Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Стратегічні можливості покращення маркетингу партнерських відносин та реалізації економічного потенціалу ветеранів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Лилик, Ірина Вікторівна; Lylyk, Iryna; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Бучинська, Олена Вікторівна; Buchynska, OlenaУ статті конструктивно опрацьовано реалії та стратегічні можливості розвитку системи підтримки ветеранів та інших постраждалих від війни категорій населення України, визначено резерви нейтралізації проблем і підвищення ефективності допомоги і сервісів, перспективні сценарії, пріоритети та етапність реалізації змін, у тому числі за принципами безперервного покращення та маркетингу партнерських відносин усіх задіяних соціально-економічних підсистем, підвищення результативності клієнтського досвіду. Авторські висновки і пропозиції базуються на систематизації результатів первинних і кабінетних досліджень потреб ветеранів, оцінок якості їх забезпечення, а також тенденцій розвитку і ефективності взаємодій стейкхолдерів. Дослідницьку увагу акцентовано на секторі реінтеграції ветеранів до освіти і ринку праці, перспективах реалізації їх потенціалу у відновленні економіки України. The article constructively examines the realities and strategic opportunities for the development of the support system for veterans and other war-affected categories of the population of Ukraine, identifies reserves for neutralizing problems and increasing the efficiency of assistance and services, promising scenarios, priorities and phasing of changes, including according to the principles of continuous improvement and improving the effectiveness of client experience, sustainable development and marketing partnerships of all involved socio-economic subsystems. It is shown that the reintegration of veterans into education and the workforce is not a priority for most studies implemented in Ukraine. There is a lack of large-scale data that has been systematically collected and processed on the long-term results of veterans’ reintegration in the direction of transition to education and the workforce. The author’s conclusions and proposals are based on the systematization of the results of primary (semi-structured in-depth interviews and problem-oriented focus groups) and desk research implemented within the framework of international projects on the needs of veterans, assessments of the quality of their provision, as well as trends in the development and effectiveness of stakeholder interactions. It is proved that the development of veteran culture, including within the framework of corporate social responsibility, increasing the level of integration of efforts of state institutions and other actively operating organizations, is a recognized priority and requires the development and systematic implementation in Ukraine of modern strategies for ensURLng the successful self-realization of veterans in civilian life, their well-being and the restoration of the country’s economy.Item Синергія HR і маркетингу в управлінні людським капіталом(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Ларіна, Ярослава Степанівна; Larina, Yaroslava; Рубель, Ксенія Олексіївна; Rubel, KseniiaВ умовах посиленої конкуренції на ринку праці компанії змушені шукати нові шляхи залучення та утримання кваліфікованих кадрів. Одним з таких є інтеграція маркетингових стратегій у систему управління персоналом, що сприяє формуванню привабливого бренду роботодавця та посиленню корпоративної культури. Попри зацікавленість фахівців у цьому напрямі, в більшості українських компаній HR-маркетинг досі впроваджується фрагментарно та не є системною практикою. Попередні дослідження здебільшого зосереджуються на окремих аспектах HR-маркетингу, зокрема на зовнішньому залученні кандидатів або внутрішніх програмах мотивації персоналу. Проте комплексний підхід до інтеграції HR і маркетингу, способи реалізації спільних ініціатив та механізми ефективної взаємодії між цими відділами залишаються недостатньо дослідженими. Таким чином, робота спрямована на виявлення особливостей цієї взаємодії, аналіз існуючих барʼєрів та розроблення практичних рекомендацій для покращення ефективності співпраці. Метою статті є узагальнення теоретичних засад HR-маркетингу; аналіз особливостей співпраці HR- і маркетингових відділів та їхніх функціональних перетинів; оцінювання рівня інтеграції HR і маркетингу в українських компаніях; виявлення основних барʼєрів у взаємодії двох відділів; розроблення практичних рекомендацій щодо покращення ефективності HR-маркетингових стратегій. У роботі висвітлено теоретичні засади HR-маркетингу, зокрема його визначення, основні функції та інструменти. Особливу увагу приділено аналізу внутрішніх і зовнішніх комунікацій в межах HR-маркетингових стратегій. Також охарактеризовано співпрацю між HR та маркетинговими відділами, зокрема їхні функціональні перетини та рівень взаємодії. Визначено основні барʼєри, які ускладнюють ефективну взаємодію, серед яких: відсутність єдиної стратегії, різні пріоритети відділів, обмеженість фінансових ресурсів та недостатня координація процесів.Для оцінювання реального стану взаємодії HR і маркетингу в українських компаніях було проведено емпіричне дослідження у формі опитування фахівців. Дослідження охопило 30 респондентів із різних галузей (виробництво, торгівля, фінанси, ІТ, освіта тощо) та компаній різного масштабу, що дозволило всебічно проаналізувати особливості інтеграції HR- та маркетингових функцій. Основну частину вибірки склали HR-менеджери, рекрутери, маркетингові менеджери та бренд-менеджери, що забезпечило комплексний погляд на особливості взаємодії цих підрозділів. Аналіз отриманих даних засвідчив, що лише 26,7 % компаній мають налагоджену систему співпраці між цими відділами, 40 % використовують маркетингові інструменти для HR-цілей вибірково, а 33,3 % взагалі не практикують подібної взаємодії. Відповіді респондентів підтвердили, що ключовими перешкодами залишаються розбіжність стратегічних пріоритетів між відділами, відсутність єдиного бюджету для реалізації спільних ініціатив та недостатнє усвідомлення потенційних переваг від інтеграції HR і маркетингу. На основі отриманих результатів запропоновано конкретні заходи для підвищення ефективності взаємодії між цими відділами, зокрема розроблення єдиної комунікаційної стратегії, визначення інтегрованих KPI, систематизацію роботи команд та створення спільних ініціатив для залучення та утримання персоналу. Запропоновані заходи спрямовані на подолання існуючих барʼєрів та забезпечення ефективної інтеграції маркетингових інструментів у HR-стратегії компаній. Таким чином, результати дослідження підтверджують, що ефективна інтеграція маркетингових стратегій у HR-процеси здатна суттєво посилити позиції компаній на ринку праці, сприяти залученню висококваліфікованих спеціалістів, зменшенню рівня плинності кадрів та зміцненню корпоративної культури. In the conditions of increasing competition in the labor market, companies are forced to seek new ways to attract and retain qualified personnel. One such approach is the integration of marketing strategies into human resource management, which contributes to the formation of an attractive employer brand and strengthens corporate culture. Despite professionalsʼ interest in this area, HR marketing in most Ukrainian companies is still implemented fragmentarily and has not become a systematic practice. Previous research has primarily focused on specific aspects of HR marketing, such as external candidate attraction or internal employee motivation programs. However, a comprehensive approach to integrating HR and marketing, the implementation of joint initiatives, and effective collaboration mechanisms between these departments remain insufficiently explored. Thus, this study aims to identify the specifics of this interaction, analyze existing barriers, and develop practical recommendations to enhance cooperation efficiency. The purpose of the article is to summarize the theoretical foundations of HR marketing; analyze the features of cooperation between HR and marketing departments and their functional intersections; assess the level of integration of HR and marketing in Ukrainian companies; identify the main barriers to the interaction of the two departments; develop practical recommendations for improving the effectiveness of HR marketing strategies. The study examines the theoretical foundations of HR marketing, including its definition, key functions, and tools. Particular attention is paid to the analysis of internal and external communications within HR marketing strategies. Additionally, the study characterizes the collaboration between HR and marketing departments, highlighting their functional intersections and level of interaction. The key barriers that complicate effective cooperation have been identified, including the lack of a unified strategy, differing department priorities, limited financial resources, and insufficient coordination of processes. To assess the current state of HR and marketing interaction in Ukrainian companies, an empirical study in the form of a survey among professionals was conducted. The study covered 30 respondents from various industries (manufacturing, trade, finance, IT, education, etc.) and companies of various sizes, which allowed for a comprehensive analysis of the features of the integration of HR and marketing functions. The main part of the sample was made up of HR managers, recruiters, marketing managers and brand managers, which provided a comprehensive view of the features of the interaction of these departments. The analysis of the obtained data showed that only 26.7 % of companies have an established system of cooperation between these departments, 40 % selectively use marketing tools for HR purposes, and 33.3 % do not engage in such interaction at all. Respondents confirmed that the main obstacles include discrepancies in strategic priorities between departments, the absence of a unified budget for joint initiatives, and a lack of awareness of the potential benefits of HR and marketing integration. Based on the findings, specific measures have been proposed to improve the efficiency of HR and marketing collaboration, including the development of a unified communication strategy, the introduction of integrated KPIs, systematization of teamwork, and the creation of joint initiatives for talent attraction and retention. These recommendations are aimed at overcoming existing barriers and ensuring the effective integration of marketing tools into HR strategies. Thus, the study confirms that the effective integration of marketing strategies into HR processes can significantly strengthen companiesʼ positions in the labor market, facilitate the attraction of highly qualified specialists, reduce employee turnover, and enhance corporate culture.Item Підвищення результативності шляху споживача та маркетингу партнерських відносин у розвитку соціально значущих проєктів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Лилик, Ірина Вікторівна; Lylyk, Iryna; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Бучинська, Олена Вікторівна; Buchynska, OlenaСтаттю присвячено конструктивному опрацюванню проблематики підвищення результативності пільг і сервісів підтримки постраждалих від війни громадян, визначенню потенціалу маркетингових технологій для нарощування ефективності розвитку соціально значущих проєктів і культури взаємодії з ветеранами, цілеспрямованої оптимізації їх клієнтського досвіду у реінтеграції до цивільного життя. Доводиться перспективність використання принципів і організаційних моделей маркетингового сервіс-дизайну та СХ-менеджменту у розвитку ефективних взаємодій у системі підтримки реінтеграції українських ветеранів до цивільного життя, покращенні доступних і актуальних для них шляхів споживача та рішень. The article focuses on constructively examining how to enhance the effectiveness of benefits and support services for citizens impacted by the war. It explores the potential of marketing technologies to improve the development of socially significant projects and foster better interactions with veterans. The goal is to optimize their experiences as they reintegrate into civilian life. Based on a comprehensive review and systematization of research findings and scientific publications — some of which involved the authors — key challenges and promising strategies are identified to boost the effectiveness of support for veterans. It includes developing a collaborative framework among all stakeholders grounded in marketing principles and contemporary methodological approaches/models. The article highlights the advantages of utilizing marketing service design principles and CX management models to improve the interactions within the support system to reintegrate Ukrainian veterans into civilian life. It emphasizes enhancing accessible and relevant pathways and solutions for veterans. Furthermore, it discusses the potential for applying progressive global practices, demonstrating achievable improvements in the veteran client experience and the efficiency of the organizations providing services. The article underscores the urgency of adopting modern technologies and digital infrastructure to qualitatively change approaches to support, thereby addressing the crisis in developing both state and private infrastructure dedicated to the successful reintegration of veterans. Highlighted are promising case studies and specific author-driven recommendations aimed at tackling the most critical issues in this area. These solutions leverage the advances in modern digital marketing to enrich and streamline the interaction of stakeholders involved in veteran support.Item Автогенерація текстів у маркетинговій діяльності: ефективність, виклики, перспективи(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Ахмедов, Р. Р.Item Концептуальний базис філософії творчості у розвитку креативної економіки і брендингу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-27) Шафалюк, О. О.Item Особливості формування і розвитку маркетингової екосистеми бізнесу(Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2025-04) Федорченко, Андрій Олександрович; Fedorchenko, AndriiItem Особливості управління сучасними інтегрованими маркетинговими комунікаціями(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-05-08) Федорченко, Андрій Васильович; Fedorchenko, Andrii; Коломієць, Валерія; Kolomiiets, ValeriiaВ статті визначена сутність інтегрованих маркетингових комунікацій та особливості управління ними, наведена специфіка управління інтегрованими маркетинговими комунікаціями; проаналізовано алгоритм управління та визначені основні його принципи. The article defines the essence of integrated marketing communications and the concept of their management, specifies the specifics of integrated marketing communications management; the control algorithm is analyzed and its main principles are determined.Item Маркетингові стратегії просування інноваційного продукту на ринок(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-05-08) Федорченко, Андрій Васильович; Fedorchenko, Andrii; Студеннікова, Ольга; Studennikova, OlhaПублікація актуалізує питання сучасних маркетингових стратегій просування інноваційних продуктів на фармацевтичному ринку. Акцентовано увагу на важливості виведення інноваційних лікарських засобів на ринок, враховуючи актуальну ринкову ситуацію, та впровадження новітніх інструментів комунікації з цільовою аудиторією. Досліджено специфіку ринку та комплекс маркетингу, визначено пріоритетні напрямки в удосконаленні маркетингової стратегії просування інноваційних продуктів. Результати підкреслюють необхідність співпраці фармацевтичних компаній із споживачами щодо підвищення обізнаності про стани здоров'я та спеціалізованої підтримки зацікавлених з метою ефективного просування інноваційних лікарських засобів. The publication addresses the issues of modern marketing strategies for promoting innovative products in the pharmaceutical market. The emphasis is placed on the importance of introducing innovative medicines to the market, considering the current market situation, and implementing modern communication tools with the target audience. The specificity of the market and marketing complex are explored, identifying priority directions in improving the marketing strategy for promoting innovative products. The results underline the necessity of collaboration between pharmaceutical companies and consumers to increase awareness about health conditions and provide specialized support to interested parties for effective promotion of innovative medicines.Item Вплив цифрових технологій на зміну функцій та компетентностей маркетологів(Мукачівський державний університет, 2024) Федорченко, Андрій Васильович; Fedorchenko, Andrii; Гречаний, Олександр Володимирович; Hrechanyi, OleksandrСтаття містить форсайт-оцінки впливу проривних технологічних новацій, таких як штучний інтелект, Big Data, Інтернет речей, блокчейн на трансформацію функцій працівників маркетингових служб. Доведено, що більшість із них трансформуються шляхом розширення набору виконуваних функцій, а деякі зникають. Доповнено методичні підходи до вивчення впливу проривних техніко-технологічних новацій на ринок компетентностей маркетологів. Показано, що їх вплив доцільно розглядати через призму окремих посад та маркетингових функцій. Це обумовлене тим, що працівники маркетингових служб виконують безліч неалгоритмізованих завдань, включно з плануванням, аналізом можливостей продукування чи надання нових видів товарів і послуг, розробкою прогнозів, побудовою ризик-моделей, контролем великої кількості показників. Систематизовано вимоги професійних стандартів до компетентностей фахівців маркетингових служб. The article contains a foresight assessment of breakthrough technological innovations influence, such as artificial intelligence, Big Data, the Internet of Things, and blockchain on the transformation of marketing services employees’ functions. It has been proven that most types of work performed by marketing specialists are being transformed in the direction of expanding the set (portfolio) of functions performed, and some are among the “disappearing” ones. Methodological arsenal of breakthrough technical and technological innovations influence on the market of marketing specialists’ competences has been supplemented. It has been proven that the influence of technologies on the aforementioned market should be analyzed not only using such broad categories as profession or type of activity, but also through the prism of individual positions, workplaces and marketing functions. The latter is due to the fact that marketing services employees perform many non-algorithmic tasks within a particular profession, including planning, analysis of opportunities for production or provision of new types of goods and services, forecasting, building risk models, controlling of a large number of indicators, etc. The main trends in the development of labour and employment of marketing specialists under the influence of digital and other breakthrough technologies of Industry 4.0 have been identified. A comparative analysis of marketing specialists’ functions at the current stage of Industry 4.0 technologies implementation and in the near future, when a radical transformation of marketing specialists' professional content is expected, has been carried out. The necessity of implementing the concept of “lifelong learning” in the practice of post-industrial development in general and marketing activities in particular has been confirmed. A proposal has been made to introduce a competence policy as a component of the general economic policy at all levels of the hierarchical structure of economic activity. The requirements of professional standards for the competencies of marketing service specialists have been systematized.Item Роль PR у маркетингових стратегіях для просування національних виробників(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Бучинська, Олена Вікторівна; Buchynska, Olena; Яременко, ЄлизаветаВ ході дослідження було визначено значення та роль PR у маркетингових стратегіях для національних виробників. А саме окреслено важливість PR-кампаній у створенні позитивного іміджу бренду, залученні споживачів і зміцненні репутації. Особлива увага приділяється тому, як PR допомагає національним виробникам успішно конкурувати як на внутрішніх, так і на міжнародних ринках, використовуючи сучасні інструменти комунікацій для побудови довгострокових відносин із клієнтами. The research determined the importance and role of PR in marketing strategies for national manufacturers. Namely, the importance of PR campaigns in creating a positive brand image, attracting consumers and strengthening the reputation is outlined. Particular attention is paid to how PR helps national manufacturers to compete successfully in both domestic and international markets, using modern communication tools to build longterm relationships with customers.Item Вплив змін поведінки споживачів на товарну пропозицію підприємств в умовах кризових ситуацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-11-01) Ларіна, Ярослава Степанівна; Larina, Yaroslava; Сухина, ЮліяГлобальні кризи, такі як пандемія COVID-19 та війна в Україні, впливають на зміну споживчих звичок і необхідність бізнесу адаптувати свої стратегії. Окрему увагу приділено тому, як розвиток електронної комерції, інновації та підвищення соціальної відповідальності допомагають компаніям зберігати конкурентоспроможність і забезпечувати довгостроковий розвиток. The article examines the impact of global crises, such as the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine, on changing consumer habits and the need for businesses to adapt their strategies. Particular attention is given to how the growth of e-commerce, innovation, and increased social responsibility help companies maintain competitiveness and ensure long-term development.Item Ринок маркетингових досліджень в Україні 2022 рік: експертна оцінка та аналіз УАМ(ТОВ «Видавництво ЮСТОН», 2024) Лилик, Ірина Вікторівна; Lylyk, IrynaДослідження ринку маркетингових досліджень виконується Українською Асоціацією Маркетингу з метою надання операторам ринку інформації щодо тенденцій на ринку та реального стану справ. Це дослідження спирається на дані, які дослідницькі компанії надають для аналізу, та експертні думки. Дане дослідження проводиться починаючи з 2003 року. Результати дослідження є відкритими, презентуються на конференціях, оприлюднюються в журналі «Маркетинг в Україні» та на сайті УАМ.Item Стратегічні вектори гармонізації українських та європейських практик регулювання маркетингу харчових продуктів і напоїв(Державний біотехнологічний університет, 2024-11-05) Савицька, Н. Л.; Лилик, Ірина Вікторівна; Lylyk, IrynaItem Управління комплексом інтегрованих маркетингових комунікацій торговельно-виробничих підприємств в інтернет-середовищі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-08-29) Березюк, Віталій Олегович; Bereziuk, Vitalii; Пилипчук, Володимир ПетровичДисертаційну роботу присвячено вирішенню наукового завдання щодо управління комплексом інтегрованих маркетингових комунікацій торговельно-виробничих підприємств в інтернет-середовищі, формування рекомендацій щодо удосконалення інструментарію такого управління через розробку та впровадження інтегрованих моделей маркетингових комунікацій. The dissertation is devoted to the solution of the scientific task of managing the complex of integrated marketing communications of trade and production enterprises in the Internet environment, the formation of recommendations for improving the tools of such management through the development and implementation of integrated models of marketing communications.Item Формування маркетингових орієнтирів в агробізнесі України в умовах повномасштабної війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-17) Єранкін, Олександр Олександрович; Yerankin, Oleksandr; Еранкин, Александр АлександровичЗапропоновано переглянути та захистити традиційні погляди на базові принципи формування маркетингових орієнтирів в агробізнесі України в умовах військової агресії та у поствоєнний період. Розглянуто практичний кейс порушення базових принципів ринкової економіки під час так званої «польської кризи на кордоні».Item Виклики та інновації у взаємодії та адаптації учасників освітнього процесу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Голіцин, Андрій Миколайович; Holitsyn, Andrii; Голицын, Андрей Николаевич; Пилипчук, Володимир Петрович; Pylypchuk, Volodymyr; Пилипчук, Владимир ПетровичItem Використання технологій штучного інтелекту в вищій освіті: можливості та обмеження(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Василькова, Наталія Володимирівна; Vasylkova, Nataliia; Василькова, Наталия ВладимировнаItem Formation of a set of national food security indicators(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2023) Yerankin, Oleksandr; Єранкін, Олександр Олександрович; Еранкин, Александр Александрович; Ivasiv, Ihor; Івасів, Ігор Богданович; Ивасов, Игорь Богданович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Олексій Іванович; Олексюк, Алексей Иванович; Ovsiienko, Nataliia; Овсієнко, Наталія Василівна; Овсеенко, Наталия Васильевна; Parii, Liudmyla; Парій, ЛюдмилаThe purpose of this scientific article is to form a set of indicators of national food security in order to diagnose the processes of food supply and self-sufficiency in the direction of a comprehensive and clear assessment of the actual level of national food security and independence and to identify compliance with the regulatory level, as well as to find effective ways to improve the national socio-economic development for the long term. To achieve this purpose, a wide range of research methods has been used, the main of which were the methods of generalization and synthesis, scientific abstraction, analytical diagnostics, and regulatory and index criteria. The dialectical method of cognition of socio-economic processes, the formal-logical method and the method of system analysis have been applied in order to better understand the processes of providing the country with food, the formation of food independence from imports, the identification of the regularities of the processes of self-sufficiency in food stocks, as well as to take into account the impact of macroeconomic factors on improving the level of national food supply and food security. The author formulates his own definition of "food security indicator" as an actual statistical value of the indicator (in dynamics), which reflects the level of provision with the resource potential for the full production of the optimal amount of food per capita (in accordance with the established standards). The "food security criterion" is identified as a threshold, an acceptable level of the indicator, the value of which indicates the state of food independence of a certain region in particular and the country as a whole. The indicators characterizing the level of national food security have been improved in the context of the research of such aspects as quantitative, aimed at providing the country with sufficient food; qualitative, focused on providing the population with quality and safe food; and socio-economic, which involves establishing a level of income sufficient to ensure access to food. The main composition of indicators and factors (conditions) of national food security and a set of indicators of national food security has been formed in order to address important issues of food supply in accordance with the potential capabilities of the country in the production, storage, processing of agricultural products to provide food for all categories of the population with appropriate levels of consumption, as well as food of proper quality and safety. It is proved that at the present stage of economic development, all groups of indicators of food security and independence of the country (criteria of accessibility and sufficiency of food security, food self-sufficiency and food independence from imports) should be used. The proposed criteria and developed indicators are of both theoretical and practical importance for the economic and socio-demographic development of the country in the future. Метою цієї наукової статті є формування комплексу індикаторів національної продовольчої безпеки з метою діагностики процесів забезпечення та самозабезпечення продовольством у напрямі здійснення комплексної та чіткої оцінки фактичного рівня національної продовольчої безпеки й незалежності та для ідентифікації відповідності нормативному рівневі, а також пошуку ефективних шляхів підвищення національного соціально-економічного розвитку на довгострокову перспективу. Для досягнення цієї мети було використано широкий спектр методів дослідження, основними з яких стали методи узагальнення та синтезу, наукової абстракції, аналітичної діагностики, нормативно-правовий та індексно-критеріальний. Застосовано діалектичний метод пізнання соціально-економічних процесів, формально-логічний метод та метод системного аналізу з метою глибшого розуміння процесів забезпечення країни продовольством, формування продовольчої незалежності від імпорту, виявлення закономірностей перебігу процесів самозабезпечення продовольчим запасами, а також урахування впливу макроекономічних факторів на підвищення рівня національного продовольчого забезпечення та харчової безпеки. Сформульовано власне визначення понять. «Індикатор продовольчої безпеки» – фактичне статистичне значення показника (в динаміці), який відображає рівень забезпечення ресурсним потенціалом для повноцінного виробництва оптимального обсягу продуктів харчування з розрахунку на душу населення (відповідно до встановлених нормативів). «Критерій продовольчої безпеки» – ідентифіковано як пороговий, допустимий рівень індикатора, значення якого вказує на стан продовольчої незалежності певного регіону зокрема та країни – в цілому. Удосконалено індикатори, що характеризують рівень національної продовольчої безпеки в контексті дослідження таких аспектів, як: кількісний, що спрямований на забезпечення країни достатнім обсягом продовольства; якісний, що орієнтований на забезпечення населення якісним та безпечним продовольством, а також – соціально-економічний, що передбачає встановлення рівня доходів, достатнього для забезпечення можливості доступу до продовольства. Сформовано основний склад показників та чинників (умов) національної продовольчої безпеки й комплекс індикаторів національної продовольчої безпеки з метою вирішення важливих питань продовольчого забезпечення відповідно до потенційних можливостей країни в напрямі виробництва, зберігання, переробки сільськогосподарської продукції для забезпечення всіх категорій населення відповідними розмірами споживання продукції, а також продуктами харчування належної якості та безпеки. Доведено, що на сучасному етапі економічного розвитку варто використовувати всі групи показників продовольчої безпеки та незалежності країни (критерії доступності й достатності продовольчої безпеки, самозабезпечення продовольства та продовольчої незалежності від імпорту). Запропоновані критерії та розроблені індикатори мають і теоретичне, і практичне значення для економічного та соціально-демографічного розвитку країни на перспективу.Item Improvement of methodological principles of brand protection in cyberspace(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2023) Zghurska, Oksana; Згурська, Оксана; Turovskyi, Oleksandr; Туровський, Олександр; Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена Леонідівна; Шевченко, Елена Леонидовна; Zelisko, Inna; Зеліско, Інна; Dymenko, Ruslan; Дименко, Руслан; Safonov, Yurii; Сафонов, Юрій Миколайович; Сафонов, Юрий НиколаевичThe main purpose of this scientific work is to improve the theoretical and methodological foundations of ensuring data protection in cyberspace in the direction of forming a brand protection system to increase its level of recognition, strengthen reputation and increase brand capital as factors of competitive advantages of the organization for the long run. In order to achieve the purpose, general scientific and special research methods have been used in the article, the main of which were the methods of scientific abstraction, generalization and synthesis, analytical diagnostics, descriptive statistics and the index-criterion method. Method of system analysis has been used in the research in order to comprehensively characterize the main aspects of brand protection in the information environment. Methods of steganographic protection of information, areas of their use and requirements for the characteristics of steganographic methods are considered. The importance for companies to carefully research the issues of ensuring a brand image in the environment of a potential target audience by tracking manifestations of abuse of public opinion and a positive attitude towards the brand in order to ensure a high image level, the business reputation of the organization's branding policy, increase the level of data protection in the virtual space, as well as satisfaction and trust of the target audience for the long term are substantiated. Selection and justification of the coefficient of importance and evaluation criteria of steganographic methods, which were chosen and justified for use in ensuring cyber protection of the brand (stability, invisibility, security, complexity of embedding and extracting information). There was carried out the calculation of the weight characteristics in relation to the selected methods of hiding information to ensure cyber protection of the brand. It was established that in a comprehensive comparison of information embedding methods for use in steganographic applications designed to increase brand cyber protection, the best result was shown by integrated methods based on discrete wavelet transformation and discrete cosine transformation. Метою дослідження є вдосконалення теоретичних і методичних засад забезпечення захисту даних у кіберпросторі в напрямі формування системи захисту бренду для підвищення рівня його впізнаваності, посилення репутації та збільшення капіталу бренду як чинників конкурентних переваг організації на довгострокову перспективу. Для досягнення поставленої мети використано широкий спектр методів дослідження, основними з яких були методи узагальнення, наукової абстракції, аналітичної діагностики, описової статистики та індексно-критеріальний метод. Для комплексної характеристики основних аспектів захисту бренду в інформаційному середовищі в дослідженні використано метод системного аналізу. Розглянуто методи стеганографічного захисту інформації, області їх використання та вимоги до характеристики стеганографічних методів. Для визначення оптимального стеганографічного методу кіберзахисту бренду в роботі використано результати досліджень, що базуються на застосуванні методу експертного оцінювання за обраними критеріями. Обґрунтовано важливість для компаній ретельного дослідження питань забезпечення іміджу бренду в середовищі потенційної цільової аудиторії шляхом відстеження проявів зловживання суспільною думкою та позитивним ставленням до бренду з метою забезпечення високого іміджевого рівня, ділової репутації брендингової політики організації, підвищення рівня захисту даних у віртуальному просторі, а також задоволення та довіри цільової аудиторії на довгостроковий період. Здійснено вибір та обґрунтування коефіцієнта важливості й критеріїв оцінки стеганографічних методів, у ролі яких запропоновано стійкість, невидимість, захищеність, складність вбудовування та вилучення інформації, а також проведено розрахунок вагових характеристик відносно обраних методів приховування інформації для забезпечення кіберзахисту бренду. Установлено, що при комплексному порівнянні методів вбудовування інформації для використання в стеганографічних додатках, призначених для підвищення кіберзахисту бренду, найкращий результат показали інтегровані методи на основі дискретного Вейвлет-перетворення та дискретного косинусного перетворення.Item Media planning as a necessarycondition for increasing the efficiencyof business structures’ digitalmarketing activities(Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2024) Zghurska, Oksana; Згурська, Оксана; Vynohradova, Olena; Виноградова, Олена; Yerankin, Oleksandr; Єранкін, Олександр Олександрович; Еранкин, Александр Александрович; Korchynska, Olena; Корчинська, Олена; Ovsiienko, Nataliia; Овсієнко, Наталія Василівна; Овсиенко, Наталия Васильевна; Aisulu, Asan; Айсулу, АсанThe main purpose, presented in this article is to investigate and identify the problematic aspects, key features and factors of effective media planning, a conceptual scheme for creating a digital media plan as an important component of digital marketing in the direction of achieving economic efficiency of business structures. To achieve this goal, in the article, the methods of systematization and generalization, scientific abstraction, and analytical analysis have been used. To highlight the financial component of the implementation of the media plan, the methods of the system approach, system analysis and the method of logical-mathematical formalization were used for the purpose of research and study of objects by displaying the content and structure of media planning in a calculated form. The key role of media planning in digital marketing activity is defined and substantiated as an important component for comprehensive financial planning of an advertising campaign, effective financial analytics for obtaining effective results of business structures’ activity. Based on taking into account structural market transformations in the conditions of informatization and intellectualization of society, the nature of the relationship between economic indicators and the corresponding goals of business structures was determined, which proved the need to include the defined marketing and general business performance goals in the digital media plan. In the direction of achieving high-performance indicators of marketing activities, the article developed a conceptual scheme for creating an effective digital media plan. It is determined that the economic efficiency of marketing project development and implementation will depend on real-time analytics and forecasting, autonomous campaigns and the development of artificial intelligence. It is proved that in a digital media plan, stakeholders, which are representatives of the business structure or with external partners, play a key role in contributing in order to achieve the highest level of business structures’ economic efficiency. Основною метою дослідження є вивчення та визначення проблемних аспектів, ключових особливостей і факторів ефективного медіапланування, розробка концептуальної схеми створення цифрового медіаплану як важливої складової цифрового маркетингу в напрямі досягнення економічної ефективності бізнес-структур. Для досягнення поставленої мети використано методи систематизації та узагальнення, наукового абстрагування, аналітичного аналізу. Для виділення економічної складової реалізації медіаплану використано методи системного підходу, системного аналізу та метод логіко-математичної формалізації з метою дослідження та вивчення об’єктів шляхом відображення змісту й структури медіапланування в розрахунковій формалізації. Визначено та обґрунтовано ключову роль медіапланування в цифровій маркетинговій діяльності як важливої складової комплексного планування рекламної кампанії, ефективної фінансової аналітики для отримання високих показників ефективності діяльності бізнес-структур. На основі врахування структурних ринкових трансформацій в умовах інформатизації та інтелектуалізації суспільства визначено характер зв’язку між фінансовими показниками та відповідними цілями бізнес-структур, що обґрунтувало необхідність включення визначених маркетингових і загальних цілей ефективності бізнесу в структуру цифрового медіаплану. У напрямі досягнення високих показників ефективності маркетингової діяльності розроблено концептуальну схему створення цифрового медіаплану як важливої складової цифрового маркетингу в напрямі досягнення високого рівня економічної ефективності бізнес-структур. Визначено, що економічна ефективність розробки та реалізації маркетингового проєкту залежить від аналітичної обробки та прогнозування даних щодо діяльності бізнес-структур у реальному часі, автономних кампаній та розвитку штучного інтелекту. Доведено, що в цифровому медіаплані стейкхолдери, які є представниками бізнес-структур або зовнішніми партнерами, відіграють ключову роль у сприянні досягненню найвищого рівня економічної ефективності бізнес-структур на довгострокову перспективу цифрового розвитку.