• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Молодіжний Економічний Дайджест
  • 2015 рік
  • № 2-3 (5-6)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Молодіжний Економічний Дайджест
  • 2015 рік
  • № 2-3 (5-6)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Особливості купівельної поведінки споживачів

Thumbnail
View/ Open
130-134.pdf (358.5Kb)
Date
2015
Author
Буга, Н. Ю.
Далєвська, Л. А.
Metadata
Show full item record
Abstract
В статті розкрито економічну сутність купівельної поведінки споживачів. Узагальнено фактори, що впливають на особливості поведінки споживачів при купівлі споживчих товарів. З’ясовано на яких принципах базується маркетингова діяльність у сфері вивчення поведінки покупців. Проаналізовано споживчі ризики від неякісної, фальсифікованої, небезпечної продукції та недостовірної інформації. Досліджено чутливість покупців до зміни рівня ціни. В роботі розглянуто рушійні психологічні мотиви, якими керується споживач при здійсненні купівлі (згідно теорії мотивації Зигмунда Фрейда). Актуальним завданням є побудова оновленої моделі поведінки споживача у ринковому середовищі, яка б відповідала сучасним реаліям.
 
The article is devoted to the economic substance of the purchasing behavior of consumers. Overview factors that influence the behavior of consumers when buying consumer products. It is found on what principles based marketing activity in studying the behavior of buyers. Analysis of consumer risks of low quality, adulterated, unsafe products and false information. Investigated sensitivity to changes in prices. In this work the driving the psychological motives that guide consumers when making purchase (motivation theories of Sigmund Freud). A topical task is to build a renewed model of consumer behavior in the market environment, which would correspond to modern realities.
 
В статье раскрыта экономическая сущность покупательского поведения потребителей. Обзор фактов, влияющих на особенности поведения потребителей при покупке потребительских товаров. Выяснено на каких принципах базируется маркетинговая деятельность в сфере изучения поведения покупателей. Проанализированы потребительские риски от некачественной, фальсифицированной, опасной продукции и недостоверной информации. Исследована чувствительность покупателей к изменению уровня цен. В работе рассмотрены движущие психологические мотивы, которыми руководствуется потребитель при осуществлении покупки (согласно теории мотивации Зигмунда Фрейда). Актуальной задачей является построение обновленной модели поведения потребителя в рыночной среде, соответствующей современным реалиям.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/10709
Collections
  • № 2-3 (5-6) [49]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV