Випуск № 25
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 25 by Subject "338.3"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Побудова ієрархії потенціалів для економічного потенціалу підприємств корпоративного типу(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Шура, Наталя Олександрівна; Shura, NataliaУ статті визначено, що дослідження наукових праць з питань структуризації елементів економічного потенціалу підприємства показало відсутність єдності думок науковців з цього приводу, що обумовлено низкою причин, а саме: невизначеністю у наукових колах самого визначення економічного потенціалу та галузевими особливостями його побудови, а також науковою плутаниною у структуризації складових елементів потенціалу та економічного потенціалу підприємства. наголошено на різноманітності підходів до формування складових елементів економічного потенціалу підприємства. Також визначено, що при структуризації окремих складових економічного потенціалу вони дублюються між собою. Наголошено, що кількісний та якісний набір таких складових може дещо відрізнятися залежно від умов його формування на конкретному підприємстві (форма власності та господарювання, галузева належність, ринкові умови, місцезнаходження тощо), проте має бути оптимально збалансованим, характеризуватися стійкістю, гнучкістю, стабільністю та пропорційністю. З урахуванням наявних розбіжностей серед думок науковців постає проблема наукового пошуку у напряму структуризації економічного потенціалу підприємств корпоративного типу з урахуванням того, щоб нівелювати взаємний вплив дублюючих видів потенціалів з метою подальшої оцінки економічного потенціалу. Завданням дослідження визначено побудову ієрархії потенціалів для економічного потенціалу підприємств корпоративного типу, яка б усувала визначені вище недоліки. Здійснено порівняльний аналіз складових елементів різних видів потенціалів. Побудовано графіки частот окремих видів потенціалів. Обґрунтовано та побудовано ієрархію потенціалів у складі економічного потенціалу підприємства. Запропоновано до складу економічного потенціалу підприємств корпоративного типу включати шість складових: фінансовий, соціально-трудовий, виробничий, управлінський, маркетинговий і корпоративний потенціал. У складі фінансового потенціалу виокремлено: потенціал фінансової стійкості, потенціал ліквідності, потенціал фінансових можливостей і потенціал фінансових ресурсів. У складі соціально-трудового — трудовий і соціальний, кожний з яких має також свої складові. У складі виробничого — техніко-технологічний, матеріально-технічний, відтворювальний, інноваційний та інвестиційний. У складі управлінського — організаційний, інформаційний, стратегічний. У складі маркетингового — товарно-збутовий, ринковий, комунікаційний. У складі корпоративного — потенціал якості корпоративного управління в цілому та потенціал окремих органів корпоративного управління. The article states that the study of scientific works on the structuring of elements of economic potential of the enterprise showed the lack of unity of opinion of scientists on this issue, due to a number of reasons, namely: uncertainty in scientific circles of the definition of economic potential and industry features confusion in the structuring of the constituent elements of the potential and economic potential of the enterprise. emphasis is placed on the diversity of approaches to the formation of the constituent elements of the economic potential of the enterprise. It is also determined that in the structuring of individual components of economic potential, they are duplicated. It is emphasized that the quantitative and qualitative set of such components may differ slightly depending on the conditions of its formation at a particular enterprise (form of ownership and management, industry affiliation, market conditions, location, etc.), but should be optimally balanced, stable, flexible, stable and proportionate.. Given the differences among scientists, there is a problem of scientific research in the direction of structuring the economic potential of corporate enterprises, taking into account the leveling of the mutual influence of duplicate types of potential in order to further assess the economic potential. The task of the study is to build a hierarchy of potentials for the economic potential of corporate enterprises, which would eliminate the above shortcomings. The comparative analysis of constituent elements of different types of potentials is carried out. Frequency graphs of separate types of potentials are constructed. The hierarchy of potentials as a part of economic potential of the enterprise is substantiated and constructed. It is proposed to include six components in the economic potential of corporate enterprises: financial, social and labor, production, management, marketing and corporate potential. The composition of the financial potential includes: the potential of financial stability, the potential of liquidity, the potential of financial opportunities and the potential of financial resources. As part of the socio-labor - labor and social, each of which also has its components. As part of production - technical and technological, logistical, reproductive, innovative and investment. As part of management - organizational, informational, strategic. As part of marketing - sales, market, communication. As part of the corporate - the potential of the quality of corporate governance as a whole and the potential of individual corporate governance bodies.