Кафедра приватного права
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра приватного права by Subject "330.3"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Сутність та особливості управління корпоративними правами держави(Запорізький національний університет, 2021) Чихірьов, Володимир Леонідович; Chykhirov, VolodymyrУ науковій статті викладені основні результати дослідження з питань особливостей та змісту управління корпоративними правами держави. Визначено дефініції «корпоративні права держави» та «корпоративні права» відповідно до законодавчих актів України. Окреслено зміст корпоративних прав держави, що мають управлінський і майновий характер. Встановлено основні повноваження та функції суб’єктів управління корпоративними правами держави. Інформаційною базою дослідження є законодавчі акти України, а також судова практика в галузі управління корпоративними правами держави. Автор доходить висновку, що рекомендуються такі заходи запровадження, які зумовлять підвищення ефективності національної стратегії управління корпоративними правами держави як суб’єкта корпоративних правовідносин. Одним із пріоритетних завдань є законодавче забезпечення координації створення та діяльності різних організаційно-правових форм державних підприємств. Потрібно створити не лише ефективну, а насамперед реальну систему управління правами держави (акції, паї), яка базуватиметься на високій майновій відповідальності осіб, які уповноважені управляти державними корпоративними правами, та осіб із високою матеріальною зацікавленістю у результатах корпоративного управління. Уповноважені органи державної влади повинні підвищити вимоги до керівництва акціонерних товариств, у яких держава володіє «блокуючим» пакетом акцій, а також щодо прибутковості та ефективності фінансово-господарської діяльності, підвищення капіталізації таких підприємств. Уповноважені органи державної влади мають виробити ефективну та прозору інвестиційну політику щодо акціонерних товариств, у яких держава володіє контрольним пакетом акцій; дотримуватися принципів корпоративного управління, відповідно до яких представники держави в органах управління акціонерного товариства повинні діяти в інтересах такого товариства, а також враховувати інтереси усіх зацікавлених осіб, що відповідає інтересам акціонерів і сприяє зростанню капіталізації товариства. На практиці необхідно впроваджувати інноваційну модель приватизації в країні. Щонайменше 50% коштів, отриманих від приватизації, має бути використано для фінансування потреб реальної економіки (запозичення) коригування структури виробництва для забезпечення випереджаючого розвитку перспективних галузей. The article presents the main results of the study on the features and content of state corporate rights management. The terms “state corporate rights” and “corporate rights” are defined in accordance with the legislation of Ukraine. The content of the state corporate rights, which have administrative and property nature is outlined. The main powers and functions of the subjects of state corporate rights management are established. The information background of the study is the legislative acts of Ukraine, as well as case law in the field of the state corporate rights management. The author concludes that the following measures are recommended, which will increase the effectiveness of the national strategy of management of corporate rights of the state as a subject of corporate relations: one of the priorities is to ensure legislative coordination of the creation and operation of various legal forms of organisation of state enterprises; it is necessary not only to create an effective, but first of all a real system of state rights management (shares, stocks), which will be based on high property liability of individuals, who are authorized to manage state corporate rights and persons with high material interest in the results of corporate governance; authorized public authorities should increase the requirements for the management of joint-stock companies in which the state owns a “blocking” holding of shares. As well as for the profitability and efficiency of financial and economic activities, increasing the capitalization of such enterprises; authorized public authorities must develop an effective and transparent investment policy for joint-stock companies in which the state owns a controlling stake; adhere to the principles of corporate governance, according to which state representatives in the governing bodies of a joint-stock company must act in the interests of such a company and take into account the interests of all stakeholders – this meets the interests of shareholders and promotes capitalization; in practice it is necessary to implement an innovative model of privatisation in the country. At least 50% of the funds received from privatization should be used to finance the needs of the real economy (borrowing) to adjust the structure of production to ensure the advanced development of promising industries.