Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Формування маркетингових орієнтирів в агробізнесі України в умовах повномасштабної війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-17) Єранкін, Олександр Олександрович; Yerankin, Oleksandr; Еранкин, Александр АлександровичЗапропоновано переглянути та захистити традиційні погляди на базові принципи формування маркетингових орієнтирів в агробізнесі України в умовах військової агресії та у поствоєнний період. Розглянуто практичний кейс порушення базових принципів ринкової економіки під час так званої «польської кризи на кордоні».Item Виклики та інновації у взаємодії та адаптації учасників освітнього процесу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Голіцин, Андрій Миколайович; Holitsyn, Andrii; Голицын, Андрей Николаевич; Пилипчук, Володимир Петрович; Pylypchuk, Volodymyr; Пилипчук, Владимир ПетровичItem Використання технологій штучного інтелекту в вищій освіті: можливості та обмеження(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Василькова, Наталія Володимирівна; Vasylkova, Nataliia; Василькова, Наталия ВладимировнаItem Formation of a set of national food security indicators(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2023) Yerankin, Oleksandr; Єранкін, Олександр Олександрович; Еранкин, Александр Александрович; Ivasiv, Ihor; Івасів, Ігор Богданович; Ивасов, Игорь Богданович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Олексій Іванович; Олексюк, Алексей Иванович; Ovsiienko, Nataliia; Овсієнко, Наталія Василівна; Овсеенко, Наталия Васильевна; Parii, Liudmyla; Парій, ЛюдмилаThe purpose of this scientific article is to form a set of indicators of national food security in order to diagnose the processes of food supply and self-sufficiency in the direction of a comprehensive and clear assessment of the actual level of national food security and independence and to identify compliance with the regulatory level, as well as to find effective ways to improve the national socio-economic development for the long term. To achieve this purpose, a wide range of research methods has been used, the main of which were the methods of generalization and synthesis, scientific abstraction, analytical diagnostics, and regulatory and index criteria. The dialectical method of cognition of socio-economic processes, the formal-logical method and the method of system analysis have been applied in order to better understand the processes of providing the country with food, the formation of food independence from imports, the identification of the regularities of the processes of self-sufficiency in food stocks, as well as to take into account the impact of macroeconomic factors on improving the level of national food supply and food security. The author formulates his own definition of "food security indicator" as an actual statistical value of the indicator (in dynamics), which reflects the level of provision with the resource potential for the full production of the optimal amount of food per capita (in accordance with the established standards). The "food security criterion" is identified as a threshold, an acceptable level of the indicator, the value of which indicates the state of food independence of a certain region in particular and the country as a whole. The indicators characterizing the level of national food security have been improved in the context of the research of such aspects as quantitative, aimed at providing the country with sufficient food; qualitative, focused on providing the population with quality and safe food; and socio-economic, which involves establishing a level of income sufficient to ensure access to food. The main composition of indicators and factors (conditions) of national food security and a set of indicators of national food security has been formed in order to address important issues of food supply in accordance with the potential capabilities of the country in the production, storage, processing of agricultural products to provide food for all categories of the population with appropriate levels of consumption, as well as food of proper quality and safety. It is proved that at the present stage of economic development, all groups of indicators of food security and independence of the country (criteria of accessibility and sufficiency of food security, food self-sufficiency and food independence from imports) should be used. The proposed criteria and developed indicators are of both theoretical and practical importance for the economic and socio-demographic development of the country in the future. Метою цієї наукової статті є формування комплексу індикаторів національної продовольчої безпеки з метою діагностики процесів забезпечення та самозабезпечення продовольством у напрямі здійснення комплексної та чіткої оцінки фактичного рівня національної продовольчої безпеки й незалежності та для ідентифікації відповідності нормативному рівневі, а також пошуку ефективних шляхів підвищення національного соціально-економічного розвитку на довгострокову перспективу. Для досягнення цієї мети було використано широкий спектр методів дослідження, основними з яких стали методи узагальнення та синтезу, наукової абстракції, аналітичної діагностики, нормативно-правовий та індексно-критеріальний. Застосовано діалектичний метод пізнання соціально-економічних процесів, формально-логічний метод та метод системного аналізу з метою глибшого розуміння процесів забезпечення країни продовольством, формування продовольчої незалежності від імпорту, виявлення закономірностей перебігу процесів самозабезпечення продовольчим запасами, а також урахування впливу макроекономічних факторів на підвищення рівня національного продовольчого забезпечення та харчової безпеки. Сформульовано власне визначення понять. «Індикатор продовольчої безпеки» – фактичне статистичне значення показника (в динаміці), який відображає рівень забезпечення ресурсним потенціалом для повноцінного виробництва оптимального обсягу продуктів харчування з розрахунку на душу населення (відповідно до встановлених нормативів). «Критерій продовольчої безпеки» – ідентифіковано як пороговий, допустимий рівень індикатора, значення якого вказує на стан продовольчої незалежності певного регіону зокрема та країни – в цілому. Удосконалено індикатори, що характеризують рівень національної продовольчої безпеки в контексті дослідження таких аспектів, як: кількісний, що спрямований на забезпечення країни достатнім обсягом продовольства; якісний, що орієнтований на забезпечення населення якісним та безпечним продовольством, а також – соціально-економічний, що передбачає встановлення рівня доходів, достатнього для забезпечення можливості доступу до продовольства. Сформовано основний склад показників та чинників (умов) національної продовольчої безпеки й комплекс індикаторів національної продовольчої безпеки з метою вирішення важливих питань продовольчого забезпечення відповідно до потенційних можливостей країни в напрямі виробництва, зберігання, переробки сільськогосподарської продукції для забезпечення всіх категорій населення відповідними розмірами споживання продукції, а також продуктами харчування належної якості та безпеки. Доведено, що на сучасному етапі економічного розвитку варто використовувати всі групи показників продовольчої безпеки та незалежності країни (критерії доступності й достатності продовольчої безпеки, самозабезпечення продовольства та продовольчої незалежності від імпорту). Запропоновані критерії та розроблені індикатори мають і теоретичне, і практичне значення для економічного та соціально-демографічного розвитку країни на перспективу.Item Improvement of methodological principles of brand protection in cyberspace(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2023) Zghurska, Oksana; Згурська, Оксана; Turovskyi, Oleksandr; Туровський, Олександр; Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена Леонідівна; Шевченко, Елена Леонидовна; Zelisko, Inna; Зеліско, Інна; Dymenko, Ruslan; Дименко, Руслан; Safonov, Yurii; Сафонов, Юрій Миколайович; Сафонов, Юрий НиколаевичThe main purpose of this scientific work is to improve the theoretical and methodological foundations of ensuring data protection in cyberspace in the direction of forming a brand protection system to increase its level of recognition, strengthen reputation and increase brand capital as factors of competitive advantages of the organization for the long run. In order to achieve the purpose, general scientific and special research methods have been used in the article, the main of which were the methods of scientific abstraction, generalization and synthesis, analytical diagnostics, descriptive statistics and the index-criterion method. Method of system analysis has been used in the research in order to comprehensively characterize the main aspects of brand protection in the information environment. Methods of steganographic protection of information, areas of their use and requirements for the characteristics of steganographic methods are considered. The importance for companies to carefully research the issues of ensuring a brand image in the environment of a potential target audience by tracking manifestations of abuse of public opinion and a positive attitude towards the brand in order to ensure a high image level, the business reputation of the organization's branding policy, increase the level of data protection in the virtual space, as well as satisfaction and trust of the target audience for the long term are substantiated. Selection and justification of the coefficient of importance and evaluation criteria of steganographic methods, which were chosen and justified for use in ensuring cyber protection of the brand (stability, invisibility, security, complexity of embedding and extracting information). There was carried out the calculation of the weight characteristics in relation to the selected methods of hiding information to ensure cyber protection of the brand. It was established that in a comprehensive comparison of information embedding methods for use in steganographic applications designed to increase brand cyber protection, the best result was shown by integrated methods based on discrete wavelet transformation and discrete cosine transformation. Метою дослідження є вдосконалення теоретичних і методичних засад забезпечення захисту даних у кіберпросторі в напрямі формування системи захисту бренду для підвищення рівня його впізнаваності, посилення репутації та збільшення капіталу бренду як чинників конкурентних переваг організації на довгострокову перспективу. Для досягнення поставленої мети використано широкий спектр методів дослідження, основними з яких були методи узагальнення, наукової абстракції, аналітичної діагностики, описової статистики та індексно-критеріальний метод. Для комплексної характеристики основних аспектів захисту бренду в інформаційному середовищі в дослідженні використано метод системного аналізу. Розглянуто методи стеганографічного захисту інформації, області їх використання та вимоги до характеристики стеганографічних методів. Для визначення оптимального стеганографічного методу кіберзахисту бренду в роботі використано результати досліджень, що базуються на застосуванні методу експертного оцінювання за обраними критеріями. Обґрунтовано важливість для компаній ретельного дослідження питань забезпечення іміджу бренду в середовищі потенційної цільової аудиторії шляхом відстеження проявів зловживання суспільною думкою та позитивним ставленням до бренду з метою забезпечення високого іміджевого рівня, ділової репутації брендингової політики організації, підвищення рівня захисту даних у віртуальному просторі, а також задоволення та довіри цільової аудиторії на довгостроковий період. Здійснено вибір та обґрунтування коефіцієнта важливості й критеріїв оцінки стеганографічних методів, у ролі яких запропоновано стійкість, невидимість, захищеність, складність вбудовування та вилучення інформації, а також проведено розрахунок вагових характеристик відносно обраних методів приховування інформації для забезпечення кіберзахисту бренду. Установлено, що при комплексному порівнянні методів вбудовування інформації для використання в стеганографічних додатках, призначених для підвищення кіберзахисту бренду, найкращий результат показали інтегровані методи на основі дискретного Вейвлет-перетворення та дискретного косинусного перетворення.Item Media planning as a necessarycondition for increasing the efficiencyof business structures’ digitalmarketing activities(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2024) Zghurska, Oksana; Згурська, Оксана; Vynohradova, Olena; Виноградова, Олена; Yerankin, Oleksandr; Єранкін, Олександр Олександрович; Еранкин, Александр Александрович; Korchynska, Olena; Корчинська, Олена; Ovsiienko, Nataliia; Овсієнко, Наталія Василівна; Овсиенко, Наталия Васильевна; Aisulu, Asan; Айсулу, АсанThe main purpose, presented in this article is to investigate and identify the problematic aspects, key features and factors of effective media planning, a conceptual scheme for creating a digital media plan as an important component of digital marketing in the direction of achieving economic efficiency of business structures. To achieve this goal, in the article, the methods of systematization and generalization, scientific abstraction, and analytical analysis have been used. To highlight the financial component of the implementation of the media plan, the methods of the system approach, system analysis and the method of logical-mathematical formalization were used for the purpose of research and study of objects by displaying the content and structure of media planning in a calculated form. The key role of media planning in digital marketing activity is defined and substantiated as an important component for comprehensive financial planning of an advertising campaign, effective financial analytics for obtaining effective results of business structures’ activity. Based on taking into account structural market transformations in the conditions of informatization and intellectualization of society, the nature of the relationship between economic indicators and the corresponding goals of business structures was determined, which proved the need to include the defined marketing and general business performance goals in the digital media plan. In the direction of achieving high-performance indicators of marketing activities, the article developed a conceptual scheme for creating an effective digital media plan. It is determined that the economic efficiency of marketing project development and implementation will depend on real-time analytics and forecasting, autonomous campaigns and the development of artificial intelligence. It is proved that in a digital media plan, stakeholders, which are representatives of the business structure or with external partners, play a key role in contributing in order to achieve the highest level of business structures’ economic efficiency. Основною метою дослідження є вивчення та визначення проблемних аспектів, ключових особливостей і факторів ефективного медіапланування, розробка концептуальної схеми створення цифрового медіаплану як важливої складової цифрового маркетингу в напрямі досягнення економічної ефективності бізнес-структур. Для досягнення поставленої мети використано методи систематизації та узагальнення, наукового абстрагування, аналітичного аналізу. Для виділення економічної складової реалізації медіаплану використано методи системного підходу, системного аналізу та метод логіко-математичної формалізації з метою дослідження та вивчення об’єктів шляхом відображення змісту й структури медіапланування в розрахунковій формалізації. Визначено та обґрунтовано ключову роль медіапланування в цифровій маркетинговій діяльності як важливої складової комплексного планування рекламної кампанії, ефективної фінансової аналітики для отримання високих показників ефективності діяльності бізнес-структур. На основі врахування структурних ринкових трансформацій в умовах інформатизації та інтелектуалізації суспільства визначено характер зв’язку між фінансовими показниками та відповідними цілями бізнес-структур, що обґрунтувало необхідність включення визначених маркетингових і загальних цілей ефективності бізнесу в структуру цифрового медіаплану. У напрямі досягнення високих показників ефективності маркетингової діяльності розроблено концептуальну схему створення цифрового медіаплану як важливої складової цифрового маркетингу в напрямі досягнення високого рівня економічної ефективності бізнес-структур. Визначено, що економічна ефективність розробки та реалізації маркетингового проєкту залежить від аналітичної обробки та прогнозування даних щодо діяльності бізнес-структур у реальному часі, автономних кампаній та розвитку штучного інтелекту. Доведено, що в цифровому медіаплані стейкхолдери, які є представниками бізнес-структур або зовнішніми партнерами, відіграють ключову роль у сприянні досягненню найвищого рівня економічної ефективності бізнес-структур на довгострокову перспективу цифрового розвитку.Item Маркетингові інструменти цифрових технологій в діяльності підприємства(Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2023-04) Голіцин, Андрій Миколайович; Holitsyn, Andrii; Голицын, Андрей НиколаевичItem Асиметричність інформації та її вплив на розвиток теорії та практики маркетингових досліджень в Україні(Державний біотехнологічний університет, 2023-11-02) Федорченко, Андрій Васильович; Fedorchenko, Andrii; Федорченко, Андрей ВасильевичItem Blockchain Applications in Digital Marketing(CEUR Workshop Proceedings, 2023-02-28) Buhas, Vasyl; Ponomarenko, Ihor; Ramskyi, Andrii; Fedorchenko, Andrii; Федорченко, Андрій Васильович; Федорченко, Андрей Васильевич; Roskladka, AndriiThe modern world is characterized by the intensification of the development of innovative technologies and their active introduction into various types of economic activity. Digitalization processes involve the use of a large number of specialized pieces of equipment that are connected to the Internet and implement specific functions. In a constructed system, server technologies, which allow to accumulation of large volumes of various information (structured, semi-structured, and unstructured) and process it owing to the powerful computing capabilities of Network-attached storage, acquire paramount importance. Powerful equipment for the implementation of complex mathematical models using large volumes of information contributed to the active development and use of various machine learning algorithms. Thanks to the application of various machine learning approaches, it is possible, based on the available information, to identify hidden relationships and develop effective management solutions that will allow optimizing existing processes at the micro, macro, and meso levels. The increase in the amount of information leads to the need to ensure the security of both individual users and large confidential databases. At the current stage of development, blockchain technology is actively used to ensure information security and prevent the falsification of information in databases. This technology is a modern data management system that allows you to place information in blocks in a specific way, control changes in transactions with a large number of independent electronic devices that coordinate any manipulations with existing data in the system. The effectiveness of using blockchain technology in the cryptocurrency market has led to the popularization of this approach in other types of economic activity. Since digital marketing, which generates large volumes of valuable information, is an integral part of the modern economic system, blockchain technology is used by companies to ensure a high level of reliability in the existing data protection system. The use of blockchain in the digital marketing system allows a company to increase the level of trust of the target audience and gain competitive advantages over other market participants.Item Особливості застосування методу кластеризації в маркетингових дослідженнях фармацевтичного ринку України(Державний університет «Одеська політехніка», 2023) Федорченко, Андрій Васильович; Fedorchenko, Andrii; Федорченко, Андрей Васильевич; Кулик, Анатолій Борисович; Kulyk, Anatolii; Кулик Анатолий Борисович; Пономаренко, Ігор Віталійович; Ponomarenko, IhorСтаттю присвячено особливостям використання кластерного аналізу для виокремлення груп фармацевтичних підприємств, що функціонують на фармацевтичному ринку України на основі використання уніфікованої системи показників оцінювання результативності їх діяльності. Наведено ключові особливості застосування методу кластеризації, що дозволить сформувати групи з окремих елементів досліджуваної сукупності на основі науково обґрунтованих підходів та розробити згідно з отриманими результатами продуктивні управлінські рішення в сфері їх маркетингової діяльності. Проаналізовано сучасний стан і ключові тенденції розвитку фармацевтичного ринку України. Кластерний аналіз реалізовано за допомогою бібліотеки Sklearn в середовищі jupyter notebook. Для визначення кількості кластерів використано метод силуета. The aim of the article. The purpose of this study is to group companies operating on the pharmaceutical market of Ukraine, using clustering methods based on sets of statistical indicators of their activities for the period 2008-2022, with the aim of the isolated groups further evaluating in terms of perspectives for the development of their marketing activities in this market. Analysis results. The article is devoted to the features of the cluster analysis using with the aim to distinguish groups of pharmaceutical enterprises operating on the pharmaceutical market of Ukraine based on the use of a unified system of performance indicators. Key features of the clusterization methods application are given, which will allow to form groups from individual elements of the studied population based on scientifically proven approaches and to develop productive managerial solutions in the field of their marketing activities in accordance with the obtained results. The current state and key trends in the development of the pharmaceutical market of Ukraine are analyzed. Cluster analysis was implemented using the Sklearn library in the jupyter notebook environment. The Silhouette method was used to determine the number of clusters. At the final stage of clusterization it is necessary to profile the selected clusters by describing their key parameters and characteristics. As a result, three clusters were obtained, which are conventionally named as "Leaders", "Average" and "Outsiders" in accordance with the revealed characteristic features and indicators of market activities performance of the studied enterprises.In this way, the method cluster analysis makes it possible to consolidate a large number of competing enterprises fairly quickly by a set of indicators important for researchers, which have different natures, measurements, sources of their generation, as well as different frequencies of relevant calculations. In turn, the visualization of the results of this method application allows to visualize the promising directions of a more in-depth marketing analysis of the features of the market activity of competing pharmaceutical enterprises. Conclusions and directions for further research. Clustering of enterprises operating on the pharmaceutical market of Ukraine allows to visualize their current market positions on the basis of the consolidation of both the observation units themselves and the key indicators of their activities. It also allows to identify the main features and characteristics of their marketing activities, which is a valuable resource for further competitive benchmarking by those pharmaceutical companies that claim to strengthen their own market positions based on the development and practical application of effective marketing strategies and tactics of their activities in conditions of increased competition on the market and a number of negative trends currently taking place on it.Item Розвиток системи бренд-менеджменту підприємства на ринку кондитерських виробів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-23) Підгурська, Вікторія Олександрівна; Pidhurska, Viktoriia; Ларіна, Ярослава СтепанівнаДисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню та поглибленню теоретико-методологічних засад і методичних підходів до розвитку системи бренд-менеджменту підприємства на ринку кондитерських виробів та формуванню актуальних напрямів її практичного удосконалення на даному ринку. The thesis is devoted to a comprehensive study, revealing the essence, and deepening of the theoretical and methodological as well as methodical foundations of the brand management system development at a modern enterprise in the confectionery market, and the formation of practical directions of it`s improving.Item Бренд у контексті психологічного і комунікативного впливу на споживача(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Шевченко, Олена Леонідівна; Shevchenko, Olena; Шевченко, Елена ЛеонидовнаItem Стратегічне управління іміджем підприємства(2023-10-20) Бондарчук, Микола; Василькова, Наталія Володимирівна; Vasylkova, Nataliia; Василькова, Наталья ВладимировнаItem Оцінювання впливу бренду на вибір товарів і послуг(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Князев, Олександр; Ларіна, Ярослава Степанівна; Larina, Yaroslava; Ларина, Ярослава СтепановнаItem Маркетингові комунікації в інтернеті(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Сєвонькаєва, Ольга Олексіївна; Sievonkaieva, Olha; Севонькаева, Ольга АлексеевнаItem Особливості застосування digital технологій у маркетинговій діяльності підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Ремезь, Юлія Борисівна; Remez, Yuliia; Ремезь, Юлия БорисовнаItem Using blockchain and machine learning technologies in marketing(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Pylypchuk, Volodymyr; Пилипчук, Володимир Петрович; Пилипчук, Владимир Петрович; Holitsyn, Andrii; Голіцин, Андрій Миколайович; Голицын, Андрей Николаевич; Holitsyna, Svitlana; Голіцина, СвітланаItem Інноваційний маркетинг в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Діченко, Анна Леонідівна; Dichenko, Anna; Диченко, Анна ЛеонидовнаItem Моделі ціноутворення на ринку освітніх технологій (EdTech)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Василькова, Наталія Володимирівна; Vasylkova, Nataliia; Василькова, Наталья ВладимировнаItem Маркетингові інструменти управління діяльністю підприємства на ринку інвестиційно-банківських послуг в умовах цифрової трансформації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-10-20) Ларіна, Ярослава Степанівна; Larina, Yaroslava; Ларина, Ярослава Степановна