Browsing by Author "Pysarenko, Anton"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Міжнародні маркетингові комунікації європейських компаній(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Іщук, Юлія А.; Ishchuk, Yuliia; Писаренко, Антон Д.; Pysarenko, AntonТовар, ціна, місце, просування — ось класичні 4P маркетингу. Вони позначають інструменти комплексу маркетингу, тобто продукт, ціноутворення, канали розподілу, а також комунікацію та рекламу. Однак довільне закручування цих гвинтів не сприяє гарному маркетингу. Великі корпорації залучають цілу армаду спеціалістів для маркетингу. Часто заздалегідь визначається, чи буде продукт представлений у глобальному масштабі уніфікованим способом чи адаптований локально. З іншого боку, малі та середні компанії не обов’язково демонструють найкращі результати: на щастя, невеликі корективи в потрібному місці часто допомагають — чи то компанія, чи то за допомогою маркетингового агентства — збільшити охоплення і просувати сприйняття товарного асортименту. В умовах глобалізації та інтернаціоналізації дуже важливо застосовувати правильні методи виходу та утримання позицій на міжнародному ринку, тому вивчення міжнародних маркетингових комунікацій є надзвичайно важливим та актуальним. Зрозуміло одне: культурний вплив на конкретну маркетингову подію важко оцінити, оскільки велика кількість інших факторів завжди відіграє роль. Однак важливість мови, безперечно, можна виміряти, оскільки в більшості випадків вона також представляє новий ринок. Співробітники на цільових ринках, які знають місцевість, час від часу вносять додаткові корективи самостійно, наприклад, до фокусу продукту або навіть до зображень у брошурі компанії чи типового макета опису продукту. Отже, надзвичайно важливо знайти і використовувати правильні маркетингові інструменти та підтримувати імідж на міжнародному ринку. Product, price, place, promotion — these are the classic 4Ps of marketing. They designate the instruments of the marketing mix, i.e. the product itself, the pricing, the distribution channels as well as the communication and advertising. However, arbitrary turning of these screws does not make for good marketing. Large corporations employ an armada of specialists for their marketing. It is often determined in advance whether a product is to be presented globally in a uniform manner or adapted locally. Small and medium-sized companies, on the other hand, cannot necessarily bring out the big guns: Fortunately, small adjustments in the right place often help — be it by the company itself or with the help of a marketing agency to increase reach and promote perception of the product range. In the conditions of globalization and internationalization, it is very important to apply the correct methods of exiting and maintaining positions in the international market, therefore, the study of international marketing communications is extremely important and relevant. One thing is clear: the cultural influence on a specific marketing event is difficult to assess, as a large number of other factors always play a role as well. However, the importance of language can certainly be measured because in most cases it also represents a new market. Employees in target markets with local knowledge occasionally make additional adjustments on their own, such as to product focus or even to images in a company brochure or a typical product description layout. Thus, it is extremely important to find and use the right marketing tools and maintain an image in the international market.Item Сучасний стан та перспективи фінансово-бюджетної системи Німеччини(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Дубель, Михайло В.; Dubel, Mykhailo; Гоцуляк, М. В.; Hotsuliak, M.; Писаренко, Антон Д.; Pysarenko, AntonВисокоорганізована структура фінансової системи дає країні низку переваг, до яких можна віднести: ефективність залучення та трансформації фінансових ресурсів, розподіл ризиків, збір інформації про об’єкти інвестування, фінансову стійкість, визначення каналів трансмісії монетарної політики. Підприємства країн, які почали індустріалізацію, згодом стикнулися з проблемами нестачі заздалегідь накопиченого капіталу та нерозвиненістю ринку цінних паперів. В умовах ментального небажання інвесторів вкладати кошти у ризиковані активи тільки банки могли зібрати значні суми капіталу для розвитку нових галузей. Яскравим підтвердженням цьому є фінансова система Німеччини, де починаючи з другої половини ХІХ ст. банки отримали контроль над фінансовою системою. Входження банків до наглядових рад підприємств дало можливість контролювати випуск цінних паперів, що стримувало розвиток фондового ринку [1]. Отже, саме банки відіграли вирішальну роль у динамічній індустріалізації Німеччини; ці інституції забезпечували не тільки організацію значних обсягів капіталу, а й управління бізнесом і стратегічне планування. It should be said that the highly organized structure of the financial system provides a number of advantages for the country. The following can be attributed to them: efficiency of attraction and transformation of financial resources, risk distribution, collection of information about investment objects, financial stability, determination of monetary policy transmission channels. Enterprises of countries that started industrialization later faced the problems of lack of pre-accumulated capital and underdevelopment of the securities market. In conditions of mental reluctance of investors to invest in risky assets, only banks could collect significant sums of capital for the development of new industries. The financial system of Germany serves as a vivid confirmation, where, starting from the second half of the 19th century, banks gained control over the financial system. It is established that, Germany is one of the three leading and most developed countries in the world. Possessing significant economic and scientific and technical potential, it ranks third, after the USA and Japan, by the volume of industrial production and is the main exporter of goods and services. The study demonstrated that, in recent years, Germany has significantly increased its participation in international capital migration and has become one of the largest importers and exporters of capital. The article revealed that, according to the level of labor productivity in the manufacturing industry, national income per capita, Germany is ahead of the USA and other leading countries of the world. The scientific study emphasizes that, the apparatus of public finance is of particular importance in a federal state, as it not only determines the material basis of economic regulation and social policy, but also ensures a balanced division of powers and responsibilities of different levels of state administration and, thereby, the structure of the Federation itself. The article substantiates that, today, Germany is a leader among EU countries in many indicators, including the standard of living and GDP per capita. Strong positions of this country in many sectors, including social, medical, educational. financial Germany’s banking system in 2022 is considered one of the strongest and most stable in the world: The level of overdue loans in this country does not exceed the two percent threshold — less only in the USA and Japan. The entry of banks into the supervisory boards of enterprises made it possible to control the issuance of securities, which restrained the development of the stock market [1]. Thus, it was banks that played a crucial role in the dynamic industrialization of Germany; these institutions provided not only the organization of significant amounts of capital, but also business management and strategic planning.