Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Title
Now showing 1 - 20 of 52
Results Per Page
Sort Options
Item Асертивність як чинник успішної навчальної діяльності студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Остапенко, Ельвіра Олексіївна; Ostapenko, Elvira; Артюшина, Марина ВіталіївнаМагістерська робота присвячена дослідженню впливу асертивності на успішність студентів у їх навчальній діяльності. Автором розкрито зміст поняття «асертивність», вивчено її складові та показники. Здійснено теоретичний аналіз феномену «навчальна діяльність», проаналізовано сучасні підходи до розуміння навчальної діяльності, її властивостей та функцій. Емпірично підтверджено, що рівень асертивності є значущим предиктором академічної успішності, і розвиток асертивних навичок може бути важливим чинником покращення навчальних результатів студентів. Теоретичне та практичне значення роботи полягає в тому, що одержані результати та висновки можуть бути використані науковцями у їх подальших дослідженнях. Запропоновані методичні рекомендації щодо розвитку асертивності студентів з метою підвищення їх успішності у навчальній діяльності можуть бути корисні як студентам, так і викладачам різних навчальних дисциплін. The master’s thesis is devoted to studying the influence of assertiveness on students’ success in their learning activities. The author reveals the content of such concepts as assertiveness, components, and their indicators. A theoretical analysis of the phenomenon of academic activity is carried out, and modem approaches to understanding educational activity, its characteristics, and functions are analyzed. The empirical study confirmed that assertiveness is a significant predictor of academic success, and the development of assertive skills can be an essential factor in improving students’ academic performance. The theoretical and practical significance of the work is substantial. The results and conclusions obtained can be used by the entire academic community. The methodological recommendations proposed for developing students’ assertiveness to enhance their successful learning activity can be helpful to students and teachers of various disciplines.Item Взаємозв’язок емоційного вигоряння та копінг-стратегій особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Гетьманенко, Людмила Василівна; Hetmanenko, Liudmyla; Корват, Лариса ВолодимирівнаМета дослідження здійснити теоретичне та емпіричне дослідження взаємозв’язку емоційного вигоряння та копінг-стратегій особистості. Aim of the study: the aim of this study is to conduct both theoretical and empirical research on the relationship between emotional burnout and individual coping strategies.Item Взаємозв’язок емоційного інтелекту та психологічного благополуччя особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Лапутько, Світлана Михайлівна; Laputko, Svitlana; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаТеоретичне та практичне значення роботи полягає в тому, що отримані дані підтверджують наявність значущого позитивного впливу емоційного інтелекту на психологічне благополуччя та можуть бути використані для розробки практичних рекомендацій щодо підвищення рівня психологічного благополуччя шляхом розвитку емоційного інтелекту. The theoretical and practical significance of the w ork is that the obtained data confirm the presence of a significant positive effect of emotional intelligence on psychological well-being and can be used to develop practical recommendations for improving the level of psychological well-being by developing emotional intelligence.Item Взаємозв’язок когерентності та психологічного капіталу студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Кльоц, Ірина Леонідівна; Klots, Iryna; Завірюха, Валентина ВасилівнаОсобливості взаємозв’язку когерентності та психологічного капіталу дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції для підвищення академічної успішності, а також розвивати когерентність, як ресурс для підтримки здоров’я та психологічного благополуччя шляхом застосування обгрунтованої програми розвитку психологічного капіталу. The specifics of the relationship between coherence and psychological capital allow us to develop effective psychological interventions to improve academic performance, as well as to develop coherence as a resource for maintaining health and psychological well-being through the application of a well-founded psychological capital development program.Item Взаємозв’язок копінг-стратегій та оптимізму студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-23) Воробйова, Ніна Ігорівна; Vorobiova, Nina; Завірюха, Валентина ВасилівнаКопінг є одним із ключових понять у психології стресу та адаптації. Мета роботи – визначити взаємозв’язок між частотою використання копінг-стратегій та мірою вираженості оптимістичного стану в студентів. За результатами теоретичного аналізу та емпіричного дослідження, копінгом визначається процес зниження внутрішньої напруги, який проявляється у стійких патернах поведінки. Копінг-стратегії поділяються на три групи: фокус на проблемі, фокус на емоціях та уникнення, з яких домінують активний копінг і емоційна підтримка. В умовах війни студенти частіше використовують проблемно-орієнтовані стратегії, тоді як уникаючі стратегії, такі як самозвинувачення, вжиття психоактивних речовин, проявляються рідше. Дослідження показало, що 76% респондентів мають низький рівень оптимізму, що пов’язано з тривалою стресовою ситуацією в країні. Виявлено значущі кореляції між емоційними станами та копінг-стратегіями: високий рівень оптимізму пов’язаний з частотою використання проблемно-орієнтованих копінгів, тоді як підвищений рівень тривоги веде до активізації уникаючих стратегій. Отримані результати мають практичну значущість і можуть бути використані в тренінгах і консультаціях. Coping is one of the key concepts in the psychology of stress and adaptation. The purpose of the work is to determine the relationship between the frequency of use of coping strategies and the degree of expression of an optimistic state in students. According to the results of theoretical analysis and empirical research, coping is defined as the process of reducing internal tension, which is manifested in stable patterns of behavior. Coping strategies are divided into three groups: problem focus, emotion focus, and avoidance, of which active coping and emotional support dominate. In war conditions, students more often use problem- oriented strategies, while avoidant strategies, such as self-blame and the use of psychoactive substances, are less common. The study showed that 76% of respondents have a low level of optimism, which is associated with a prolonged stressful situation in the country. Significant correlations were found between emotional states and coping strategies: a high level of optimism is associated with the frequency of use of problem-oriented coping, while an increased level of anxiety leads to the activation of avoidant strategies. The results obtained have practical significance and can be used in trainings and consultations.Item Взаємозв’язок оптимістичного стану та стресостійкості особистості в умовах воєнного стану(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Мельниченко, Людмила Володимирівна; Melnychenko, Liudmyla; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаТема магістерської роботи присвячена актуальній проблемі, що висвітлює теоретичні та практичні аспекти особливостей взаємозв’язку між оптимістичним станом та стресостійкістю особистості в умовах воєнного стану. Отримані результати можуть бути використані в роботі практичних психологів для надання психологічної допомоги та підтримки людей в кризових ситуаціях. The topic of the master’s thesis is devoted to a topical problem that highlights the theoretical and practical aspects of the peculiarities of the relationship between an optimistic state and a person’s stress resistance in conditions of martial law. The results obtained can be used in the work of practical psychologists to provide psychological assistance and support to people in crisis situations.Item Взаємозв’язок особистісного потенціалу та часової перспективи особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-03) Якуб, Олена Володимирівна; Yakub, Olena; Корват, Лариса ВолодимирівнаПроблема розвитку особистісного потенціалу, як актуальна проблема психології, особливо активно почала розроблятися в рамках концепції «розвитку людського потенціалу», яка вперше була представлена у всесвітній Доповіді Програми розвитку ООН (ПРООН) про людський розвиток (1990). Згідно з концепцією на перше місце ставиться не здатність до продуктивної праці (тобто економічна цінність індивіда), а сам розвиток людини через розширення можливостей вибору завдяки зростанню тривалості життя, освіти і доходу. Дослідження потенціалу особистості дають можливість виявляти та сприяти розвитку таких проявів особистісного потенціалу як активність, гнучкість, відповідальність в умовах нових вимог та змін, щоб зберігати стабільність та ефективність діяльності та підійматися на новий більш високий рівень. Мета – здійснити теоретичне та емпіричне дослідження взаємозв’язку характеристик особистісного потенціалу та часової перспективи особистості. Методики, які використовувалися під час дослідження:1. Тест життєстійкості С. Мадді (Personal Views Survey, PVS III-R); 2. Опитувальник каузальних орієнтацій Е. Десі, Р. Раян (General Causality Orientation Scales); 3. Методика діагностики толерантності до невизначеності Д. Маклейна (Multiple Stimulus Types Ambiguity Tolerance Scale-I, MSTAT-1); 4. Методика діагностики ірраціональних установок А. Елліса (Survey of Personal Beliefs, SPB); 5.Методика дослідження часової перспективи Ф. Зімбардо (Zimbardo Time Perspective Inventory, ZTPI). The problem of the development of personal potential, as an actual problem of psychology, began to be developed especially actively within the framework of the concept of "development of human potential", which was first presented in the World Report of the United Nations Development Program (UNDP) on human development (1990). According to the concept, the first place is not the capacity for productive work (that is, the economic value of the individual), but the development of the person itself due to the expansion of options due to the increase in life expectancy, education and income. Research of personal potential provides an opportunity to identify and promote the development of such manifestations of personal potential as activity, flexibility, responsibility in the conditions of new requirements and changes, in order to maintain stability and efficiency of activity and rise to a new, higher level. The goal is to carry out a theoretical and empirical study of the relationship between the characteristics of personal potential and the time perspective of an individual.Item Взаємозв’язок перфекціонізму та психічного благополуччя особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Висоцька, Марія Олександрівна; Vysotska, Mariia; Музичко, Людмила ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі досліджується взаємозв’язок між рівнем перфекціонізму та психічним благополуччям особистості. Актуальність теми зумовлена зростанням соціального тиску та популяризацією ідеалу успішності, що створює ризики формування деструктивних перфекціоністських установок. У теоретичній частині проаналізовано сучасні підходи до вивчення феномену перфекціонізму. його типологію, структурні компоненти, а також концепції психічного благополуччя в межах гедоністичної та евдемоністичної парадигм. Проведене емпіричне дослідження виявило наявність статистично значущого зв’язку між перфекціонізмом та рівнем психічного благополуччя студентської молоді. Розроблено тренінгову програму, спрямовану на розвиток психічного благополуччя шляхом зниження дезадаптивних проявів перфекціонізму. Практична значущість дослідження полягає у можливості впровадження програми у психологічну підтримку студентів. This master’s thesis explores the relationship between the level of perfectionism and an individual’s psychological well-being. The relevance of the study lies in the increasing social pressure and the idealization of success, which pose risks for the development of dysfunctional perfectionist attitudes. The theoretical part analyzes contemporary approaches to the study of perfectionism, its typology, structural components, as well as psychological well-being concepts within hedonic and eudaimonic paradigms. The empirical research revealed a statistically significant correlation between perfectionism and students’ psychological wellbeing. A training program was developed to enhance well-being by reducing maladaptive forms of perfectionism. The practical value of the research lies in the applicability of the program in psychological support for students.Item Взаємозв’язок професійного вигорання з психологічними ресурсами особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Зіньковська, Владислава Павлівна; Zinkovska, Vladyslava; Корват, Лариса ВолодимирівнаДосліджено взаємозв’язок професійного вигорання з психологічними ресурсами особистості. Проаналізовано структурні компоненти вигорання: емоційне виснаження, деперсоналізацію та редукцію професійних досягнень. Емпіричне дослідження виявило обернений кореляційний зв’язок між рівнем професійного вигорання та особистісними ресурсами, такими як резильєнтність, копінг-стратегії, життєстійкість та саморегуляція. На основі отриманих результатів розроблено рекомендації щодо профілактики вигорання через розвиток психологічних ресурсів, включаючи програму підтримки для підвищення резильєнтності фахівців та оптимізації використання ресурсів. This master’s thesis examines correlation between professional burnout and psychological resources of personality. The structural components of burnout are analyzed: emotional exhaustion, depersonalization, and reduction of professional achievements. The empirical study reveals an inverse correlation between burnout levels and personal resources such as resilience, coping strategies, hardiness, and self-regulation. Based on these findings, recommendations for burnout prevention through the development of psychological resources are provided, including a support program to enhance professionals’ resilience and optimize resource utilization.Item Взаємозв’язок проявів прокрастинації та емоційних станів особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-14) Клименко, Маргарита Ярославівна; Klymenko, Marharyta; Корват, Лариса ВолодимирівнаДана кваліфікаційна робота на здобуття ступеню магістра присвячена дослідженню особливостей взаємозв’язку проявів прокрастинації та емоційних станів особистості. Прокрастинація - це тенденція відкладати виконання завдань на потім, необґрунтоване відкладання дій, що має важливе значення в житті людини. Цей феномен стає все більш поширеним у сучасному суспільстві і може мати негативний вплив на ефективність, самопочуття та психологічний стан особистості. Цікаво досліджувати взаємозв'язок між проявами прокрастинації та емоційними станами особистості, оскільки емоції можуть бути одним із факторів, що сприяють або ускладнюють виникнення прокрастинації. Деякі особистості можуть прокрастинувати через високу тривожність, перфекціонізм або низьку самооцінку, тоді як інші можуть використовувати прокрастинацію як засіб уникнути негативних емоцій. У даній темі досліджується зв'язок між проявами прокрастинації (наприклад, втратою мотивації, відкладанням робочих завдань, недостатнім зусиллям) та емоційними станами особистості (такими як тривога, стрес, депресія, низька самооцінка). Вивчення цього взаємозв'язку може допомогти краще розуміти причини та механізми прокрастинації, а також спрямувати налагодження на ефективні стратегії управління прокрастинацією. Дослідження у цій області може мати практичне застосування для розробки інтервенційних програм та психологічних підходів, спрямованих на зменшення прокрастинації та покращення емоційного благополуччя особистості. Розуміння взаємозв'язку між прокрастинацією та емоційними станами може сприяти розвитку індивідуальних стратегій саморегуляції та збільшенню особистісної продуктивності. The interrelationship between procrastination and emotional states in individuals has gained significant attention in psychological research. Procrastination, the tendency to delay or avoid tasks, can have detrimental effects on personal well-being and productivity. This study explores the connection between procrastination and emotional states within the framework of personality. This paper examines the manifestations of procrastination and its association with emotional states such as anxiety, low self- esteem, perfectionism, and stress. It investigates how these emotional states contribute to the onset and perpetuation of procrastination behavior. Additionally, the impact of procrastination on emotional well- being and overall functioning is explored. Understanding the intricate link between procrastination and emotional states is crucial for developing effective intervention strategies. Psychological approaches and self-regulation techniques aimed at managing procrastination and promoting emotional well-being are discussed. These interventions can help individuals overcome procrastination tendencies, improve productivity, and enhancetheir overall quality of life.Item Взаємозв’язок психологічного благополуччя та соціальної напруги персоналу організацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Юрченко, Євгенія Дмитрівна; Yurchenko, Yevheniia; Корват, Лариса ВолодимирівнаМагістерська робота досліджує взаємозв’язок між психологічним благополуччям та соціальною напругою у працівників організацій. Актуальність дослідження зумовлено впливом соціальних змін, таких як пандемія COVID-19 та війна, на психологічний стан людей. Робота має на меті виявити фактори, що впливають на цей взаємозв’язок, та розробити рекомендації для підтримки благополуччя персоналу. Дослідження використовує комплексний підхід, поєднуючи теоретичний аналіз та емпіричні методи, для вивчення психологічних механізмів взаємодії соціальної напруженості та психологічного благополуччя. The master’s thesis explores the relationship between psychological well-being and social tension among employees in organizations. The relevance of this research is driven by the impact of social changes, such as the COVID-19 pandemic and the war, on people’s psychological state. The study aims to identify the factors influencing this relationship and to develop recommendations for supporting the well-being of personnel. The research employs a comprehensive approach, combining theoretical analysis and empirical methods, to examine the psychological mechanisms of interaction between social tension and psychological well-being.Item Взаємозв’язок психологічного імунітету та труднощів емоційної регуляції студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Кляхін, Захар Ігорович; Kliakhin, Zakhar; Завірюха, Валентина ВасилівнаРозуміння того, як психологічний імунітет впливає на емоційну регуляцію студентів, дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції та рекомендації, що сприятимуть підвищенню рівня адаптивності, зниженню рівня стресу та загальному покращенню психоемоційного стану студентської молоді. Understanding how psychological immunity affects students’ emotional regulation allows for the development of effective psychological interventions and recommendations that will help increase the level of adaptability, reduce stress levels, and improve the overall psycho-emotional state of students.Item Взаємозв’язок самоставлення та переживання часової перспективи особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Зіновкіна, Оксана Володимирівна; Zinovkina, Oksana; Колесніченко, Ліна АліківнаУ кваліфікаційній роботі досліджено особливості взаємозв’язку між самоставленням та переживанням часової перспективи особистості в умовах сучасного світу, який характеризується стрімкими змінами та зростаючою складністю. Проведено теоретичний аналіз наукових концепцій самоставлення як стійкого ставлення людини до власного «Я» та часової перспективи як способу сприйняття індивідом свого минулого, теперішнього і майбутнього. Систематизовано теоретичні підходи до розуміння самоставлення у працях зарубіжних (В. Джеймс, М. Розенберг, К. Нефф) та українських (М. Й. Боришевський, П. Р. Чамата, І. Д. Бех, Т.С. Яценко) дослідників, а також концепції часової перспективи, розроблені К. Левіном, Ф. Зімбардо, Ж. Нюттеном та українськими науковцями (Т. М. Титаренко, Є. І. Головаха, О. О. Хронік). Емпірично досліджено прояви самоставлення та особливості переживання часової перспективи з використанням комплексу методик: опитувальника для діагностики самосприйняття, шкали самооцінки Розенберга, шкали самоспівчуття К. Нефф, опитувальника часової перспективи Ф. Зімбардо та шкали часового фокуса. Виявлено значущі взаємозв’язки між різними аспектами самоставлення та компонентами часової перспективи особистості. Встановлено, що особливості самоставлення пов’язані з характером сприйняття часу та часовою орієнтацією особистості. Отримані результати розширюють теоретичне розуміння взаємодії самоставлення та часової перспективи особистості та мають практичну цінність для розробки психологічних втручань, спрямованих на формування позитивного самоставлення, збалансованої часової перспективи та підвищення психологічного благополуччя особистості в умовах невизначеності сучасного світу. The qualification work investigates the peculiarities of the relationship between self-attitude and the experience of the time perspective of a person in the modem world, which is characterized by rapid change and increasing complexity. A theoretical analysis of the scientific concepts of self-attitude as a stable attitude of a person to his/her own «I» and time perspective as a way of perceiving the past, present and future by an individual is carried out. The theoretical approaches to understanding selfattitude in the works of foreign (W. James, M. Rosenberg, K. Neff) and Ukrainian (M. Y. Borishevsky, P. R. Chamata, I. D. Bekh, T. S. Yatsenko) researchers are systematized Yatsenko) researchers, as well as the concepts of time perspective developed by K. Levin, F. Zimbardo, J. Nyutten and Ukrainian scientists (T. M. Titarenko, E. I. Holovakha, O. O. Kronik). The manifestations of self-attitude and peculiarities of experiencing the time perspective are empirically studied using a set of methods: a questionnaire for diagnosing self-perception, Rosenberg’s self-esteem scale, K. Neffs self-compassion scale, F. Zimbardo’s time perspective questionnaire and the time focus scale. Significant relationships between various aspects of self-attitude and components of the personality’s time perspective have been revealed. It has been found that the peculiarities of self-attitude are related to the nature of time perception and time orientation of the individual. The obtained results expand the theoretical understanding of the interaction between selfattitude and time perspective of an individual and are of practical value for the development of psychological interventions aimed at forming a positive self-attitude, a balanced time perspective and improving the psychological well-being of an individual in the context of uncertainty of the modem world.Item Взаємозв’язок стилів батьківського виховання з самооцінкою підлітків(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-15) Мунтян, Олена Сергіївна; Muntian, Olena; Ставицька, Світлана ОлексіївнаРозуміння того, як стиль батьківського виховання впливає на самооцінку підлітків дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції та рекомендації, що сприятимуть підвищенню рівня самооцінки та домагань дітей, впливатимуть на покращення внутрішньосімейних взаємодій. Understanding how parenting style influences adolescents’ self-esteem allows for developing effective psychological interventions and recommendations that will help improve children’s self-esteem and aspirations, and impact the enhancement of intrafamily interactions.Item Взаємозв’язок шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Мішта, Наталія Сергіївна; Mishta, Natalііа; Ловка, Ольга ВолодимирівнаКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню взаємозв’язку шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки. Об’єкт дослідження: шлюбні стосунки та професійна самореалізація жінки. Предмет дослідження: взаємозв’язок шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки. Мета роботи: визначити особливості взаємозв’язку між шлюбними стосунками та професійною самореалізацією жінки, виявити особливості шлюбних стосунків, що сприяють або перешкоджають гармонійному поєднанню цих сфер життя та запропонувати можливі варіанти і шляхи їх збалансування. This master’s qualification work is dedicated to the study of the relationship between marriage and professional self-realization of women. Object of research: marriage and professional self-realization of woman. Subject of research: the relationship between marriage and professional self-realization of woman. The aim of the work: to determine the features of the relationship between marriage and professional self-realization of women, to identify the characteristics of marital relations that promote or hinder the harmonious combination of these life spheres, and to propose possible options and ways to balance them.Item Вплив групової психотерапії на рівень тривожності військовослужбовців із ПТСР(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Дмитренко, Ольга Леонідівна; Dmytrenko, Olha; Корват, Лариса ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі представлено теоретичний аналіз наукової літератури українських, зарубіжних дослідників та розкрито зміст понять «тривожність», «посттравматичний стресовий розлад», «групова психотерапія». Сформовано перелік поширених травматичних подій, пережитих військовослужбовцями в бойових умовах. На основі математико-статистичних даних встановлено значний і міцний взаємозв’язок тривожності військовослужбовців із депресією, загальними показниками посттравматичного стресового розладу та погіршенням якості сну. За результатами експериментального аналізу на статистично значущому рівні встановлено зниження показників тривожності, а також депресії, ПТСР та покращення якості сну військовослужбовців після пройденого курсу групової психотерапії в Київському міському кризовому центрі «Соціотерапія». Отримані результати можуть бути використані в подальших наукових дослідженнях, а також психологами реабілітаційних центрів, військових шпиталів та інших спеціалізованих закладів для надання психологічної допомоги військовослужбовцям із ПТСР. The qualification work presents a theoretical analysis of the scientific literature of Ukrainian and foreign researchers and reveals the content of the concepts of «anxiety», «post-traumatic stress disorder», «group psychotherapy». A list of common traumatic events experienced by military personnel in combat conditions is compiled. On the basis of mathematical and statistical data, a significant and strong relationship between military anxiety and depression, general indicators of PTSD and deterioration in sleep quality has been established. According to the results of the experimental analysis, a statistically significant decrease in anxiety, as well as depression, PTSD. and improved sleep quality of military personnel after the course of group psychotherapy at the Kyiv City Crisis Center «Sociotherapy» was found. The findings can be used in further scientific research, as well as by psychologists at rehabilitation centers, military hospitals and other specialized institutions to provide psychological assistance to military personnel with PTSD.Item Вплив міського середовища на психоемоційний стан людини(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-14) Хмельова, Євгенія Вячеславівна; Khmelova, Yevheniia; Савченко, Олена В’ячеславівнаРізні фізичні середовища змушують людський мозок реагувати на нього та впливати на тіло по-різному. Деякі середовища сприймаються як такі, що пов’язані з ризиком, та активують симпатичну нервову систему, інші ж призводять до релаксації за рахунок дії на парасимпатичну нервову систему. Для отримання можливості регуляції цього впливу важливим є його вивчення, особливо це стосується міського, урбанізованого середовища та його елементів. В роботі встановлено зв’язки між показниками факторів авторської анкети «Міське середовище сучасного Києва» за сімома аспектами міського середовища: ландшафт; краєвид з вікна; щільність населення; поверховість будівель; фасади будівель; лінії в архітектурі; естетика міста та показниками психоемоційного стану з опитувальників Менталізації (MZQ) та «Види екзистенційної тривоги» (ECQ). Different physical environments cause the human brain to respond to it and affect the body in different ways. Some environments are perceived as risky and activate the sympathetic nervous system while others lead to relaxation by affecting the parasympathetic nervous system. In order to obtain the possibility of regulation of this influence, it is important to study it, especially it relates to the city, urban environment and its elements. The paper establishes the relationships between the indicators of the factors of the author's questionnaire "Urban Environment of Modern Kyiv" and the seven aspects of the urban environment: landscape; view from the window; population density; number of storeys of buildings; building facades; lines in architecture; aesthetics of the city and indicators of psycho-emotional state from the Mentalization Questionnaire (MZQ) and Existential Concerns Questionnaire (ECQ).Item Вплив організаційної напруженості на психологічну безпеку працівників(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Міняйло, Інна Володимирівна; Miniailo, Inna; Колесніченко, Ліна АліківнаУ дипломній роботі досліджено вплив організаційної напруженості на психологічну безпеку працівників. Здійснено теоретичний аналіз понять і проведено емпіричне дослідження із застосуванням валідних психодіагностичних методик. Встановлено, що високий рівень організаційної напруженості знижує показники психологічної безпеки, зокрема рівень довіри, підтримки та ідентичності в колективі. The thesis investigates the impact of organizational tension on the psychological safety of employees. A theoretical analysis of concepts was carried out and an empirical study was conducted using valid psychodiagnostic methods. It was found that a high level of organizational tension reduces the indicators of psychological safety, in particular the level of trust, support and identity in the team.Item Зв'язок стресових реакцій та посттравматичного зростання вимушених переселенців(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-03) Гоменюк, Олена Миколаївна; Homeniuk, Olena; Завірюха, Валентина ВасилівнаУ кваліфікаційній магістерській роботі здійснено теоретичний аналіз сутності та особливостей стресових реакцій та посттравматичного синдрому особистості; обґрунтовано вибір діагностичних методик для виявлення зв’язку стресових реакцій та посттравматичного зростання вимушених переселенців; досліджено взаємозв’язок стресових реакцій та посттравматичного зростання вимушених переселенців та окреслені рекомендації для вимушених переселенців для подолання стресових ситуацій певними стресовими реакціями для підвищення посттравматичного зростання. In the qualifying master's thesis, a theoretical analysis of the essence and features of stress reactions and post-traumatic personality syndrome was carried out; the choice of diagnostic methods for identifying the connection between stress reactions and post-traumatic growth of forced migrants is substantiated; the relationship between stress reactions and post-traumatic growth of IDPs is investigated and recommendations are outlined for IDPs to overcome stressful situations with certain stress reactions to increase post-traumatic growth.Item Зв’язок між організаційною слухняністю та особливостями прийняття рішень персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-14) Гончар, Олеся Адамівна; Honchar, Olesia; Колесніченко, Ліна АліковнаАктуальність даного дослідження є безперечною у зв’язку з тим, що феномен організаційної слухняності є достатньо важливим для ефективного управління персоналом. Він впливає на психологічний стан працівників та атмосферу у колективі, а також на ефективність роботи персоналу організації, що в свою чергу відображається на особливостях прийняття рішень персоналом. Крім того даний феномен є мало вивченим вітчизняними дослідниками. Кваліфікаційна робота і присвячена вивченню даного питання. Збір емпіричного матеріалу здійснювався за допомогою комплексу психодіагностичних методик: Мельбурнський опитувальник прийняття рішень» І. Джаниса, Л. Манна, «Шкала організаційної слухняності» (Ertas Capan, G., Uzuncarsili, U.), «Локус контролю» Дж. Роттера, «Тест визначення самоефективності» Дж. Маддукса і М. Шеєра. Отримані результати оброблялися за допомогою методу математичної статистики - кореляційний аналіз за коефіцієнтом Пірсона, що дало змогу всебічно проаналізувати отримані результати. Ґрунтовно проаналізовано та систематизовано існуючі дослідження феноменів прийняття рішення та організаційної слухняності. Проведеним дослідженням підтверджено існуючий зв’язок між даними феноменами. Було досліджено особливості прийняття рішень працівниками в організації та наявний рівень їх організаційної слухняності та встановлено прямий значимий взаємозв’язок між уникненням та примусовою слухняністю. Робота має теоретичну і практичну цінність. The relevance of this study is indisputable due to the fact that the phenomenon of organizational obedience is quite important for effective personnel management. It affects the psychological state of employees and the atmosphere in the team, as well as the effectiveness of the organization's staff, which in turn is reflected in the decision-making features of the staff. In addition, this phenomenon is little studied by domestic researchers. The qualification work is dedicated to the study of this issue. The collection of empirical material was carried out using a set of psychodiagnostic methods: the Melbourne Decision Making Questionnaire" by I. Janis, L. Mann, "Organizational Obedience Scale" (Ertas Capan, G., Uzuncarsili, U.), "Locus of Control" by J. Rotter, " Self-efficacy determination test" J. Maddux and M. Scheer. The obtained results were processed using the method of mathematical statistics - correlation analysis according to the Pearson coefficient, which made it possible to comprehensively analyze the obtained results. Existing research on the phenomena of decision-making and organizational obedience is thoroughly analyzed and systematized. The conducted research confirmed the existing connection between these phenomena. The peculiarities of decision-making by employees in the organization and the existing level of their organizational obedience were investigated, and a direct significant relationship between avoidance and forced obedience was established. The work has theoretical and practical value.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »