• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Моделювання та інформаційні системи в економіці
  • 2016 рік
  • Випуск № 92
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Моделювання та інформаційні системи в економіці
  • 2016 рік
  • Випуск № 92
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Методологічні аспекти удосконалення механізму стимулювання персоналу підприємств сфери послуг

Thumbnail
View/ Open
175-188.pdf (394.0Kb)
Date
2016
Author
Єлісєєва, О. К.
Кутова, Н. Г.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті запропоновано удосконалення механізму стимулювання персоналу на основі розробленої системи мотивації. За результатами експрес-опитування сформовано карту мотиваторів, у якій визначаються ранг та основний мотиватор, що є найвагомішим для стимулювання персоналу. У проективному експрес-опитуванні взяв участь як управлінський персонал, так і промислово-виробничий підприємствах сфери послуг. До основних мотиваторів, що відмітили респонденти належать: матеріальний стимул, соціальне забезпечення післязавершення трудової діяльності, перспективу, кар’єру, оцінку, похвалу,мету — тобто матеріальне, організаційне, соціально-психологічне стимулювання. У роботі запропоновано концептуальну та структурно-логічну модель механізму стимулювання персоналу підприємств сфери послуг та етапи процедури впровадження механізму.
 
The article suggested improving the mechanism of incentives for staff on the basis of the developed system of motivation. The results generated rapid survey map motivators, which are determined by rank and the main motivator that is most important to encourage staff. In projective rapid survey was participated as management and industrial production, services.The main motivators that respondents noted are: material incentives, social security after employment prospects, career assessment, praise the idea, purpose — that is financial, organizational, social and psychological stimulation. The paper presents conceptual and structural-logical model of the mechanism of stimulation of personnel service industries and stages of implementation procedures of this mechanism.
 
В статье предложено усовершенствование механизма стимулирования персонала на основе разработанной системы мотивации. По результатам экспресс-опроса сформирована карта мотиваторов, в которой определяются ранг и основной мотиватор, который является наиболее весомым для стимулирования персонала. В проективном экспресс-опросе приняли участие как управленческий, так и промышленно-производственный персонал предприятий сферы услуг. К основным мотиватором, которые назвали респонденты являются: материальный стимул, социальное обеспечение после завершения трудовой деятельности, перспектива, карьера, оценка, похвала, цель — то есть материальное, организационное, социально-психологическое стимулирование.В работе предложена концептуальная и структурно-логическую модель механизма стимулирования персонала предприятий сферы услуг этапы процедуры внедрения механизма.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/22816
Collections
  • Випуск № 92 [12]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV