• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Маркетинг у системі відтворення матеріальних благ

Thumbnail
View/ Open
Malchenko.pdf (357.4Kb)
Date
2011
Author
Мальченко, Віктор Матвійович
Metadata
Show full item record
Abstract
Розкрито маркетингові засоби впливу на попит на стадіях відтворення матеріальних благ. Проаналізовано вплив маркетингових комунікацій на стадіях просування товару та засобів з підсилення інноваційного потенціалу і якісного управління в закупівельно-виробничих стадіях. Виявлено нерівнозначність маркетингового впливу за стадіями відтворювального процесу виробництва продукції та продажу товару. На основі дослідження причин нерівнозначності запропоновано підходи не тільки включення засобів маркетингу, а й поступового інтегрування маркетингу у всі функції діяльності підприємства. Вибір маркетингових стратегій управління з орієнтацією не на функції, а на відтворювальний виробничий процес, здатний забезпечити конкурентні переваги підприємства на ринку.
 
The article discloses marketing remedies of influence on the demand at stages of reproduction of wealth. Had been analyzed the influence of marketing communications at the stages of product promotion and remedies of strengthening innovative capacity and perfect control of procurement and production stages. Hadn’t been revealed equivalence marketing exposure for the reproductive stages of the production and sales. Based on research reasons of no equivalence author proposed approach not only the inclusion of marketing, but also the gradual integration of all marketing functions of the enterprise. The choice of marketing strategies with a focus not on the function of reproduction but on the manufacturing process that can provide competitive advantages on the market.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/1271
Collections
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [631]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV