Browsing by Author "Proskura, Kateryna"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item Tax forecasting as part of a macro financial controlling system – the case of Ukraine(Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2017) Paientko, Tetiana; Паєнтко, Тетяна Василівна; Паентко, Татьяна Васильевна; Proskura, Kateryna; Проскура, Катерина Петрівна; Проскура, Екатерина ПетровнаThe current system of forecasting and tax planning in Ukraine is oriented to the needs of the government, its goal being to calculate the desired amounts of tax revenue. Fiscal authorities apply administrative pressure on businesses to implement tax plans. In Ukraine, tax forecasting is a process that is focused on achieving short-term goals without taking into account the impact of such actions on the future economic environment, therefore negatively affecting the quality of forecasts. The aim of this article is to justify the directions of tax forecasting improvement in the macro financial controlling system. Elements of tax forecasting and the planning system are examined. The main methods of tax forecasting that are applied by the Ministry of Finance of Ukraine are analyzed. The need to improve the methodology for tax forecasting, taking into account the expectations of economic agents, is proved. Tools and criteria for effective tax planning and forecasting in Ukraine for controlling bases are developed. Obecny system prognozowania i planowania podatków na Ukrainie jest zorientowany jedynie na potrzeby rządu, który stosuje presję administracyjną podczas wdrażania podatków i nie uwzględnia oczekiwań podmiotów gospodarczych. Problemem prognozowania podatkowego jest również fakt, że proces ten koncentruje się na osiąganiu celów krótkoterminowych, a nie uwzględnia wpływu działań podatkowych na środowisko gospodarcze w przyszłości. Celem artykułu jest próba wytyczenia takich kierunków prognozowania i planowania podatkowego, które uwzględnią oczekiwania podmiotów gospodarczych na Ukrainie. W artykule poddano analizie metody stosowane przez Ministerstwo Finansów Ukrainy. Podjęto próbę opracowania narzędzi i kryteriów skutecznego planowania i prognozowania podatkowego oraz zasad regulowania kontroli podatkowej.Item Аналіз ровитку та ефективності застосування в Україні системи електронної податкової звітності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаЗастосування системи електронного документообігу прискорює трансакції щодо прийняття та обробки податкової звітності податковими органами, позбавляючи необхідності ручного введення даних з декларацій, розширює можливості податкового контролю, робить можливим існування такої форми податкового контролю, як «електронна перевірка», в перспективі буде надавати можливість податковим органам оперативно отримувати за запитом інформацію від платника в електронному вигляді. В даному дослідженні здійснено аналіз стану та умов впровадження в Україні системи електронного документообігу. Досліджено особливості розвитку даної системи в Україні відносно зарубіжного досвіду. Розглянуто існуючі проблеми та ризики, пов’язані з функціонуванням системи електронного документообігу, запропоновано шляхи їх вирішення. Обгрунтовано, що застосування системи електронної податкової звітності пов’язане із низкою ризиків, серед яких виділено наступні: ризик повільного сприйняття інновацій споживачами, ризик низької ефективності електронної системи подання декларацій та ризик некоректності роботи системи електронної звітності. На підставі даних Міндоходів, у досліджені проведено аналіз результатів впровадження електронної форми подачі декларацій з ПДВ. Окремої уваги заслуговують критерії оцінки ефективності електронної системи адміністрування податків. З метою ефективного впровадження системи електронного документообігу нами виділено ряд кількісних і якісних критеріїв, зокрема: до кількісних критеріїв можна віднести зміни у обсягах і податкових надходжень, частки витрат на адміністрування податків до обсягу податкових надходжень, кількості скарг щодо діяльності податкових органів. Вважаємо, що система електронного документообігу здатна в перспективі значно підвищити якість та ефективність контрольно-перевірочної роботи податкових органів і зробити більш прозорими її результати.Item Бюджетний дефіцит та можливість реалізації інтегрованого підходу до оцінки податкового навантаження(Тернопільський національний економічний університет, 2011) Скрипник, А. В.; Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаРозглянуто проблеми формування державного бюджету і бюджету Пенсійного фонду України, що характерні для кризового і посткризового етапу розвитку. Показана неефективність їх нарізного вирішення, що закладена в проекті Податкового кодексу.Item Впровадження нових податкових сервісів як захід підвищення ефективності податкового адміністрування(ТОВ "Міжнародний бізнес центр", 2013) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Брехов, Сергій Сергійович; Brekhov, S.Стаття присвячена дослідженню проблем податкового адміністрування, формування взаємовідносин податкових органів з платниками податків та розробленню шляхів підвищення ефективності податкового адміністрування шляхом запровадження нових сервісів податкової служби для надання послуг платникам податків. Запропоновано впровадження нового податкового сервісу, пов’язаного з наданням можливості платникам податків акумулювати на спеціальному бюджетному рахунку кошти, які в будь-який момент часу можуть бути використані для погашення зобов’язань за будь-яким податком. The article is devoted to investigation the problems of tax administration, to building relationships with the tax authorities and taxpayers and to development the ways to improve the efficiency of tax administration through the introduction of new services of the tax service to provide services to taxpayers. It's proposed the introduction of a new tax service related to the provision of opportunity for taxpayers to accumulate on a special budget account the funds, which at any time can be used to repay a liability for any tax. Статья посвящена исследованию проблем налогового администрирования, формированию взаимоотношений налоговых органов с налогоплательщиками и разработке путей повышения эффективности налогового администрирования путем внедрения новых сервисов налоговой службы для оказания услуг налогоплательщикам. Предложено внедрение нового налогового сервиса, связанного с предоставлением возможности налогоплательщикам аккумулировать на специальном бюджетном счете средства, которые в любой момент времени могут быть использованы для погашения обязательств по любому налогу.Item Застосування міжнародного досвіду використання індикаторів результативності в діяльності податкових органів в Україні(Тернопільський національний економічний університет, 2014) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаНа сучасному етапі розвитку податкової системи необхідним є введення системи індикаторів ефективності роботи податкових органів, які б могли свідчити про позитивні або негативні зміни у роботі відповідної структури, а також вказувати, наскільки виконано завдання реформування податкової системи. Метою статті є дослідження міжнародного досвіду застосування ключових індикаторів результативності діяльності податкових органів та розробка системи таких індикаторів для використання в Україні. Запровадження системи ключових індикаторів результативності є досить поширеним як у державному, так і в корпоративному секторі економік розвинених країн. Ключові індикатори результативності можна визначити як кількісні та якісні показники, які на регулярній основі використовуються для оцінки прогресу організації відносно встановлених цілей. За результатами дослідження зроблено висновки, що розглянута в статті система ключових індикаторів результативності роботи податкових органів Великобританії може бути використана при розробці останньої в Україні. Така система повинна базуватися на комплексному рейтинговому оцінюванні ефективності різних елементів адміністрування податків: обліку платників податків, податкового консультування, опрацювання податкової звітності, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, податкового контролю, податкових перевірок, призначення санкцій та пені, адміністрування податкового боргу. Механізми податкового адміністрування безперечно мають забезпечити високу фіскальну ефективність, але водночас орієнтуватися на мінімальну витратність як публічних коштів, так і коштів окремих платників. Результати дослідження показують, що податкове адміністрування не можна оцінювати однозначно. На ефективність податкового адміністрування впливатиме як поточна макроекономічна ситуація в країні, так і якість здійснених адміністративних процедур. Тому ключові індикатори результативності роботи податкових органів повинні обиратися, виходячи із розуміння необхідності ідентифікації різних ефектів (результатів), що утворюються внаслідок діяльності податкових органів. At the present stage of the tax system's development it is necessary to introduce a system of tax authorities' performance indicators, which could indicate a positive or negative changes in the relevant structures, as well as indicate how a task of reforming the tax system is solved. The aim of the article is to study the international experience in applying the key indicators of tax authorities' effectiveness and to develop a system of these indicators for use in Ukraine. An introduction of key performance indicators' system is quite common in both the public and the corporate sector in developed economies. Key performance indicators can be defined as quantitative and qualitative indices, which are used on a regular basis to assess the progress of the organization in relation to the stated objectives. The study has concluded that key performance indicators' system of the UK tax authorities, considered in the article, can be used in the development of key performance indicators' system of tax authorities in Ukraine. Such a system should be based on a comprehensive rating evaluating the effectiveness of various elements of tax administration: registration of taxpayers, tax consulting, processing tax reporting, information-analytical support of the State Tax Service, tax control, tax audits, appointment of sanctions and penalties, administration of the tax debt. Mechanisms of tax administration should certainly provide high fiscal efficiency, but at the same time focus on the lowest costs on both public funds and funds of individual contributors. The results of the study show that the tax administration can not be assessed unambiguously. The efficiency of tax administration will affect both the current macroeconomic situation in the country and the quality of the administrative procedure. Therefore, the key performance indicators of the tax authorities should be selected on the basis of understanding the need to identify different effects (results), resulting from the activities of tax authorities. На современном этапе развития налоговой системы необходимо введение системы индикаторов эффективности работы налоговых органов, которые могли бы свидетельствовать о позитивных или негативных изменениях в работе соответствующей структуры, а также демонстрировать, насколько выполнено задание реформирования налоговой системы. Целью статьи является исследование международного опыта применения ключевых индикаторов результативности деятельности налоговых органов и разработка системы таких индикаторов для использования в Украине. Внедрение системы ключевых индикаторов результативности является довольно распространенным как в государственном, так и в корпоративном секторе экономик развитых стран. Ключевые индикаторы результативности можно определить как количественные и качественные показатели, которые на регулярной основе используются для оценки прогресса организации в отношении установленных целей. По результатам исследования сделаны выводы, что рассматриваемая в статье система ключевых индикаторов результативности работы налоговых органов Великобритании может быть использована при ее разработке в Украине. Такая система должна базироваться на комплексном рейтинговом оценивании эффективности различных элементов администрирования налогов: учета налогоплательщиков, налогового консультирования, обработки налоговой отчетности, информационноаналитического обеспечения деятельности органов государственной налоговой службы, налогового контроля, налоговых проверок, назначения санкций и пени, администрирования налогового долга. Механизмы налогового администрирования безусловно должны обеспечить высокую фискальную эффективность, но в то же время ориентироваться на минимальную затратность как публичных средств, так и средств отдельных плательщиков. Результаты исследования показывают, что налоговое администрирование нельзя оценивать однозначно. На эффективность налогового администрирования будет влиять как текущая макроэкономическая ситуация в стране, так и качество осуществленных административных процедур. Поэтому ключевые индикаторы результативности работы налоговых органов должны выбираться, исходя из понимания необходимости идентификации различных эффектов (результатов), образующихся в результате деятельности налоговых органов.Item Комплексне оцінювання ефективності податкового адміністрування в Україні(Тернопільський національний економічний університет, 2013) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаПроблема оцінки та розробки шляхів підвищення ефективності податкового адміністрування досить складна, а тому є предметом дискусій та всебічного аналізу науковців та практиків. На сьогодні в Україні існує низка чинників, які негативно впливають на якість податкового адміністрування. Основними з них є: недосконалість та нестабільність податкового законодавства, поганий фінансовий стан значної кількості платників податків, негативне ставлення і недовіра платників податків до податкових органів, схильність до уникнення сплати податків та ухилення від оподаткування. У статті здійснено кількісну оцінку ефективності податкового адміністрування в Україні на основі запропонованої системи показників. За результатами комплексного оцінювання ефективності податкового адміністрування розраховано його інтегральний показник. Отримані результати дозволять виявити «проблемні місця», що знижують загальний рівень ефективності податкового адміністрування у відповідний період часу. За результатами економіко-математичного моделювання побудовано динамічну модель рівня ефективності податкового адміністрування, яка репрезентує поліноміальну регресію четвертого ступеня й відображає залежність зміни загального рівня ефективності податкового адміністрування у кожному відповідному періоді від рівня узагальнених показників, що складають інтегральний індекс ефективності податкового адміністрування. The problem of assessing and developing ways to improve the efficiency of tax administration is quite complicated, so it is a matter of debate and comprehensive analysis of scholars and practitioners. At present, in Ukraine there are a number of factors affecting negatively the quality of tax administration. The main ones are: imperfect and unstable tax legislation, the poor financial condition of a significant number of taxpayers, negative attitudes and mistrust of the taxpayer to the tax authorities, tendency to avoid paying taxes and tax evasion. The paper has carried out a quantitative assessment of the effectiveness of tax administration in Ukraine on the basis of the proposed system of indicators. According to the results of a comprehensive evaluation of the effectiveness of the tax administration the integral indicator of the effectiveness of tax administration is calculated. The results will allow to identify "problem areas", which reduce the overall efficiency of the tax administration in the appropriate time period. According to the results of economic and mathematical modeling there has been developed a dynamic model of the level of efficiency of the tax administration, which is a fourth-degree polynomial regression and reflects the dependence of the change in the overall level of efficiency of the tax administration in each appropriate period by the level of generalized indicators that make up the integral index of the effectiveness of tax administration. Проблема оценки и разработки путей повышения эффективности налогового администрирования достаточно сложная, а потому является предметом дискуссий и всестороннего анализа ученых и практиков. На сегодня в Украине существует ряд факторов, которые негативно влияют на качество налогового администрирования. Основными из них являются: несовершенство и нестабильность налогового законодательства, плохое финансовое состояние значительного количества налогоплательщиков, негативное отношение и недоверие налогоплательщиков в налоговые органы, склонность к избеганию уплаты налогов и уклонения от налогообложения. В статье проведено количественную оценку эффективности налогового администрирования в Украине на основе предложенной системы показателей. По результатам комплексной оценки эффективности налогового администрирования рассчитано его интегральный показатель. Полученные результаты позволят выявить «проблемные места», снижающие общий уровень эффективности налогового администрирования в соответствующий период времени. По результатам экономико-математического моделирования построено динамическую модель уровня эффективности налогового администрирования, которая представляет полиномиальную регрессию четвертой степени и отражает зависимость изменения общего уровня эффективности налогового администрирования в каждом соответствующем периоде от уровня обобщенных показателей, составляющих интегральный индекс эффективности налогового администрирования.Item Методичні підходи до розподілу загальновиробничих витрат та їх вплив на рівень податкового навантаження виробничого підприємства(Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет, 2016) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Горбуненко, Л. В.; Horbunenko, L.У статті розкрито особливості класифікації та розподілу загальновиробничих витрат з використанням різних методів калькулювання. Розкрито вплив загальновиробничих витрат на собівартість готової продукції. Проаналізовано особливості нормування загальновиробничих витрат та обліку понаднормативних витрат. Здійснена оцінка впливу понаднормативних витрат на фінансовий результат підприємства. Оскільки понаднормативні витрати безпосередньо включаться до витрат періоду, в якому фактично понесені, вони впливають на фінансовий результат поточного періоду, а не періоду, коли була реалізована готова продукція. Тому є «вигідними» з точки зору мінімізації суми податку на прибуток підприємств. Використовуючи даний метод мінімізації, слід будувати методику розрахунку нормативних загальновиробничих витрат із застосуванням максимального обсягу нормальної виробничої потужності, мінімізуючи суму нормативних загальновиробничих витрат, що припадає на одиницю готової продукції. Решта загальновиробничих витрат буде понаднормативними і потраплятиме безпосередньо до витрат періоду.Item Окремі аспекти проблеми захисту прав споживачів фінансових послуг(НВП ПП «Технологічний Центр», 2015) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаУ статті досліджені умови і проблеми захисту прав споживачів в розрізі окремих видів фінансових послуг та визначено напрями удосконалення системи захисту справ споживачів фінансових послуг шляхом перегляду повноважень і відповідальності державних контролюючих органів, фінансових установ, а також підвищення рівня інформатизації та фінансової освіти користувачів фінансових послуг. The paper studies the conditions and problems of consumer protection in the context of certain types of financial services and directions of improving the system of consumer protection of financial services by reviewing the powers and responsibilities of government control bodies, financial institutions, and by improving the level of informatization and financial education of financial services users.Item Окремі випадки відображення в обліку та оподаткуванні операцій з операційної оренди майна(Видавничий дім «Сова», 2017) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаОренда як складова процесу господарської діяльності посідає досить важливе місце в господарському житті підприємств та є окремою статтею доходів або витрат фізичних осіб. Для деяких суб’єктів господарювання орендні операції є основним видом діяльності, для деяких – іншими доходами, для деяких – складовою витрат. Операції з передачі майна в оренду завжди були специфічними щодо їх відображення в обліку та оподаткування. Орендні відносини виникають на підставі договорів оренди, цивільно-правових договорів, а правові підстави для їх укладання визначені цивільним законодавством. При цьому важливо те, хто є сторонами договору оренди – фізичні чи юридичні особи, яка система оподаткування застосовується сторонами, яким є вид оренди, яку концептуальну основу для ведення обліку застосовує та чи інша сторона договору оренди. Ця стаття присвячена дослідженню особливостей обліку та оподаткування операцій з надання майна в оренду, зокрема специфічного випадку – передачі в оренду майна неповнолітніх. The lease as the component of economic activity plays a great role in the economic life of entities and is a separate item of income or expenses of individuals. For some business entities, lease transactions are the main activity, for some these are other revenues and for others – a component of expenses. Transactions of transferring the property on lease were always specific in respect of their accounting and taxation. Lease relations arise on the basis of lease contracts, civil law contracts, and the legal grounds for their conclusion are determined by civil legislation. At the same time, it is important who are the parties to the lease contract: physical or legal persons, what kind of taxation system is applied by the parties, what kind of lease, what conceptual basis for accounting is applied by one or another party to the lease agreement. This article studies the specifics of accounting and taxation of property lease transactions, in particular a specific case of transferring the property of minors on lease. Аренда как составляющая процесса хозяйственной деятельности занимает достаточно важное место в хозяйственной жизни предприятий и является отдельной статьей доходов или расходов физических лиц. Для некоторых субъектов хозяйствования арендные операции являются основным видом деятельности, для других – иными доходами, для третьих – составляющей расходов. Операции по передаче имущества в аренду всегда были специфическими в отношении их отражения в учете и налогообложения. Арендные отношения возникают на основании договоров аренды, гражданско-правовых договоров, а правовые основания для их заключения определены гражданским законодательством. При этом важно то, кто является сторонами договора аренды – физические или юридические лица, какая система налогообложения применяется сторонами, каков вид аренды, какую концептуальную основу для ведения учета применяет та или иная сторона договора аренды. Данная статья посвящена исследованию особенностей учета и налогообложения операций по предоставлению имущества в аренду, в частности специфического случая – передачи в аренду имущества несовершеннолетних.Item Окремі випадки відображення в обліку та оподаткуванні операцій з операційної оренди майна(Університет державної фіскальної служби України, 2017) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаОперації з передачі майна в оренду завжди були специфічними щодо їх відображення в обліку та оподаткуванні. Орендні відносини виникають на підставі договорів оренди, цивільно-правових договорів, а правові підстави для їх укладання визначені цивільним законодавством. При цьому важливо те, хто є сторонами договору оренди: фізичні чи юридичні особи, яка система оподаткування застосовується сторонами, який вид оренди, яку концептуальну основу для ведення обліку застосовує та чи інша сторона договору оренди. Стаття присвячена дослідженню особливостей обліку та оподаткування операцій з надання майна в оренду, зокрема специфічного випадку – передачі в оренду майна неповнолітніх. Transactions of transferring the property on lease were always specific in respect of their accounting and taxation. Lease relations arise on the basis of lease contracts, civil law contracts, and the legal grounds for their conclusion are determined by civil legislation. At the same time, it is important who are the parties to the lease contract: physical or legal persons, what kind of taxation system is applied by the parties, what kind of lease, what conceptual basis for accounting is applied by one or another party to the lease agreement. This article studies the specifics of accounting and taxation of property lease transactions, in particular a specific case of transferring the property of minors on lease. Операции по передаче имущества в аренду всегда были специфическими в отношении их отражения в учете и налогообложении. Арендные отношения возникают на основании договоров аренды, гражданско-правовых договоров, а правовые основания для их заключения определены гражданским законодательством. При этом важно то, кто является сторонами договора аренды: физические или юридические лица, какая система налогообложения применяется сторонами, какой вид аренды, какую концептуальную основу для ведения учета применяет та или иная сторона договора аренды. Статья посвящена исследованию особенностей учета и налогообложения операций по предоставлению имущества в аренду, в частности специфического случая – передачи в аренду имущества несовершеннолетних.Item Основні методи мінімізації податкового навантаження в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Сушкова, Олена Євгеніївна; Sushkova, OlenaThe article is focused on the problem of minimizing the tax burden on economic entities. The basic methods of minimizing and algorithms of their use were investigated. It’s given the proposals to improve the mechanism of minimizing taxes regulation in Ukraine. The authors have made suggestions to improve the regulation mechanism of minimizing taxes in Ukraine.Item Особливості оподаткування банківських установ у 2015 році(Тернопільський національний економічний університет, 2015) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаВступ. Питання вдосконалення податкового законодавства щодо оподаткування банківських установ, аналізу прогнозування податкового навантаження банків та формування пріоритетів у процесі здійснення податкового контролю таких платників податків є актуальними і потребують глибокого наукового обґрунтування. Крім того, нагальною є необхідність проведення аналізу впливу податкових змін на умови надання банками послуг своїм клієнтам: на вартість та обсяги таких послуг, оскільки це надалі суттєво може вплинути на ділову активність, доступність джерел фінансування, які необхідні підприємствам для забезпечення поточної та інвестиційної діяльності. Мета. Дослідження законодавчих змін щодо оподаткування банківських установ у розрізі основних податків, а також аналіз впливу зазначених змін на умови діяльності банків, їх податкове навантаження та дотримання ними ключових нормативів. Метод (методологія). У дослідженні були використані загальнонаукові та спеціальні методи пізнання: діалектичний та системно-функціональний – для узагальнення теоретичних підходів до оподаткування банківських установ; аналізу і синтезу – для деталізації вимог законодавства за окремими податками; порівняння – оцінювання динаміки показників діяльності банківського сектору; логічного узагальнення – для обґрунтування підходів та пропозицій щодо удосконалення умов оподаткування банків та оптимізації податкового навантаження. Результати. За результатами проведеного дослідження зроблено загальний висновок про те, що загалом податкове навантаження щодо сплати податку на прибуток підприємств для банківських установ очікувано знизиться, але додаткові ризики спричинює те, що органам Державної фіскальної служби тепер надано право проводити перевірки правильності ведення бухгалтерського обліку, визначення доходів, витрат і фінансового результату відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності. Банкам також рекомендовано посилити контроль за правильністю нарахування та утримання ПДФО і військового збору з пасивних доходів, виплачуваних фізичним особам.Item Особливості оподаткування реорганізації підприємств(Видавничий дім «Сова», 2016) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Салова, Наталія Андріївна; Salova, Natalia; Салова, Наталия АндреевнаУ статті висвітлено питання особливостей оподаткування реорганізації підприємств із застосуванням різних варіантів здійснення цього процесу. Виявлені основні проблеми та недоліки в законодавчому забезпеченні оподаткування процесів реорганізації підприємств. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення податкового законодавства в частині адміністрування та оподаткування наслідків реорганізації підприємств. Реорганізація підприємства може здійснюватися шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення або перетворення. Крім того, на практиці внесення активів (основних засобів, грошових коштів тощо) до статутного капіталу іншого підприємства також сприймають як реорганізацію. Аналіз господарської практики українських підприємств показує, що найбільш поширеними способами реорганізації є внесення активів до статутного капіталу, поділ та виділення. Проаналізовано податкові наслідки здійснення реорганізації такими способами. Виявлено, що з позиції оцінювання податкових наслідків передачі активів більш вигідними є поділ або виділення, а з позиції загальних затрат розглянутих варіантів реорганізації – реорганізація шляхом виділення. The article discusses features of taxing the companies’ reorganization with using various embodiments of this process. The main issues and shortcomings in the legislative provision of the taxation of the companies’ reorganization processes are revealed. The proposals on improving tax legislation in the part of administration and taxation of the consequences of companies’ reorganization are made. Company reorganization may be implemented by merger, consolidation, division, allocation or transformation. Moreover, in practice, the introduction of assets (fixed assets, cash, etc.) into the authorized capital of other companies is also considered as reorganization. Analysis of the economic practice of Ukrainian companies shows that the most common methods of reorganization are the introduction of assets into the authorized capital, division and allocation. The tax implications of the reorganization with using the methods listed above are analyzed. It revealed that from the perspective of evaluating the tax implications of the assets transfer the division or allocation are more profitable; and from the perspective of the overall cost of reorganization options that are under consideration, this is reorganization by allocation. В статье рассмотрены вопросы особенностей налогообложения реорганизации предприятий с применением различных вариантов осуществления данного процесса. Выявлены основные проблемы и недостатки в законодательном обеспечении налогообложения процессов реорганизации предприятий. Разработаны предложения по совершенствованию налогового законодательства в части администрирования и налогообложения последствий реорганизации предприятий. Реорганизация может осуществляться путем слияния, присоединения, разделения, выделения или преобразования. Кроме того, на практике внесение активов (основных средств, денежных средств и т. п.) в уставный капитал другого предприятия также воспринимают как реорганизацию. Анализ хозяйственной практики украинских предприятий показывает, что наиболее распространенными способами реорганизации являются внесение активов в уставный капитал, разделение и выделение. Проанализированы налоговые последствия осуществления реорганизации приведенными способами. Выявлено, что с позиции оценки налоговых последствий передачи активов более выгодным является разделение или выделение, а с позиции общих затрат рассматриваемых вариантов реорганизации – реорганизация путем выделения.Item Особливості і проблемні аспекти практичного застосування спрощеної системи оподаткування(Тернопільський національний економічний університет, 2014) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Горбуненко, Людмила Всеволодівна; Horbunenko, LiudmylaСпрощена система оподаткування спрямована на створення сприятливих умов господарювання для малого бізнесу і забезпечення можливостей його розвитку та розширення. У дослідженні розглянуто історію розвитку і становлення спрощеної системи оподаткування в Україні, а також проаналізовано обсяги податкових надходжень і чинний механізм оподаткування цим податком. Констатовано безперечне покращення якості правового поля, що на сьогодні регулює механізм спрощеного оподаткування, однак у деяких аспектах він все ще залишається недосконалим. Крім глобальних проблем адаптації спрощеної системи оподаткування до сучасних умов господарювання, досить актуальними є питання доопрацювання сучасної правової бази, виправлення технічних помилок і роз’яснення окремих питань оподаткування єдиним податком. У роботі досліджувались наступні проблемні аспекти: 1) механізм оподаткування єдиним податком поворотної фінансової допомоги та приведення у відповідність до норм податкового кодексу консультацій і роз’яснень, зокрема тих, які надаються в Єдиній базі податкових знань; 2) деталізація на законодавчому рівні порядку оподаткування єдиним податком курсових різниць, що виникають у процесі здійснення суб’єктом спрощеної системи оподаткування своєї господарської діяльності; 3) на рівні узагальнювальної податкової консультації детальне розкриття механізму оподаткування єдиним податком операцій, що здійснюються в межах договорів комісії, доручення, агентських та інших подібних договорів. Щодо цих аспектів оподаткування вважаємо, що: порядок внесення фінансової допомоги в базу оподаткування єдиним податком повинен бути ідентичний з нормами розділу 3 ПКУ «Податок на прибуток підприємств»; курсові різниці не повинні взагалі впливати на об’єкт оподаткування єдиним податком; при здійсненні операцій за договорами комісії однозначно базою оподаткування комісіонера має бути тільки сума комісійної винагороди. The aime of simplified tax system is the creation of a favorable business environment for small businesses and to enable its development and expansion. The study reviews the history of the development and establishment of simplified tax system in Ukraine, as well as analyses the tax revenues and the operating mechanism of imposition of this tax. The study has ascertained the undoubted improvement in the quality of the legal field, which today controls the mechanism of simplified taxation, but in some ways it is still imperfect. In addition to the global challenges of adapting a simplified tax system to modern economic conditions, rather important question is to develop the existing legal base, correct technical mistakes and clarify certain problematic issues of imposing single tax. We have investigated the problematic aspects of the definition of the single tax. Those are 1) the mechanism of imposing a single tax of the return financial aid and bringing into compliance with the Tax Code of consultation and clarification, in particular, provided by Common base of tax knowledge; 2) the detailing at the legislative level the order of imposing a single tax of exchange differences, arising in the process of implementing economic activities by the subject of the simplified tax system; 3) the detailed understanding of the mechanism of single tax transactions which is carried out within the framework of contracts of commission, of agency and other contracts of this kind at the level of generalizing tax consultation. As for these aspects of taxation we believe that: the order of inclusion of financial aid in the single tax imposition base should be identical to the standards of section 3 of the Tax Code of Ukraine "Corporate income tax"; exchange differences should not affect the subject of single tax imposition; while implementing the operations under commission contracts the unique tax base of the commissioner should only be the amount of commission fee.Item Оцінка розвитку податкової системи України(Видавничий дім «Сова», 2015) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаУ статті розглянуто сучасний стан та основні показники податкової системи України, виявлено основні проблеми і надано рекомендації щодо їх усунення. This article reviews the current state and the main indicators of Ukrainian tax system, the main problems are identified and recommendations to eliminate them are made. В статье рассмотрено современное состояние и основные показатели налоговой системы Украины, выявлены основные проблемы и даны рекомендации по их устранению.Item Оцінка соціально-економічних наслідків оподаткування підприємств аграрного сектору(ВНЗ «Східноєвропейський університет економіки і менеджменту», 2014) Скрипник, А. В.; Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаРозглянуто соціально-економічні наслідки застосування на Україні фіксованого сільськогосподарського податку. Показано вплив ефекту масштабу на розвиток аграрного сектору України та стабільні тенденції зростання диференціації доходів населення. Розглянуто досвід розвинутих країн в оподаткуванні аграрної сфери. Запропоновано оптимізаційний підхід до змін оподаткування аграрного сектору, який максимізує функцію суспільної корисності при виконанні ряду обмежень.Item Податкове адміністрування в Україні в посткризовий період: ефективність та напрями модернізації(ТОВ «Емкон», 2014-01-28) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, KaterynaДосліджено наукові проблеми оцінки ефективності адміністрування податків, розглянуто сутність та еволюцію теоретико-методологічного забезпечення податкового адміністрування у світовій економічній думці, здійснено аналітичне оцінювання ефективності податкового адміністрування, розроблено методику комплексного оцінювання ефективності податкового адміністрування в умовах посткризового розвитку та здійснено розрахунки ефективності податкового адміністрування в Україні за запропонованою методикою.Item Податковий потенціал ринку цінних паперів в Україні(Національний лісотехнічний університет України, 2015) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаПроаналізовано стан і перспективи розвитку ринку цінних паперів в Україні, досліджено особливості оподаткування операцій з цінними паперами та оцінено податковий потенціал цієї галузі господарської діяльності. Дослідження особливостей оподаткування операцій з цінними паперами та оцінювання податкового потенціалу цієї галузі є надзвичайно актуальними, оскільки, з одного боку, ця галузь діяльності потенційно може генерувати значні прибутки для учасників, що мають належним чином оподатковуватись, але, з іншого боку, в Україні мають бути створені умови для підвищення інвестиційної привабливості вітчизняних цінних паперів. The status and prospects of development of securities market in Ukraine are analyzed. Some features of the taxation of operations with securities are studied. The tax potential of this sector of economic activity is assessed. The investigation of taxation features of operations with securities and assessment of the tax potential of this sector are extremely important because on the one hand this area of activity has the potential to generate significant profits for the participants and the profits must be properly taxed, but on the other hand favourable terms for increasing the investment attractiveness of the domestic securities should be created in Ukraine. Исследование особенностей налогообложения операций с ценными бумагами и оценка налогового потенциала данной отрасли являются чрезвычайно актуальными, поскольку, с одной стороны, данная область деятельности потенциально может генерировать значительную прибыль для участников, которая должна надлежащим образом облагаться налогами, но, с другой стороны, в Украине должны быть созданы условия для повышения инвестиционной привлекательности отечественных ценных бумаг.Item Проблеми контролю якості обов’язкового аудиту емітентів цінних паперів та дотримання емітентами законодавства щодо публічного розкриття інформації(Видавничий дім «Сова», 2015) Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина Петровна; Петрик, Є. О.; Petryk, I. O.Стаття присвячена дослідженню стану та проблем проведення обов’язкового аудиту емітентів цінних паперів та дотримання емітентами законодавчих вимог щодо розкриття публічної інформації. The article investigates the status and problems of committing the obligatory audit of securities issuers and issuers’ compliance with legal requirements for disclosure of public information by issuers. Статья посвящена исследованию состояния и проблем проведения обязательного аудита эмитентов ценных бумаг и соблюдения эмитентами законодательных требований по раскрытию публичной информации.Item Проблеми податкового контролю в Україні та напрями підвищення його ефективності(Національний лісотехнічний університет України, 2014) Лісовий, А. В.; Lisovyi, A. V.; Проскура, Катерина Петрівна; Proskura, Kateryna; Проскура, Екатерина ПетровнаДосліджено проблеми податкового контролю в Україні. Детально розглянуто окремі напрями податкового контролю, а саме: ведення обліку платників податків та проведення перевірок щодо дотримання податкового законодавства. Здійснено аналіз динаміки кількості платників податків, обґрунтовано, що важливим напрямом оцінки ефективності податкового контролю є аналіз співвідношення кількості платників, що сплачують податки і загальної кількості зареєстрованих платників у розрізі окремих їх груп, здійснено кількісний аналіз такого співвідношення на підставі статистичних даних. The problems of tax control in Ukraine are investigated. Specific areas of tax control are considered in details, namely accounting taxpayers and inspections regarding compliance. The analysis of the dynamics of the number of taxpayers proved that an important direction for evaluating the effectiveness of tax control is to analyse the ratio of taxpayers who pay taxes and the total number of registered taxpayers in terms of their individual groups by quantitative analysis of this relationship on the basis of statistical data. Исследованы проблемы налогового контроля в Украине. Подробно рассмотрены отдельные направления налогового контроля, а именно: ведение учета налогоплательщиков и проведение проверок по соблюдению налогового законодательства. Осуществлен анализ динамики количества налогоплательщиков, обосновано, что важным направлением оценки эффективности налогового контроля является анализ соотношения количества плательщиков, которые платят налоги и общего количества зарегистрированных плательщиков в разрезе отдельных их групп, осуществлен количественный анализ такого соотношения на основании статистических данных.