Якість життя молоді та її вплив на освіту: якісний та кількісний виміри

Abstract
Обґрунтовано важливість дослідження впливу якості життя молоді на систему вищої освіти та науки. Цей вплив пропонується виконувати на підставі об’єктивних та суб’єктивних показників. Перша група показників характеризує стан участі молоді в отриманні освіти та науці, а друга – якість життя молоді. За період 2010-2013 рр. чисельність тих, хто навчався в закладах вищої освіти постійно знижувалася і це зниження у 2013 році порівняно з 2010 роком становило 18,4%. Чисельність молоді, що навчається у докторантурі та аспірантурі, за період 2010-2013 рр. також зменшилася на 10,2%. Загальними трендами навчання молоді в аспірантурі є її найбільша популярність (86-90% молоді) в період після завершення навчання у ВНЗ до 24 років, а також найбільша чисельність молоді (91-92%) залишається працювати у ВНЗ також після його завершення (20-21 рік). Чисельність докторантів збільшується з віком – з 25 до 30-34 років. Дещо інше співвідношення між навчанням у ВНЗ та НДІ на користь НДІ – 20-30% і 70-80 % відповідно, що пов’язано з наявністю більшої експериментальної бази для написання докторських дисертацій.
The article deals with the importance of studying the impact of the quality of young people life to higher education and science system. This influence is proposed to evaluate on the basis of objective and subjective indicators. The first group of indicators characterizes the state of young people's participation in education and science, and the second - the quality of young people life. During the period of 2010-2013 the number of those who studied in higher educational institutions was constantly decreasing and the decrease in 2013 was at 18.4% compared to 2010. This is because, firstly, the decrease in this period is due to the number of young people in the population; secondly, the annual growth of the number of young Ukrainians who want to study abroad; thirdly, not everyone can pay for a college education. Sociological studies enable us to determine the motivation of young people to education, professional self-determination issues, assess the availability and quality of education. The number of young students in doctoral and post-graduate course for the period 2010-2013. also decreased by 10.2%. General trends in graduate education of young people are characterized by its greatest popularity (86-90% of young people) in the period after the completion of training in high school and 24 years, as well as the greatest number of young people (91-92%) works in high school and beyond. The reason for this is the ability to solve the problems of employment at the university directly. Youth Doctoral Education has several other features. The number of doctoral students increased with age - from 25 to 30-34 years. The relationship between teaching at the university and research institutions in favor of SRI - 20-30% and 70-80%, respectively, due to the presence of a large experimental database for writing doctoral theses.
Обоснована важность исследования влияния качества жизни молодежи на систему высшего образования и науки. Это влияние предлагается оценивать на основании объективных и субъективных показателей. Первая группа показателей характеризует состояние участия молодежи в получении образования и науки, а вторая - качество жизни молодежи. За период 2010-2013 гг. численность тех, кто учился в учреждениях высшего образования постоянно снижалась и это снижение в 2013 году по сравнению с 2010 годом составило 18,4%. Численность учащейся молодежи в докторантуре и аспирантуре, за период 2010-2013 гг. также уменьшилось на 10,2%. Общими трендами обучения молодежи в аспирантуре является ее наибольшая популярность (86-90% молодежи) в период после завершения обучения в вузе до 24 лет, а также наибольшая численность молодежи (91-92%) остается работать в вузе также после его завершения (20-21 год). Численность докторантов увеличивается с возрастом - с 25 до 30-34 лет. Соотношение между обучением в вузе и НИИ в пользу НИИ - 20-30% и 70-80% соответственно, что связано с наличием большей экспериментальной базы для написания докторских диссертаций.
Description
Keywords
Citation
Щетініна Л. В. Якість життя молоді та її вплив на освіту: якісний та кількісний виміри / Щетініна Людмила Валеріївна, Рудакова Світлана Григорівна // Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Економічні науки : зб. наук. пр. / ДВНЗ «Приазов. держ. техн. ун-т» ; [редкол.: В. С. Волошин (голов. ред.) та ін.]. – Маріуполь : ДВНЗ «ПДТУ», 2016. – Вип. 31, т.1. – С. 70–76.