Browsing by Author "Savych, Oleksandr"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Managing Marketing Activity of “Cascade Medical Regions” LLC(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-12) Chibisova, Tetiana; Чібісова, Тетяна Юріївна; Savych, Oleksandr; Савич, Олександр ПетровичMaster`s thesis for a master`s degree on Managing Marketing Activity of “Cascade Medical Regions” LLC contains 97 pages, 26 tables, 36 figures and 3 Appendices The list of references includes 72 items. The object of the research is marketing activity of “Cascade Medical Regions” LLC. The subject of the research hereunder is the management of marketing activities of “Cascade Medical Regions” LLC. The purpose of the Thesis is to manage the marketing activities’ system of “Cascade Medical Regions” LLC by developing the new marketing strategy by developing the new marketing strategy involving the new product line launch aiming at strengthening position “Cascade Medical Regions” LLC on the market and achieving better financial performance. According to the results of the study, it was recommended for “Cascade Medical Regions” LLC to launch a new product line from a food supplement category on the pharmaceutical market of Ukraine through both standard sales channels and e-pharmacy. Кваліфікаційна магістерська робота на тему «Управління маркетинговою діяльністю ТОВ «Каскад Медікал Регіони» містить 97 сторінок, 26 таблиць, 36 рисунків та 3 додатки. Список літератури включає 72 позиції. Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність ТОВ «Каскад Медікал Регіони». Предметом дослідження є управління маркетинговою діяльністю ТОВ «Каскад Медікал Регіони». Метою дипломної роботи є управління системою маркетингової діяльності ТОВ «Каскад Медікал Регіони» шляхом розробки нової маркетингової стратегії, яка передбачає запуск нової лінійки продуктів з метою зміцнення позицій ТОВ «Каскад Медікал Регіони» на ринку та досягнення кращих фінансових показників. За результатами дослідження ТОВ «Каскад Медікал Регіони» було рекомендовано вивести на фармацевтичний ринок України нову лінійку продуктів з категорії харчових добавок як через стандартні канали продажу, так і через електронну аптеку.Item Marketing Strategy Development of the Enterprise (on the basis of “GC Thermoengineering” LLC)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-08-29) Solomatina, Olena; Соломатіна, Олена Валеріївна; Savych, Oleksandr; Савич, Олександр ПетровичThe Thesis is dedicated to the marketing analysis of “GC Thermoengineering” LLC and the ways of development and implementation of the marketing strategies for the company. The author provided a general characteristics of the business activity of the company, determined the status of marketing activities and based on the conducted research suggested 3 alternatives of marketing strategies for the company development in Ukraine. The following research methods were used in the Thesis: the system approach, analysis, synthesis. tabular, theoretical search and generalization methods were used as well. The comparison and peer review methods were used when analysing the general company activity, by means of which a comparative characteristic of the enterprise with the main competitors was conducted; using SWOT-analysis, the strengths and weaknesses of the enterprise were identified, as well as the main opportunities and threats of the environment; the PEST analysis showed which of the environmental factors had the greatest impact on “GC Thermoengineering” LLC.Item Методологічні підходи до визначення суспільного добробуту країни(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Молчанова, Еллана Юріївна; Molchanova, Ellana; Молчанова, Эллана Юрьевна; Ковтонюк, Катерина Володимирівна; Kovtoniuk, Kateryna; Ковтонюк, Екатерина Владимировна; Савич, Олександр Петрович; Savych, Oleksandr; Савич, Александр ПетровичУ статті досліджуються основні методологічні підходи до оцінки суспільного багатства країни. Доведено, що еволюційні зміни у світовій економічній системі започаткували нову еру, що зумовлює зміну традиційної світової економічної системи. Встановлено, що в умовах трансформаційної перебудови як світової економічної системи в цілому, так і національних економічних систем зокрема, виникає потреба в зміні критеріїв оцінки рівня їхнього економічного розвитку. Показана обмеженість традиційного макроекономічного показника валового національного продукту, що продовжує активно використовуватись як мірило національного багатства і як провідна класифікаційна ознака для поділу країн на групи за рівнем достатку, визначаючи умови їхнього співробітництва з міжнародними організаціями. Доведено, що грошові показники лежать в основі оцінки рівня національного багатства країн, що дозволяє однобоко оцінити рівень їх суспільного багатства. Виходячи з того, що суспільне багатство можна в повній мірі оцінити, враховуючи соціальну його складову, ефективність національних економічних систем проаналізовано на основі таких моделей, а саме: оптимум Парето та рівновага Неша. Доведено, що добробут нації повинен розглядатись як основна економічна мета функціонування національної економіки. Встановлено, що в процесі еволюційного розвитку світової економіки змінюється розуміння елементів добробуту (заміна фізіологічних потреб на рівень заряду батареї на смартфоні та доступ до WI-FI). Доведено, що економічне зростання (на основі показника ВВП та ВВП на душу населення) не завжди веде до прогресу в соціальній сфері, що потребує використання нових показників. У статті розглянуто економічну ефективність використання індексів соціального та інклюзивного розвитку, які поєднують економічну та соціальну складові суспільного багатства. Доведено, що альтернативні показники оцінки суспільного багатства не позбавлені недоліків, що пов’язані, з одного боку, зі складністю обрахунку, і з другого – відсутністю розробленої методики врахування усього спектра проблем у соціальній сфері та сфері охорони навколишнього середовища. Встановлено, що недосконалість наявного методологічного інструментарію ставить під сумнів універсальність нових показників оцінки рівня суспільного добробуту. Спрогнозовано, що на основі революційного типу розвитку світової економічної системи, під впливом стрімкого розвитку інформаційних технологій, показники оцінки рівня суспільного добробуту будуть видозмінюватися, щоб відповідати вимогам часу. The article describes the main methodological approaches to assessing the national social wealth. The authors believe that evolutionary changes in the global economy have started a new era, which will transform the traditional world economic system. It has been established that in the conditions of transformational restructuring of the world economic system as a whole, as well as national economic systems, in particular, there is a need to change the criteria for assessing their level of economic development. It has been shown that the traditional macroeconomic indicator of the gross national product (GDP), which is still actively used as a measure of national wealth and the leading classification tool of breaking down countries into wealth groups, thus defining the conditions for their cooperation with international organizations, is limited. It is has been proved that monetary indicators are the basis for assessing the level of national wealth of countries, which allows unilaterally estimate the level of their social wealth. Proceeding from the fact that social wealth can be fully estimated taking into account its social component, the effectiveness of national economic systems is analysed on the basis of such models, namely: Pareto optimum and Nash equilibrium. It is proved that the welfare of nation should be considered as the main economic goal of the functioning of national economy. It is established that in the process of evolutionary development of the world economy, understanding of the elements of welfare has changed (replacement of physiological needs with the level of smartphone battery charge and access to WI-FI). It has been proved that economic growth (on the basis of GDP and GDP per capita) does not always lead to progress in the social sphere, which requires the use of new indicators. The article considers the economic efficiency of using social and inclusive development indices that combine economic and social components of social wealth. It is proved that alternative indicators of public wealth assessment are not free from disadvantages, which, on the one hand, are related to the complexity of calculation, and, on the other hand, the lack of a developed methodology for taking into account the whole spectrum of problems in the social sphere and the sphere of environmental protection. It has been established that the imperfection of the existing methodological instrumentarium places in question the universality of new indicators for assessing the level of public welfare. It is predicted that based on the revolutionary type of development of the world economic system, under the influence of rapid development of information technologies, indicators of assessment of the level of social welfare will be modified to meet the needs of the age.Item Система лідогенерації на підприємстві(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-05) Прощенко, Андрій; Савич, Олександр Петрович; Savych, Oleksandr; Савич, Александр ПетровичСистема лідогенерації є невід'ємною складовою для отримання потенційних клієнтів для бізнесу, що дає можливість рости підприємству за рахунок постійного потоку нових клієнтів. Сьогодні багато підприємств залежать від генерації нових лідів, оскільки система генерує трафік на веб-сайти, де підприємства можуть конвертувати потенційних клієнтів у клієнтів. Маючи більш привабливий веб-сайт, котрий привертає увагу потенційного клієнта, який шукає відповідь на свою потребу. Якщо сайт відповідає на ці потреби позитивно, це гарантує, що бізнес виділяється серед конкурентів та збільшує шанси на конверсію. Потенційний клієнт частіше надає зацікавленому веб-сайту свої контактні дані, коли веб-сайт відповідає задоволенням потреб своїх відвідувачів. Результатом цього призводить до збільшення кількості клієнтів та продажів продавців. The lead generation system is an integral part of obtaining potential customers for a business, which makes it possible for an enterprise to grow through a constant stream of new customers. All businesses today depend on generating new leads as the system generates traffic to websites where businesses can convert leads into customers. A more attractive website that attracts the attention of a potential client looking for an answer to his need. If a site responds to these needs positively, it will ensure that the business stands out from the competition and increases the chances of conversions. A potential customer is more likely to provide a website with their contact information when the website meets the needs of its visitors. Resulting increasing quantity of customers and dealers sales. Система лидогенерации является неотъемлемой составляющей для получение потенциальных клиентов для бизнеса, что дает возможность расти предприятию за счет постоянного потока новых клиентов. Сегодня много предприятий зависят от генерации новых лидов, поскольку система генерирует трафик на сайты, где предприятия могут конвертировать потенциальных клиентов в клиентов. Более привлекательный сайт, который привлекает внимание потенциального клиента, ищущий ответ на свою потребность. Если сайт отвечает на эти потребности положительно, это гарантирует, что бизнес выделяется среди конкурентов и увеличивает шансы на конверсию. Потенциальный клиент чаще предоставляет сайту свои контактные данные, когда веб-сайт соответствует ответам потребностям своих посетителей. В результате происходит увеличение клиентов и продаж продавцов.Item Ціноутворення виробників легкових автомобілів(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2014) Савич, Олександр Петрович; Savych, Oleksandr; Савич, Александр ПетровичАвтомобільний ринок є значною частиною як глобального товарного ринку, так і ринку України. Ринок автомобілів є одним із найконкурентніших ринків, і саме тут впроваджуються всі інновації та технології, як у менеджменті, в маркетингу, так і у виробництві. В статті розглянуто суть ціноутворення, структура ціноутворення, етапи і фактори, які впливають на встановлення цін на глобальном ринку легкових автомобілів. Розраховано формулу роздрібних цін залежно від особливостей ринків, розкрито суть цінової медіани. Важливо правильно встановлювати ціни, так як правильність встановлення ціни веде до отримання високих прибутків компанії.