2024 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 рік by Subject "378:330.341.1"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Відродження України в парадигмі інтелектуальної економіки: нова місія університетів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Лук’яненко, Дмитро Григорович; Lukianenko, Dmytro; Лук'яненко, Любов Іванівна; Lukianenko, Liubov; Матвійчук, Андрій Вікторович; Matviichuk, AndriiУ статті проведено аналіз впливу університетів на процеси повоєнного відродження української економіки на інноваційно-інтелектуальній основі. Показано два шляхи подальшого розвитку – відновлення втрачених індустріальних потужностей та модернізація об’єктів інфраструктури або відродження з орієнтацією на новітні критерії конкурентоспроможності постіндустріальної знаннєвої економіки. Спираючись на міжнародні та вітчизняні експертні дані оцінено освітньо-науковий потенціал України, сильні та слабкі сторони національної інноваційної системи. Із застосуванням самоорганізаційних карт Кохонена на основі 30-и параметрів позиціоновано Україну у науково-освітньому потенціалі світу, з прогнозуванням її глобального інноваційного індексу. Показано унікальну інтегративну роль університетів у розвитку інтелектуальної економіки через відкриту науку, освіту та інновації та взаємодію з державою, бізнесом та громадським суспільством. Запропоновано універсальну конкурентну модель Університету, коли його інноваційний менеджмент забезпечує концентрацію талантів, ефективні ДіР, академічну якість, інтеграцію досліджень і викладання, диверсифіковане фінансування, підприємницький комфорт, розвинуту цифрову інфраструктуру, креативне мислення і культуру, спираючись на внутрішню і міжнародну мобільність у досягненні національного та європейського лідерства. Визначено критичні виклики воєнного часу щодо українських університетів з акцентацією уваги на їх вимушене переміщення, академічну еміграцію, руйнування інфраструктури, щоденну безпечність та стресостійкість. Аргументовано, що адекватними реакціями на довгострокові бюджетні фінансові обмеження є стратегічне партнерство університетів з бізнесом, їх корпоратизація, системна цифровізація, впровадження експонентних технологій навчання на основі штучного інтелекту.