Browsing by Author "Skochylias-Pavliv, O."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Практичні аспекти цифровізації трудових відносин в Україні(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Скочиляс-Павлів, О. В.; Skochylias-Pavliv, O.; Вєренцова, Д. О.; Vierentsova, D.У статті розглядаються практичні аспекти цифровізації трудових відносин в Україні. Звертається увага на процес запровадження електронних трудових книжок, які є аналогом паперової трудової книжки в електронному форматі і являють собою відомості про трудову діяльність особи, які містяться в Реєстрі застрахованих осіб. Вказано, що ведення електронної трудової книжки здійснюється через Портал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом подання інформації працівником щодо себе особисто або роботодавцем щодо своїх працівників. На роботодавців покладено обов’язок передавати в Пенсійний фонд України скановані копії трудових книжок для оцифрування. Описуються проблеми, які виникають на практиці під час ведення електронних трудових книжок, та шляхи їх вирішення. Розглянуто процес запровадження електронних листків непрацездатності, які з 1 жовтня 2021 р. видаються лише в електронній формі. Електронні листки непрацездатності тісно пов’язані з Реєстром застрахованих осіб. Якщо в Реєстрі відсутні відомості про особу – електронний листок непрацездатності не сформується, що створює суттєві складнощі для новоприйнятих працівників та їхніх роботодавців. У такому разі єдиним варіантом є звернення особи до роботодавця із проханням подання довідкового звіту щодо сум нарахованого єдиного соціального внеску. Таке ж правило необхідно застосовувати і в разі виникненні ситуації, коли електронний листок непрацездатності новоприйнятого працівника не відображається в кабінеті страхувальника на Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Отже, необхідні зміни до законодавства, що дозволять формування електронних листків непрацездатності одразу після подання роботодавцем повідомлень про прийняття працівника на роботу до підрозділів Державної податкової служби. The article considers the practical aspects of digitalization of labor relations in Ukraine. Attention is paid to the process of introduction of electronic labor books, which are analogous to the paper labor book in electronic format and are information about the employment of a person contained in the Register of Insured Persons. It is indicated that the electronic labor book is maintained through the Portal of electronic services of the Pension Fund of Ukraine by providing information to employees about themselves personally or the employer about their employees. Employers are obliged to transfer scanned copies of labor books to the Pension Fund of Ukraine for digitization. Describes the problems that arise in practice when maintaining electronic labor books and ways to solve them. The process of introduction of electronic work incapacity certificates, which from October 1, 2021 is issued only in electronic form, is considered. Electronic work incapacity certificates are closely linked to the Register of Insured Persons. If there is no information about the person in the Register, the electronic work incapacity certificate is not formed, which creates special difficulties for newly hired employees and their employers. In this case, the only option is to apply to the employer to submit a reference report on the amounts of the accrued single social contribution. The same rule must be applied in the event of a situation where the electronic work incapacity certificate of the newly hired employee is not displayed in the office of the insured on the Portal of electronic services of the Pension Fund of Ukraine. Therefore, changes to the legislation are needed to allow the formation of electronic work incapacity certificates immediately after the employer submits notifications of hiring an employee to the units of the State Tax Service.Item Сучасний стан електронного судочинства в Україні /(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Скочиляс-Павлів, О. В.; Skochylias-Pavliv, O.Стаття присвячена аналізу сучасного стану електронного судочинства в Україні. Вказується, що серед механізмів, спрямованих на сприяння доступу до правосуддя стало запровадження електронного судочинства. Процес запровадження електронного судочинства розпочався із Рішення Вищої ради правосуддя, яким затверджено «Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» від 17 серпня 2021 року. Описано можливості трьох підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: «Електронний кабінет», «Електронний суд» та підсистема відеоконференцзв’язку. Розглянуто обов’язок реєстрації та використання електронних кабінетів учасниками судового процесу, невиконання якого призводить до залишення без руху або повернення документів особи. З цього приводу проаналізовано і судову практику. Розглянуто позитивні сторони використання електронних інструментів судочинства, серед яких: швидкість та ефективність; економія часу та коштів; зручність для учасників; доступність для людей з обмеженими можливостями; прозорість інформації; зменшення використання паперу, а відтак збереження природних ресурсів. Разом з тим зазначається, що всі позитивні аспекти не є безумовними, бо кожному з них протистоїть потенційний недолік чи виклик, який також варто враховувати. Основна проблема полягає у відсутності у законодавстві обов’язку зареєструвати електронний кабінет для громадян, які є активними учасниками судових процесів. Відтак, громадяни не мають доступу до електронних документів, що вимагає від суду роздруковування матеріалів справи. Сучасні умови розвитку нашої держави показали, що суттєвою проблемою можуть стати і технічні проблеми у роботі електронних систем, які можуть призвести до перебоїв у проведенні засідань та подачі документів. Доведено, що для забезпечення належного рівня інформаційної безпеки в судах потрібно регулярно оновлювати бази даних, змінювати застарілу техніку, посади із обслуговування техніки повинні займати кваліфіковані фахівці. The article is devoted to the analysis of the current state of electronic justice in Ukraine. It is indicated that among the mechanisms aimed at promoting access to justice was the introduction of electronic justice. The process of introducing electronic justice began with the Decision of the High Council of Justice, which approved the «Regulations on the procedure for the functioning of individual subsystems of the Unified Judicial Information and Telecommunication System» dated August 17, 2021. The capabilities of three subsystems of the Unified Judicial Information and Telecommunication System are described: «Electronic cabinet», «Electronic court» and the video conference subsystem. The obligation to register and use electronic cabinets by participants in the court process was considered, failure to do so leads to the immobilization or return of a person’s documents. In this regard, judicial practice was also analyzed. The positive aspects of the use of electronic judicial tools are considered, including: speed and efficiency; saving time and money; convenience for participants; accessibility for people with disabilities; transparency of information; reducing the use of paper, and therefore saving natural resources. At the same time, it is noted that all positive aspects are not unconditional, because each of them faces a potential drawback or challenge that should also be considered. The main problem is the absence of an obligation in the legislation to register an electronic cabinet for citizens who are active participants in court proceedings. Therefore, citizens do not have access to electronic documents, which requires the court to print out the case materials. The modern conditions of the development of our state have shown that technical problems in the operation of electronic systems can become a significant problem, which can lead to interruptions in the holding of meetings and submission of documents. It has been proven that in order to ensure an adequate level of information security in courts, it is necessary to regularly update databases, to change outdated equipment, and the positions of equipment maintenance should be occupied by qualified specialists.