало уваги. Разом з тим, спільною рисою оглядів методів визначення рекламних бюджетів є наявність відкритого питання, яке стосується вибору найкращого методу. Вирішенню саме цього питання приділяється увага у даній статті. В умовах наявності суб’єктивних суджень, які впливають на процес вибору найкращої альтернативи серед можливих варіантів визначення рекламного бюджету, одним з дієвих способів вирішення поставленої задачі є застосування методів експертного оцінювання можливих варіантів. Застосування такого підходу та результати, які можна отримати на його основі, є підґрунтям до вирішення суміжних задач рекламування: ефективного залучення каналів розповсюдження рекламних повідомлень; оптимального розподілу рекламного бюджету за напрямками рекламування; планування виконання заходів рекламних кампаній тощо. Choosing the best method among a variety of approaches to determining the size of advertising budgets is the task of choosing alternatives. To successfully solve this problem, it is necessary to take into account various factors that determine the features of the functioning of enterprises. Modern conduct of commercial activity requires enterprises to constantly influence the process of selling their own products through the implementation of systematic informing of potential buyers about its advantages and encouraging them to purchase goods and services. Advertising your own products requires financial costs, the reasonable amount of which is difficult to determine. The problem of determining the required amount of advertising costs there is no single way to solve it and depends on a variety of factors that determine the specifics of enterprises ‘ activities. A significant variety of methods for determining advertising budgets, which are described in modern scientific literature, require solving the issue of choosing the best of them in the conditions of a particular enterprise. It is clear that the process of solving this problem is influenced by a combination of various objective and subjective factors. The article contains an overview of popular methods for determining the size of advertising budgets with elements of analyzing the features of their application. The purpose of the article is to study the prerequisites for choosing the best method and form proposals for its selection. The issue of systematization of a variety of well-known methods for determining the size of advertising budgets in scientific and specialized literature is given a lot of attention. At the same time, a common feature of reviews of methods for determining advertising budgets is the presence of an open question regarding the choice of the best method. This paper is given attention in this publication. In the presence of subjective judgments that affect the process of choosing the best alternative among the possible options for determining the advertising budget, one of the most effective ways to solve this problem is to use methods of expert assessment of possible options. The application of this approach and the results that can be obtained on its basis are the basis for solving related advertising tasks: effective attraction of advertising message distribution channels; optimal distribution of the advertising budget in advertising areas; planning the implementation of advertising campaign activities, etc.Item Ефекти єдності и окремішності в новорічному привітанні Президента Зеленського напередодні 2024 року(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Андрійко, Василь Іванович; Andriiko, Vasyl; Андрейко, Василий Иванович; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичItem Застосування економетричного підходу до ранжування значущості факторів TOWS-аналізу(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичItem Кібербезпека та бізнес потреби в інфраструктурних рішеннях: компроміси та виклики(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Немченко, Д. Д.; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, SerhiiItem Математичне моделювання рекламного просування веб-проекту(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Агутін, Михайло Михайлович; Ahutin, Mykhailo; Агутин, Михаил Михайлович; Дем’яненко, Володимир Віталійович; Demianenko, Volodymyr; Демьяненко, Владимир Витальевич; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичСтаття присвячена актуальним питанням моделювання рекламного просування веб-проекту методами пошукової оптимізації, контекстної реклами та проведення цільових рекламних кампаній. Розглянуто підходи щодо методів рекламного просування веб-проекту та варіанти їх удосконалення. Виділені етапи та підходи щодо просування веб- проекту в пошукових системах, а також показники якості пошукового просування. Метою статті є побудова математичної моделі рекламного просування веб-проекту та формування набору рекламних засобів та етапів рекламної кампанії для досягнення маркетингових цілей підприємства. Новим науковим результатом публікації є розроблена економіко-математична модель рекламного просування веб-проекту. Формалізовано мету рекламного просування веб-проекту, як цільову функцію математичної моделі, яка залежить від параметрів вибраних напрямів та засобів рекламного просування та обмежень у часі рекламної компанії та рекламного бюджету. Математична модель враховує параметри ефективності вкладення грошових коштів у процедуру рекламування та обсяг капіталовкладень у рекламування для певного напрямку розміщення рекламних повідомлень за вибраний часовий період. Розроблені рішення та вибір напрямів рекламного просування веб-проекту дозволять оптимізувати рекламний бюджет для залучення нових покупців і клієнтів. Розроблена модель дозволить також здійснювати моніторинг показників ефективності реклами протягом фіксованого періоду часу. Система моніторингу рекламного просування передбачає впровадження комплексу інструментів спостереження, аналізу, інформаційної обробки та прийняття рішень щодо вибору інструментів та засобів реклами веб-проекту. Оцінювання ефективності рекламного просування веб-проекту передбачає порівняння показників системи моніторингу за визначені періоди часу з запланованими показниками, попереднім періодом, нормативами, з показниками інших об’єктів моніторингу веб-проекту. The article is devoted to actual issues of modeling advertising promotion of a web-project by methods of search engine optimization, contextual advertising and targeted advertising campaigns. Approaches to methods of advertising promotion of the web-project and options for their improvement are considered. The milestones and approaches to the promotion of the web-project in search engines, as well as indicators of the quality of search promotion are considered. The purpose of the article is to build a mathematical model of advertising promotion of the Internet resource and the formation of a set of advertising tools and stages of the advertising campaign to achieve marketing goals of the enterprise. A new scientific result of the publication is the economic and mathematical model of advertising promotion of the web-project. The purpose of advertising promotion of the web-project is formalized as a target function of the mathematical model, which depends on the parameters of the selected areas and means of advertising promotion and time constraints of the advertising campaign and advertising budget. The mathematical model takes into account the parameters of the efficiency of invested money in the advertising procedure and the amount of investment in advertising for a particular direction of advertising for the selected time period. The developed solutions and the choice of directions of advertising promotion of the web-project will allow to optimize the advertising budget for attracting new buyers and clients. The developed model will also allow monitoring of advertising performance indicators for a fixed period of time. The system of monitoring advertising promotion provides for the introduction of a set of tools for monitoring, analysis, information processing and decision-making on the choice of tools and means of advertising a web-project. Evaluating the effectiveness of advertising promotion of the web-project involves comparing the indicators of the monitoring system for certain periods of time with the planned indicators, the previous period, standards, with indicators of other objects of monitoring of the web-project.Item Оптимальне планування заходів удосконалення діяльності підприємств з урахуванням оцінок експертів у таблицях SWOT та PLIE(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Дем’яненко, Володимир Віталійович; Demyanenko, V. V.; Демьяненко, Владимир Витальевич; Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичОдним з актуальних методів планування діяльності організацій є метод SWOT-аналізу. Сутність даного методу полягає у формуванні матриці оцінок властивостей об’єкту дослідження, що є засобом структурування та формалізації знань про його поточний стан. Назва методу походить від слів Strengths, Weaknesses, Opportunities та Threats. Відповідно таблиця оцінок взаємодії різних факторів має назву SWOT-таблицею. Аналогічно до SWOT абревіатура від назв виразів Profit, Loss, Internal origin та External origin дає змогу перейти до таблиці PLIE, яка містить оцінки впливу відповідних факторів. За умови заповнення SWOT таблиці кожному експерту пропонується дати відповіді на запитання, які стосуються спроможності компанії скористатись поточними умовами для підвищення економічного ефекту своєї діяльності. Під час проведення SWOT-аналізу за таблицею SWOT експертом надає власну оцінку спроможності компанії використати на власну користь взаємодію сильних та слабких якостей організації з факторами що сприятливо та негативно впливають на її діяльність. Альтернативним способом проведення SWOT-аналізу є використання таблиці PLIE, яка надає експерту можливість оцінити сприятливий та негативний вплив зовнішніх та внутрішніх факторів на діяльність організації. Як і для таблиці SWOT, за умови використання таблиці PLIE, кожному експерту пропонується дати відповіді на запитання, які стосуються спроможності компанії скористатись поточними умовами для підвищення економічного ефекту своєї діяльності. У статті розглядаються особливості побудови матриці SWOT, що містить експертні оцінки спільної взаємодії сприятливих можливостей та загроз на формування сильних та слабких сторін діяльності організації. Розглянуто особливості побудови матриці PLIE, що містить експертні оцінки взаємодії сприятливих та негативних факторів на фактори діяльності організації, які мають внутрішнє та зовнішнє походження Продемонстровано можливість оптимального планування витрат на підтримку діяльності компанії з урахуванням агрегованих оцінок у таблицях SWOT та PLIE відповідно. One of the most urgent methods of planning the activities of organizations is the method of SWOT analysis. The essence of this method is to form a matrix of evaluations of the properties of a research object, which is a means of structuring and formalizing knowledge about its current state. The name of the method comes from the words Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats. Accordingly, the table of estimates of the interaction of various factors is called the SWOT table. Similarly to SWOT, the abbreviation for Profit, Loss, Internal origin, and External origin gives you the option of going to a PLIE table that contains estimates of the impact of the relevant factors. Provided the SWOT table is completed, each expert is asked to provide answers to questions regarding the company’s ability to take advantage of current conditions to maximize the economic impact of its operations. During the SWOT analysis, according to the table SWOT expert gives his own assessment of the ability of the company to use for its own benefit the interaction of the strengths and weaknesses of the organization with factors that have a favorable and negative impact on its activities. An alternative way of conducting a SWOT analysis is to use the PLIE table, which enables the expert to evaluate the favorable and negative impact of external and internal factors on the organization’s activities. As with the SWOT table, subject to the use of the PLIE table, each expert is asked to answer questions regarding the company’s ability to take advantage of current conditions to maximize the economic impact of its operations. The features of SWOT matrix construction, which contain expert assessments of the joint interaction of favorable opportunities and threats to the formation of strengths and weaknesses of the organization, are considered in the article. Features of construction of PLIE matrix are considered, containing expert estimations of interaction of favorable and negative factors on factors of activity of organization having internal and external origin. Possibility of optimal planning of expenses for support of company activity is taken into account, taking into account aggregate estimates in SWOT and PLIE tables respectively.Item Оптимізація кадрового забезпечення підприємства в умовах карантинних обмежень в економіці(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей Дмитриевич; Потапенко, Анна В.; Potapenko, AnnaСучасні події у світі здійснили вплив на усі сфери діяльності підприємств, зокрема, на кадрове планування в обставинах карантинних обмежень. Таким чином, перед власниками бізнесу та управлінцями постала необхідність швидкого та ефективного реагування на зміни у мінливому бізнес-середовищі, що спричинені пандемією та, як наслідок, несприятливими кризовими явищами в економіці. Оскільки персонал є невід’ємним складовим елементом функціонування усіх суб’єктів господарювання — то вирішення завдання оптимізації процесу кадрового планування є важливим. У статті запропоновано вирішення такого завдання шляхом здійснення відповідного економіко-математичного моделювання з урахуванням низки обмежень, що встановлюються для кожного окремого підприємства індивідуально. Було досліджено, що за умови відомого обсягу прибутку, отримання якого може забезпечити один співробітник, оптимальний план отримання очікуваного прибутку підприємства, може бути розрахований через реалізацію оптимізаційної економіко-математичної моделі з відповідною цільовою функцією. Також було досліджено, що на плановий прибуток підприємства впливають такі показники, як: максимальна дозволена кількість співробітників на території підприємства; розмір витрат підприємства на утримання одного співробітника; максимально можлива задіяна кількість співробітників певного різновиду професій у певний проміжок часу та мінімально можлива задіяна кількість співробітників певного різновиду професій, яка необхідна для функціонування підприємства у проміжок часу, який досліджується. У статті обраховано обсяг прибутку за умови наявності карантинних обмежень і їх відсутності та запропоновано схему визначення розміру можливих втрат підприємства через це. Current events in the world have affected all the spheres of human lives, including personnel planning in the circumstances of new quarantine restrictions. Thus, business owners and managers are faced with the need to respond quickly and effectively to changes in the variable business environment caused by the pandemic and, as a consequence, adverse crisis phenomena. Since staff is an integral part of all businesses, it is important to solve the problem of optimizing the planning process. The article proposes the solution of this problem by implementing the appropriate economic and mathematical modeling, taking into account a number of limitations set by each separate enterprise individually. It was investigated that given the known amount of profit that can be provided by one employee, the optimal plan for the expected profit at the enterprise can be calculated through the implementation of an optimization economic-mathematical model with an objective function. It was also investigated that the planned profit of the enterprise is influenced by such indicators as: the maximum number of employees allowed on the territory of the enterprise; the amount of costs of the enterprise for the maintenance of one employee; the maximum possible number of employees involved in a certain type of profession in a certain period of time; and the minimum possible number of employees involved in a certain type of profession, which is necessary for the operation of the enterprise in a certain period of time. At the same time, at article it is calculated the amount of profit in the conditions of quarantine restrictions and their absence, and proposes a scheme for determining the amount of possible losses.Item Особливості дистанційного навчання в контексті університетської освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичItem Особливості організації колективного серверного програмування у системі менеджменту створення Інтернет-ресурсів(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, Serhii; Потапенко, Сергей ДмитриевичУправління процесом створення програмного забезпечення є одним з актуальних напрямів діяльності менеджерів, які працюють в інформаційній галузі. У статті розглянуто деякі аспекти організації роботи колективів розробників з урахуванням специфіки серверного програмування Інтернет-ресурсів. У цей процес постійно залучаються нові фахівці та формуються нові передумови організації колективної праці у проектах, що пов’язані із залученням мережі Інтернет у здійснення комерційної діяльності різноманітних суб’єктів господарювання. Зростання складності задач, які вирішуються, підвищення вимог до компетенцій фахівців, розвиток можливостей інструментарію створення Інтернет-ресурсів вимагають від менеджерів різноманітних проектів, що орієнтуються на використання мережі Інтернет, замислюватись над необхідністю якісної організації праці відповідних фахівців. Виконано аналіз останніх досліджень і публікацій, що стосуються розвитку теорії менеджменту, зокрема у питанні визначення функцій менеджменту їх реалізації. Оскільки, з точки зору сучасної науки управління, однією з функцій менеджменту є організація виконання робіт — то ефективний менеджер повинен опікуватись питанням забезпечення даної функції у системі управління відповідних виробничих процесів. У статті розглянуто два підходи до організації робіт, що пов’язані з серверним програмування Інтернет-ресурсів — без поділу та з поділом тексту програми на незалежні одиниці трансляції мови програмування. Проаналізовано можливості кожного з підходів. Розкрито переваги застосування підходу до серверного програмування, що базується на розподілі тексту програму на окремі одиниці трансляції, та визначено переваги, які можуть отримати колективи розробників. Визначено перспективи подальшого розвитку запропонованої ідеї. Продемонстровано приклад реалізації задачі та зроблено відповідні висновки з приводу організації виконання відповідних робіт. Managing the software creation process is one of the most important activities of managers working in the information industry. The article deals with some aspects of organizing the work of development teams, taking into account the specifics of server programming of Internet resources. This process constantly involves new specialists and creates new prerequisites for organizing collective work in projects related to the involvement of the Internet in the commercial activities of various business entities. The growing complexity of problems solved, the increase of requirements to the skill, the capability of the tools to create online resources requires managers of various projects oriented at the use of the Internet to reflect on the need for high-quality labour organization relevant experts. The analysis of the latest research and publications related to the development of management theory, in particular in determining the functions of management of their implementation. Since, from the point of view of modern management science, one of the functions of management is the organization of work performance, an effective Manager should deal with the issue of ensuring this function in the management system of the corresponding production processes. The article considers two approaches to organizing work related to server programming of Internet resources-without separation and with the division of the program text into independent translation units of the programming language. The possibilities of each approach are analyzed. The advantages of applying an approach to server programming based on the distribution of the program text into separate translation units are revealed, and the advantages that can be obtained by development teams are determined. The prospects for further development of the proposed idea are determined. An example of the implementation of the task is demonstrated and appropriate conclusions are made about the organization of the relevant work.Item Про деякі аспекти асимптотичного оцінювання складності обчислювальних алгоритмів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, SerhiiАсимптотична оцінка математичних функцій є методом спрощеного опису визначення граничних значень їх поведінки. Для оцінки кількості ітерацій або кроків виконання алгоритмів найчастіше використовують наближену оцінку верхньої межі значень відповідних характеристик алгоритмів. У даній публікації пропонується розглянути процес аналітичного визначення мажорант за зміненою схемою. Застосування зазначеної схеми дасть змогу підвищити точність та обґрунтованість аналітичної форми визначених мажорант. Для опису математичного апарату асимптотичної оцінки складності обчислювальних алгоритмів запропоновано систему з однієї леми та дванадцяти теорем. Як приклад застосування проведено асимптотичну оцінку складності деяких обчислювальних алгоритмів. У статті визначено лему про наявність багатьох мажорант, теорему про складність постійного обчислення, теорему про ступінь залежності складності обчислення, теорему про додавання константи до числа обчислень, теорема про кратність трудомісткості обчислень, теорема про транзитивність трудомісткості обчислень, теорема про додавання обсягів обчислень, теорема про додавання обчислювальної трудомісткості, теорема про додавання постійної обчислювальної складності, теорема про множення обчислювальної складності, теорема про поліноміальну обчислювальну складність, теорема про експоненціально-поліноміальну обчислювальну складність, теорема про логарифмічну обчислювальну складність. Розглянутий матеріал наочно демонструє практичні особливості визначення мажорант за зміненою схемою та показує його практичне значення. Наведені приклади визначення обчислювальної складності одних відомих алгоритмів можуть бути покладені в основу визначення обчислювальної складності інших алгоритмів. Крім того, наведену систему теорем можна розширити та застосувати для оцінки комплексного застосування алгоритмів, які доповнюють або є частинами один одного. Asymptotic evaluation of mathematical functions is a method of simplified description of determining the limit values of their behavior. To estimate the number of iterations or steps of execution of algorithms, an approximate estimation of the upper limit of the values of the corresponding characteristics of the algorithms is most often used. In this publication, it is proposed to consider the process of analytical determination of majorants according to the changed scheme. The application of the specified scheme will make it possible to increase the accuracy and justification of the analytical form of the determined majorants. A system of one lemma and twelve theorems is proposed to describe the mathematical apparatus for asymptotic assessment of the complexity of computational algorithms. As an example of application, an asymptotic assessment of the complexity of some computational algorithms was performed. the article defines the lemma on the presence of many majorants, the theorem on the complexity of a constant calculation, the theorem on the degree dependence of the complexity of a calculation, the theorem on the addition of a constant to the number of calculations, the theorem on the multiplicity of the complexity of calculations, the theorem on the transitivity of the complexity of calculations, the theorem on the addition of the volumes of calculations, the theorem on addition of calculation complexity, theorem on addition of constant calculation complexity, theorem on multiplication of calculation complexity, theorem on polynomial calculation complexity, theorem on exponential-polynomial calculation complexity, theorem on logarithmic calculation complexity. The considered material clearly demonstrates the practical features of determining majorants according to the changed scheme and shows its practical significance. The given examples of determining the computational complexity of some known algorithms can be used as a basis for determining the computational complexity of other algorithms. In addition, the given system of theorems can be extended and applied to evaluate the complex application of algorithms that complement or are parts of each other.Item Ринок інтернету речей в Україні: питання безпеки, приклади впроваджень, перспективи розвитку(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Потапенко, Сергій Дмитрович; Potapenko, SerhiiІнтернет речей (IoT) є ключовою інформаційною технологією, яка активно формує глобальний розвиток інформаційних сервісів. Україна є активним учасником цього процесу, що підтверджується динамічним розвитком спеціалізованого ринкового середовища та прискореним створенням умов для надання відповідних послуг. З метою демонстрації відповідності України світовим тенденціям та наявності передумов для сталого розвитку цих технологій у країні, в статті представлено результати відповідних досліджень. Реалізація можливостей IoT суттєво впливає на розвиток промисловості, освіти, транспорту, охорони здоров'я, сільського господарства, а також сприяє впровадженню концепцій «розумного міста», «розумного дому» та інших смарт-технологій. Загалом, розвиток IoT можна вважати каталізатором цифрової трансформації, впровадження інновацій у повсякденне життя та підвищення конкурентоспроможності будь-якої держави — це твердження повною мірою стосується й України. У статті розглянуто законодавче забезпечення IoT в Україні та охарактеризовано особливості формування відповідного ринкового середовища. Зокрема, описано діяльність компаній, які працюють у сфері надання IoT-послуг в Україні, зазначено особливості їх сервісів і властивості створюваних ними продуктів. Досліджено розвиток каналів зв'язку, які використовуються в IoT, з акцентом на впровадження нових стандартів мобільного зв'язку та їх вплив на якість надання послуг M2M. На основі статистичних даних щодо особливостей надання мобільного зв'язку побудовано економіко-математичні моделі тенденцій розвитку клієнтської бази та підключень, пов'язаних з IoT. Відзначено виявлені тренди розвитку та важливість подальших досліджень у цій галузі. The Internet of Things (IoT) is an important information technology that actively influences the development of information services today on a global scale. Ukraine is an active participant in this process, as evidenced by the active development of a specific market environment and the intensive development of conditions for the provision of relevant services. In order to reflect compliance with general global trends and the presence of prerequisites for the sustainable development of these technologies in our country, the materials of this article are offered for consideration, which are the result of the relevant research. The implementation of IoT capabilities significantly affects the development of industry, education, transport, healthcare, agriculture, and contributes to the development of the concept of a smart city, smart home, and other various smart things. The development of IoT, in general, can even be considered a kind of catalyst for the digitalization of the economy, the development of the introduction of innovations into everyday life, and the increase in the competitiveness of any country. The latter fully applies to the level of development of Ukraine as well. The article provides information on the laws on IoT in Ukraine and describes the features of the development of the relevant market environment. In particular, the article describes the activities of companies specializing in the provision of IoT services in Ukraine. The features of the services provided by them are noted. The properties of IoT products developed by them are described. The features of the development of communication channels used for IoT are studied. In particular, the importance of implementing new mobile communication standards and their impact on the quality of M2M service provision is separately noted. Based on statistical data on the features of the provision of mobile communication services, economic and mathematical models of trends in the development of the corresponding client base and connections related to IoT are built. The trends of such development and the importance of further research in this area are noted.