Кафедра соціології

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 626
  • Item
    Features of the organization of scientific-research work of higher education applicants under emergency state conditions
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна; Fliashnikova, Alla; Фляшнікова, Алла Борисівна; Фляшникова, Алла Борисовна
  • Item
    Особливості ставлення здобувачів вищої освіти до дистанційного формату навчання: соціологічний аспект аналізу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Горбова, Юлія Сергіївна; Horbova, Yuliia; Горбова, Юлия Сергеевна; Горбов, Владислав Володимирович; Horbov, Vladyslav; Горбов, Владислав Владимирович; Чайка, Віктор Григорович; Chaika, Viktor; Чайка, Виктор Григорьевич
  • Item
    Філософський аналіз результатів застосування генеративного штучного інтелекту у професійній діяльності та повсякденному житті
    (Bratislava, Slovakia, 2023) Бондар, Світлана Валеріївна; Bondar, Svitlana; Бондарь, Светлана Валерьевна
    В даний час генеративний штучний інтелект здатний самостійно конструювати тексти, які сприймаються читачем як осмислені, створені усвідомлено. Джерелом даних для штучного інтелекту є знання, накопичені людством. Якщо в майбутньому більша їх частина буде вироблена ШІ, можливо, вони стануть надто складними для людського розуміння і не будуть відповідати сукупності гуманістичних цінностей. Серед найближчих наслідків впровадження технологій ШІ слід назвати зростання безробіття одночасно в різних галузях економіки, можливий перерозподіл політичної влади та фінансів і, як наслідок, зміна політичних еліт та виникнення соціальних конфліктів. Nowadays, generative artificial intelligence can independently construct texts that are perceived by the readers as meaningful and created consciously. The source of data for artificial intelligence is the knowledge accumulated by mankind. If most of it will be produced by AI, perhaps it will become too complex for human understanding and will not correspond to the totality of humanistic values. Among the immediate consequences of AI implementation should be mentioned the growth of unemployment simultaneously in different sectors of the economy, the possible redistribution of political power and finance, and, as a result, the change of political elites and the emergence of social conflicts.
  • Item
    Обмеження та перспективи розвитку штучного інтелекту: філософський аналіз
    (Національний університет «Одеська юридична академія», 2023) Бондар, Світлана Валеріївна; Bondar, Svitlana; Бондарь, Светлана Валерьевна
    У статті визначаються обмеження та перспективи розвитку штучного інтелекту та здійснюється їх філософський аналіз. У статті показано, що створення сильного штучного інтелекту вимагає ґрунтовно розробленої теорії, яка визначить напрям подальших досліджень. Мета роботи – обґрунтувати необхідність подальших розробок у галузі штучного інтелекту, який є проявом прагнення людини до самопізнання, пошуку меж своїх можливостей та самовизначення; необхідності відповідального та свідомого використання інформаційних технологій. Штучний інтелект є технологію, застосування якої змінює сприйняття навколишнього світу та саморозуміння людини. Тому самоосвіта, освоєння нових знань та навичок стає необхідністю. В процесі розробки та використання технологій, заснованих на ШІ, треба керуватися етичними принципами, визначеними для комп’ютерних технологій та загальнолюдськими цінностями. Основна мета створення штучного інтелекту – пізнання людини самої себе, прагнення зрозуміти себе, моделюючи розумові процеси. Сучасні технології, розширяють свободу людини, підсилюють здатність протистояти тиску навколишнього середовища, полегшують реалізацію задумів та досягнення цілей. Штучний інтелект, на сучасному етапі його розвитку, має внутрішні обмеження, тому створити сильний ШІ найближчим часом не вдасться. Приклади розробки цієї технології, які вважаються кращими у своєму роді, є моделюванням певних функцій людського мислення та її лінгвістичної поведінки. ШІ здатний прийняти та відтворити лише ті знання, які можуть бути формалізовані і представлені у знаковій формі. Технології, засновані на штучному інтелектові діють за принципом екстенсивного споживання енергії та даних. Тому подальший розвиток ШІ-технологій потребує пошуків нових методів обробки даних та зниження рівня споживання енергії. Одним із обмежень ШІ є те, що він є реалізацією певної теорії, сукупності знань та навичок свого розробника. Як жодна інша технологія він здатний відображати природу людини, проте лише малу її частину. Отже, для досягнення нових результатів потрібні розробка нових теорій, нових парадигм програмування та більш потужних методів обчислення. The article determines the limits and prospects for developing artificial intelligence and fulfils its philosophical analysis. The article shows that creating artificial general intelligence relies on a well-developed theory, which determines the direction of further investigations. The purpose of the paper is to substantiate the need for further developments in the field of artificial intelligence, which is a manifestation of a person’s desire for self-knowledge, searching for the limits of one’s capabilities and self-determination; the need for responsible and conscious use of information technology. Artificial intelligence is a technology whose application changes the perception of the world and a person’s self-understanding. Therefore, self-education, mastering new knowledge and skills become a necessity. In the process of developing and using technologies based on AI, one should be guided by the ethical principles defined for computer technology and universal human values. The main goal of creating artificial intelligence is a person’s knowledge of himself, the desire to understand himself by modeling thought processes. Technologies, in particular artificial intelligence, expand human freedom, enhance the ability to withstand environmental pressure and make it easier to implement plans and achieve goals. Artificial intelligence, at the present stage of its development, has internal limitations, so it will not be possible to create artificial general intelligence shortly. Examples of the development of this technology, which are considered the best of its kind, are the simulation of certain functions of human thinking and linguistic behaviour. AI is capable of accepting and reproducing only knowledge that can be formalized and presented in symbolic form. Technologies based on artificial intelligence operate on the principle of extensive energy and data consumption. Therefore, the further development of AI technologies requires the search for new methods of data processing and reducing energy consumption. One of the limitations of AI is that it is the implementation of a certain theory, the body of knowledge and skills of its developer. Like no other technology, it is capable of reflecting human nature, but only a small part of it. Therefore, to achieve new results, the development of new theories, new programming paradigms, and more powerful computational methods is necessary.
  • Item
    Informational manipulation of the social consciousness through the social media
    (European Scientific Platform, 2021-11-26) Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна; Podkovko, Yuliia; Подковко, Юлія Романівна
  • Item
    Features of soft skills formation in students through intercultural communication in the sphere of European integration
    (Одеський національний морський університет, 2022-11) Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна; Onishchuk, Ihor; Онищук, Ігор Ігорьович
  • Item
    The role of online platforms in learning a foreign language
    (NGO European Scientific Platform, 2022-10-28) Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна; Onishchuk, Illia; Оніщук, Ілля Ігорьович
    The article analyzes the opportunities and advantages of interactive online platforms in learning foreign languages, their place and role in the formation of foreign language skills of future specialists in the system of higher education. As an evidential theoretical and methodological base the authors apply the data of their own sociological research, which makes it possible to provide certain recommendations of an applied nature in relation to the studied issue on the whole.
  • Item
    The role of museums in providing social and educational functions in the context of preservation of national culture in the system of university education
    (Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня «Новий курс», 2023) Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна
  • Item
    Основні труднощі та напрямки вдосконалення готельно-туристичної сфери Закарпатського регіону (на прикладі соціологічного спостереження санаторно-курортної зони Мукачівської області)
    («Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня «Новий курс», 2023) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна
    В роботі окреслено основні засади покращення сфери рекреаційно-туристичних послуг у центрі санаторно-курортної зони Свалявщини у Закарпатському регіоні. Автор використовує пізнавальні можливості методу спостереження для обґрунтування даних розвідувального соціологічного дослідження. Отримані результати сприятимуть підвищенню туристичного потенціалу та конкурентноспроможності даного регіону в цілому. Ключові слова: туристично-рекреаційна сфера, Закарпатський регіон, туристичні ресурси, напрямки вдосконалення індустрії гостинності та відпочинку, туристичний імідж України.
  • Item
    Індивідуальна робота студентів соціологічного фаху як ефективний засіб застосування міждисциплінарних зв’язків у вивченні англійської мови
    (Global Science Center LP, 2023) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Гранд, О. О.; Hrand, O.; Гришко, К. М.; Hryshko, K.; Оніщук, Ілля Ігорьович; Onishchuk, Illia; Скворцова, Д. М.; Skvortsova, D.; Янченко, В. П.; Yanchenko, V.
    В статті досліджуються можливості застосування міждисциплінарних зв’язків у вивченні англійської мови під час викладання соціо-гуманітарних дисциплін для студентів спеціальності «Соціологія». Автор наводить приклад власної розробки індивідуального завдання на засадах реалізації принципу міждисциплінарності в навчальному процесі, що сприяє покращенню англомовної фахової комунікації у студентів нефілологічних спеціальностей. Отримані результати репрезентують індивідуальну роботу як ефективний інструмент формування загальних та фахових компетентностей у здобувачів вищої освіти, спонукає розвиток у них іншомовної комунікативної компетентності, що значно підвищує конкуретно-спроможність сучасних фахівців. The article examines the possibilities of applying interdisciplinary connections in learning English during the teaching of socio-humanitarian disciplines for students of the specialty «Sociology». The author gives an example of his own development of an individual assignment based on the implementation of the principle of interdisciplinarity in the educational process, which contributes to the improvement of English-language professional communication among students of non-philological specialties. The obtained results represent individual work as an effective tool for the formation of general and professional competences of applicants for higher education, as well as the development of their foreign language communicative competence, which significantly increases the competitiveness of modern specialists.
  • Item
    Вплив медіакультури на соціалізацію особистості в сучасному інформаційному суспільстві
    (NGO European Scientific Platform, 2023-03-17) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Фляшнікова, Алла Борисівна; Fliashnikova, Alla; Фляшникова, Алла Борисовна; Оніщук, Ілля Ігорьович; Onishchuk, Illia
    В статті досліджено особливості впливу медіакультури на процеси соціалізації та адаптації особистості у сучасному інформаційному суспільстві. Проаналізовано сутність, основні рівні та місце меіакультури у соціальному житті особистості. Автори акцентують увагу на позитивних характеристиках впливу медіакультури на соціалізацію особистості, що вимагає розвиток якісної медіаосвіти, яка б запезпечувала формування ефективних медіа навичок орієнтації у сучасному інформаційному середовищі.
  • Item
    Особливості організації індивідуальних завдань на засадах інтегрованого підходу у вищій школі для студентів спеціальності «Соціологія» (на прикладі викладання дисципліни «Міжкультурна комунікація»)
    (NGO European Scientific Platform, 2023-08-11) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Оніщук, Ілля Ігорьович; Onishchuk, Illia; Артеменко, Вероніка Олексіївна; Artemenko, Veronika
    Чи не найголовнішим завданням сучасної освіти у вищій школі в умовах різноманітних викликів навчання виступає постійне підвищення якості знань здобувачів за допомогою новітніх педагогічних технологій. Показовим у цьому контексті виступають інтегровані заняття, навчальний потенціал яких спрямований на активізацію освітнього процесу, підвищенню мотивації студентів, зростанню їх зацікавленості до пізнання соціальної реальності, встановленні причинно-наслідкових зв’язків у досліджуваних явищ, формування мовленнєвих компетентностей та цілісності наукової картини світу в цілому. Також інтегрована освітня технологія позитивно зарекомендувала себе під час вивчення іноземної мови через шкільні навчальні предмети у всьому світі.
  • Item
    Сучасні чинники соціалізації студентської молоді у вищих навчальних закладах
    (NGO European Scientific Platform, 2023-09-15) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Фляшнікова, Алла Борисівна; Fliashnikova, Alla; Фляшникова, Алла Борисовна; Оніщук, Ілля Ігорьович; Onishchuk, Illia; Артеменко, Вероніка Олексіївна; Artemenko, Veronika
    В статті досліджуються основні фактори соціалізації студентів в умовах змішаного навчання у вітчизняній системі вищої освіти. Автори акцентують увагу на значущості впливу таких факторів як ефективне засвоєння соціокультурного досвіду, як взаємовідносини між здобувачами освіти та викладачами, ролі науково-дослідної роботи та позанавчальної діяльності в цілому.
  • Item
    Особливості впровадження технології «перевернутого навчання» для студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Соціологія»
    (LLC SPC«InterConf», 2024-03) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Фляшнікова, Алла Борисівна; Fliashnikova, Alla; Фляшникова, Алла Борисовна; Оніщук, Ілля Ігорьович; Onishchuk, Illia
    В статті розкриті механізми провадження технології «перевернутого навчання» для здобувачів соціологічного фаху у вищій школі. Автори акцентують увагу на можливостях та обмеження даної технології в організації освітньої діяльності, її перспективах у трансформації вітчизняного освітнього простору.
  • Item
    Цілі сталого розвитку ООН в контексті поширення практик соціально відповідального бізнесу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-22) Горбова, Юлія Сергіївна; Horbova, Yuliia; Горбова, Юлия Сергеевна
  • Item
    The students's social responsibility in the context of guiding principles of sustainable development
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-22) Artemenko, Veronika; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Світлана Богданівна; Артеменко, Светлана Богдановна
  • Item
    Empirical studies on Ukrainian business development during the full-scale war
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-22) Horbov, Vladislav; Горбов, Владислав Володимирович; Горбов, Владислав Владимирович
  • Item
    Європейський досвід створення освітніх проєктів
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2023-09) Федоренко, Наталія Іванівна; Fedorenko, Nataliia; Федоренко, Наталья Ивановна
  • Item
    Можливості інтегрованої освітньої технології у викладанні соціо-гуманітарних дисциплін у вищій школі в умовах викликів глобалізації
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2023-09) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Фляшнікова, Алла Борисівна; Fliashnikova, Alla; Фляшникова, Алла Борисовна
  • Item
    Специфіка мовного питання у сучасній політичній риториці Закарпатського регіону (на прикладі соціологічного спостереження)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Артеменко, Світлана Богданівна; Artemenko, Svitlana; Артеменко, Светлана Богдановна; Оніщук, І. І.