Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи

Abstract
У статті досліджено сутність, характерні особливості, переваги та проблеми функціонування електронної комерції як нової форми економічних відносин суб’єктів бізнесу в умовах глобальної торговельної системи. Проаналізовано ретроспективні особливості, проблеми, сучасний стан та динаміку розвитку електронної комерції у світі. Визначено домінантні тенденції й фактори, які впливають на розвиток та трансформацію електронної торгівлі в країнах; охарактеризовано провідні глобальні і національні компанії, країни та ринки електронної торгівлі у світі. Аргументовано вплив торговельної політики на електронну комерцію. Теоретично обґрунтовано необхідність вивчення сценаріїв модернізації торгової політики стосовно питань електронної комерції. Обґрунтовано, шо двосторонні і багатосторонні міжнародні угоди з включенням питань електронної комерції стануть основою стійкого і зрівноваженого розвитку світової торгівлі. The article explores the essence, characteristics, advantages, and problems of functioning of e-commerce as a new form of economic relations of business entities in the conditions of the global trading system. The retrospective features, issues, current state, and dynamics of development of e-commerce in the world are analyzed. The dominant trends and factors that influence the development and transformation of e-commerce in countries are identified; the leading global and national companies, countries, and e-commerce markets in the world are described. The impact of trade policy on e-commerce is confirmed. Theoretically justified the need to study the scenarios of modernization of trade policy on e-commerce issues. Explained that bilateral and multilateral international agreements, including e-commerce issues, will be the basis for sustainable and balanced development of world trade. В статье исследована сущность, характерные особенности, преимущества и проблемы функционирования электронной коммерции как новой формы экономических отношений субъектов бизнеса в условиях глобальной торговой системы. Проанализи рованы ретроспективные особенности, проблемы, современное состояние и динамика развития электронной коммерции в мире. Определены доминантные тенденции и факторы, влияющие на развитие и трансформацию электронной торговли в странах; охарактеризованы ведущие глобальные и национальные компании, страны и рынки электронной торговли в мире. Аргументированно влияние торговой политики на электронную коммерцию. Теоретически обоснована необходимость изучения сценариев модернизации торговой политики по вопросам электронной коммерции. Обоснованно, что двусторонние и многосторонние международные соглашения с включением вопросов электронной коммерции станут основой устойчивого и уравновешенного развития мировой торговли.
Description
Keywords
торгова політика, міжнародна торгівля, електронна комерція, інтернет-мережі, електронний бізнес, ринок електронної комерції, торгово-економічна діяльність, інформаційно-комунікаційні технології, trade policy, international trade, e-commerce, Internet networks, e-business, e-commerce market, trade and economic activity, information and communication technologies, торговая политика, международная торговля, электронная коммерция, сети интернет, электронный бизнес, рынок электронной коммерции, торгово-экономическая деятельность, информационно-коммуникационные технологии
Citation
Яценко О. М. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи / Ольга М. Яценко, Анастасія С. Грязіна, Оксана О. Шевчик // Актуальні проблеми економіки. – 2019. – № 8. – С. 4–15.