Теорія інформаційної економіки як парадигма економічної теорії: приклад методологічно сумнівного аналізу

Loading...
Thumbnail Image
Date
2008-12
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут економіки та прогнозування НАН України
Abstract
Аналізується обґрунтованість розгляду теорії інформаційної економіки як однієї із нових дослідницьких парадигм економічної науки. Висвітлюється зміст поняття „парадигма” та неоднозначність його вживання у суспільних науках. Пропонуються авторські критерії віднесення певної теорії до кола економічних парадигм. Розглядаються методологічні особливості застосування в економічному аналізі теорії парадигм як однієї із неопозитивістських моделей структурування і розвитку наукового знання.
The author analyses the grounds behind viewing theory of information economy as a new research paradigm in economic science. The meaning of the term “paradigm” and the ambiguity of its usage in social sciences are considered. The author offers his own criteria that must be satisfied in order to refer to a certain theory as to economic paradigm. Methodological peculiarities of applying the theory of paradigms to economic analysis are examined. For this purpose the latter theory is viewed as one of the neopositivist models of structuring and development of scientific knowledge.
Description
Keywords
інформаційна економіка, методологія, парадигма, information economy, methodology, paradigm
Citation
Ніколаєв Є. Теорія інформаційної економіки як парадигма економічної теорії: приклад методологічно сумнівного аналізу / Є. Ніколаєв // Економічна теорія. – 2008. – № 4. – С. 19-30.