Browsing by Author "Ryndiuk, Vira"
Now showing 1 - 20 of 57
Results Per Page
Sort Options
Item Clarification of meaning of concept of “consolidation of legislation”(Pan-European University, 2020) Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра Іванівна; Рындюк, Вера Ивановна; Hryshko, Oksana; Гришко, Оксана Миколаївна; Гришко, Оксана НиколаевнаItem Legal institute of lobbying: the problem of legislative regulation in Ukraine(EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2022-05) Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра Іванівна; Рындюк, Вера Ивановна; Haidulin, Oleksandr; Гайдулін, Олександр Олександрович; Гайдулин, Александр Александрович; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Кузьменко, Оксана Владимировна; Chorna, Viktoriіa; Чорна, Вікторія Григорівна; Черная, Виктория Григорьевна; Sharkovа, Iryna; Шаркова, Ірина Миколаївна; Шаркова, Ирина НиколаевнаThe article examines the problem of legislative regulation of the socio-political institution of lobbying in Ukraine on the basis of borrowing similar experience from developed democracies using the dialectical method. It is noted that lobbying should be considered as one of the democratic institutions of influence of the public and business structures on decision-making by public authorities (representation of interests), namely as a professional mediation activity between society and government. Legislative regulation of the institution of lobbying in Ukraine may not restrict other rights of citizens regarding their influence on the authorities, which are guaranteed by the Constitution of Ukraine and defined by national legislation (for example, the right to appeal to the authorities, the right to participate in the management of public affairs through advisory bodies, parliamentary hearings, public discussions, etc.). It is concluded that the most pressing aspects of the problem of legal institutionalization of lobbying in Ukraine, which need to be addressed, are the following: development of theoretical-methodological foundations of lobbying in national political-legal realities, taking into account similar foreign experience; a comprehensive approach to the legislative regulation of lobbying activities at all levels of public authority, and on the basis of clear harmonization of lobbying rules with legislation in related areas; legislative definition of the concept and all components of lobbying activities, the legal status of lobbyists; particular attention should be paid to the development of ethical rules for the lobbying profession, which should be based on the principles of legality, transparency, openness and integrity. В статті досліджується проблема законодавчого врегулювання суспільно- політичного інституту лобіювання в Україні на основі запозичення аналогічного досвіду розвинених демократичних держав з використанням діалектичного методу. Зазначається, що лобізм слід розглядати як один із демократичних інститутів впливу громадськості та бізнесових структур на прийняття рішень органами публічної влади (представництва інтересів), а саме як професійну посередницьку діяльність між суспільством та владою. Законодавче врегулювання інституту лобізму в Україні не може обмежувати інші права громадян щодо їх впливу на органи влади, які гарантовані Конституцією України та визначені національним законодавством (наприклад, право на звернення до органів влади, право брати участь в управлінні державними справами через консультативно-дорадчі органи, парламентські слухання, громадські обговорення тощо). Зроблено висновок, що найбільш актуальними аспектами проблеми правової інституціоналізації лобізму в Україні, які потребують свого вирішення, є наступні: розробка теоретико-методологічних засад лобіювання в національних політико-правових реаліях з врахуванням аналогічного зарубіжного досвіду; комплексний підхід до законодавчого врегулювання лобістської діяльності як на всіх рівнях публічної влади, так і на основі чіткого узгодження норм про лобіювання з законодавством у суміжних сферах; законодавче визначення поняття та всіх складових лобістської діяльності, правового статусу лобістів; окрему увагу слід приділити розробці етичних правил професії лобіста, які мають виходити з принципів законності, прозорості, відкритості та доброчесності.Item Transformation of the national legislation of Ukraine in the context of globalization(EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2021-10) Shulzhenko, Fedir; Шульженко, Федір Пилипович; Шульженко, Фёдор Филиппович; Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра Іванівна; Рындюк, Вера Ивановна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Кузьменко, Оксана Владимировна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила Олександрівна; Кожура, Людмила Александровна; Hryshko, Oksana; Гришко, Оксана Миколаївна; Гришко, Оксана НиколаевнаThe article studies the directions of transformation of the national legislation of Ukraine in the context of globalization based on the dialectical method. Specifically, the notions “legislation” and “globalization” are analyzed; the meaning of the concepts of “national legislation of Ukraine” and “legal globalization” is specified; the factors which define features of transformation of the national legislation of Ukraine in modern conditions of globalization are established. As a result of the study it is proved that the main directions of transformation of the national legislation of Ukraine in the conditions of globalization are the following: borrowing the European (Western) legal tradition and its adaptation to the national legal system of Ukraine; reception of innovative legal institutions while preserving the national legal tradition; the influence of international law, first of all, the Acquis communautaire (adaptation of the national legislation of Ukraine to the law of the European Union); hierarchical (vertical) and sectoral (horizontal) structure of legislation, which is characteristic of the legal systems of the Romano-Germanic legal family; development of such types of normative activity of public authorities as systematization, codification, ordering, unification, etc. В статті досліджуються напрямки трансформації національного законодавства України в умовах глобалізації на основі діалектичного методу. Зокрема, аналізуються поняття “законодавство” та “глобалізація”; уточнюється зміст понять “національне законодавство України” та “правова глобалізація”; встановлюються чинники, які визначають особливості трансформації національного законодавства України в сучасних умовах глобалізації. У результаті дослідження доведено, що основними напрямами трансформації національного законодавства України в умовах глобалізації є наступні: запозичення європейської (західної) правової традиції та її адаптація до національної правової системи України; рецепція інноваційних правових інститутів при збереженні національної правової традиції; вплив міжнародного права, в першу чергу, Acquis communautaire (адаптація національного законодавства України до права Європейського Союзу); ієрархічна (вертикальна) та галузева (горизонтальна) будова законодавства, яка характерна для правових систем романо-германської правової сім’ї; розвиток таких видів нормотворчої діяльності органів публічної влади як систематизація, кодифікація, упорядкування, уніфікація тощо.Item Адаптація законодавства як функція правотворчої діяльності(Видавничий центр «Кафедра», 2019-03-15) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem Адаптація законодавства: до співвідношення з деякими близькими теоретико-правовими поняттями(Запорізький національний технічний університет, 2018-03-28) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem Використання результатів новітніх наукових досліджень при викладанні вибіркової дисципліни «Нормотворча діяльність»(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2013-01-31) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem Гендерно-правова експертиза нормативно-правових актів у сфері вищої освіти(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-14) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem Дефиниции в законодательных актах Украины(Нижегородський исследовательский научно-прикладной центр «Юридическая техника», 2007) Рындюк, Вера Ивановна; Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра ІванівнаItem Деякі питання юридичної техніки в Конституції України(Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2006) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem До визначення видів законодавчої техніки(Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2007) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem До питання визначення поняття і видів юридичної техніки(Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2004) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem До проблеми визначення поняття правового закону(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті обґрунтовано недоцільність використання поняття «неправовий закон» (або «антиправовий закон») як протилежність «правового закону», зазначено, що слід обмежитися співвідношенням «правовий закон» – «неконституційний закон». А за терміном «неправовий закон» потрібно залишити позначення сукупності всіх інших законів поза сферою права (моральних, фізичних, логічних тощо).Item До термінологічного аспекту поняття закону в контексті права(Запорізький національний університет, 2016) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті, на основі дослідження визначень терміну «закон», що наявні в тлумачних та енциклопедичних словниках, автор робить висновок, що слово «закон» використовується в наступних трьох основних значеннях: природний закон, соціальний закон та юридичний закон. Термінологічний аналіз визначень поняття закону з позиції традиційної формальної логіки, дає можливість зробити висновок, що названі три значення терміну «закон» (природний закон, соціальний закон та юридичний закон) є взаємозалежними феномени та знаходяться у родово-видовому відношенні. Однак, для формування поняття закону в контексті права (юридичного закону) необхідно перейти до діалектичної логіки та розглянути поняття закону як таке, що містить у собі момент загальності, момент особливості та момент одиничності.Item Доктрина юридичної техніки: до питання розвитку(Черкаський державний технологічний університет, 2022-12-13) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаItem Забезпечення якості законодавства України: теоретико-праксеологічний концепт(Товариство з обмеженою відповідальністю «Юрінком Інтер», 2021) Шульженко, Федір Пилипович; Shulzhenko, Fedir; Шульженко, Фёдор Филиппович; Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті зазначається, що для забезпечення якості законодавства важливе значення має як офіційний нормотворчий процес, так і належний рівень його наукового та організаційно-правового забезпечення. Відповідно, від безпосередньої нормотворчої діяльності слід відрізняти діяльність з управління нормотворчістю, дослідженню якої не приділяється належної уваги. Найважливішими умовами ефективного управління нормотворчістю є планування цієї діяльності на основі Концепції розвитку національного законодавства — доктринального офіційного юридичного обов’язкового документа, а також дотримання принципів науковості, демократизму, гласності, врахування громадської думки при прийнятті нормативно-правових актів, які впливають на їх якість. Важливим також є унормування процедур лобіювання легітимних інтересів інститутів громадянського суспільства, бізнесових структур різного рівня тощо. Підвищенню якості законодавства сприятиме також уточнення повноважень парламентських комітетів, міністерств, чітке визначення організаційно-правових форм їх співпраці при прийнятті законодавчих актів. The article notes that to ensure the quality of legislation, both the official rule-making process and the appropriate level of its scientific and organizational-legal support are important. Accordingly, direct rule-making activity should be distinguished from management activities of rule-making, the study of which is not given due attention. The most important conditions for effective rule-making are planning of this activity on the basis of the Concept of development of national legislation — a doctrinal official legal binding document, as well as observance of the principles of scientificity, democracy, publicity, taking into account public opinion in the adoption of regulations that affect their quality. The concept of development of the legislation of Ukraine should be accepted by the newly elected parliament of Ukraine for the term of its powers (5 years) on the basis of coordination of political positions of the parties which entered the Coalition of deputy factions in the Verkhovna Rada of Ukraine. Accordingly, the concept must comply with rule-making at all levels of public authority. It is also important to legally regulate the procedures for lobbying the legitimate interests of civil society institutions, business structures at various levels, and so on. Legislative regulation of lobbying should be comprehensive and systemic, as lobbying takes place in the rule-making process at all levels of public authority from parliament to local governments. Lobbying rules should also be aligned with current legislation. Borrowing foreign experience of legislative regulation of lobbying, it is necessary to focus on domestic political and legal reality; reckless copying of the lobbying practices existing in other countries will only lead to even greater chaos in this area and a decrease in public confidence in public authorities. Improving the quality of legislation will also contribute to clarifying the powers of parliamentary committees, ministries, a clear definition of organizational and legal forms of their cooperation in the adoption of legislative acts. In particular, when organizing management activities of rulemaking, it is also advisable to listen to the idea of correlating the structure of profile committees of the Verkhovna Rada of Ukraine and the structure of ministries. After all, according to the Law of Ukraine «About central authorities of executive power», one of the main tasks of the ministry is to generalize the practice of applying the legislation, develop proposals for its improvement and submit draft acts in the prescribed manner.Item Закон: до питання семантичного та термінологічного визначення(Херсонський державний університет, 2016) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті досліджується багатозначне слово «закон» з позицій етимологічного та семантичного підходів, тобто розглядається походження та значення слова «закон». При встановленні логічного зв’язку слово «закон» – термін «закон», звертається увага на такі вимоги до терміна «закон» як однозначність в межах юридичної термінології, точність та наявність дефініції (визначення). Констатується неоднозначність використання терміна «закон» як в науковій юридичній літературі, так і в законодавстві України, зокрема наявність «вузького» та «широкого» розуміння поняття «закон».Item Законодавство України як нормативна основа правової системи: техніко-юридичний аспект(Київський університет права НАН України, 2013) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаАналізуються теоретичні та практичні проблеми сучасного стану розвитку окремих елементів правової системи України, досліджується місце національної правової системи серед правових систем сучасності.Item Законодавство як ієрархічна система рішень нормативного характеру органів публічної влади(Pan-European University, 2019-10) Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра Іванівна; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті розглядається проблема визначення поняття «законодавство». Обґрунтовується підхід до розуміння законодавства як ієрархічної системи рішень органів публічної влади, що мають нормативний характер. Юридична форма таких рішень визначена чинним законодавством держави. In the article the problem of the definition of “legislation” considered. The approach to understanding the legislation as a hierarchical system of decisions of public authorities, having a normative character, is substantiated. The legal form of such decisions is determined by the current legislation of the state.Item «Законодавство» як юридичний термін: до проблеми формулювання дефініції(ПП «Технологічний Центр», 2018) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера ИвановнаУ статті досліджується термін «законодавство» та зміст поняття, що ним позначається, в текстах нормативно-правових актів. Констатується неоднозначність розуміння поняття «законодавство» та відсутність його законодавчої дефініції. Звертається увага на необхідність дотримання вимог законодавчої техніки щодо юридичної термінології, а саме, наявність чіткої дефініції терміну «законодавство», що забезпечить його однозначне розуміння. The concept of “legislation”, which is one of the most frequently used in the texts of current normative legal acts, is analyzed in the article. “Legislation” as a common term means the totality (plurality) of legal laws; all the obligatory rules of behavior determined by the state. “Legislation” as a legal term doesn’t have the general single concept and the legal definition. The main problem of formulating the definition of the concept of legislation is its elemental composition, namely, the question of which normative legal acts (or possibly other official sources (forms) of law, for example, normative legal contracts) are included in it? It is pointed that the rules of legislative technique requires a clear and single definition the legal term. It is stated that in determining the concept of “legislation” used logical method of enumerate. The author of the article proposes an approach to the formulation of the concept of “legislation” with the help of another logical operation - determination of the concept through the genus and species differences – defining a certain generic (primary) element, which is common to both the normative legal act and the normative legal agreement (or for all sources (forms) of the positive (legal) right).Item Законодавча техніка як чинник удосконалення законодавчого процесу(Верховна Рада України, 2007) Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера Ивановна
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »