Студентська молодь України: формування адаптаційного потенціалу майбутнього фахівця

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут філософії імені Г. С. Сковороди
Abstract
У статті дано характеристику соціальних особливостей сучасної студентської молоді та проаналізовано інноваційні технології освітньої діяльності вищої школи, спрямовані на формування адаптаційних умінь та навичок у майбутніх фахівців з метою підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці. Ілюструються також результати особистого дослідження автором ефективності застосування інноваційних технологій навчання в навчальній діяльності. Ці дослідження підтверджують, що впровадження інноваційних технологій у процес навчання вищої школи сприймається студентами дуже позитивно. Охоплюючи різноманітні методи та прийоми, ці технології допомагають ефективно організовувати навчальний процес та створювати комфортні умови для співпраці викладачів і студентів. Тренінгові технології допомагають формуванню багатьох професійних умінь та навичок у студентів: організації позитивної міжособистої взаємодії у спільноті, уміння аналізувати та обирати доцільні дії у складних ситуаціях; набуванню навичок роботи у команді. Використання інформаційних мультимедійних технологій у системі освіти сприяти розвитку творчого і інтелектуального потенціалу студента та його здібності, а це вкрай необхідно йому, як майбутньому фахівцю, для створення успішної кар’єри. The article presents the characteristic of the social features of today’s students and analyses innovative technologies of educational activities in higher education that affect at formation of adaptive skills of future professionals for the purpose of improving competitiveness in the labor market. The article also describes the results of personal research on the utilization efficiency of using innovative education technologies during the educative process. The research results confirm that the implementation of innovative technologies to the educative process in higher education is perceived positively by the students. Innovative education technologies include a variety of education methods and techniques. They help to develop an efficient organization of educational process and create favorable conditions for cooperation between lecturers and students. Training technologies help the formation of professional skills and habits of students as following: organization of positive interpersonal interaction in the community, analytical skills and decision-making in challenging situations; teamwork skills. The use of multimedia information technologies in higher education enables the development of creative and intellectual potential of the student and his skills, which will be essential to him as future professional for a successful career. В статье дана характеристика социальных особенностей современной студенческой молодежи и проанализированы инновационные технологии образовательной деятельности высшей школы, направленные на формирование адаптационных умений и навыков у будущих специалистов с целью повышения их конкурентоспособности на рынке труда. Иллюстрируются также результаты исследования автором эффективности использования инновационных технологий обучения в учебной деятельности. Эти результаты подтверждают, что внедрение инновационных технологий в учебный процесс воспринимается студентами очень позитивно. Инновационные технологии обучения включают в себя разнообразные методы и приемы. Они помогают в эффективной организации учебного процесса и в создании комфортных условий для сотрудничества преподавателей и студентов. Тренинговые технологии способствуют формированию таких профессиональных умений у студентов, как: умение организовывать позитивное межличностное взаимодействие, анализировать и выбирать целесообразные действия, в сложных ситуациях, работать в команде. Использование информационных мультимедийных технологий в системе образования способствует развитию творческого и интеллектуального потенциала студента и его способностей, а это крайне необходимо ему, как будущему специалисту, для создания успешной карьеры.
Description
Keywords
соціологія молоді, студентська молодь, формування адаптаційних навичок у студентів, інноваційні технології у вищій освіті, sociology of youth, students, formation of adaptive skills among students, innovative technologies in higher education, социология молодежи, студенческая молодежь, инновационные технологии в высшем образовании
Citation
Федоренко Н. І. Студентська молодь України: формування адаптаційного потенціалу майбутнього фахівця / Н. І.Федоренко // Мультиверсум. Філософський альманах : зб. наук. пр. / Ін-т філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України ; [редкол.: В. В. Лях (голов. ред.) та ін.]. – Київ, 2014. – Вип. 10. – С. 194–205.