2017 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2017 рік by Title
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Виклики для університетів світового класу в країнах, що розвиваються(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Салмі, ДжамільСьогодні уряди краін з економікою, щo розвивається, дедалі більше визнають значний внесок високопродуктивних дослідницьких університетів у глобальну конкурентоспроможність та економічне зростання. У таких краінах зростає необхідність створення одного або кількох дослідницьких університетів світового класу, які зможуть ефективно конкурувати з найкращими університетами світу. Розкриваючи рушійні сили для вищих навчальних закладів світового класу та силу міжнародних і національних рейтингів, дана стаття висвітлює можливі стратегії й способи створення глобально конкуреtrгоспроможних дослідницьких університетів у країнах з економікою, щo розвивається, і досліджує пов' язані з цим проблеми, витрати і ризики. Стаття починається з запропонованого операційного визначення дослідницького університету світового класу. Далі розглянуто три стратегічні підходи для формування дослідницького університету світового класу та проаналізовано роль університетів-лідерів у цьому зв' язку. Завершується стаття окресленням деяких специфічних проблем, з якими стикаються економіки, що розвиваються.Item Досвід системи вищої освіти США: приклад Університету Вісконсин-Медісон(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Хуткий, ДмитроУкраїнська система освіти у своєму теперішньому вигляді потребує фундаментальної модернізації. Сучасні політичні реформи надають реалістичну можливість запровадити найкращі освітні та дослідницькі стандарти. Ця робота, виконана на основі дослідження в одному з університетів США, висвітлює наукові та освітні принципи і підходи, які варті впровадження в Украіні. Вони охоплюють такі сфери: прозорість, зручність для викладачів та студентів, університетську свободу і культуру, легітимність розмаїтих форм знання, формати викладання, навчання та дослідження, а також організацію роботи кафедри. При цьому цi аспекти можуть бути втілені внутрішніми рішеннями на рівні університету чи кафедри.Item Дослідження в університетах Німеччини(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Шиллер, ДаніельУ Німеччині основним завданням усіх університетів є здійснення викладацької й дослідницької діяльності. Однак через брак диференціації та конкуренції, поряд із хронічним недофінансуванням, якість наукових досліджень і привабливість дослідницького середовища в більшості університетів поступаються тим, що демонструють державні науково-дослідні інститути Німеччини, через що втрачаються позиції на глобальному рівні. У даній статті розглянуто причини такого стану університетських досліджень у Німеччині та проаналізовано стратегії, якi останнім часом були застосовані для поліпшення дослідної діяльності в університетах Німеччини, зокрема Ініціативу досконалості (The Excellence lnitiative).Item Міжнародний бенчмаркінг у вищій освіті(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Василькова, Наталія Володимирівна; Vasilkova, Natalia Volodymyrivna; Василькова, Наталия ВладимировнаСтаття присвячена одному з інструментів для досліджень та управлінню – бенчмаркінгу, який використовується в пpoцeci планування і контролю в багатьох вищих навчальних закладах світу з метою покращення результатів їхньої діяльності. Однак для більшості університетів України даний інструмент є новим, і тому вони ще тільки мають відкрити його для себе й упровадити в пpoцec комплексного дослідження pинку, стратегічного планування та оцінювання результатів.Item Пережити законодавчі реформи 2014 року: нові виклики для університетів України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Винницький, МихайлоСтаття присвячена проблемам, з якими зіткнулася вища освіта в Україні, у тому числі з тими, що з'явилися з ухваленням нової редакції Закону « Про вищу освіту». Україна протягом тривалого часу потребувала системних змін у галузі вищої освіти, задовго до впровадження Болонського процесу. Змін, що дозволили б країні, її університетам, студентам та викладачам відчути себе повноцінними учасниками глобальної системи вищої освіти, мета якої – забезпечення якості відповідно до найвищих міжнародних стандартів навчання та наукових досліджень. Автономія та управління репутацією для українських університетів є новими поняттями, якi створюють значні труднощі для їх адміністрації. Упровадження реформ передбачає багато інституціональних змін, і вони стосуються не тільки створення Національного агентства з гарантування якості вищої освіти, але й зменшення кількості ВНЗ в Україні.Item Реалізація Болонського процесу та забезпечення якості освіти у Фінляндії(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Сизенко, АнастасіяУ статті подано огляд системи вищої освіти Фінляндїі, висвітлено деякі важливі питання, пов'язані з упровадженням Болонського процесу в університетах Фінляндїі, та досліджено різні засоби забезпечення якості знань під час планування та розробки навчального процесу. Оскільки Фінляндія традиційно посідає найвищі позиції в різних міжнародних рейтингах у сфері освіти, слід приділяти особливу увагу досвіду цієї країни у плануванні та здійсненні реформ у країнах, які досі налагоджують власну систему освіти відповідно до європейських та міжнародних стандартів.Item Сталий розвиток у системі університетської освіти(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Ільницький, Денис Олександрович; Ilnytskyi, Denys; Ильницкий, Денис Александрович; Сандул, Марія СтаніславівнаСтаття присвячена аналізу взаємозв'язку вищої освіти та сталого розвитку. Розглянуто ключові функції вищих навчальних закладів для сталого розвитку. Окреслено сучасні тенденції у сфері освіти для стійкого розвитку, а також вивчено ключові особливості підходів різних країн, у тому чиcлi України, до цьою питання. Висвітлено нові види навчання, які виникають у рамках освіти для сталого розвитку, поряд з основними елементами компетенціі «сталого розвитку». Установлено, що ідентифікація сталого розвитку в місії інституцій є вихідною точкою ефективного виконання функцій університетів і реалізації можливостей упровадження принципів сталого розвитку в суспільстві загалом.Item Університетська автономія в Європі(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Естерман, Томас; Estennann, Т.У статті розглядається низка питань, пов'язаних з університетською автономією в Європі та країнах проекту Tempus ATHENA, який має зробити свій внесок у розвиток, реформування та модернізацію систем вищої освіти у Вірменії, Молдові та Україні. Інституціональну автономію мoжнa описати, як постійно змінювані відносини між урядом країни та університетами, а також як змінюваний рівень контролю з боку представників влади, що залежить від особливого національного контексту й обставин. Водночас реформи автономїі є важливою рушійною силою модернізації університетів. Стаття містить загальний огляд головних трендів у чотирьох сферах університетської автономії, Таких як організаційна автономія, фінансова автономія, автономія в управлінні персоналом та навчальна автономія. Наприклад, визначаються основні напрями дальших розробок.Item Інноваційні стратегії дослідницьких університетів світового класу США(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Антонюк, Лариса Леонтіївна; Антонюк, Лариса Леонтьевна; Гарднер, Г.; Циркун, Олена Ігорівна; Циркун, Елена ИгоревнаУ статті висвітлюється важлива роль американських дослідницьких університетів у інноваційній системі США Аналізуються види та форми підприємницької діяльності університетів. Окрему увагу приділено необхідності трансдисциплінарного підходу до дослідної діяльності та нових моделей дослідницьких партнерств. Проаналізовано види успішних партнерств між бізнесом та університетами.