Browsing by Author "Shevchenko, Olha"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Regulation of dynamic processes in the indicators of disproportions of Ukrainian regions(Izdevnieciba «Baltija Punlishing», 2022) Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Валеріївна; Шевченко Ольга Валерьевна; Shevchuk, Oleh; Шевчук, Олег Анатолійович; Шевчук, Олег Анатольевич; Polovynko, BohdanIndicators of socio-economic development of the regions of Ukraine demonstrate a tendency to increase disproportions, which are significantly intensified in the conditions of military operations. In addition to the deterioration of performance indicators, this trend leads to the fragmentation of the country's economic space. Regulation of regional development does not contribute to the reduction of disparities, in particular, due to shortcomings in the assessment, interpretation of indicators of disparities and modeling of their dynamics, which leads to the definition of unrealistic goals of regulation. Taking into account the need to ensure the connection between short-term and long-term planning of regional development, the purpose of the article is to develop theoretical and empirical foundations aimed at regulating dynamic processes in the indicators of regional development disproportions. To achieve the goal, the following tasks were chosen: to analyze the models of convergent-divergent processes of regional development imbalances, to build models of long-term interaction of indicators of imbalances in the spheres of life, to determine the basis for assessing the crisis dynamics of regional indicators. Methodology. To regulate the development of regions, a model of long-term interaction of indicators of disproportions in various spheres has been developed. The process component of the study of dynamic processes in the indicators of regional disproportions and forecasting of crisis situations in the spheres of regional activity, which covers the tasks, tools and main results of the study, has been formed. The paper investigates the long-run interaction of inequality indicators in different areas using econometric dynamic vector autoregressive and error correction models (VAR&ECM). This makes it possible to identify and predict non-stationary impulse processes in general, to identify trends relevant to individual phases of activity, to identify the relationship and interdependence of the trajectory of imbalances. The research tools are designed to solve a set of tasks on the regulation of imbalances. The originality of the article lies in the application of the modeling results in the form of interrelationships of disproportions for different time intervals in the formation of a set of programs and preventive measures to manage regional development disproportions. This also enhances the practical significance of the study. Practical implication. The data obtained as a result of the study of the dynamic processes of disproportion indicators can be taken into account in solving a set of tasks to regulate the disproportions of regional development, developing a set of measures for the implementation of regional strategies, financial and budgetary regulation of regional development, determining budget expenditures for solving problems arising from disproportions.Item Аналіз непрямих засобів вираження різних видів спонукання у сучасній англійській мові(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-04) Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга ЛеонидовнаУ статті розглядаються деякі непрямі спонукальні засоби здатні передавати окремі значення спонукальноі модальності, а саме наказ, вимогу, розпорядження, повчання, пораду, прохання, наполягання та інші. Вони відрізняються формою вираження, а також мають відмінності в семантичному, соціальному та психологічному аспектах. The article studies some indirect directives capable of expressing certain meanings of imperative modality, namely order, demand, command, instruction, advice, request, insistence and some others. They differ in the form of expression, and have differences in semantic, social and psychological aspects.Item Використання досвіду відродження глобальних міст та систем в урбаністичній практиці України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Шевченко, Ольга Валеріївна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга ВалерьевнаОбґрунтовано важливість використання досвіду відродження міст інших держав, зокрема глобальних міст і міських систем, для відбудови зруйнованих у результаті бойових дій міст України. Розкрито наукові засади та емпіричний досвід реновації глобальних міст і систем. Розроблено низку теоретичних підходів і практичних інструментів щодо використання досвіду відродження глобальних міст та систем для реалізації міської політики України.Item Відбудова енергетичної інфраструктури України на засадах кліматичної нейтральності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Марченко, А. В.; Шевченко, Ольга Валеріївна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга ВалерьевнаРозкрито основні проблеми в енергетичній сфері економіки України, зокрема, руйнування енергетичної інфраструктури. Показано переваги і проблеми застосування в Україні альтернативних джерел енергії. Проаналізовано принципи низьковуглецевого переходу та їх роль у досягненні кліматичної нейтральності України.Item Міграція та поява біженців з України: наукові підходи та методичний інструментарій до усунення негативних наслідків(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Данилишин, Богдан Михайлович; Danylyshyn, Bohdan; Шевченко, Ольга Валеріївна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Валерьевна; Огородник, Віра Володимирівна; Ohorodnyk, Vira; Огородник, Вера ВладимировнаМіграція та поява значної кількості біженців з України спричинюють структурні деформації на ринку праці, депопуляцію населених пунктів, розбалансовують господарську систему, знижують темпи економічного розвитку. Безпрецедентність таких викликів та їх постійне загострення зумовлюють необхідність ґрунтовного вивчення міграційних тенденцій, зрушень на ринку праці та в системі розселення й економічної діяльності. Недостатньо дослідженими є питання формування наукового підґрунтя для розуміння коротко- і довгострокових наслідків міграції та відповідного опрацювання практичних рекомендацій до управління нею. Завданням цієї статті є вивчення процесів міграції та формування теоретичного і практичного інструментарію для упередження розростання її негативних наслідків. Доведено, що має бути сформована низка стратегічних засад для повернення та реінтеграції мігрантів, окреслення перспектив їх майбутнього соціально-економічного становища. Migration and emergence of a significant number of refugees from Ukraine result in structural deformations in the labor market, depopulation of settlements, economic imbalances, and hindered economic growth. These challenges are unprecedented and constantly worsening, stressing the need for an in-depth analysis of migration patterns, alterations in the labor market, settlement systems, and economic activities. The scientific basis for comprehending the short- and long-term impacts of migration and creating effective guidelines for managing it have not been thoroughly investigated. The objective of this article is to examine the migration processes and devise theoretical and practical methods to curb its unfavorable outcomes. Several strategic prerequisites for the return and reintegration of migrants must be established, alongside outlining the potential for their future socio-economic status.Item Міфи й реалії інноваційних освітніх технологій та людський фактор: приклад онлайн-навчання(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Леонидовна; Саєнко, С. Г.; Круківська, О. В.; Турчанінова, Вікторія Євгеніївна; Turchaninova, Viktoriia; Турчанинова, Виктория ЕвгеньевнаУ цій статті, на прикладі онлайн-навчання, як найпопулярнішої на сьогодні інноваційної освітньої технології (EdTech), розглядаються міфи й реалії таких технологій. Зокрема, аналізуються три основні проблеми онлайн-навчання, що існують у формі міфів: міф №1 – онлайн-навчання не поважається роботодавцями; міф № 2 – онлайн-навчання легше за офлайн-навчання; міф №3 – онлайн-навчання ефективніше за офлайн-навчання. Дослідження доводить, що міфи – це не завжди неправда. Скажімо, наше дослідження підтверджує відносну правоту роботодавців щодо їх недовіри до онлайн-дипломів. З іншого боку, воно спростовує міф про сприйняття онлайн-навчання як легкої форми освіти. Навпаки, стаття свідчить про таку ж складність його програм, як і офлайн-програм, оскільки вимоги до онлайн і до офлайн навчання однакові й забезпечуються акредитацією вищих навчальних закладів. Тобто, попри те, що технології відрізняються, освітня місія та академічні стандарти залишаються такими ж, як і в традиційній освіті – надання якісної освіти. І, нарешті, дана розвідка розвінчує міф про кращу ефективність онлайн-навчання, яка оцінюється різними дослідниками на основі трьох, виявлених нами, найпопулярніших критеріїв: задоволеність студентів, успішність студентів та часовий критерій – швидкість навчального процесу. Робиться висновок, що виклик, який сьогодні прийняли багато дослідників, полягає в тому, щоб змінити питання з «чи ефективне онлайн-навчання?» на «за яких умов онлайн-навчання ефективне?». Словом, нам потрібне як онлайн-навчання, так і очне навчання. Інтеграція технологій в освіту може бути успішною лише тоді, коли береться до уваги людський фактор. Ані гучні реформи, ані чудодійні технології не зроблять тієї важкої роботи, яка вимагається від викладачів та студентів. In this article, using the example of online learning as the most popular innovative educational technology (EdTech) today, the myths and realities of innovative educational technologies are discussed. In particular, the author analyzes three main problems of online learning that exist in the form of myths: myth No.1 – online learning is not respected by employers; myth No.2 – online learning is easier than offline learning; myth No.3 – online learning is more effective than offline learning. The study proves that myths are not always untrue. For example, our research confirms that employers are relatively right about their distrust of online degrees. On the other hand, it disproves the myth of online learning as an easy type of education. On the contrary, the article shows that its programs are just as challenging as offline programs, as the requirements for online and offline learning are the same and are ensured by the accreditation of higher education institutions. In other words, despite the fact that the technologies are different, the educational mission and academic standards remain the same as in traditional education – providing quality education. Finally, this paper debunks the myth of the superior effectiveness of online learning, which is assessed by various researchers based on the three most popular criteria we have identified: student satisfaction, student achievement, and the time criterion of the speed of the learning process. It is concluded that the challenge that many researchers have accepted today is to change the question from «is online learning effective»? to «under what conditions is online learning effective»? In short, we need both online and face-to-face learning. The integration of technology into education can only be successful if the human factor is taken into account. Neither high-profile reforms nor miraculous technologies will do the hard work required of teachers and students.Item Нейроміфи як перешкода на шляху до якісної освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Леонидовна; Круківська, О. В.; Турчанінова, Вікторія Євгеніївна; Turchaninova, Viktoriia; Турчанинова, Виктория ЕвгеньевнаОЕСР ще у 2002 році заявила, що нейроміфи (педагогічні легенди) несуть потенційну загрозу зниження якості освіти. Тому з ними необхідно боротися, а для цього треба знати їх природу. Мета цієї статті на основі аналізу проведених у світі досліджень, познайомити читачів із генезісом нейроміфів, ступенем їх поширеності серед освітян світу, ризиками, які вони представляють для навчання, та засобами їх подолання. В статті дається характеристика трьох найпоширеніших серед освітян світу нейроміфів: навчальні стилі, множинність прояву інтелекту, міф про домінування лівої або правої півкуль мозку. Порушується питання про можливість проведення дослідження поширеності нейроміфів серед українських освітян. Оскільки, як зазначають закордонні й українські фахівці, наявні навчальні програми традиційно націлені на розвиток переважно лівої півкулі мозку, в статті пропонується розглянути питання про потребу розробки навчальних програм для збалансованого розвитку як лівої, так і правої півкуль головного мозку. The OECD stated back in 2002 that neuromyths (pedagogical legends) pose a potential threat of lowering the quality of education. Therefore, it is necessary to deal with them, and so you need to know their nature. The purpose of this article, based on the analysis of research conducted in the world, is to introduce readers to the genesis of neuromyths, the degree of their prevalence among educators around the world, the risks they pose to education, and the means of overcoming them. The article describes three of the most common neuromyths among educators in the world: learning styles, multiple manifestations of intelligence, and the myth of the dominance of the left or right hemisphere of the brain. The question of the possibility of conducting a study of the prevalence of neuromyths among Ukrainian educators is raised. Since, as noted by foreign and Ukrainian experts, existing educational programs are traditionally aimed at developing mainly the left hemisphere of the brain, the article proposes to consider the need to develop educational programs for the balanced development of both the left and right hemispheres of the brain.Item Проблеми та перспективи мультикультурноі освіти в сучасному суспільстві(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022-04-21) Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга ЛеонидовнаУ статті розглядаються актуальні питання розвитку мультикультурноі освіти в умовах європейської інтеграції України, що стає однією з провідних концепцій єднання культур. Досліджуються виміри, форми і завдання мультикультурноі освіти, впровадження якої неможливе без реформування всього освітнього середовища. The article considers the topical issues of the development of multicultural education which is becoming one of the leading concepts of cultural unity under the European integration of Ukraine. The dimensions, forms and tasks of multicultural education are studied, the implementation of which is impossible without reforming the entire educational environment.Item Реалії та виклики застосування інновацій у туризмі в Україні(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Шевченко, Ольга Валеріївна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга ВалерьевнаУ дослідженні показано проблеми застосування інноваційних технологій у туристичній сфері. Доведено необхідність систематизації інноваційних процесів та розроблення інноваційного продукту. Розкрито економічні та суспільні вигоди від оновлення підходів та інструмента-рію до використання інновацій у туристичній сфері.Item Сучасні міські процеси як основа для стратегічного управління розвитком міст: внесок до методології наукових досліджень(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Шевченко, Ольга Валеріївна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Валерьевна; Шевчук, Олег Анатолійович; Shevchuk, Oleh; Шевчук, Олег АнатольевичУсталені та тривалі тенденції міського розвитку зумовлюють необхідність оновлення методології дослідження міських процесів. Цифровізація суспільного простору, зростаючі масштаби урбанізації, посилення вимог до екологічної безпеки міського простору становлять виклики для міської влади і спричинюють зміни підходів до стратегування розвитку міст. Актуальність статті визначена слабкістю наукових засад управління простором міста та звуженою методологією дослідження сучасних міських процесів. Доведено, що неспроможність чинним інструментарієм регулювати міський розвиток у стратегічному вимірі обумовлена відсутністю наукового підґрунтя для стратегічного управління розвитком міст. У статті виконані завдання щодо висвітлення сучасних міських процесів, розкриття підходів стратегічного управління містами в Україні. Рекомендовано модифікувати систему стратегічного управління розвитком міст в Україні на основі посилення імпліцитності міської політики та осучаснення методології дослідження міських процесів. Steady and long-term trends in urban development require an update of the methodology for studying urban processes. The digitalization of public space, the growing scale of urbanization and the increasing requirements for the environmental safety of urban space pose a challenge to city authorities and lead to changes in approaches to urban development strategy. The relevance of the article is determined by the weakness of the scientific foundations of urban space management and the narrow methodology of researching modern urban processes. It is proved that the inability of the existing tools to regulate urban development in the strategic dimension is due to the lack of a scientific basis for the strategic management of urban development. The aim of the article is to highlight modern urban processes and to reveal approaches to strategic urban management in Ukraine. It is recommended to modify the system of strategic management of urban development in Ukraine on the basis of strengthening the implicit nature of urban policy and modernizing the methodology of urban processes research.