• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Молодіжний Економічний Дайджест
  • 2015 рік
  • № 2-3 (5-6)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Молодіжний Економічний Дайджест
  • 2015 рік
  • № 2-3 (5-6)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Формування концепції соціальної відповідальності менеджменту торговельних підприємств в системі забезпечення сталого розвитку

Thumbnail
View/ Open
21-28.pdf (467.9Kb)
Date
2015
Author
Муромець, Н. Є.
Кобеняк, К. Л.
Тіхтей, Н. С.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглядається необхідність запровадження та дотримання в менеджменті торгівельних підприємств концепції соціальної відповідальності у процесі взаємодії держави, бізнесу та суспільства, як головної умови щодо забезпечення сталого розвитку. Розкривається взаємозв’язок понять соціальна відповідальність та сталий розвиток. Проаналізовано тенденції закордонного та вітчизняного підходів до формування стандартів та політики КСВ. Основна увага приділяється економічному значенню дотримання торговельним підприємством принципів КСВ.
 
The article discusses the need for implementation and compliance in the management of commercial enterprises concept of social responsibility in the process of interaction between the state, business and society as a main condition for sustainable development. It reveals the relationship of the concepts of social responsibility and sustainable development. The tendencies of foreign and domestic approaches to the development of standards and CSR policy. The focus is on compliance with the economic importance of trade enterprise CSR.
 
В статье рассматривается необходимость внедрения и соблюдения в менеджменте торговых предприятий концепции социальной ответственности в процессе взаимодействия государства, бизнеса и общества, как главного условия по обеспечению устойчивого развития. Раскрывается взаимосвязь понятий социальная ответственность и устойчивое развитие. Проанализированы тенденции зарубежного и отечественного подходов к формированию стандартов и политики КСО. Основное внимание уделяется экономическому значению соблюдения торговым предприятием принципов КСО.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/10667
Collections
  • № 2-3 (5-6) [49]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV