Роль духовного фактора в подготовке и деятельности маркетолога
Abstract
Розглянувши поставлену проблему, автор приходить
до висновку, що без педагогіки, котра формує духовну складову спеціаліста, неможливо отримати маркетолога для економіки, котра виробляє, — «економіки розвитку». Без духовної складової
можливо тільки отримати спеціаліста для економіки, котра не виробляє, компрадорської, «трофейної» (від грецької «трофео» - харчуюсь), котра не виробляє, а споживає і веде до деіндустріалізації і деградації суспільства. Having considered the problem of the role of the spiritual factor in the preparation and in the activity of the marcetologist, author comes to the conclusion that without pedagogy forming spiritual
component of the specialist it is impossible to obtain the marcetologist for the producing economy, «economy of the development». Without
spiritual component is impossible to obtain only the specialist for the non-producing economy, economy of compradors, «trophic» economy that leads to the deindustrialization and the degradation of the society.