Випуск № 1 (30)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 1 (30) by Subject "creative industry"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Просторова структура індустрії культури Китаю: виклики і рішення(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Величко, Валентин Вікторович; Velychko, ValentynСтаттю присвячено дослідженню реформи просторової структури культурних (креативних) галузей промисловості Китаю. Увага приділяється просторовим аспектам переходу креативної індустрії до ринкової економіки. Здійснено огляд основних наукових підходів до вивчення проблем регіональної структури і особливостей регіонального розвитку, а також досягнень теорій регіоналістики, економічної агломерації, галузевої кластеризації. Проведено дослідження еволюції наукової думки китайських вчених у таких сферах, як вплив просторового планування індустрії культури на регіональний розвиток, управління креативними галузями промисловості Китаю, подолання розривів у економічному розвитку регіонів. Підкреслюється актуальність дослідження проблематики наукового планування розвитку регіональної культурної галузі. Автор висвітлює еволюційні процеси у креативній індустрії Китаю в останні десятиріччя з фокусуванням на історико-правових аспектах, а також її зростаючу роль в соціально-економічному розвитку країни на тлі подібних процесів у високорозвинених країнах. Досліджено поступову трансформацію форм, а також особливості діяльності організацій, що діють у креативній промисловості Китаю. Крізь призму перетворення таких організацій на підприємницькі у статті розкриваються процеси створення таких функціональних регіонів, як пояси, зони, бази, а також кластери. Висвітлюється роль кластерів у розвитку креативної індустрії Китаю. Доводиться, що інтеграційні процеси у даній індустрії забезпечили сприятливі умови для поступової конвергенції культури, економіки, ринку й технологій, та призвели до підвищення рівня регіональної продуктивності, інновацій, масштабів виробництва, в кінцевому результаті формуючи передумови для отримання підприємствами, що діють у креативній галузі, переваг від синергії, а також більш простого доступу до факторів виробництва. Автор наводить характеристику неоднорідності процесу реформування просторової структури креативних галузей у різних регіонах Китаю. У статті відзначається, що функціональні регіони забезпечують міжрегіональний (із Сходу на Захід) відтік культурних продуктів та послуг, приплив капіталу та людських ресурсів. Проводиться огляд ключових тенденцій розвитку креативних галузей промисловості Китаю та стверджується, що подальша диференціація просторової структури культурної галузі є неминучою. Окреслюється важливість створення таких елементів поясів культурної індустрії Китаю, як національні демонстраційні бази, зокрема в умовах інтенсифікації процесів урбанізації. Автор підкреслює, що зміни ринкових форм, технологічних можливостей та поява нових промислових форматів роблять регіональні культурні галузі більш досконалими. Доводиться, що, незважаючи на падіння виробництва внутрішнього регіонального продукту, розміщення елементів виробництва культурних товарів та послуг у структурі креативної індустрії демонструє швидке зростання, забезпечуючи зменшення нерівності між регіонами. The article is devoted to the spatial structure reform in the Chinese cultural (creative) industries. The attention is focused on spatial aspects of transition of culture industries to market economy. The author reviews scientific approaches to the study of regional structure problems, peculiarities of regional development and achievements of theories of regionalism, economic agglomeration, industry clustering. The evolution of the scientific thought of Chinese scientists in such areas as: influence of the impact of the cultural industry’s spatial planning on the regional development, management of the creative industries of China, and solving the economic development gaps of the regions have been conducted. The urgency of research into the issues of scientific planning of the regional cultural branch’s development in accordance with the spatial plan of the creative industry is emphasized. The author provides an overview of the evolutionary processes in China’s creative industry in recent decades, focusing on historical and legal aspects, as well as its increasing role in the socio-economic development of the country against the backdrop of similar processes in highly developed countries. The gradual transformation of forms, as well as the peculiarities of the activities of China’s creative industry organizations are investigated. Through the prism of transforming such organizations into entrepreneurial ones, the article describes the processes of creating functional regions such as belts, zones, bases, and clusters. The role of clusters in the development of China’s creative industry is highlighted. It is argued that integration processes in the industry have provided favourable conditions for the gradual convergence of culture, economy, market and technology, and have led to an increase in the level of regional productivity, innovation, scale of production, ultimately forming the prerequisites for obtaining benefits from synergy as well as easier access to factors of production for the creative enterprises. The author describes the heterogeneity of the process of reforming the creative industries’ spatial structure in different regions of China. The paper stipulates that functional regions provide an inter-regional (from East to West) outflow of cultural commodities and services and inflow of capital and human resources. The key trends in the development of the creative industries of China are reviewed, and it is argued that further differentiation of the spatial structure of the cultural sector is inevitable. The importance of creating such elements of the Chinese cultural industry belts as national demonstration bases is emphasized, in particular in the context of intensification of urbanization processes. The author emphasizes that changes in market forms, technological opportunities and the emergence of new industrial formats make regional cultural industries more sophisticated. It is argued that, despite the decline in the regional domestic product, the deployment of elements of the production of cultural goods and services in the structure of the creative industry is showing rapid growth, reducing the disparities between regions.