Правило частки витрат на освіту у регулюванні освітньої сфери

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Тернопільський національний економічний університет
Abstract
Вступ. Освітня сфера є стратегічно важливим сектором розвитку суспільства і держави. Фінансовий аспект є одним із найбільш проблемних аспектів системи освіти. Тому актуальним є питання визначення показників впливу на обсяг фінансування сфери освіти. Мета. У статті проаналізовано правило макроекономічної політики уряду, зокрема правило фінансування освітньої сфери Метод (методологія) У дослідженні використано методологію аналізу макроекономічних правил. Аналіз проведено за допомогою економіко-математичних методів та програмного забезпечення STATISTICA. Результати. Прикладний результат дослідження полягає у визначенні та застосуванні певного алгоритму, який окреслює ідею правила та відбирає з використанням статистичних методів аналізу ті макроекономічні змінні, які дійсно впливають на освітню сферу. Обґрунтоване правило, на думку авторів, дає відповідь на питання, як будуть змінюватись показники фінансування освіти при зміні показників, які визначають частку людей з певним рівнем освіти. Introduction. The educational sphere is a strategically important sector of development of society and the state. The financial aspect is one of the most problematic aspects of the education system. Therefore, the question of determining the indicators of influence on the volume of financing education sphere is relevant. Purpose. The article aims to analyse the rule of macroeconomic policy of the government, in particular, the rule of the educational sphere financing. Methodology (methodology). The method of analysis of macroeconomic rules has been used in this research. The analysis is carried out with the help of economic and mathematical methods and software STATISTICA. Results. The identification and application of a particular algorithm has become the applied result of the research. This algorithm aims to outline the idea of the rule and select those macroeconomic variables that really affect the educational field. These variables should be chosen with the help of the statistical methods of analysis. The author states that the substantiated rule can answer the question of how the indicators of financing education will change in the process of changing the indicators that determine the proportion of people with a certain level of education.
Description
Keywords
освіта, макроекономічне правило, частка у ВВП, витрати на освіту, рівень вищої освіти, рівень початкової освіти, education, macroeconomic rule, share in GDP, education expenses, level of higher education, level of elementary education
Citation
Усик В. І. Правило частки витрат на освіту у регулюванні освітньої сфери / Віра Іванівна Усик // Економічний аналіз : зб. наук. пр. / Терноп. нац. екон. ун-т ; [редкол.: О. В. Ярощук (голов. ред.) та ін.]. – Тернопіль : Екон. думка, 2018. – Т. 28, № 3. – С. 93–100.