Browse
Recent Submissions
Item Метод Scaffolding як інструмент мовної підготовки студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Сапожнікова, Ольга Миколаївна; Sapozhnikova, OlhaItem Рефлексивний підхід у навчальному процесі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Приходько, Наталія Григорівна; Prykhodko, NataliiaItem Написання текстів в галузі туризму(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Примак, Оксана Миколаївна; Prymak, Oksana; Прокопчук, Лілія Володимирівна; Prokopchuk, LiliiaВ статті наголошується на рекомендації щодо написання текстів на спеціальну тематику в галузі туризму з урахуванням основних критеріїв та сучасних методологічних досліджень. The article emphasises the recommendations for writing texts on special topics in the field of tourism, taking into account the main criteria and modern methodological research.Item Мультимедійність як компонент заняття з вивчення іноземної мови(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Подвойська, Оксана Володимирівна; Podvoiska, OksanaСтаття присвячена ролі мультимедійності, як постійній складовій всіх сфер життя, у навчанні іноземній мові. Надається визначення поняттю «мультимедійність» та її засадам. Крім того висвітлюються її переваги саме у вивчення іноземній мові, в тому числі у дистанційному форматі. Прикладного значення набуває огляд сучасних мультимедійних інструментів, які зарекомендували себе як ефективні засоби для тренування тих чи інших мовних навичок та для перевірки рівня засвоєних знань. The article focuses on multimedia’s role as a constant component of all spheres of life in foreign language teaching. The article defines the concept of ‘multimedia’ and its principles. In addition, its advantages in foreign language learning, including distance learning, are highlighted. An overview of modern multimedia tools that have proven effective for training different language skills and testing the level of acquired knowledge is of particular importance.Item Методична адаптація викладання іноземних мов в ЗВО до умов воєнного стану(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Копил, Галина Олексіївна; Kopyl, HalynaУ даній статті йде мова про оптимальний вибір методів викладання та навчання іноземної мови, адаптацію навчального процесу до нинішніх умов воєнного стану на прикладі німецької мови у теоретичному та практичному відношенні, опираючись на особистий досвід. У статті говориться, що дієвими виявились у цьому контексті такі методи та підходи, як комунікативний, трансформації, саморегуляції при належному рівні організації та проведенні самостійної роботи студентів. This article deals with the optimal choice of methods of teaching and learning a foreign language, adaptation of the educational process to the current conditions of martial law on the example of the German language in theoretical and practical terms, based on personal experience. The article states that such methods and approaches as communication, transformation, self-regulation, with the proper level of organization and independent work of students, have proved to be effective in this context.Item Розвиток навичок усного монологічного мовлення на заняттях з іноземної мови в онлайн-форматі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Гавриш, Олена Олександрівна; Havrysh, OlenaСтаття містить поради щодо розвитку монологічного мовлення. Проводиться порівняння діалогічного і монологічного мовлення на структурному, семантичному, та фонетичному рівнях. Підкреслюється важливість оволодіння усною формою як одного з засобів мотивації студентів до вивчення іноземної мови та звертається увага на необхідність запровадження усної форми контролю набутих мовленнєвих навичок на іспиті. The article contains advice on the development of monologue speech. A comparison of dialogic and monologic speech is made at the structural, semantic and phonetic levels. The importance of mastering the oral form as one of the means of motivating students to learn a foreign language is emphasized and attention is drawn to the need to introduce an oral form of control of acquired speaking skills in the exam.Item Доброчесність використання штучного інтелекту (Сhat GPT) у навчальному процесі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Березинська, Ніна Олександрівна; Berezynska, Nina; Слободзян, Раїса Дмитрівна; Slobodzian, RaisaУ тезах розглядаються доброчесність, прозорість алгоритмів та відповідальність за використання ШІ - інструментів (Chat GPT). The paper considers integrity, transparency of algorithms and responsibility for the use of artificial intelligence tools.Item Комунікативна граматика як засіб формування адекватних мовленнєвих навичок з фахової іноземної мови(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Прокопчук, Лілія Володимирівна; Prokopchuk, Liliia; Примак, Оксана Миколаївна; Prymak, OksanaВ статті наголошується на необхідності вибіркового підходу до граматичного матеріалу в викладанні фахової німецької мови при врахуванні як мовної системи рідної мови так і цілі фахового навчання. The article emphasises the need for a selective approach to grammatical material in the teaching of professional German, taking into account both the native language system and the purpose of professional learning.Item Образи України в новорічному привітанні президента України Володимира Зеленського напередодні 2025 року(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Андрійко, Василь Іванович; Andriiko, Vasyl; Потапенко, С. І.Item Англомовні запозичення в українській економічній терміносистемі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Слободзян, Раїса Дмитрівна; Slobodzian, Raisa; Андрійко, Василь Іванович; Andriiko, Vasyl; Березинська, Ніна Олександрівна; Berezynska, NinaУ статті розглядаються запозичення з англійської мови, які становлять значний шар у словниковому складі сучасної української мови і пов’язані з фінансово-економічною й торгівельною діяльністю суспільства. Виділяються причини масштабної термінологічної світової експансії англійської мови в кінці ХХ ст. та на початку ХХІ ст., а також групи слів, які мають суто термінологічні значення. Розглянуто англіцизми за ступенем новизни та звернено увагу на те, що окремі негативні тенденції і впливи загалом не порушують стабільності сучасної лексичної системи української мови. Нові іншомовні входження переважно збагачують номінативні та зображально-виражальні засоби і є важливими елементами новітньої комунікації. The article deals with the borrowings from the English language, which constitute a significant layer in the vocabulary of the modern Ukrainian language and are related to the financial, economic and trade activities of society. The reasons for the large-scale terminological global expansion of the English language in the late twentieth century and early twenty-first century, as well as groups of words that have purely terminological meanings, are highlighted. The article analyzes anglicisms by the degree of novelty and emphasizes that some negative trends and influences do not generally violate the stability of the modern lexical system of the Ukrainian language. New foreign language entries mainly enrich the nominative and figurative-expressive means and are important elements of modern communication.Item Мовна і мовленнєва економія та частотність як лінгвістичні й дидактичні засади навчання іноземної (німецької) мови на базі інтерактивних комп’ютерних практикумів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Ковтун, Володимир Сергійович; Kovtun, VolodymyrСталий розвиток міжкультурної комунікації спонукає до оптимізації теорії та практики навчання та вивчення іноземних мов. Врахування принципу мовної та мовленнєвої економії у сполученні з досягненням достатньої частотності вживання лексики та граматичних структур, що вивчаються, у навчальних матеріалах сприяють такій оптимізації. Як приклад наводяться інтерактивні практикуми автора. The sustainable development of multicultural communication demands an optimisation of the theoretical and practical principles of teaching and learning foreign languages. The consideration of the principle of linguistic economy as well as a sufficiently frequent use of the words and grammatical structures to be learned in the teaching materials support the above-mentioned optimisation. The author’s computer-aided interactive textbooks are mentioned as an example.Item Аспект мужності і безпеки в німецькомовній картині світу (на прикладі одиниць фразеологічного фонду)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04-24) Гавриш, Михайло Михайлович; Havrysh, MykhailoМатеріал присвячений лінгвокультурологічному аналізу фразеологізмів німецької мови, комунікативне призначення яких полягає у піднятті духу співрозмовника, його орієнтації на активні дії у складних ситуаціях. Представлено перелік німецькомовних іменникових лексем, результатом метафоричної трансформації яких у поєднанні з дієсловами стали фразеологічні одиниці, які слугують зазначеній вище меті. Такі знання та усвідомлення особливостей мовного світотрактування іншими етносами сприяють уникненню непорозумінь і конфліктів в актах міжкультурної комунікації. The article is based on principles of cultural-analytical linguistics and examines German phraseological units whose communicative purpose is to improve the mood of the interlocutor and to induce him to act actively in difficult situations. The article presents a list of German noun lexemes from which phraseologies have emerged through a metaphorical transformation in combination with verbs, which serve the above-mentioned purpose. Such knowledge of the particularities of the linguistic worldview of other ethnic communities helps to avoid misunderstandings and conflicts in intercultural communication.Item Етноспецифіка невербальної комунікації у міжкультурному спілкуванні(Національний авіаційний університет, 2018) Дмитренко, Олена Петрівна; Dmytrenko, OlenaItem Групова робота як інструмент мовної підготовки студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Сапожнікова, Ольга Миколаївна; Sapozhnikova, Olha; Сапожникова, Ольга Николаевна; Капуш, Алла Володимирівна; Kapush, Alla; Капуш, Алла ВладимировнаItem Багатовекторність парадигми тексту(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Рябокучма, Тетяна Олександрівна; Riabokuchma, Tetiana; Прокопчук, Лилия ВладимировнаУ статті досліджено питання парадигми тексту, розглядаються теоретичні концептуальні засади, що розкривають функціональність тексту, залучаючи його психологічний, психолінгвістичний, лінгвістичний і методичний аспекти. Висвітлено його стратегічну направленість з урахуванням комунікативно-прагматичних чинників, які сприяють розширенню міжкультурних поглядів, тобто формують міжкультурну компетенцію. Автор доводить, що текст дозволяє змоделювати будь-який автентичний мовленнєвий акт. Запропоновано методи, інноваційні прийоми і форми роботи з текстом, а також надано практичні рекомендації щодо ефективного використання тексту в аудиторії. The article examines the paradigm of the text, its relevance. Some theoretical conceptual principles that reveal the text in terms of its functionality, involving psychological, psycholinguistic, linguistic and methodological aspects are considered. Its strategic orientation is highlighted taking into account the communicative and pragmatic factors that contribute to the expansion of intercultural views, forming cross-cultural competence. The article emphasizes that the text allows one to simulate any authentic speech act. Methods, innovative approaches and forms of work with the text are offered, and also practical recommendations on effective use of the text in the audience are given.Item Відбір текстів на різних етапах іншомовної підготовки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Примак, Оксана Миколаївна; Prymak, Oksana; Примак, Оксана Николаевна; Прокопчук, Лілія Володимирівна; Prokopchuk, Liliia; Прокопчук, Лилия ВладимировнаВ статті наголошується на важливості добору текстів для заняття з німецької мови як іноземної для розвитку іншомовної компетенції з читання при врахуванні різних критеріїв та сучасних методологічних досліджень. The article emphasises the importance of selecting German-learning texts for foreign language classes for the development of foreign language reading competence, taking into account various criteria and modern methodological studies.Item Типові помилки при написанні наукових текстів німецькою мовою та шляхи їх попередження(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Капуш, Алла Володимирівна; Kapush, Alla; Капуш, Алла Владимировна; Кудінов, Володимир Анатолійович; Kudinov, Volodymyr; Кудинов, Владимир АнатольевичItem Розвиток навичок онлайн-презентації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Гавриш, Олена Олександрівна; Havrysh, Olena; Гавриш, Елена АлександровнаСтаття присвячена проблемі розвитку навичок презентації в умовах онлайн-відеоконференцій. Широке запровадження інформаційних технологій та, як наслідок, дистанційної форми спілкування негативно позначилося на комунікативній компетенції особистості. Пропонуються шляхи подолання комунікативного бар’єру під час підготовки та презентації наукової доповіді, зокрема, налагодження попереднього емоційного та ділового контакту з аудиторією, постановка цілей та пріоритетів, ефективний тайм-менеджмент, вибір важливих з інформативної точки зору стилістичних та фонетичних засобів оформлення мовленнєвого повідомлення, проведення оцінювання доповіді з боку аудиторії з метою удосконалення власного ораторського мистецтва. Der Artikel befasst sich mit der Entwicklung vom Präsentationsvermögen bei der Gestaltung von Oline-Konferenzen. Die Anwendung von Informationstechnologien und als Folge die Verbreitung der Online-Konversation hat einen negativen Einfluss auf die kommunikative Kompetenz der Persönlichkeit ausgeübt. Es werden Maßnahmen zur Überwindung von den kommunikativen Hindernissen vorgeschlagen, die bei der Vorbereitung und der Präsentation von den wissenschaftlichen Beiträgen von Bedeutung sind. Dazu gehören: die emotionale und sachliche Kontaktaufnahme mit den Zuhörern, die Zielstellung, die Festlegung von Prioritäten, effektives Zeitmanagement, die Auswahl von den im informativen Sinne wichtigen stilistischen und phonetischen Mitteln der sprachlichen Äußerung, die Durchführung von Evaluation seitens der Zuhörer mit dem Ziel, die eigene Redekunst zu vervollkommnen.Item Die fremdsprache und interkulturelle kommunikation(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Prykhodko, Nataliia; Приходько, Наталія Григорівна; Приходько, Наталия Григорьевна; Mykal, Tamara; Микал, Тамара Анатоліївна; Микал, Тамара АнатольевнаItem Auswirken digitaler medien auf interkulturelle kommunikation(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Postryhan, Alla; Постригань, Алла Володимирівна; Постригань, Алла Владимировна; Slobodzian, Raisa; Слободзян, Раїса Дмитрівна; Слободзян, Раиса ДмитриевнаThe rapid development of digital media has created new opportunities for cross-cultural exchange, bringing with it both opportunities and challenges. This article highlights the impact of digital media on intercultural communication and discusses its potential and risks. Швидкий розвиток цифрових медіа створив нові можливості для міжкультурного обміну, що несе з собою як можливості, так і проблеми. У цій статті висвітлюється вплив цифрових медіа на міжкультурну комунікацію та обговорюється їхній потенціал і ризики.