Функціональна модель самокерованого автономного навчання студентів
View/
Open
Date
2018Author
Журавська, Лариса Миколаївна
Zhuravska, Larysa
Журавская, Лариса Николаевна
Metadata
Show full item recordAbstract
Формування самокерованої, самостійної особистості, здатної управляти розвитком власних здібностей, підвищенням свого професійного і культурного рівня впродовж усього життя – актуальна проблема сучасності. Одним зі шляхів її вирішення є впровадження самокерованого автономного навчання, що розглядається як такий його вид, що забезпечує процес самоуправління навчальною діяльністю, його внутрішню та зовнішню сторони. Досліджено взаємозв’язок між поняттями самоуправління, самокерівництво, автономія навчання в закладі вищої освіти. Акцентовано увагу на відмінності понять і функцій самоуправління та самокерівництва навчанням, охарактеризовано їх особливості. Самоуправління розглядається як процес досягнення цілей навчання, що спрямовується і підтримується виконанням функцій самокерівництва та наданням студентам автономії у навчанні. Воно передбачає здійснення функцій цілепокладання, самопланування, самоорганізації, самомотивації, самоконтролю. Функції самокерівництва навчанням – низка незалежних самовизначень студента: очікувань, цілей, ресурсів, можливостей, культури, власної стратегії і моделі навчання, а також прояв відповідальності, самомотивування, саморегуляції, ініціативи, самооцінки й відповідності їх процесу навчання. Усі функції самоуправління та самокерівництва у процесі їх реалізації інтегруються, здійснюючи синергетичний ефект для досягнення очікуваних результатів навчання. З’ясовано та розведено суті понять «автономія» та «автономність». Автономність – це якість особистості, її самостійність, здатність до самовизначення щодо прийняття рішень і дій студента на основі власних принципів, поглядів, цінностей тощо. Автономія – це визнання і надання автономних прав студенту на розвиток і вияв автономності у процесі навчання, умова формування самостійності і здатності до самокерованого автономного навчання, здійснення процесу самоуправління. Усі підходи знайшли втілення у функціональній моделі самокерованого автономного навчання студентів. Development of a self-governing, independent personality capable to manage self-development and long-life upgrade his/her professional and cultural level is an urgent problem of our time. One of the ways to solve that is self-managed autonomous learning introduction, considered as a learning type that provides the self-management process on educational activities, its internal and external aspects. The interrelation between the notions of self-management, self-interest, autonomy, studying at a higher education institution is investigated. The attention is focused on self-government and
self-education concepts and functions differences via training; their features are characterized. The self-management is seen as a process of achieving learning goals, guided and supported by selfresponsibility functions implementation and autonomy providence to students during their training. It provides implementation of goal-setting, self-planning, self-organization, self-motivation, selfcontrol functions. The self-training functions are a set of independent student’s self-determinations: expectations, goals, resources, opportunities, culture, own training strategy and model, as well as its manifestation in responsibility, self-motivation, self-regulation, initiative, self-assessment and compliance with training process. All functions of self-government and self-interest in the process of their implementation are integrated, implementing a synergistic effect to achieve the expected learning outcomes. It is found out and divorced the essence of the two concepts of autonomy. From one side the autonomy is a personality’s quality, his/her independence, ability to self-determination in making decisions and actions based on own principles, attitudes, values. Form the other side the autonomy is the recognition and granting a student’s autonomous rights for his/her development and expressing autonomy during training, the condition for forming the autonomy and ability to selfgoverning autonomous training, the self-management process. All approaches are embodied in the functional model of a student’s self-managed autonomous training.
Collections
Related Items
Display of documents with similar title, author, author and topic.
-
Тренінг особистісного зростання як ресурс розвитку персоналу
Харченко, С. В.; Лежух, І. С.; Доценко, В. В. (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015)представленій роботі аналізуються особливості тренінгу особистісного зростання як можливого ресурсу підвищення ефективності функціонування організації та збагачення її культурного потенціалу. Розглядаються такі важливі ... -
Тренінг як метод формування міжкультурної компетентності майбутніх спеціалістів у галузі міжнародної економіки та бізнесу
Мельник, Ганна Миколаївна; Мельник, Анна Николаевна; Бескоровайна, Ніна Олександрівна; Бескоровайная, Нина Александровна (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2016-03-15)У статті розглянуто основні методи навчання ефективної комунікації і формування міжкультурної компетентності. Зосереджено увагу на ролі тренінгу, який вважають найефективнішим методом. Проаналізовано типи тренінгів, ... -
Дуальне навчання: досвід Німеччини
Мілл, Ульріх (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016)Стаття присвячена особливостям впровадження дуальної форми навчання у системі освіти Німеччини як ефективного знаряддя модернізації змісту освіти та підвищення рівня конкурентоздатності молоді на ринку праці. Аналізуються ...