Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Subject "childhood trauma"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Вплив дитячих травм на особливості Я-концепції жінок-підприємниць(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-17) Бодак, Ольга Олександрівна; Bodak, Olha; Колесніченко, Ліна АліківнаУ кваліфікаційній магістерській роботі здійснено теоретичний огляд підходів до вивчення понять Я-концепції та дитяча травма. Емпіричним шляхом виявлено особливості взаємозв’язку між дитячою травмою та Я-концепцією жінок-підприємниць. За допомогою кореляційного аналізу r-Пірсона встановлено, що існують значущі кореляційні обернені зв’язки між показниками методик дитячої травми та самоставлення. За допомогою дисперсійного однофакторного аналізу за критерієм Фішера встановлено вплив дитячої травми на деякі показники самоставлення. The master's qualification thesis provides a theoretical overview of approaches to studying the concepts of self-concept and childhood trauma. Through empirical research, the peculiarities of the relationship between childhood trauma and the self-concept of female entrepreneurs have been identified. Using Pearson's correlation analysis, significant inverse correlations between indicators of childhood trauma measures and self-placement have been established. Through one-way analysis of variance using Fisher's criterion, the impact of childhood trauma on certain self-placement indicators has been determined.Item Когнітивно-емоційні властивості осіб з різними видами дитячої травми(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-17) Назарова, Марія Юріївна; Nazarova, Mariia; Савченко, Олена В’ячеславівнаУ роботі були визначені зв’язки міри травматизації в дитинстві з емоційними та когнітивними особливостями осіб, які переживають тривалий стрес під час війни. Також визначені 7 категорій осіб з різною мірою дитячої травматизації за «Анкетою дитячої травми (СТQ-SF) – коротка форма»; встановлено, що під час війни знижується рівень переживання позитивних емоцій і підвищується рівень негативних афектів на тлі збереження переваги в інтенсивності переживання позитивних емоцій над негативними; виявлений та описаний міцний прямий зв'язок між мірою переживання дитячої травми в умовах хронічної стресової ситуації з рівнем суб’єктивної оцінки свого економічного добробуту; емпірично доведено, що міра травматизації в дитинстві пов’язана з трансформацією емоційної сфери особистості у напрямі посилення інтенсивності переживання негативних афектів (і пригніченості, і активації), і послабленню інтенсивності переживанні позитивних афектів на тлі стійкої переваги позитивних афектів над негативними; встановлені обернені зв’язки міри переживання травматизації в дитинстві з можливостями застосовувати метакогнітивні здібності задля аналізу, контролю і регуляції своєї розумової активності; емпірично доведено, що міра переживання дитячої травматизації пов'язана з неготовністю активізувати механізми рефлексії та з ускладненням менталізації власних переживань. The work determined the relationship between the degree of traumatization in childhood and the emotional and cognitive characteristics of persons experiencing long-term stress during the war. There are also 7 categories of persons with varying degrees of childhood traumatization according to the «Childhood Trauma Questionnaire (СТQ-SF) - short form»; it was established that during the war the level of experiencing positive emotions decreases and the level of negative affects increases against the background of preserving the advantage in the intensity of experiencing positive emotions over negative ones; a strong direct relationship between the degree of experiencing childhood trauma in conditions of a chronic stressful situation and the level of subjective assessment of one's economic well-being was identified and described; it has been empirically proven that the degree of traumatization in childhood is related to the transformation of the emotional sphere of the individual in the direction of increasing the intensity of experiencing negative affects (both depression and activation), and weakening the intensity of experiencing positive affects against the background of a persistent superiority of positive affects over negative ones; established inverse relationships between the degree of experiencing trauma in childhood and the ability to use metacognitive abilities to analyze, control and regulate one's mental activity; it has been empirically proven that the degree of experiencing childhood traumatization is related to the unwillingness to activate the mechanisms of reflection and the difficulty of mentalizing one's own experiences.