2024 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2024 рік by Subject "employee loyalty"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення лояльності персоналу в організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-05) Юраш, Руслана Сергіївна; Yurash, Ruslana; Василик, Алла ВолодимирівнаВ умовах конкурентного середовища на ринку праці, проблема утримання кваліфікованих кадрів на підприємстві є доволі гострою та залежить від здатності організації створити та зберегти належний рівень лояльності персоналу, а також забезпечувати постійне її підвищення. Висока лояльність персоналу сприятиме зниженню плинності кадрів, підвищенню продуктивності діяльності організації, збільшенню прибутків, та покращенню бренда організації як роботодавця. Лояльність персоналу – це доброзичливе, коректне, щире, шанобливе відношення працівника до керівництва, колег, інакших осіб, їх дій, до компанії загалом; усвідомлене виконання співробітником своєї роботи відповідно до цілей і задач компанії і в інтересах компанії, а також дотримання її норм, правил і зобов'язань. In the conditions of a competitive environment on the labor market, the problem of retaining qualified personnel at the enterprise is quite acute and depends on the ability of the organization to create and maintain an appropriate level of employee loyalty, as well as to ensure its constant improvement. High employee loyalty will contribute to reducing staff turnover, increasing the productivity of the organization, increasing profits, and improving the brand of the organization as an employer. Employee loyalty is a benevolent, correct, sincere, respectful attitude of an employee to management, colleagues, other persons, their actions, to the company in general; conscious performance by the employee of his work in accordance with the goals and objectives of the company and in the interests of the company, as well as compliance with its norms, rules and obligations.