Міжнародний досвід фінансування комунального пасажирського транспорту

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті обґрунтовано важливість приділення особливої уваги питанню фінансового забезпечення розвитку транспортної інфраструктури великих міст. Підкреслюється необхідність здійснення місцевою владою заходів, спрямованих на зменшення використання особистого автотранспорту і водночас на вдосконалення роботи громадського транспорту через забезпечення належного рівня його мобільності. Досвід, зокрема, скандинавських країн показав, що такі заходи, як запровадження і підвищення рівня дорожніх зборів, уведення оплати за користування автомагістралями, швидко приводять до зменшення кількості автомобілів на дорогах. У Франції практика залучення в обслуговування всіх видів транспорту відповідно до економічної їх ефективністю передбачає використання: метро — у найбільш забудованих районах; автобусів — у районах, які розвиваються динамічно, але поки ще невпорядковано; трамвая і його різновидів — у проміжних ситуаціях. Зазначено, що партнерство державного та приватного секторів дає змогу одержувати кошти додатково понад те, що може надати державний бюджет (від 0,5 % до 1 % ВВП у великих містах має спрямовуватись на інвестиції у міський громадський транспорт). Витрати на оплату приватного партнерства, як правило, компенсуються за рахунок ефективної економії — забезпечення ліпшого обслуговування з найменшими витратами. Тож на основі вивчення досвіду країн Європейського Союзу в статті запропоновано напрями реформування транспортної інфраструктури великих міст України.
The author proves the necessity of special attention and focus to the financial support of transport infrastructure development in big cities. The article emphasizes the importance of local authorities activities focused on private transport usage decrease and simultaneously on public transport work improvement via proper level of its mobility. The experience, in particular in Scandinavian countries, shows that, such steps as road dues implementation and increase, fee for motor road usage launch lead to the number of driving cars decrease rather soon. In France there is a practice of all types of transport usage according to their effectiveness, e.g. metro is implemented in the districts with high level of housing development, buses are used in the most dynamic-developing but not well– organized districts, the trams and similar types of transport are used in transitional situations. It is determined that public and business sector partnership provides the opportunity to receive additional money apart from funding from central budget. (from 0,5 % to 1 % GDP is to be invested to city public transport in big cities). The expenditures for state-private partnership fee as a rule are compensated at the expense of the effective saving via better servicing with smaller costs. So based on the consideration of EU countries experience the article proposes the directions of transport infrastructure reforms in big cities of Ukraine.
В статье обосновывается важность привлечения особого внимания к вопросу финансового обеспечения развития транспортной инфраструктуры крупных городов. Подчеркивается необходимость осуществления местными властями мер, направленных на уменьшение использования личного автотранспорта и одновременно на совершенствование работы общественного транспорта путем обеспечения надлежащего уровня его мобильности. Опыт, в частности, скандинавских стран показал, что такие меры, как введение и повышение уровня дорожных сборов, введение оплаты за пользование автомагистралями, быстро приводят к уменьшению количества автомобилей на дорогах. Во Франции практика привлечения в обслуживание всех видов транспорта в соответствии с экономической их эффективности предполагает использование: метро — в наиболее застроенных районах; автобусов — в районах, развиваются динамично, но пока еще неупорядоченно; трамвая и его разновидностей — в промежуточных ситуациях. Указано, что партнерство государственного и частного секторов позволяет получать дополнительные средства сверх того, что может предоставить государственный бюджет (от 0,5 % до 1 % ВВП в крупных городах должны направляться на инвестиции в городской общественный транспорт). Расходы на оплату частного партнерства, как правило, компенсируются за счет эффективной экономии — обеспечение лучшего обслуживания с наименьшими затратами. Поэтому на основе изучения опыта стран Европейского Союза в статье предложены направления реформирования транспортной инфраструктуры крупных городов Украины.
Description
Keywords
транспортна інфраструктура, громадський транспорт, податок, дорожній збір, міське господарство, інвестиції, державно-приватне партнерство, transport infrastructure, public transport, taxation, road due, local authorities, funding, investments, state-private partnership, транспортная инфраструктура, общественный транспорт, налог, дорожный сбор, городское хозяйство, инвестиции, государственно-частное партнерство
Citation
Буряченко А. Є. Міжнародний досвід фінансування комунального пасажирського транспорту / А. Є. Буряченко // Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана" ; [відп. ред. О. О. Бєляєв]. – Київ : КНЕУ, 2014. – Вип. 32. – С. 234–246.