Browsing by Author "Vlasenko, Valentyna"
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
Item Видатки на розвиток фізичної культури та спорту з державного та місцевих бюджетів: правові аспекти(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2018) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ даній науковій статті визначено видатки на розвиток фізичної культури та спорту з державного та місцевих бюджетів. Розкрито порядок фінансування фізичної культури та спорту. Розкрито види видатків на розвиток фізичної культури та спорту з державного та місцевих бюджетів. This research article defines the expenditures for the development of physical culture and sports from the state and local budgets. The procedure for funding physical culture and sports is outlined. The types of expenditures for the development of physical culture and sports from the state and local budgets are revealed. В данной научной статье определены расходы на развитие физической культуры и спорта из государственного и местных бюджетов. Раскрыт порядок финансирования физической культуры и спорта. Раскрыты виды расходов на развитие физической культуры и спорта из государственного и местных бюджетов.Item Вплив процесів глобалізації на правові системи сучасності(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2022) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ статті досліджується вплив процесів глобалізації на правові системи сучасності. Саме глобалізація зумовила набуття правовими системами нових ознак та особливостей, і, таким чином, спричинила їх розвиток. У юридичній науці немає єдиного підходу до визначення типів і класифікацій правових систем, відповідно це викликає складність їхнього вивчення. Для дослідження обрані такі правові сім’ї: романо-германська, англо-американська, релігійна та традиційна. Активізація міжнародної співпраці є важливим чинником у сучасному світі, який охоплений глобалізацією та зумовлює значні перетворення в правових системах. Процеси глобалізації охоплюють різні сфери суспільного життя та впливають на правові системи держав. При дослідженні впливу глобалізації на романо-германську правову сім’ю визначено, що одним із факторів, який зумовив такі процеси є формування права Європейського Союзу. Оскільки до складу Європейського Союзу входять держави європейського континенту, які майже всі входять до романо-германської правової сім’ї, то їхнє законодавство зазнає впливу через уніфікацію та гармонізацію. Під час дослідження впливу процесів глобалізації на англо-американську правову сім’ю, відзначено підвищення ролі нормативно-правових актів та міжнародно-правових норм в праві держав «загального права». Також у англійському судочинстві використовується досвід та доктринальні напрацювання країн романо-германської правової сім’ї. Вплив глобалізації на держави релігійної та традиційної правової сім’ї не такий масштабний як на попередньо згадані. Релігійна правова сім’я характеризується широким поширенням релігії, яка пронизує усі правові системи. Традиційна правова сім’я заснована на традиціях, звичаях та філософських вченнях. Як і релігія, так звичаї і традиції широко підтримуються на державному рівні. Вплив глобалізації на релігійну та традиційну правові сім’ї прослідковується через участь у міжнародних організаціях та у міжнародних договорах. Зближення і взаємодія правових систем сучасності є глобальним явищем, яке характерне для розвитку права у XXI столітті та характеризується закономірним характером. The article examines the impact of globalization on the legal systems of today. It is globalization that has led to the acquisition of new features and characteristics of legal systems, and thus led to their development. In jurisprudence there is no single approach to determining the types and classifications of legal systems, respectively, this makes it difficult to study them. The following legal families were selected for the study: Romano-Germanic, Anglo-American, religious and traditional. The intensification of international cooperation is an important factor in today's world, which is affected by globalization and causes significant changes in legal systems. The processes of globalization cover various spheres of public life and affect the legal systems of states. In the study of the impact of globalization on the Romano- Germanic legal family, it was determined that one of the factors that led to such processes is the formation of European Union law. As the European Union includes the states of the European continent, almost all of which are part of the Romano-Germanic legal family, their legislation is affected by unification and harmonization. In the study of the impact of globalization on the Anglo-American legal family, there was an increase in the role of regulations and international law in the law of "common law". The English judiciary also uses the experience and doctrinal achievements of the Romano-Germanic legal family. The impact of globalization on the states of the religious and traditional legal families is not as large as on the previously mentioned ones. The religious legal family is characterized by a widespread religion that permeates all legal systems. The traditional legal family is based on traditions, customs and philosophical teachings. Like religion, customs and traditions are widely supported at the state level. The impact of globalization on religious and traditional legal families can be traced through participation in international organizations and international treaties. Convergence and interaction of modern legal systems is a global phenomenon that is characteristic of the development of law in the XXI century and is characterized by a natural nature.Item Генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2024) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, ValentynaВ даній статті розглянуто генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні. Період до незалежності (до 1991 року). До здобуття незалежності у 1991 році, Україна була частиною Радянського Союзу, де інвестиційна діяльність регулювалася централізованою плановою економікою. Основними інвестиціями були державні вкладення у великі промислові проекти, інфраструктуру та сільське господарства. Приватних інвестицій практично не існувало, а іноземні інвестиції були обмежені. Період проголошення незалежності України (1991-1994 рр.) є другим етапом історії становлення адміністративно-правового регулювання інвестиційної діяльності в країні. Цей період характеризується фундаментальними змінами в політичній, економічній і правовій системах, які стали основою для подальшого розвитку ринкових відносин та залучення інвестицій. Третій період розвитку інвестиційної діяльності в Україні, на нашу думку, можна ознаменувати як створення основ правового регулювання інвестиційної діяльності (1994-2004) був надзвичайно важливим для формування основ правового регулювання інвестиційної діяльності в Україні. У цей час було прийнято ряд ключових законодавчих актів, створено нові інституції для підтримки інвестицій, підписано важливі міжнародні угоди та проведено податкові реформи. Ці заходи сприяли стабілізації економіки, поліпшенню інвестиційного клімату та залученню як внутрішніх, так і іноземних інвестицій в Україну. Наступним періодом розвитку інвестиційної діяльності є період економічного зростання та вступу до СОТ (2004-2014). Наступним періодом можна визначити період політичної нестабільності та військових дій в Україні (2014-2024). Можна виокремити наступні характерні особливості періоду даного періоду: 1) зниження інвестиційної привабливості та ризики. Політична нестабільність та військові дії на Сході України суттєво вплинули на загальний інвестиційний клімат. Відбулося значне зниження прямих іноземних інвестицій через високі ризики та невизначеність щодо безпеки капіталовкладень. Інвестори стали обережнішими щодо вкладання коштів в економіку країни; 2) відтік іноземних інвесторів. Багато іноземних компаній вирішили призупинити або згорнути свою діяльність в Україні через ризики, пов’язані з військовими діями та політичною нестабільністю; 3) зростання вартості страхування інвестицій. Компанії, що вирішили залишитися, зіштовхнулися з підвищенням вартості страхування своїх інвестиційних проектів; 4) вплив санкцій та торговельні обмеження. Війна та політичні конфлікти призвели до запровадження міжнародних санкцій та торговельних обмежень, які вплинули на економіку України та її партнерів. Це вплинуло на можливості залучення інвестицій та торгівлі з іншими країнами. Генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні відображає складний шлях від планової економіки до ринкових відносин, з періодами економічного зростання та спаду, політичної стабільності та конфліктів. Ключовими завданнями на майбутнє є створення стабільного і передбачуваного інвестиційного клімату, покращення правового регулювання та залучення інвестицій для відновлення країни після війни. This article examines the genesis of the development of investment activity in Ukraine. The period before independence (until 1991). Before gaining independence in 1991, Ukraine was part of the Soviet Union, where investment activities were regulated by a centrally planned economy. The main investments were state investments in large industrial projects, infrastructure and agriculture. Private investment was practically non-existent, and foreign investment was limited. The period of the declaration of independence of Ukraine (1991–1994) is the second stage in the history of the formation of administrative and legal regulation of investment activities in the country. This period is characterized by fundamental changes in the political, economic and legal systems, which became the basis for the further development of market relations and investment attraction. The third period of development of investment activities in Ukraine, in our opinion, can be marked as the creation of the foundations of legal regulation of investment activities (1994–2004) was extremely important for the formation of the foundations of legal regulation of investment activities in Ukraine. During this time, a number of key legislative acts were adopted, new institutions were created to support investments, important international agreements were signed and tax reforms were carried out. These measures contributed to stabilizing the economy, improving the investment climate, and attracting both domestic and foreign investments to Ukraine. The next period of development of investment activity is the period of economic growth and accession to the WTO (2004–2014). The next period can be defined as the period of political instability and military operations in Ukraine (2014–2024). The following characteristic features of the given period can be singled out: 1) decrease in investment attractiveness and risks. Political instability and military actions in the East of Ukraine significantly affected the general investment climate. There has been a significant decline in foreign direct investment due to high risks and uncertainty regarding the safety of capital investments. Investors have become more cautious about investing in the country's economy; 2) outflow of foreign investors. Many foreign companies have decided to suspend or curtail their activities in Ukraine due to the risks associated with hostilities and political instability; 3) growth in the cost of investment insurance. Companies that decided to stay were faced with an increase in the cost of insuring their investment projects; 4) the impact of sanctions and trade restrictions. The war and political conflicts led to the introduction of international sanctions and trade restrictions, which affected the economy of Ukraine and its partners. This affected the possibilities of attracting investment and trade with other countries. The genesis of the development of investment activities in Ukraine reflects a complex path from a planned economy to market relations, with periods of economic growth and decline, political stability and conflicts. The key tasks for the future are to create a stable and predictable investment climate, improve legal regulation and attract investment for the country's post-war reconstruction.Item Деякі міжнародно-правові аспекти гендерної рівності та інклюзії(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-30) Голубєва, Вікторія Олегівна; Vlasenko, Valentyna; Голубева, Виктория ОлеговнаItem До питання правового забезпечення громадських бюджетів в Україні(Львівський науковий форум, 2019-12) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Електронне урядування в Україні: теоретико-правові аспекти(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-10-15) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Значення судового прецеденту у системі джерел права України(ГО «Правовий світ», 2021-01) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Міжнародно-правова охорона довкілля в період збройних конфліктів(Видавничий центр «Кафедра», 2023-06-05) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Нормативно-правове забезпечення дуальної форми здобуття освіти(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2019) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаСтаттю присвячено дослідженню нормативно-правового забезпечення дуальної форми здобуття освіти. З’ясовано форми здобуття освіти згідно p чинним законодавством і проаналізовано наявність визначення форм здобуття освіти в попередніх законодавчих актах, а також способи організації навчання, у результаті яких здобувачі отримують освіту. Досліджено сутність дуальної форми здобуття освіти, що поєднує навчання осіб у закладах освіти чи в інших суб’єктів освітньої діяльності з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття необхідної кваліфікації. Визначено, що співпраця підприємств з навчальними закладами, навчання студентів під час трудової діяльності, урахування конкретних запитів і вимог підприємств до професійної освіти здобувача є перевагами такої форми здобуття освіти. Досліджено виникнення дуальної освіти як способу здобуття освіти на початковому етапі її впровадження, особливості реалізації впровадження дуальної форми здобуття освіти та здійснено характеристику правового регулювання дуальної форми здобуття освіти. Охарактеризовано основні нормативно-правові акти, які визначають особливості впровадження дуальної форми здобуття освіти в Україні. Серед них – Закон України «Про освіту», Середньостроковий план пріоритетних дій уряду на період 2017–2020 рр., Наказ Міністерства освіти і науки України «Про впровадження елементів дуальної системи навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників» і Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти». Згадані нормативно-правові акти розкривають сутність дуальної освіти, особливості її впровадження, етапи реалізації Концепції з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти й фінансування такого впровадження. The article is devoted to the research of the legal support of the dual form of education. Forms of education are determined according to the current legislation and the presence of definition of forms of education in previous legislative acts is analyzed, as well as ways of organizing training, as a result of which the applicants receive education. The essence of the dual form of education, which combines the training of persons in educational establishments or other subjects of educational activity with on-the-job training at enterprises, institutions and organizations to obtain the necessary qualifications, has been investigated. It is determined that cooperation of enterprises with educational establishments, training of students during work, consideration of specific requests and requirements of enterprises for the professional education of the applicant are the advantages of this form of education. The emergence of dual education as a way of obtaining education at the initial stage of its introduction is investigated. The peculiarities of implementation of the dual form of education are investigated and the characteristics of legal regulation of the dual form of education are made. The basic normative legal acts that define the peculiarities of introducing a dual form of education in Ukraine are characterized. Among them: the Law of Ukraine «On Education», the Mid-term Plan of Priority Actions of the Government for the period 2017–2020, the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine «On the introduction of elements of the dual system of training in the vocational training of skilled workers» and the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On approval of the Concept of training specialists in the dual form of education». The mentioned normative legal acts reveal the essence of dual education, peculiarities of its implementation, stages of implementation of the Concept for training specialists in the dual form of education and financing of such implementation.Item Основні засади правового забезпечення позабюджетного фінансування фізичної культури та спорту в Україні(Науково-дослiдний iнститут публiчного права, 2018) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ науковій статті розкрито основні засади правового забезпечення позабюджетного фінансування фізичної культури та спорту в Україні. Акцентовано увагу на необхідності визначення в Україні комерційних видів спорту (наприклад, футбол, баскетбол, волейбол, бокс, теніс), на які буде поширюватись законодавство про професійний спорт. In this scientific article the basic principles of the legal support of extrabudgetary financing of physical culture and sport in Ukraine are disclosed. Attention is drawn to the need to define commercial sports in Ukraine (for example, football, basketball, volleyball, boxing, tennis), which will be covered by the legislation on professional sports. В научной статье раскрыты основные принципы правового обеспечения внебюджетного финансирования физической культуры и спорта в Украине. Акцентировано внимание на необходимости определения в Украине коммерческих видов спорта (например, футбол, баскетбол, волейбол, бокс, теннис), на которые будет распространяться законодательство о профессиональном спорте.Item Особливості державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади України в умовах воєнного стану(Видавничий центр «Кафедра», 2022-05-18) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Особливості правового регулювання видатків на параолімпійський спорт(Національний університет «Одеська юридична академія», 2017) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ статті розглянуто особливості правового регулювання видатків на параолімпійський спорт, виявлено проблеми його розвитку та запропоновано шляхи їх вирішення. The article deals with peculiarities of the legal regulation of the expenditures on Paralympic sports, problems of their development and ways of their solution. В статье рассмотрены особенности правового регулирования расходов на параолимпийский спорт, выявлены проблемы его развития и предложены пути решения проблем.Item Особливості судово-правової реформи в Україні(ГО «Причорноморська фундація права», 2021-01) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Особливості функціонування органів місцевого самоврядування у період дії воєнного стану(Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова, 2022-06-17) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Порядок фінансування фізичної культури та спорту в Україні(Класичний приватний університет, 2018) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ статті автором розкрито порядок фінансування фізичної культури та спорту в Україні. Визначено особливості фінансування цієї сфери діяльності залежно від напрямків. Аргументовано необхідність запровадження дієвих кроків щодо підвищення фінансування фізичної культури та спорту в Україні. In this scientific article the author discloses the procedure for financing physical culture and sports in Ukraine. The features of financing of this sphere of activity depending on directions are determined. The necessity of introducing effective steps to increase financing of physical culture and sports in Ukraine is argued. В научной статье автором раскрыт порядок финансирования физической культуры и спорта в Украине. Определены особенности финансирования данной сферы деятельности в зависимости от направлений. Аргументирована необходимость действенных шагов по повышению финансирования физической культуры и спорта в Украине.Item Правове регулювання видатків на розвиток фізичної культури та спорту в Україні(Класичний приватний університет, 2016-11-28) Солопенко (Власенко), Валентина Василівна; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаItem Правове регулювання видатків на фізичну культуру та спорт в Україні: становлення та сучасний стан(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаУ статті досліджено становлення та сучасний стан правового регулювання видатків на фізичну культуру та спорт. Зокрема, проаналізувавши наукові підходи до розуміння поняття «правове регулювання» з’ясовано його сутність. Для визначення ролі видатків у фінансовому праві, охарактеризовано періоди розвитку фінансового права України у радянський період. Під час дослідження з’ясовано, що в цей час наука фінансового права будувалася на дослідженні публічних фінансів в умовах функціонування централізованих фінансових структур. Також важливими для формування сучасного фінансового права є тогочасні розробки проблем бюджетної компетенції, бюджетних повноважень, бюджетно-правового статусу адміністративно-територіальних одиниць. Акцентовано увагу на тому, що функціонування сфери фізичної культури та спорту в Україні, як сфери соціальної діяльності, регламентується нормативно-правовими актами. Крім того, реалізація державної політики в галузі спортивного руху забезпечується органами законодавчої (Верховна Рада України) та виконавчої влади (Кабінет Міністрів України, центральні та місцеві органи виконавчої влади). Президент України видає укази і розпорядження, які стосуються розвитку фізичної культури і спорту, які є обов’язковими до виконання на території України. Особлива роль відведена Міністерству молоді та спорту України як головному органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фізичної культури і спорту. Проаналізувавши нормативно-правові акти, які стосуються видатків на фізичну культуру та спорт, виокремлено чотири етапи становлення правового регулювання цієї сфери з моменту незалежності України: І етап – становлення правового забезпечення фінансування фізичної культури та спорту (1991 – 1996 рр.); ІІ етап – побудови реалізації державної політики у сфері фізичної культури та спорту (1997 – 2007 рр.); ІІІ етап – загальнодержавної цільової підтримки фізичної культури та спорту (2008 – 2014 рр.); ІV етап – соціальної спрямованості правового регулювання видатків сфери фізичної культури та спорту (з 2015 р.). The article examines the formation and current state of legal regulation of expenditures on physical culture and sports. In particular, analyzing scientific approaches to understanding the concept of «legal regulation» clarified its essence. To determine the role of expenditures in financial law, the periods of development of financial law of Ukraine in the Soviet period are characterized. The study found that at this time, the science of financial law was based on the study of public finance in the functioning of centralized financial structures. Also important for the formation of modern financial law are the then development of problems of budgetary competence, budgetary powers, budgetary and legal status of administrative-territorial units. Emphasis is placed on the fact that the functioning of the sphere of physical culture and sports in Ukraine, as a sphere of social activity, is regulated by regulations. In addition, the implementation of state policy in the field of sports movement is ensured by the legislative bodies (Verkhovna Rada of Ukraine) and the executive branch (Cabinet of Ministers of Ukraine, central and local executive bodies). The President of Ukraine issues decrees and orders concerning the development of physical culture and sports, which are binding on the territory of Ukraine. A special role is assigned to the Ministry of Youth and Sports of Ukraine as the main body in the system of central executive bodies, which ensures the formation and implementation of state policy in the field of physical culture and sports. After analyzing the legal acts related to expenditures on physical culture and sports, four stages of legal regulation of this area since the independence of Ukraine have been identified: I stage – the formation of legal support for financing physical culture and sports (1991 – 1996); Phase II – building the implementation of state policy in the field of physical culture and sports (1997 – 2007); Stage III – nationwide targeted support for physical culture and sports (2008 – 2014); Stage IV – the social orientation of the legal regulation of expenditures in the field of physical culture and sports (since 2015).Item Правове регулювання цивільних відносин у праві Київської Русі(Запорізький національний університет, 2024) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Богданець, Аліна Вікторівна; Bohdanets, AlinaУ статті досліджуються особливості правового регулювання цивільних відносин у праві Київської Русі. На початку формування правової системи того часу не було чітко встановлено галузей права за принципом виокремлення предмету та методу правового регулювання, тому цивільні відносини включати в себе відносини власності, договірні, зобов’язальні, спадкові, сімейні, тощо. У Київській державі правове регулювання цивільних відносин було побудоване на звичаєвому праві, яке визначало норми поведінки та регулювало взаємини між людьми. Згодом Руська Правда стала основним джерелом права, де були унормовані діючі правові звичаї та укладені нові норми, що здійснювали регулювання суспільних відносин. Проведений аналіз свідчить, що цивільне право виокремлювало два юридичні поняття – суб’єкти та об’єкти права власності. Нормами цивільного права встановлювалися категорії осіб, які були суб’єктами права власності – князі, княжі й земські бояри, дружинники, духовенство, ремісники, купці, смерди. Також виділялися ті, хто не міг бути суб’єктом такого права – холопи та челядь. До об’єктів права власності в Київській Русі належали земля, коні, худоба, одяг, зброя, певні знаряддя праці. Не менш розвинутим у Київській державі був інститут зобов’язального права. Зокрема, норми зобов’язального права також були у Руській Правді, яка увібрала в свій зміст тогочасні звичаєві норми. Зобов’язання виникали не тільки з деліктів, а й з договорів. Треба відзначити, що право Київської Русі зародилося серед тогочасних правових звичаїв, які були в подальшому трансформовані у редакціях Руської Правди, міжнародних договорах, уроках та уставах київських князів. Правове регулювання цивільних правовідносин також базувалося на звичаєвих нормах та нормах Руської Правди. Вивчення еволюції правового регулювання цивільних відносин часів Київської Русі є важливим для формування сучасних правових інститутів, адже праворозуміння та правова традиція сприятимуть визначення власної правової ідентичності. The article examines the peculiarities of legal regulation of civil relations in the law of Kyivan Rus’. At the beginning of the formation of the legal system of that time, the branches of law were not clearly established according to the principle of separating the subject and the method of legal regulation, so civil relations include property, contractual, obligation, inheritance, family, etc. In the Kyiv state, the legal regulation of civil relations was based on customary law, which determined norms of behavior and regulated relations between people. Later, Russka Pravda became the main source of law, where existing legal customs were standardized and new norms regulating social relations were established. The conducted analysis shows that civil law distinguished two legal concepts – subjects and objects of property rights. The norms of civil law established the categories of persons who were subjects of property rights – princes, princes and zemstvo boyars, military men, clergy, artisans, merchants, smerds. Those who could not be the subject of such a right were also distinguished – serfs and servants. Land, horses, livestock, clothing, weapons, and certain tools of labor belonged to the objects of property rights in Kyivan Rus’. The institution of the law of obligation was no less developed in the Kyiv state. In particular, the norms of binding law were also in Russka Pravda, which incorporated the customary norms of the time into its content. Obligations arose not only from torts, but also from contracts. It should be noted that the law of Kyiv Rus’ was born among the legal customs of the time, which were later transformed in the editions of Ruska Pravda, international treaties, lessons and statutes of the Kyiv princes. The legal regulation of civil legal relations was also based on customary norms and norms of Russka Pravda. The study of the evolution of the legal regulation of civil relations during the time of Kyivan Rus’ is important for the formation of modern legal institutions, because legal understanding and legal tradition will contribute to the definition of one's own legal identity.Item Правове регулювання інклюзивної освіти в епоху глобалізації(Запорізький національний університет, 2022) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, Valentyna; Власенко, Валентина ВасильевнаСтаття присвячена вивченню впливу глобалізації на правове регулювання інклюзивної освіти в Україні та визначенню позитивних та негативних тенденцій, що супроводжуються процесом глобалізації для сучасного законодавства в сфері інклюзивного навчання. Освіта є пріоритетним напрямом діяльності держави. Впровадження інклюзивної освіти набуває дедалі більшого значення в контексті глобалізації, яка охоплює безліч сфер, включаючи сферу освіти. Правове регулювання є гарантією дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами іншими учасниками освітнього процесу, державою, суспільством. Акцентується увага на тому, що інтеграція України у європейську спільноту потребує уніфікації законодавства та гармонізації до європейського. Правове регулювання освітньої сфери також має врахувати європейські тенденції. Глобалізація зумовила актуальність міжнародної співпраці для приєднання нашої держави до міжнародної освітньої політики. Питання правового забезпечення інклюзивної освіти є об’єктом уваги міжнародних організацій. Право на доступ до інклюзивної освіти визначено не тільки в національному законодавстві, а й міжнародному (міжнародні конвенції, декларації, тощо). Глобалізація дозволяє подолати територіальні бар’єри у отриманні інклюзивної освіти. Переймання зарубіжного досвіду з організації інклюзивного навчання є одним з напрямів стратегії розвитку цього типу навчання в Україні. На підставі викладеного сформовано висновки, що в Україні немає єдиного законодавчого акту, який мав би регулювати суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права осіб з особливими освітніми потребами на освіту, прав та обов’язків інших осіб, які беруть участь у реалізації цього права та визначати компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері інклюзивної освіти. Серед позитивних тенденцій глобалізації на правове регулювання інклюзивної освіти визначено інтеграцію в міжнародну освітню спільноту, визнання прав осіб з особливими освітніми потребами на одному рівні з іншими учасниками освітнього процесу, гармонізацію національного законодавства з європейським законодавством, взаємодію вітчизняної системи освіти з глобальною та європейською сферою освіти. The article is devoted to the study of the impact of globalization on the legal regulation of inclusive education in Ukraine and the identification of positive and negative trends accompanying the process of globalization for modern legislation in the field of inclusive education. Education is a priority direction of the state. The implementation of inclusive education is becoming more and more important in the context of globalization, which covers many areas, including the field of education. Legal regulation is a guarantee of compliance with the rights of persons with special educational needs by other participants in the educational process, the state, and society. Attention is focused on the fact that Ukraine’s integration into the European community requires unification of legislation and harmonization with European legislation. Legal regulation of the educational sphere should also take into account European trends. Globalization determined the relevance of international cooperation for joining our state to international education policy. The issue of legal provision of inclusive education is the object of attention of international organizations. The right to access to inclusive education is defined not only in national legislation, but also in international legislation (international conventions, declarations, etc.). Globalization makes it possible to overcome territorial barriers in obtaining inclusive education. Adoption of foreign experience in the organization of inclusive education is one of the directions of the strategy for the development of this type of education in Ukraine. On the basis of the above, the conclusions were formed that there is no single legislative act in Ukraine that should regulate social relations that arise in the process of realizing the constitutional right of persons with special educational needs to education, the rights and obligations of other persons who participate in the implementation of this rights and determine the competence of state bodies and local self-government bodies in the field of inclusive education. Among the positive trends of globalization on the legal regulation of inclusive education are integration into the international educational community, recognition of the rights of persons with special educational needs on the same level as other participants in the educational process, harmonization of national legislation with European legislation, interaction of the domestic education system with the global and European sphere of education.Item Правові засади співробітництва України з Європейським Союзом у процесі євроінтеграції(Запорізький національний університет, 2024) Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, ValentynaУ статті досліджуються правові засади співробітництва України з Європейським Союзом у процесі євроінтеграції. Базові принципи зафіксовані в таких нормативних документах, як Угода про партнерство і співробітництво, Стратегія інтеграції України до Європейського Союзу, Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони, Загальнодержавна програма адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. На курс євроінтеграції мали вплив історичний досвід державотворення та правотворення, а також прагнення суспільства жити в демократичній, правовій, спрямованій на соціальні орієнтири країні та мати розвинену економіку. Зазначені ідеї закладені в законодавстві України, проте для входження до спільноти європейських розвинутих держав ключовою домінантою є спрямування внутрішньої та зовнішньої державної політики на інтеграцію до Європейського Союзу. Повномасштабне вторгнення РФ на територію України прискорило усвідомлення суспільством необхідного вектору розвитку держави, а також рішучих дій з боку держави на отримання членства у Європейському Союзі. Досвід євроінтеграції України є унікальним, оскільки відбувається в умовах війни, яка зумовлює величезні втрати (людські, фінансові, економічні) та потребує посилення співробітництва у сфері безпеки. Серед завдань, які стоять перед Україною на шляху євроінтеграції виокремлено такі: посилення боротьби з корупцією; проведення реформи Конституційного Суду України; продовження судової реформи в Україні; здійснення боротьби з відмиванням коштів. Новим етапом на шляху інтеграції України до ЄС та продовженням співробітництва стало набуття 23 червня 2022 року статусу кандидата на вступ до Європейського Союзу. У червні 2024 року розпочалася перша Міжурядова конференція щодо вступу України в ЄС, яка дає офіційний старт перемовинам про членство України в Європейському Союзі. The article examines the legal basis of Ukraine’s cooperation with the European Union in the process of European integration. The basic principles are recorded in such regulatory documents as the Agreement on Partnership and Cooperation, the Strategy for the Integration of Ukraine into the European Union, the Association Agreement between Ukraine, on the one hand, and the European Union, the European Atomic Energy Community and their member states, on the other hand , the nationwide program of adaptation of the legislation of Ukraine to the legislation of the European Union. The course of European integration was influenced by the historical experience of state formation and law-making, as well as society’s aspiration to live in a democratic, legal, social oriented country and to have a developed economy. These ideas are enshrined in the legislation of Ukraine, however, for joining the community of European developed states, the key dominant factor is the direction of internal and external state policy towards integration into the European Union. The full-scale invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine accelerated society’s awareness of the necessary vector of state development, as well as decisive actions by the state to obtain membership in the European Union. The experience of Ukraine’s European integration is unique, as it takes place in the conditions of war, which causes huge losses (human, financial, economic) and requires strengthening cooperation in the field of security. Among the tasks facing Ukraine on the way to European integration, the following are highlighted: strengthening the fight against corruption; carrying out the reform of the Constitutional Court of Ukraine; continuation of judicial reform in Ukraine; implementation of the fight against money laundering. On June 23, 2022, the acquisition of the status of a candidate for accession to the European Union was a new stage on the path of Ukraine’s integration into the EU and the continuation of cooperation. In June 2024, the first Intergovernmental Conference on Ukraine’s accession to the EU began, which gives an official start to negotiations on Ukraine’s membership in the European Union.