Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Repeta, L."

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Застосування сучасних інформаційних технологій у процесі викладання математичних дисциплін у технічних та економічних закладах вищої освіти
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Дем'яненко, Володимир Віталійович; Demianenko, Volodymyr; Демьяненко, Владимир Витальевич; Дем'яненко, О. О.; Demianenko, O.; Репета, Л. А.; Repeta, L.
    Бурхливий розвиток новітніх інформаційних та комп’ютерних технологій, які стосуються абсолютно всіх сфер діяльності людей. Їх застосування впливають на економіку країни, політику, освіту, культуру, зачіпають сфери професійної діяльності, кардинально змінюють наш побут та ін. Розвиток цих технологій стосується різних верств населення та усіх вікових категорій. Сфера освіти, яка, поперше, пов’язана з молодим поколінням, що радо тягнеться до всього нового; подруге, щільно пов’язана з розвитком науки і наукових досліджень, реагує на виклики, що створені розвитком новітніх технологій і, відповідно, змінюється. Пандемія covid19 і широкомасштабний наступ у російсько-українській війні у 2022 р. пришвидшили процеси впровадження інноваційних комп’ютерних технологій у навчальний процес у формі дистанційного навчання. Мета статті полягає у дослідженні особливостей навчального процесу в екстремальних умовах карантину та воєнного стану, в аналізі різних форм навчання, які були запропоновані та запроваджені, в узагальненні того практичного досвіду викладання математичних дисциплін у технічному та економічному університетах, який було набуто в цей унікальний період. У роботі проведено аналіз стану освітнього процесу та динаміку його змін у законодавчій сфері. Обґрунтована необхідність розбудови дистанційної форми навчання в навчальному процесі. Розглянуто особливості проведення лекцій, практичних і семінарських занять та контролю рівня знань студентів при дистанційній формі навчання. Визначено особливості проведення занять у синхронному та асинхронному режимі. Стаття має науковометодичний характер. The rapid development of the latest information and computer technologies, which affect absolutely all spheres of human activity. Their application affects the country’s economy, politics, education, culture, affects areas of professional activity, radically changes our everyday life, etc. The development of these technologies concerns different segments of the population and all age categories. The field of education, which, firstly, is connected with the young generation, which gladly reaches for everything new; secondly, it is closely related to the development of science and scientific research, responds to the challenges created by the development of the latest technologies and, accordingly, changes. The global pandemic of COVID19 and the RussianUkrainian war of 2022 accelerated the processes of introducing innovative computer technologies into the educational process in the form of distance learning. The purpose of the article is to study the peculiarities of the educational process in the extreme conditions of quarantine and war, to analyze the various forms of education that were proposed and implemented, to summarize the practical experience of teaching mathematical disciplines in technical and economic universities, which was acquired during this unique period. The paper analyzes the state of the educational process and the dynamics of its changes in the legislative sphere. There is a wellfounded need to develop a distance form of education in the educational process. Peculiarities of conducting lectures, practical and seminar classes and controlling the level of students` knowledge in the distance form of education are considered. The peculiarities of conducting classes in asynchronous mode are determined. The article has a scientific and methodological character.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback